2024-02-02, 22:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Spjutspetsen
Snälla lägg ner drapan och ta fram näsduken, snuttefilten eller vad du behöver.

Ditt ”Vet ett företag som planerar att anställa 300 i år” var en bluff.

Det brukar ju vara så när nån kommer med ett extremt påstående på fel ställe.

Att annonsera denna nyhet på Flashback i ett inlägg är appsolut inte trovärdig.

För övrigt menar du nog absolut, svårt det där med svenskan.
Citera
2024-02-02, 22:41
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiesp
Även IT- företag behöver väl nån som kokar kaffe, byter batterier i trådlösa möss och fyller på papper i skrivaren? Han kunde kanske försöka få in en fot den vägen och försöka få hoppa in lite/lära i verkligheten? Finns folk som börjat på den nivån i alla branscher och jobbat sig upp.

Han är väl arbetslös? AF har redan praktik program han kan söka.
Citera
2024-02-02, 22:42
Avstängd
Citat:
Även IT- företag behöver väl nån som kokar kaffe, byter batterier i trådlösa möss och fyller på papper i skrivaren? Han kunde kanske försöka få in en fot den vägen och försöka få hoppa in lite/lära i verkligheten? Finns folk som börjat på den nivån i alla branscher och jobbat sig upp.

Kallas för vaktmästare och är kanske inte den bästa vägen in till en roll som mjukvaruutvecklare även om jag förstår vad du menar.
Citera
2024-02-02, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sxephil
Tror du svarade fel användare, jag höll med dig.
Nope, jag svarade helt rätt.
Citera
2024-02-02, 22:43
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spjutspetsen
Nope, jag svarade helt rätt.

Är du korkad? Jag har inte skrivit "Vet ett företag som planerar att anställa 300 i år"

Jag fattar inte hur användare som du ens kan navigera flashback.
Citera
2024-02-02, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arthemis
Kallas för vaktmästare och är kanske inte den bästa vägen in till en roll som mjukvaruutvecklare även om jag förstår vad du menar.
Bättre än inget, och är han på och tjänstvillig borde det dyka upp någon liten öppning. Jag började med ett sånt skitjobb och nu kan jag säga 20 år senare, att jag är en av de mest kunniga och allsidiga i min bransch. Inte Programmering men innebär att sitta vid ett tangentbord hela dagarna och göra rätt komplicerade grejer med absoluta deadlines. Vill man så går det.
Senast redigerad av fiesp 2024-02-02 kl. 22:53.
Citera
2024-02-02, 22:47
Avstängd
Citat:
Bättre än inget, och är han på och tjänstvillig borde det dyka upp någon liten öppning.

Håller med, men min erfarenhet är att byta yrkeskategori på en arbetsplats är svårt, man tenderar till att fastna i ett fack.
Citera
2024-02-02, 22:48
Medlem
Citat:
För övrigt menar du nog absolut, svårt det där med svenskan.
Nu förstör jag poängen men jag svarade stolpskottet med en medveten, och fetad felstavning. Men samtidigt är så det låter när man säger det med eftertryck.

Well, well, snubben började kverulera om annat. Och mitt ”fishbait” förlorades.
Citera
2024-02-02, 22:49
Avslutad
Citat:
Nej det är inte konstigt, uppenbart att han har mer bagage än ett par månaders javascript-utbildning men som vanligt får vi inte veta det från media som skriver såna här tramsartiklar.
En psykiskt instabil och deprimerad kille som bor hos sina föräldrar och enligt en av hans egna inlägg så tror han att han har adhd och autism. Han har gått en okänd och oklar onlineutbildning på några veckor och nu undrar han varför han inte får jobb? Hur kan detta vara en nyhet?
Citera
2024-02-02, 22:52
Avslutad
Citat:
Kaffet kommer från en automat och det är städerskan som fyller på bönor. Ingen använder skrivare längre och batteriet får man fixa själv.
Citera
2024-02-02, 22:53
Medlem
Citat:
Är du korkad? Jag har inte skrivit "Vet ett företag som planerar att anställa 300 i år"

Jag fattar inte hur användare som du ens kan navigera flashback.
Du har rätt. Du skrev det här:
Citat:
Ja, omöjligt att ta något seriöst i tråden när allt är "jag hört" "mitt företag" "jag känner en" osv.

Ovanpå det är alla sjukt otrevliga och elaka i tråden.
Vet inte vilket som är värst dock.
Citera
2024-02-02, 22:53
Medlem
Kosmos.s avatar
bara läst inläggen här men vad jag utläst har han bara en 3 månaders kurs inom det han söker jobb. Vad hinner man lära sig på 3 månader, inom något ens... Allra minst inom IT som är brett men allt är komplext och lång inlärning om man ska vara till nytta. Vet folk med Högskoleutbildning civilingenjör som sökt över 100 jobb och inte fått napp.... Det där kan han glömma. Gå en riktig utbildning eller sök jobb på mcdonalds.

edit: allternativt var självlärd, men med projekt i en portfölj du skapat att visa upp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in