2024-02-01, 14:13
Medlem
Varför så mycket skit mot Sofia P? Såg också liven igår och jag blir bara så trött. Visst ska vårt sociala skyddsnät vara verkningsfullt men snälla, har ingen av er varit med om att få felaktigt beslut från tex försäkringskassan nån gång? En och annan har fått sjukpenning indragen på fel grunder. Jag fick det, överklagade till JO och fick rätt mot fk. Så, de begår visst fel.
Sluta håll apparaten om ryggen, de gör fel ibland. Så länge vi inte vet vad som egentligen hänt från början så tycker jag alla ska sätta sig ner o va tyst om hur braaa myndigheter sköter sig.
2024-02-01, 14:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vildsomsnoe
Varför så mycket skit mot Sofia P? Såg också liven igår och jag blir bara så trött. Visst ska vårt sociala skyddsnät vara verkningsfullt men snälla, har ingen av er varit med om att få felaktigt beslut från tex försäkringskassan nån gång? En och annan har fått sjukpenning indragen på fel grunder. Jag fick det, överklagade till JO och fick rätt mot fk. Så, de begår visst fel.
Sluta håll apparaten om ryggen, de gör fel ibland. Så länge vi inte vet vad som egentligen hänt från början så tycker jag alla ska sätta sig ner o va tyst om hur braaa myndigheter sköter sig.

Man kan vara kritisk mot apparaten och ändå ha roligt åt en mentalsjuk rättshaverist och uppviglerska med pedofila tendenser.
2024-02-01, 14:30
Medlem
Vad sjutton gör hon i hovrätten?
2024-02-01, 14:32
Avslutad
Citat:

Alla människor gör fel, alla. Så länge som myndighetsutövningen utförs av människor så kommer det begås fel, en del pga stress/slarv/oklara rutiner, andra pga inkompetens, och vissa pga att tjänstemannen är olämplig.

Det görs på löpande band överklaganden som rättas i första instans, i andra instans, och i tredje instans. När det gäller människor som stöter på patrull i samtliga instanser, och som långvarigt hamnar i konflikt med myndigheterna, så beror det väldigt sällan på problem inom myndigheterna.

När man följer de grupper/individer som kategoriseras som desinformatörer så blir det uppenbart direkt de öppnar munnarna, att de är avvikare med olika grad av dysfunktion.
2024-02-01, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Septemberflicka
Alla människor gör fel, alla. Så länge som myndighetsutövningen utförs av människor så kommer det begås fel, en del pga stress/slarv/oklara rutiner, andra pga inkompetens, och vissa pga att tjänstemannen är olämplig.

Det görs på löpande band överklaganden som rättas i första instans, i andra instans, och i tredje instans. När det gäller människor som stöter på patrull i samtliga instanser, och som långvarigt hamnar i konflikt med myndigheterna, så beror det väldigt sällan på problem inom myndigheterna.

När man följer de grupper/individer som kategoriseras som desinformatörer så blir det uppenbart direkt de öppnar munnarna, att de är avvikare med olika grad av dysfunktion.

Det är trist att personer som hörs och syns och blir direkt stämplade som annorlunda och dysfunktionella. Alla människor har inte det sociala eller kulturella kapitalet för att känna till hur man ”ska vara” för att inte sticka ut. Vi vet ju ingenting om vad som föranledde omhändertagande av barnen (eller vet ni?). Jag skulle troligen själv bete mig likadant om jag inte hade haft med mig erfarenhet av att arbeta inom juridiken. Man ser saker på ett annat begripligt sätt om man har erfarenheter av detta via yrke eller erfarenheter man gjort.
2024-02-01, 14:48
Medlem
VanDeKamps avatar
Lejonmamma är live igen och är såklart totalt missnöjd med undersökningen. Läkaren hade sagt att hon får vända sig till socialtjänsten angående sonen. Hon har verkligen inte ens förstått varför hon var där.

Edit: Hon är trött nu för de "torturerade" henne.
Senast redigerad av VanDeKamp 2024-02-01 kl. 14:54.
2024-02-01, 14:54
Avslutad
Citat:
Det är trist att personer som hörs och syns och blir direkt stämplade som annorlunda och dysfunktionella. Alla människor har inte det sociala eller kulturella kapitalet för att känna till hur man ”ska vara” för att inte sticka ut. Vi vet ju ingenting om vad som föranledde omhändertagande av barnen (eller vet ni?). Jag skulle troligen själv bete mig likadant om jag inte hade haft med mig erfarenhet av att arbeta inom juridiken. Man ser saker på ett annat begripligt sätt om man har erfarenheter av detta via yrke eller erfarenheter man gjort.

För det vana örat och örat skapar det omnämnda beteendet igenkänningsfaktorer som brukar förknippas med de skäl som ligger bakom omplacering enligt SoL (samtycke) och LVU 2§. Som enkelt exempel så blir man inte förvånad över att de människor som har mest långdragna processer också uppträder avvikande. Faktum är att just avvikelser ÄR skäl till omhändertagande av både barn och djur NÄR avvikelserna påverkar förmågan att ge omsorg. Ett bra exempel på sådan avvikelse är psykisk ohälsa. Psykisk ohälsa är INTE skäl för omhändertagande men många gånger innebär psykisk ohälsa i LVU-ärenden (npf, störningar mm inkluderat) oförmåga att uppnå lägstakrav för omsorgsförmåga.

När det gäller de långdragna processerna ska man veta att varje förälder får veta exakt på vilket sätt de brister och vilka förändringar de behöver göra. En gemensam nämnare när det gäller de utdragna ärendena är att föräldrarna varken samtycker, samarbetar, erkänner bristerna och möter ej förändringskraven - antingen för att de inte vill eller för att de inte kan tex pga kognitiva svårigheter.
2024-02-01, 14:57
Medlem
Är det någon som vet varför domaren skickade henne att göra denna psykiska utredningen? För det är ju ingenting som är standard att göra när man ska upp i tingsrätt. Är det pga att marlene ringt domaren och att domaren då fått känslan av att nått inte står rätt till?

Hon sa nu att psykologen vill att hon ska dit igen om typ 3 veckor. Kan det vara att psykologen såg behov att göra den större utredningen också 🤔
Senast redigerad av Sneccan3 2024-02-01 kl. 15:12.
2024-02-01, 15:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VanDeKamp

Edit: Hon är trött nu för de "torturerade" henne.

Lanabanana måste ju bara vara ett troll, "Vad bra att du har med dig skylten"

Citat:
Ursprungligen postat av Sneccan3

Hon sa nu att psykologen vill att hon ska dit igen om typ 3 veckor. Kan det vara att psykologen såg behov att göra den större utredningen också 🤔

Lär ju bli stora undersökningen och sen åker hon raka spåret till dockfabriken för att bli omträdd.
2024-02-01, 15:43
Medlem
Nu visade det sig att lejonmamma glömt plånboken hos rättsmedicinalverket och sitter på pendelstation , plånboken har de inte hittat
2024-02-01, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lailatjej

Lanabanana måste ju bara vara ett troll, "Vad bra att du har med dig skylten"

Lär ju bli stora undersökningen och sen åker hon raka spåret till dockfabriken för att bli omträdd.
Är personen ett troll så är det ett psykiskt sjukt troll som ägnar tid åt att göda och spä på vanföreställningar hos lejonmamma , ge helt fel råd och som nu säga att M är fullt frisk precis som man kallas tillbaka för undersökning om man anses frisk
2024-02-01, 16:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Är personen ett troll så är det ett psykiskt sjukt troll som ägnar tid åt att göda och spä på vanföreställningar hos lejonmamma , ge helt fel råd och som nu säga att M är fullt frisk precis som man kallas tillbaka för undersökning om man anses frisk

Ja det är ju exakt så nättroll fungerar. Men vill man slippa bli utsatt för dom är det enda man behöver göra att inte bete sig som en idiot online å andra sidan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in