2024-02-02, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Kan tänka mig att en operation likt denna mest är tänkt för att få vanliga svensson att inte våga beställa.
Mest för att få dem lagförda och plocka ännu mer skatt av dem.
Citera
2024-02-02, 15:07
Medlem
Bombolenats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirtydwarf
Snuten borde göra lite nytta och det gör dem ju faktiskt nu också eller hur tänkte du?

Det är ju partyknarkarna och våra folkvalda politiker i riksdagen som beställer och nyttjar narkotikan och därigenom gör de ju så gängen får in sina pengar och skiten kan fortsätta.

Det som behövs är en nolltolerans och det skall gälla alla. En gång du åker fast för något samröre med knark och det skall bli kraftiga böter andra gången så skall personen in i fängelset.

Vissa verkar inte förstå att det är ju när ni handlar med denna skiten som gängen blir starkare.

De som har vårdnaden om barn skall så klart bli granskade av soc och körkorten skall dras in.
Men vill ni fortsätta stötta Mohammed och Ahmed så de kan fortsätta gängkrigen så oskyldiga drabbas så fortsätt köp skiten.

Hela argumentet i ditt inlägg faller om vi istället legaliserar droger och staten TJÄNAR pengar på det i form av moms. Dessutom försvinner gängens inkomster.
Dessutom slipper vi ha en massa normala och skötsamma människor i fängelse, vilket kostar massvis med pengar, och försvagar ekonomin om de tidigare hade jobb och var i övrigt skötsamma. Jag har tidigare varit tveksam till total legalisering, men nu är jag för det, i någon form. Det går ändå inte att stoppa, det måste väl alla egentligen förstå om man ser till hur det ser ut i världen?

Legalize it!
Citera
2024-02-02, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bushido-95
https://sverigesradio.se/artikel/sa-...lska-frimarken

Tack!

Mycket intressant, de säger i inslaget att 80% av de misstänkta breven innehöll något olagligt. De nämner dock inget om andelen som fick nedslag på falska frimärken, så svårt att använda siffran som något sorts riktmärke. Med det i åtanke bör nog de där 20% felaktiga öppnanden öka markant när postarna inte beter sig som klåpare.

Men - bara dessa 20% - representerar alltså ca 300 brev.

300 brev som inte borde öppnats och inspekterats.

300 hemligheter röjda utan anledning.

Posthemligheten är död.
Citera
2024-02-02, 15:11
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Om nu en riktig husis görs så tror jag det är skitsamma om du har städat din lägenhet. Tar man dit en hund så kommer de säkerligen hitta spår av dina små lager iallafall vart du än lagt dem.

Jaha, och vad skulle det spela för roll? Man blir inte straffad för att en hund börjar skälla på en låda...
Citera
2024-02-02, 15:14
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Detta skedde då under 8 kvällar så det betyder att det rullar in sanslösa mängder droger i vårt land via posten och sen gnäller alla småknarkare här på FB att polisen inte ska bry sig om detta utan jaga andra pinnar. Det är alltid jobbigt när man riskerar att åka dit själv.

Hoppas att många får besök av en polisman och ett litet brev med droger kan snabbt bli något mycket större om det plötsligt drar in soc då det finns barn i familjen osv. Helt rätt tycker jag.

Tänk en knarkhund på posten! Risken är att inga brev skulle hinna delas ut!

Men bra att sätta dit knarkpundarna!
Citera
2024-02-02, 15:19
Medlem
Citat:

Tack för det.

Förbannat märkligt att langarna/säljarna snålar på en sån skitgrej som frimärken. Knappast det som bygger deras marginaler .

Men det innebär också att om säljarna börjar använda äkta frimärken och gå från kuvert till att skicka i mindre lådor, så är polisen åter på ruta 1.
Citera
2024-02-02, 15:19
Medlem
Citat:

Varför går de ut med den infon? för hjälpa säljare hur de ska packas så deras brev lättar ska komma fram till köpare?
hmmm
Citera
2024-02-02, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bombolenat
Det här fick mig att garva rakt ut, bästa inlägget jag läst på länge. Inte för jag håller med om att man skulle införa det överhuvudtaget, tycker det låter som en riktig mardröm, men det var fint beskrivet

Ja det skulle vara kul om det inte vore för att vi faktiskt har vuxna människor i samhället och här på flashback som resonerar så fullständigt efterblivet.
Citera
2024-02-02, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Tänk en knarkhund på posten! Risken är att inga brev skulle hinna delas ut!

Men bra att sätta dit knarkpundarna!

Tänk istället på när postbiträdet på Coop smulat lite hash och smuttat på en hövding innan denne tar emot och lägger ditt paket på högen. Knarkhunden sitter sen fint och markerar på postterminalen.

Borde verkligen Polisen, i detta fall, ha rätt att öppna ditt brev?
Låter det som ett vattentätt och framtidsäkert koncept?
Senast redigerad av -.0 2024-02-02 kl. 15:25.
Citera
2024-02-02, 15:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
De brukare och missbrukare som beställer och köper narkotika sponsrar organiserad kriminalitet och i förlängning alla dessa sprängningar och skjutningar, varför tar du dessa individer i försvar?

Frågan är dock hur man avgör vilka brev och paket som innehåller misstänkt narkotika? Det är miljontals försändelser som är på väg, någon sorts indikator måste finnas när man börjar öppna brev och paket?

Missbruk anses idag vara en sjukdom, man kan spekulera i om man håller med om detta eller inte, men jag tror ingen vill injicera heroin och suga gubbkuk frivilligt.

Sen har vi dom som partajar och tycker ett par partylinor är ett trevligt komplement till festkvällen, dom kommer upp på måndag och sköter sitt liv, vissa utvecklar ett missbruk

I olika undersökningar från CAN så har över 1 miljon svenskar angett att dom tagit illegal narkotika i Sverige, väldigt väldigt många berusar sig på andra sätt än med alkohol.

Vi kommer aldrig få ett narkotikafritt Sverige, det är bara glömma, Colombias president som mottog FNs fredspris sa att ”the war on drugs” var ett totalt misslyckande.

Vi har högst narkotikarelaterade dödsafall per capita i Europa, trots vårdar rock hårdare tag så händer ingenting.

Det finns bara en sak att göra, legalisera eget bruk och flytta över försäljningen till Systembolaget, då dödar vi gängen imorgon eftermiddag, i kan erbjuda hjälp och terapi på bolaget samt stöttning för de som gått från bruk till missbruk.

Idag är det allvarligare med värre konsekvenser att åka dit med 5gr kokain på fickan än vad det är att överfallsvåldta en kvinna ute på stan, är det rätt och riktigt?

Att år efter år kasta miljarder och åter miljarder på ett misslyckat krig mot narkotika är så jävla dumt och definitionen av galenskap.

En idioti är att våra tingsrätter lägger ungefär 20% av all sin tid ringa narkotikabrott, medans våldtagna och sönderslagna kan få vänta i år på upprättelse så ska vi förstöra livet för Johan som dragit en partylina med dagsböter på uppåt 100 000 kr som ska betalas inom 30 dagar, indraget körkort och en arbetsgivare som kan sparka honom på dagen då det bara är synd om alkisar i det här landet.

En tullmyndighet med korkade muppar som tror dom ”påverkar” något när dom tar några paket är så jävla patetiskt och visar hur verklighetsfrånvända års myndigheter är, för varje tillslag så slinker 1000 igenom, du kan ringa hem kokain, heroin och piller via sociala medier lättare än vad det är och få tag i mellanöl 15:01 en Lördag.

Legalisera och det nu!
Citera
2024-02-02, 15:35
Medlem
Bombolenats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TreRaggmunkar
Missbruk anses idag vara en sjukdom, man kan spekulera i om man håller med om detta eller inte, men jag tror ingen vill injicera heroin och suga gubbkuk frivilligt.

Sen har vi dom som partajar och tycker ett par partylinor är ett trevligt komplement till festkvällen, dom kommer upp på måndag och sköter sitt liv, vissa utvecklar ett missbruk

I olika undersökningar från CAN så har över 1 miljon svenskar angett att dom tagit illegal narkotika i Sverige, väldigt väldigt många berusar sig på andra sätt än med alkohol.

Vi kommer aldrig få ett narkotikafritt Sverige, det är bara glömma, Colombias president som mottog FNs fredspris sa att ”the war on drugs” var ett totalt misslyckande.

Vi har högst narkotikarelaterade dödsafall per capita i Europa, trots vårdar rock hårdare tag så händer ingenting.

Det finns bara en sak att göra, legalisera eget bruk och flytta över försäljningen till Systembolaget, då dödar vi gängen imorgon eftermiddag, i kan erbjuda hjälp och terapi på bolaget samt stöttning för de som gått från bruk till missbruk.

Idag är det allvarligare med värre konsekvenser att åka dit med 5gr kokain på fickan än vad det är att överfallsvåldta en kvinna ute på stan, är det rätt och riktigt?

Att år efter år kasta miljarder och åter miljarder på ett misslyckat krig mot narkotika är så jävla dumt och definitionen av galenskap.

En idioti är att våra tingsrätter lägger ungefär 20% av all sin tid ringa narkotikabrott, medans våldtagna och sönderslagna kan få vänta i år på upprättelse så ska vi förstöra livet för Johan som dragit en partylina med dagsböter på uppåt 100 000 kr som ska betalas inom 30 dagar, indraget körkort och en arbetsgivare som kan sparka honom på dagen då det bara är synd om alkisar i det här landet.

En tullmyndighet med korkade muppar som tror dom ”påverkar” något när dom tar några paket är så jävla patetiskt och visar hur verklighetsfrånvända års myndigheter är, för varje tillslag så slinker 1000 igenom, du kan ringa hem kokain, heroin och piller via sociala medier lättare än vad det är och få tag i mellanöl 15:01 en Lördag.

Legalisera och det nu!

This is the way.

När jag sa att jag nyss ändrat mig och skrev att jag är för legalisering nu, så var det en sån här uppställning av problemen jag inte orkade beskriva. Tack TreRaggmunkar för att du beskrev, och i princip löste problemet, så enkelt och begripligt. Vi begränsar bara allt gängen får genom att legalisera. Och tjänar pengar. Och hjälper folk med problem.

Gängen förlorar allt samma sekund som vi legaliserar.
Senast redigerad av Bombolenat 2024-02-02 kl. 15:38.
Citera
2024-02-02, 15:50
Medlem
Vitman-33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -.0
Tack!

Mycket intressant, de säger i inslaget att 80% av de misstänkta breven innehöll något olagligt. De nämner dock inget om andelen som fick nedslag på falska frimärken, så svårt att använda siffran som något sorts riktmärke. Med det i åtanke bör nog de där 20% felaktiga öppnanden öka markant när postarna inte beter sig som klåpare.

Men - bara dessa 20% - representerar alltså ca 300 brev.

300 brev som inte borde öppnats och inspekterats.

300 hemligheter röjda utan anledning.

Posthemligheten är död.
Den har varit det ganska länge, om du inser detta nu så får du skylla dig själv. Nya lagen tillkom 2022 så den är två år gammal. Men jag håller med om att det är ett sluttande plan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in