2023-12-22, 17:13
Medlem
Hoppas J och D får höra om domen i Västmanland. 12 år, kan dom fundera över jul om det blir 12 år även för dom. Tyvärr är väl bevisläget inte lika bra här som i det fallet, men J och D kan få våndas lite iaf. J tror väl hon ska släppas på en gång…
Citera
2023-12-22, 17:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Jag vet det, men på Sinestro (se fetade ovan) lät det som om polisen faktiskt gjorde en fullskalig undersökning.

När denne nu skriver att h*n faktiskt inte ens läst FUP så förklarar det ju en del..
Det kunde lätt blivit ännu en trådsanning och det av en av dom som verkligen hörs mest här i tråden..

Det är inte jag som skapat den trådsanningen, jag har läst detta i tråden.

Denna rättelse förefaller vara viktig för dig, varför då? Jag kan inte se att det spelar någon som helst fundamental betydelse om det är polisen eller sjukvården som gjort undersökningen?

Att jag inte läst FUPen har jag varit öppen med hela tiden under min medverkan i tråden, att du försöker få det till något nytt är alltså inte en korrekt återgivelse.
Citera
2023-12-22, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro

Denna rättelse förefaller vara viktig för dig, varför då? Jag kan inte se att det spelar någon som helst fundamental betydelse om det är polisen eller sjukvården som gjort undersökningen?

Att jag inte läst FUPen har jag varit öppen med hela tiden under min medverkan i tråden, att du försöker få det till något nytt är alltså inte en korrekt återgivelse.

Du menar alltså att du sitter i tråden o tjafsar o öser in inlägg o debatterar om precis ALLT o så har du inte ens läst FUPen?!?! Du måste ju trolla?? Varför i helvete skulle någon ens bemöda sig att ägna dig en sekund när du inte har en jävla aning om vad du pratar om?!? Logga ut tack!!
Citera
2023-12-22, 18:21
Medlem
T34Panzers avatar
Man kan ju hoppas att även blir långa fängelsestraff för Jasmine och Daniel

”En man och en kvinna döms till 12 års fängelse för att under en månads tid utsatt mannens två små barn för våld av tortyrliknande karaktär, skriver Västmanlands tingsrätt i ett pressmeddelande.
Barnen ska bland annat ha bundits fast och misshandlats med tillhyggen. Att brottet skett i hemmet och utförts av vuxna som har ansvar över dem är försvårande omständigheter enligt rätten.
Den 25-årige mannen och den 23-åriga kvinnan döms för synnerligen grov misshandel, olaga frihetsberövande, grov misshandel och fyra fall av grova barnfridsbrott.”

https://omni.se/par-far-12-ars-fangelse-for-tortyrvald-mot-barn/a/wAqm3G
Senast redigerad av T34Panzer 2023-12-22 kl. 18:30.
Citera
2023-12-22, 18:45
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro

”Viktig” vet jag väl inte men åtminstone jag tycker att det är en rätt hyfsad skillnad på en visuellt utförd undersökning gjord utav en polis (som tidigare jobbat inom vården) vs medicinskt riktig undersökning utförd av läkare.
Speciellt i ett fall där det förekommit övergrepp.

Det andra fetade;
Mycket möjligt att du tidigare skrivit, jag tenderar att hoppa över de flesta av dina inlägg då det för det mesta är antingen en wot eller ännu ett jagvetbättreänallaandra som skrivs.
Du gapar högst och mest i tråden, men har alltså inte ens läst fup överhuvudtaget.

För mig stavas det i r o n i.

Och det var jag tydligen inte ensam om att tycka heller ser jag.
Citera
2023-12-22, 19:04
Avslutad
Citat:
”Viktig” vet jag väl inte men åtminstone jag tycker att det är en rätt hyfsad skillnad på en visuellt utförd undersökning gjord utav en polis (som tidigare jobbat inom vården) vs medicinskt riktig undersökning utförd av läkare.

Det andra fetade;
Mycket möjligt att du tidigare skrivit, jag tenderar att hoppa över de flesta av dina inlägg då det för det mesta är antingen en wot eller ännu ett jagvetbättreänallaandra som skrivs.
Du gapar högst och mest i tråden, men har alltså inte ens läst fup överhuvudtaget.

Är det hyfsad skillnad så är det väl viktigt? Är det inte det du försöker säga? Eller du säger ju förresten det du egentligen vill säga i ditt andra stycke ..

Jag gav dig rätt om att det förmodligen inte är polis som undersökt Z, apropå att jag vet bättre än alla andra. För mig stavas det i r o n i.
Citera
2023-12-22, 19:04
Medlem
Blackmonks avatar
Nu har ju polisens vittnesmål verkat vara viktigt så varför ens tjafsa om det? Kom z till skada av det? Nej.
Citera
2023-12-22, 19:56
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blackmonk
Nu har ju polisens vittnesmål verkat vara viktigt så varför ens tjafsa om det? Kom z till skada av det?Nej.

På vilket vis skulle hon ha kommit till skada menar du?
Citera
2023-12-22, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb7
Minst en halv miljons skadestånd ska flickan ha.
Läste att en av de ansvariga läkarna- Backman, uttalade sig om Z.
han var imponerad över lilltjejens styrka, han o Z blivit vänner, en drottning el kung tyckte han att hon var. Aftonbladet återgav detta uttalande. Hon verkar ha charm plus socialbegåvning.
Det var hjärtskärande läsa och förstå hur hon påverkat sjukvårdspersonalen
-under svåra behandlingen hon tvingades genomgå.
Citera
2023-12-22, 23:12
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yaric
Hoppas J och D får höra om domen i Västmanland. 12 år, kan dom fundera över jul om det blir 12 år även för dom. Tyvärr är väl bevisläget inte lika bra här som i det fallet, men J och D kan få våndas lite iaf. J tror väl hon ska släppas på en gång…

Håller med, och hoppas att alla andra barnplågare i pågående fall (och de är förfärligt många) bävar nu.

Jag tänker att det finns fler tekniska bevis på skadorna i detta fall jämfört med Västmanlandsfallet, där man konstaterade att det inte finns bestående fysiska men (om än psykiska.)

I Eslövsfallet finns bevis för en långvarig misshandel som lett till bestående men.
Det är förvånande att Jigin inte rubricerat som människorov men tingsrätten har möjlighet att skärpa rubriceringen om de bedömer att gärningsbeskrivningen motsvarar grövre brott.
Citera
2023-12-22, 23:42
Medlem
Citat:

Det andra fetade;

Ursäkta Decibella men du har en tendens att själv hoppa in i tråden och höra en höna v en fjäder.
Om du backar bandet lite och scrollar tillbaka i tråden ser du att saken är utredd.
Den har varit uppe..Polisen gör ingen medicinsk undersökning, men behöver säkra bevis och gör en annan form av undersökning.
Inte en medicinsk..Det gör vårdpersonal.
Du kan släppa detta nu.
Citera
2023-12-22, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Håller med, och hoppas att alla andra barnplågare i pågående fall (och de är förfärligt många) bävar nu.

Jag tänker att det finns fler tekniska bevis på skadorna i detta fall jämfört med Västmanlandsfallet, där man konstaterade att det inte finns bestående fysiska men (om än psykiska.)

I Eslövsfallet finns bevis för en långvarig misshandel som lett till bestående men.
Det är förvånande att Jigin inte rubricerat som människorov men tingsrätten har möjlighet att skärpa rubriceringen om de bedömer att gärningsbeskrivningen motsvarar grövre brott.

Ja dom är ju lite olika på det sättet. Här är det fysiska men också. Men A och P har ju dokumenterat vad dom gjort med filmer, så där är ju bevisen bättre på så sätt.

Är det inte så att A och P undanhöll barnen från deras mamma och det är ”värre” än att ”bara” låsa in barnet kanske? Står någonting om att dom ”inte låtit barnen träffa mamma och andra viktiga personer”. Z har ju (tyvärr) inte haft några andra viktiga personer som J o D nekat henne att träffa, (mer än mormors nya).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in