Citat:
Ursprungligen postat av
carlydeveloper
Det är inte försent att sadla om i 30 års åldern, men skulle absolut inte valt front-end webb som första val alltså. Helst Java-backend, C++, C#. Konkurrensen är stor inom front-end webb, så mycket trashprogrammering, dåligt med pengar. Vem gillar genuint front-end? Det är ett måste att kunna såklart till en grundläggande nivå, men att bemästra front-end tar tid, trial and error samt det suger genuint?
Är frontendutvecklare och älskar det, men du har inte fel. När folk frågar varför jag tycker om frontend brukar jag svara "för att jag är sjuk i huvudet", lite skämtsamt, men bara lite. Det är ett jävla virrvarr, och expertisen i det handlar inte om språken eller teknikerna, för de är ganska enkla, utan det handlar om att vara van vid kaos och kunna hantera det.
Är konsult, men där jag har uppdrag förväntas alla som är anställda vara full-stack. Jag fick en bugg till mig av en senior backendare (samma senioritet som jag har i frontend) som han hade kämpat med i fyra timmar utan att komma ett dugg närmare sanningen. Det tog mig två minuter att hitta felet, och fixa det.
Det var ingen "svår kod". Det var ingen "häftig algoritm". Men det var förmåga att förstå och stå ut med nonsens, och ungefär 12 års erfarenhet av detta.