Citat:
Ursprungligen postat av
Combival
Jag tvivlar på att föräldrarna skulle lyssna på flickan och hennes önskemål. Det handlar nog mer om att kränka så mycket det går. Killkalsonger, avklippta ögonfransar och hår? Bara det måste göra en flicka väldigt ledsen och kränkt.
Köpte dom ens nya, egna kläder till henne eller fick hon ärva kalsongerna och andra plagg av brorsan?
Hon har säkert inte fått något eget någon gång alls. Undrar om där ens väntade någon julklapp på henne. Antagligen inte 💔 Ärvt kläder har dom säkert gjort av varandra allihopa men hon har nog direkt blivit struntad i. Hon verkar inte så ofta ens varit påklädd. Bara nersövd och instängd. Enligt min förmodan.
Att klippa av någon sina ögonfransar är enligt mig mest kränkande. Om dom nu har gjort det. Det är en handling som sticker ut och som inte innehåller något syfte. Att dom klippt hennes hår blir anmärkningsvärt utifrån alla andra hemska saker hon blivit utsatt för. Därför misstänker man att all behandling av henne har varit av syfte att skada eller att hon bara inte varit viktig att ta hand om. Hade det varit en normal flicka, under normala kärleksfulla omständigheter som hade en klassisk pojkfrisyr så hade det inte varit anmärkningsvärt. Utan det är på grund utav allt som uppdagats bredvid som gör att misstankarna att även det har varit en del i att kränka/bestraffa/håna.
Jag hoppas att tingsrätten kan fälla föräldrarna på så många åtalspunkter som möjligt. Men framförallt att hovrätten sedan också fastställer det. 💔❤️