2024-02-02, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
Alla har egentligen sin egna lilla process och "ritual" på hur de föredrar att mecka och rulla. Hasch som är mjukt smular jag med fingrarna utan några konstigheter. Om haschet är hårt så brukar jag värma det så att det mjuknar upp och sedan smular jag det. Vad är det du misslyckas med, själva rullandet?
Jaa de förstår jag att de finns kanske 1000 olika sätt 🙈 brukar vara svårt och få de tillräckligt smuligt så har varit lättare att värma på, men som sagt jag får ingen effekt alls för det mesta.. Ibland funkar det dock även om det är samma mängd och tillvägagångssätt så förstår liksom inte vad jag gör fel 🙈 Kanske bara ska testa öka mängden
Citera
2024-02-02, 15:49
Medlem
Fick info att de behöver värmas på för att aktivera det, men de kanske inte stämmer?

Oj ingen aning om mängd, men tar en mindre mängd än 1 g.. Kanske ska prova och öka o se om det kan göra någon skillnad..

Ja alltså det är så märkligt ibland funkar det inte alls, gör en till och noll effekt.. Men en annan gång så gör jag samma mängd o tillvägagångssätt men att det helt plötsligt funkar så förstår liksom inte vart jag gör fel 🙈
Citera
2024-02-02, 16:03
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegoatthing
Jaa de förstår jag att de finns kanske 1000 olika sätt 🙈 brukar vara svårt och få de tillräckligt smuligt så har varit lättare att värma på, men som sagt jag får ingen effekt alls för det mesta.. Ibland funkar det dock även om det är samma mängd och tillvägagångssätt så förstår liksom inte vad jag gör fel 🙈 Kanske bara ska testa öka mängden

Är det en hel joint du inte får effekt på, eller pratar vi några enstaka bloss, t.ex 2-6?

Om du inte känner av något på en hel joint så borde du nog öka mängden. Sen kan det vara så att du fått skitröka.

Är du en nybörjare så kan det också förklara saken. En grej jag skriver under på och med största säkerhet många andra, är att man av någon konstig anledning inte känner av något de första gångerna. Kan vara för att din hjärna / kropp inte är bekant med ämnet och vet inte riktigt hur den ska hantera eller reagera på det. När jag var rookie så kände jag knappt av något alls, men efter rookie-stadiet så blev jag superbäng på ca 3-7 bloss, beroende på rökat också, förstås.
Citera
2024-02-02, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
Är det en hel joint du inte får effekt på, eller pratar vi några enstaka bloss, t.ex 2-6?

Om du inte känner av något på en hel joint så borde du nog öka mängden. Sen kan det vara så att du fått skitröka.

Är du en nybörjare så kan det också förklara saken. En grej jag skriver under på och med största säkerhet många andra, är att man av någon konstig anledning inte känner av något de första gångerna. Kan vara för att din hjärna / kropp inte är bekant med ämnet och vet inte riktigt hur den ska hantera eller reagera på det. När jag var rookie så kände jag knappt av något alls, men efter rookie-stadiet så blev jag superbäng på ca 3-7 bloss, beroende på rökat också, förstås.
En hel joint.. Jaså de var intressant att höra Då kan det vara något sådant med, ska prova att öka mängden och se om de kan hjälpa till på vägen
Tack för svar!
Citera
2024-02-03, 01:51
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Fick info att de behöver värmas på för att aktivera det, men de kanske inte stämmer?
Förvisso krävs upphettning för att THCA ska brytas ner till dess mer aktiva släkting THC, men detta sker smidigt nog när jointen glöder vid rökningen. Du behöver absolut inte värma ditt hasch en extra gång innan du röker det - sådant är främst relevant om du istället ämnar äta din cannabis.

Hurdan är din rökteknik - tar du ordentliga halsbloss?
Citera
2024-02-03, 08:18
Medlem
Okej good to know i framtiden,tack ☺️
Jaa jag tycker nog det, är rökare i vanliga fall o tar djupare halsbloss med jointen :/ Provade igår igen men samma resultat en hel joint med dubbla mängden mot vad jag brukar men ingen effekt 🙈
Citera
2024-02-04, 11:18
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Okej good to know i framtiden,tack ☺️
Jaa jag tycker nog det, är rökare i vanliga fall o tar djupare halsbloss med jointen :/ Provade igår igen men samma resultat en hel joint med dubbla mängden mot vad jag brukar men ingen effekt 🙈
All right - då är alla möjliga felkällor gällande röktekniken uteslutna

En annan möjlig anledning är att du har blivit lurad och fått CBD-hasch, vilket inte ger något rus värt att tala om.
Citera
2024-02-04, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
All right - då är alla möjliga felkällor gällande röktekniken uteslutna

En annan möjlig anledning är att du har blivit lurad och fått CBD-hasch, vilket inte ger något rus värt att tala om.
Jag hade kunnat tro det, men alltså samma hash om en kompis rullar åt mig ger ett rus så förstår liksom inte vad som kan bli fel när jag gör det 🙈 Kan hash bli dåligt o tappa effekt?
Citera
2024-02-04, 18:23
Medlem
Citat:
Jag hade kunnat tro det, men alltså samma hash om en kompis rullar åt mig ger ett rus så förstår liksom inte vad som kan bli fel när jag gör det 🙈 Kan hash bli dåligt o tappa effekt?
Nej hasch kan inte bli dåligt och tappa effekt. Gräs kan bli torrt men tappar ej effekt.
Citera
2024-02-05, 12:08
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Effekten minskar måhända en aning över lång tid, men jag vet av egen erfarenhet att en tio år gammal bit inte är effektlös.

Får du till rullningen ordentligt? Har du möjlighet att prova det i en pipa istället? En enkel majspipa med ett screen (nätfilter i metall) till bör inte kosta mer än någon 50-lapp på din lokala tobakskiosk, ifall du vill prova detta.
Citera
2024-02-05, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Effekten minskar måhända en aning över lång tid, men jag vet av egen erfarenhet att en tio år gammal bit inte är effektlös.

Får du till rullningen ordentligt? Har du möjlighet att prova det i en pipa istället? En enkel majspipa med ett screen (nätfilter i metall) till bör inte kosta mer än någon 50-lapp på din lokala tobakskiosk, ifall du vill prova detta.
Rullningen är allra svårast enligt mig Då kommer ännu en dum fråga.. Lägger man bara ner det i pipan eller gör man något mer?
Citera
2024-02-05, 18:24
Medlem
Fick tag på en rejäl pipa haha men blandar jag bara tobak och hash och stoppar i den eller missar jag något steg ? 🙈
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in