Citat:
Ursprungligen postat av
Vildsomsnoe
Varför så mycket skit mot Sofia P? Såg också liven igår och jag blir bara så trött. Visst ska vårt sociala skyddsnät vara verkningsfullt men snälla, har ingen av er varit med om att få felaktigt beslut från tex försäkringskassan nån gång? En och annan har fått sjukpenning indragen på fel grunder. Jag fick det, överklagade till JO och fick rätt mot fk. Så, de begår visst fel.
Sluta håll apparaten om ryggen, de gör fel ibland. Så länge vi inte vet vad som egentligen hänt från början så tycker jag alla ska sätta sig ner o va tyst om hur braaa myndigheter sköter sig.
Alla människor gör fel, alla. Så länge som myndighetsutövningen utförs av människor så kommer det begås fel, en del pga stress/slarv/oklara rutiner, andra pga inkompetens, och vissa pga att tjänstemannen är olämplig.
Det görs på löpande band överklaganden som rättas i första instans, i andra instans, och i tredje instans. När det gäller människor som stöter på patrull i samtliga instanser, och som långvarigt hamnar i konflikt med myndigheterna, så beror det väldigt sällan på problem inom myndigheterna.
När man följer de grupper/individer som kategoriseras som desinformatörer så blir det uppenbart direkt de öppnar munnarna, att de är avvikare med olika grad av dysfunktion.