2024-02-02, 08:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av .kungen77
https://youtu.be/O1M6bQtRlWM?si=UmDRoR5Hx6k8_IMn

.

Lyssnade några minuter. Håller med de som tycker att "mamman" J har en mycket obehaglig röst, helt utan någon som helst mänsklighet. "Pappan" D låter som ett helt vanligt skånskt wt.
Citera
2024-02-02, 08:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lilett
Otroligt kuslig entonig röst har hon, inga känsloyttringar heller.

Usch så obehagliga båda låter.
Sävliga och avtrubbade.
Men imponerande hur bra moderns fysiska åkommor blivit av häktestiden. Nu kan hon gå tillochmed
Citera
2024-02-02, 09:05
Medlem
Såg nu att domen inte har fastställts, men prime crime har lagt ut alla delar! Många fler ljudfiler än rättegångsappen
Citera
2024-02-02, 09:08
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonsson99
Ja det var hans film jag nämnde i inlägg #6429, tror helt klart hon varit utsatt för bp som föräldrarna producerat och sålt.

Det skulle inte förvåna mig alls. Har utredningen visat att sådant kan ha skett? Ingen av föräldrarna verkar vara så smarta så de har kunnat sopa bort all sådan bevisning.
Citera
2024-02-02, 09:14
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chariter
Jag hoppas att det pågår en sidoutredning gällande en eventuell pedofilring. Annars är det ta mig fan tjänstefel. Det finns ingen anledning till att det där fattiga whitetrashet till morsa skulle ha kryptovaluta.
Det får vi verkligen hoppas! Det är så mycket runt den här flickan som skulle kunna vara önskemål från pedofiler. Det är nog inte så många som har hört talas om liknande saker tidigare som den här flickan blivit utsatt för? Det är extremt sjukt.
Citera
2024-02-02, 09:26
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emhela
Kanske surrar nu men var inte det enligt Z egna önskemål? Läste att hon tex valde kalsongerna framför trosor osv. Det kan ju iofs vara ett inlärt beteende efter hur hon blivit behandlad. Ungefär som att hon fann trygghet i bilbarnstolen, även om det egentligen inte fanns till för att ge henne trygghet.

Jag tvivlar på att föräldrarna skulle lyssna på flickan och hennes önskemål. Det handlar nog mer om att kränka så mycket det går. Killkalsonger, avklippta ögonfransar och hår? Bara det måste göra en flicka väldigt ledsen och kränkt.

Köpte dom ens nya, egna kläder till henne eller fick hon ärva kalsongerna och andra plagg av brorsan?
Citera
2024-02-02, 09:46
Medlem
Combivals avatar
[quote=zilvereko|87202482]
Citat:
Ursprungligen postat av Hermanfeddon

Tror att du ligger mycket nära verkligheten här. Den totala egoismen, det ständiga behovet av alltmer pengar och hänsynslösheten, där även jag tycker det verkar vara mamman som styr. Borderline är ingen dålig gissning.

Pappan är ett mähä som mest verkar lyda och i rätten har han knappt vågat öppna munnen. Då han gör det låter han som ett eko av mamman.

Mammans syster blev förresten itvingad ättika som barn och tvingades operera bort sin magsäck i vuxen ålder. Öht verkar mammans barndom ha varit fruktansvärd - och med allt detta inpräntat i minnet tar hon nu ut all sin frustation på sin sexåriga dotter, som inte var välkommen till världen.

Detta är en förklaring men definitivt ingen ursäkt för varför föräldrarna har misshandlat och kränkt sitt lilla barn.

Jag visste inte att flickans moster råkat ut för exakt samma sak med ättikan. Vad är det för släkt? Man blir mörkrädd. Visst kan mammans upplevelser ha bidragit till att Z blev så fruktansvärt utsatt. Vet du mer om mammans och mosterns liv? Blev deras ”tortyr” anmält över huvud taget?
Citera
2024-02-02, 10:08
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival

Jag visste inte att flickans moster råkat ut för exakt samma sak med ättikan. Vad är det för släkt? Man blir mörkrädd. Visst kan mammans upplevelser ha bidragit till att Z blev så fruktansvärt utsatt. Vet du mer om mammans och mosterns liv? Blev deras ”tortyr” anmält över huvud taget?
Aktbilaga 196. Förhör med Josaf*ne *nkvist. *=i. Där står allt.
Senast redigerad av Matamata 2024-02-02 kl. 10:57.
Citera
2024-02-02, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Jag tvivlar på att föräldrarna skulle lyssna på flickan och hennes önskemål. Det handlar nog mer om att kränka så mycket det går. Killkalsonger, avklippta ögonfransar och hår? Bara det måste göra en flicka väldigt ledsen och kränkt.

Köpte dom ens nya, egna kläder till henne eller fick hon ärva kalsongerna och andra plagg av brorsan?

Hon har säkert inte fått något eget någon gång alls. Undrar om där ens väntade någon julklapp på henne. Antagligen inte 💔 Ärvt kläder har dom säkert gjort av varandra allihopa men hon har nog direkt blivit struntad i. Hon verkar inte så ofta ens varit påklädd. Bara nersövd och instängd. Enligt min förmodan.

Att klippa av någon sina ögonfransar är enligt mig mest kränkande. Om dom nu har gjort det. Det är en handling som sticker ut och som inte innehåller något syfte. Att dom klippt hennes hår blir anmärkningsvärt utifrån alla andra hemska saker hon blivit utsatt för. Därför misstänker man att all behandling av henne har varit av syfte att skada eller att hon bara inte varit viktig att ta hand om. Hade det varit en normal flicka, under normala kärleksfulla omständigheter som hade en klassisk pojkfrisyr så hade det inte varit anmärkningsvärt. Utan det är på grund utav allt som uppdagats bredvid som gör att misstankarna att även det har varit en del i att kränka/bestraffa/håna.

Jag hoppas att tingsrätten kan fälla föräldrarna på så många åtalspunkter som möjligt. Men framförallt att hovrätten sedan också fastställer det. 💔❤️
Citera
2024-02-02, 10:35
Avslutad
https://www.youtube.com/watch?v=6_iC6e2nWOo

Prime Crime om fallet idag
Citera
2024-02-02, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZstarZscream
Har domen fallit ännu på detta ärende?

Nej men alla appar har börjat lägga ut ljudfilerna, här tex: https://www.youtube.com/watch?v=6_iC6e2nWOo&list=PLBi1Vh1O3WiiNMD0Kbxh-vfdzzuz1U58l
Citera
2024-02-02, 10:47
Medlem
Är de dömda? De borde ju få minst samma som Västeråsföräldrarna. Mamman låter helt efterbliven, ”det var svårrrt”. Skolan har ju brustit något oerhört, gjorde de socanmälan? Detta visar också att det finns barn med problematisk skolfrånvaro där föräldrarna är det stora problemet och det finns nog många fler, men i skolvärlden ska man hela tiden tror 100% på föräldrar och barn och inte ifrågasätta någonting, om det kan finnas något dysfunktionellt i hemmet. Jag tror detta är mer regel än undantag men så låter det inte i debatten utan skolan får alltid skit. Har egen erfarenhet av arbete på skola. Fyfan vad denna flicka fått lida, och de stackars andra barnen med med sina diagnoser. Där tror jag också det många gånger beror på dysfunktionell miljö och ej medfödda problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in