2024-02-22, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sulan7
Hon läste ju själv klart och tydligt upp att soc krav var att hon skulle ha kontakt med psyk för sitt mående. Då är det ju det första hon skulle gjort när söönen plockades! Antingen skulle dom då konstatera att hon är frisk (!) eller så skulle hon få hjälp. Det är verkligen sorgligt att hon helst saknar sjukdomsinsikt och inte har någon i sin närhet som kan hjälpa henne.
Jag tyckte även det lät på det hon läste upp som att besöken till psykiatrin avbokats, dvs att hon själv inte gått dit, även om hon hävdar att soc avbokat..
Något av besöken avbokades pga sjukdom hos läkaren i övrigt tror jag att M trasslat till det och trott att der var Sip möte med flera parter och det fungerande inte vid bokad tid
2024-02-22, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Men nämnde hon att hon va suicidal eller annat som gjorde folk oroliga?

Suicidal tror jag inte hon är men det är ju så uppenbart att hon mår dåligt och behöver hjälp, vilket jag tror kvinnan på spec. Psyk i Mora också märkte och därför hänvisade henne till Säter. Det sistnämnda landade inte så bra..
2024-02-22, 20:51
Medlem
Citat:
Suicidal tror jag inte hon är men det är ju så uppenbart att hon mår dåligt och behöver hjälp, vilket jag tror kvinnan på spec. Psyk i Mora också märkte och därför hänvisade henne till Säter.

Tänk om hon bara kunde ha såhär fina o lugna målarlives.
Tänk vilka kontraster..
2024-02-22, 21:15
Avslutad
Citat:
Suicidal tror jag inte hon är men det är ju så uppenbart att hon mår dåligt och behöver hjälp, vilket jag tror kvinnan på spec. Psyk i Mora också märkte och därför hänvisade henne till Säter. Det sistnämnda landade inte så bra..

Kvinnan verkar väl medveten m att hon mår dåligt men det verkar inte som att hon förstår vidden av sitt dåliga mående och hur det yttrar sig. Om så vore hade honi loggat ut för länge sedan och sökt hjälp.

Citat:
Ursprungligen postat av asterisk99
SAM är uppe i 14 timmar non stop ! wow, Musikhjälpen får se upp!

Där en ytterligare en person jag kommer undvika framöver, jag har sett och hört tillräckligt. Idag har det verkligen utvecklats till ett vattenhåll för foliehattar. Desinformationen gäller tydligen inte bara socialtjänsten, det gäller ungefär precis allt. Som ETT av många knäppämnen som behandlats under dagen så har islams grisintolerans försvarats och förklarats med de absolut mest verklighetsfrånvända argument. Anledningen till att Muhammed för 1600 år sedan förbjöd muslimer från att äta griskött beror på att:
- grisen delar 98% genetik med människan.
- allt griskött innehåller trikiner. Trikiner är en farlig mask som gör människan sjuk och den dör först vid 1000 grader, eventuellt 200 grader, Sam var inte säker.

- grisen är inte vad den var på 20-talet. Grisen blir fullvuxen på två månader och är så antibiotikabehandlad att människan blir antibiotikaresistent om hon äter gris osv.

https://svensktkott.se/om-kott/djuruppfodning/antibiotika-och-resistenta-bakterier/
2024-02-22, 21:35
Medlem
Fia vart väldigt låg med kriget mot Nina R..var ju riktigt hett en kväll men kanske inte bet som Fia tänkt sig
2024-02-22, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Septemberflicka
Kvinnan verkar väl medveten m att hon mår dåligt men det verkar inte som att hon förstår vidden av sitt dåliga mående och hur det yttrar sig. Om så vore hade honi loggat ut för länge sedan och sökt hjälp.

Där en ytterligare en person jag kommer undvika framöver, jag har sett och hört tillräckligt. Idag har det verkligen utvecklats till ett vattenhåll för foliehattar. Desinformationen gäller tydligen inte bara socialtjänsten, det gäller ungefär precis allt. Som ETT av många knäppämnen som behandlats under dagen så har islams grisintolerans försvarats och förklarats med de absolut mest verklighetsfrånvända argument. Anledningen till att Muhammed för 1600 år sedan förbjöd muslimer från att äta griskött beror på att:
- grisen delar 98% genetik med människan.
- allt griskött innehåller trikiner. Trikiner är en farlig mask som gör människan sjuk och den dör först vid 1000 grader, eventuellt 200 grader, Sam var inte säker.

- grisen är inte vad den var på 20-talet. Grisen blir fullvuxen på två månader och är så antibiotikabehandlad att människan blir antibiotikaresistent om hon äter gris osv.

https://svensktkott.se/om-kott/djuruppfodning/antibiotika-och-resistenta-bakterier/
Nog för att just trikiner är den ursprungliga orsaken till att vissa saker anses som dåliga att äta precis som saker som skaldjur också inom vissa religioner inte heller kan ätas , folk dog för att det inte som nu gick att hålla mat tillräckligt kyld och tillräckligt tillagad , vid 1000 grader dör garanterat trikiner och blir nog mer köttkol
2024-02-22, 22:07
Medlem
Om namnet står med stora bokstäver är man slav. Man kan se det på gravstenar att när det står med stora bokstäver är det slavar ägda av staten. I morgon ska M ringa banken för där står hennes namn med stora bokstäver.

Kvällens visdomsord!
2024-02-22, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rickebus
Fia vart väldigt låg med kriget mot Nina R..var ju riktigt hett en kväll men kanske inte bet som Fia tänkt sig

Jag frågade mina om hon kunde dela med sig av händelser efter psyksofias kampanj (hon ringde, mailade och polisanmälde ihjäl sig en kväll efter att fuck-gråta-bloggen var uppe igen.

Nina skrattade gott. Nä, ingenting mer än att fler personer vart varse om en sjuk kvinna vid namn Sofia som härjar.
2024-02-22, 23:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Nog för att just trikiner är den ursprungliga orsaken till att vissa saker anses som dåliga att äta precis som saker som skaldjur också inom vissa religioner inte heller kan ätas , folk dog för att det inte som nu gick att hålla mat tillräckligt kyld och tillräckligt tillagad , vid 1000 grader dör garanterat trikiner och blir nog mer köttkol

- och det är ungefär det enda som är rätt. Muhammed hade inte koll på varför. Idag är trikinproblematiken känd och att det även kan dyka upp i bla hästkött. Idag är det en sällsynt problematik i den moderna världens köttindustri och i annat fall vet vi att trikinerna dör i 70-gradig temperatur, 200-1000 grader är att betrakta som kraftig överdrift. Muhammed hade heller inte koll på grisens genetiska närhet till människan. När det gäller köttindustrins baksidor med snabb tillväxttakt och antibiotikaresistens så gäller det hela köttindustrin, inte bara grisar. Dumhuvuden.
2024-02-22, 23:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Septemberflicka
"Indi" är en kvinna, låter mycket riktigt som det finns slaviskt ursprung. Ger knepigt intryck. Brukar livehänga med knäppskallen "Tarzan" aka "Vargen" aka...

Apropå den mycket märkliga "juridikproffsetmed37godkändatentor" "indi"/Individualist så kör hon nu live hos Vargen som hatar svenskar, Sverige, sverigedemokrater osv:
https://www.tiktok.com/@tyngst
2024-02-23, 01:26
Medlem
Citat:
Det är en sak jag klurar på. Det är inte så att jag direkt ifrågasätter att soc har placerat dessa barn, men hur tydliga är dom till föräldrarna om anledningen? Och erbjuds dessa stöd efter att barnen tagits, följs det upp regelbundet eller hur fungerar det! Någon som vet!

Det kan vara individuellt hur man vill och förmår förstå men generellt så ska utredningen bedrivas med delaktighet och den belyser både skydds och riskfaktorer inom olika viktiga behovsområden som barnet har. En sammanställd bedömning och beslut. Utredningen kommuniceras och man får inkomma med synpunkter.
Vid en placering upprättas en vårdplan som beskriver bla varför vården behövs och vad som behöver förändras för att vården ska upphöra. Detta Oavsett vården sker frivilligt eller enligt LVU. Man gör också genomförandeplaner där man formulerar mål, delmål, vem ansvarar för vad. Vården omprövas eller övervägs minst var sjätte månad av nämnden och även då skrivs en liten ”utredning” utifrån bland annat nuläget. Överklagas beslutet så prövar förvaltningsrätten målet.
Lite översiktligt beskrivet. Så ja, jag vill påstå att socialtjänstens bedömning är och ska vara tydlig. Att man inte håller med betyder inte att det är rättsosäker.
Att ha självinsikt och förmå se sitt eget ansvar är svårt för vissa. Att fixa att sätta barnets behov framför sitt eget. Tänker att hur vissa agerar i sociala medier visar rätt tydligt på att just det brister, rätt rejält…
2024-02-23, 02:24
Medlem
Tjena_67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inanna-1921
Enligt Jiu jitsu är vi inte personer utan företag och Sverige är ett företag och vi måste lära oss att inga lagar gäller oss egentligen, vi kan tex helt lagligt köra bil utan körkort sålänge vi färdas i bilen och inte fraktar nåt. Det är så de i USA håller på också för de hävdar att de är autonoma världsmedborgare eller nåt sånt så inga lagar gäller dem.

Ja blodtrycket borde jag kanske tänka på men jag är fast nu, en junkie för adrenalinet och man städar också väldigt bra när man är förbannad 😂
Tyvärr kan jag inte på det nya kontot gå bort från sidan och göra annat på mobilen men samtidigt höra vad som sägs så jag kommer inte kunna lyssna lika mycket 😢
Jiujutsu kommer verkligen göra skillnad för mammorna. Aldrig någonsin har domstolen fått ta del av så fantastisk argumentation som hans om att det är Maritime law som gäller och domstolen befinner sig på sjön dvs. då gäller inte svensk lag.

Han är självsäker och karismatisk, det lär locka kvinnorna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in