2024-02-02, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Septemberflicka
Tittar på min första live med Sofia Palm och blir beklämd över hur sociala medier exponerar folk med psykisk ohälsa. Palm uttrycker sig, utan att överdriva, som en desillusionerad patient från låst psykiatri.
När kommentarsfältet fylls med rimliga frågor frustar Palm ur sig ett irriterat uppmuntrande mantra "nu är sekten här" "du ska inte vara här" och sedan försvinner kommentarerna. Kommentarerna som får stå kvar avslöjar ett tydligt klassperspektiv.

Anses denna Palm väl fungerande? Dvs uppbär Palm en anställning där det finns en chef och arbetskamrater? Är Palm självförsörjande genom heltidsarbete? Lejonmamman behöver jag inte ens fråga om, den kvinnan kan omöjligt klara av ett arbete.

Med tanke på att det tiktokas hela dagarna så arbetar hon inte, säger sig vara inredningsarkitekt. Tror hon duckar friskt vad hon har för inkomst. Uttryckte nån gång att hon lider av ptsd efter allt hon utsatts för. Det finns ju mycket ”driv” om än med fel fokus så att säga, vad det står i ev sjukintyg kan man undra.
2024-02-02, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vildsomsnoe
Det är trist att personer som hörs och syns och blir direkt stämplade som annorlunda och dysfunktionella. Alla människor har inte det sociala eller kulturella kapitalet för att känna till hur man ”ska vara” för att inte sticka ut. Vi vet ju ingenting om vad som föranledde omhändertagande av barnen (eller vet ni?). Jag skulle troligen själv bete mig likadant om jag inte hade haft med mig erfarenhet av att arbeta inom juridiken. Man ser saker på ett annat begripligt sätt om man har erfarenheter av detta via yrke eller erfarenheter man gjort.

Septemberflicka svarar väldigt bra och riktigt. Domar finns att läsa. Hela underlaget i en dom om vård finns inte med men av det som finns så säger jag att besluten är helt korrekta. Därtill har man prövat umgänge som dragits in och även det ger starka signaler att det brister.
2024-02-02, 03:18
Medlem
Hörde Fias Live i går kväll .
När hon spelar upp inspelningen med soc mötet stoppar hon det hela tiden o vränger till med konstiga frågor så blir hur rörigt som helst o till slut blir det en sanning som enl Fia är det enda rätta o sanna.
Det där brevet eller teckningen är ju faktiskt rikrigt komiskt..kan det vara Sulle som lyckats med att göra den?

Malin som kommer med käcka heja rop ...ja vad ska man säga om den IQ nivån där?

Samtliga i FU sekten är bara en bricka i spelet där eg ingen lojalitet finns förutom sitta i tel o trackasera myndigheter, det är dom bra på.

En höjdare var La Mottes live när Fia bara bryter sig in o börjar skrika utan att ha ordet men vart inte mycket gehör där inte.
2024-02-02, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rickebus
nu sa Null att hon inte kommer på demonstrationen...är de inte sams inom klanen?
Hon följer aldrig med. Jag vet inte vad hon är så rädd för men hon upplevs väldigt orolig hela tiden. De hade dock ett öppet bråk för några dagar sedan Lejon och Malin hade blivit lovade att sova hos henne men plötsligt hade hon ångrat sig. Det gick inte i ”hennes situation” och Malin blev arg.
2024-02-02, 09:53
Medlem
PinkSloths avatar
Null's konto verkar spårlöst borta 😳
2024-02-02, 09:58
Medlem
Nu säger Lejonmamma att hennes mamma blivit sjuk och att hon måste åka till Brasilien så rättegången nog måste skjutas fram , om det är sant eller inte är oklart .
2024-02-02, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PinkSloth
hittar inte heller..så var det mer gemenskapen i sekten
Senast redigerad av rickebus 2024-02-02 kl. 10:17.
2024-02-02, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PinkSloth
Verkar vara borta
2024-02-02, 10:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Nu säger Lejonmamma att hennes mamma blivit sjuk och att hon måste åka till Brasilien så rättegången nog måste skjutas fram , om det är sant eller inte är oklart .

Klart det är lögn. Man märkte tydligt hur det blev verklighet för henne i går att det faktiskt kommer att bli följder av hennes brott. Hon har legat hela natten och fnulat på olika sätt att smita undan och kommit på detta.
2024-02-02, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lailatjej
Klart det är lögn. Man märkte tydligt hur det blev verklighet för henne i går att det faktiskt kommer att bli följder av hennes brott. Hon har legat hela natten och fnulat på olika sätt att smita undan och kommit på detta.
Hon kan ju fått samtal i natt angående mamman men pratar inte om detta i liven utan pratar om att sälja sina tavlor genom auktion på tiktok så låter mer som att hon tänker sig att få ihop pengar för att åka tillbaka till Brasilien . Efter att de två äldre barnen blev omhändertagna och den pappan fick vårdnad så åkte hon till Brasilien och var där några år
2024-02-02, 10:38
Medlem
nu polisanmälan om plånboken men blir tillfrågad om det var på Huddinge sjukhus o sa ja till det
2024-02-02, 10:50
Medlem
vem är lejonmamma hos nu?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in