2024-02-01, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Det har spekulerats om detta i tråden. Förmodligen ville hon vara pojke eftersom hon blev sexuellt utnyttjad som flicka. Att bli pojke var då ett sätt att distansera sig från det utnyttjandet = som pojke blev hon någon annan.

Sedan hon sluppit undan föräldrarnas tortyr har Z blivit flicka igen. Att bli pojke handlade om att överleva mentalt.

Bilbarnstolen användes som ett tortyrredskap, var i får du det ifrån att hon fann trygghet i den?

Fruktansvärt.

I förhör och samtal i förundersökning. Det har också omnämnts i vad jag tror var den senaste podden kring fallet. Att flickan gärna vill ha hämtat stolen till sig flertalet gånger.
Citera
2024-02-01, 20:59
Medlem
Sherrycolas avatar
Sitter och lyssnar på mammas del nu, hon låter sjukt obehaglig. Hennes röst är ganska släpig och lite monton på något vis, jag tycker hon låter lite efterbliven.

Pappan hade inte mycket att komma med. Åklagaren gör ett bra jobb hittills, trots att hon tappar bort sig lite. Känns som att hon verkligen vill sätta dit dom jävlarna!!!
Citera
2024-02-01, 21:34
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bushido-95
Restriktioner eller ej, man har inte tillgång till internet som häktad.

Nej och inte under en RPU heller, där de antagligen befinner sig nu.
Citera
2024-02-01, 22:26
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherrycola
Sitter och lyssnar på mammas del nu, hon låter sjukt obehaglig. Hennes röst är ganska släpig och lite monton på något vis, jag tycker hon låter lite efterbliven.

Pappan hade inte mycket att komma med. Åklagaren gör ett bra jobb hittills, trots att hon tappar bort sig lite. Känns som att hon verkligen vill sätta dit dom jävlarna!!!

Otroligt kuslig entonig röst har hon, inga känsloyttringar heller.

Usch så obehagliga båda låter.
Citera
2024-02-01, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bushido-95
Möjliga restriktioner

1. placeras tillsammans med andra intagna.
2. vistas i gemensamhet.
3. följa vad som händer i omvärlden (TV och radio).
4. inneha tidskrifter och tidningar.
5. ta emot besök.
6. stå i förbindelse med annan genom elektronisk kommunikation (telefon).
7. sända och ta emot försändelser (brev).

Så Sydsvenskan har nog missuppfattat 3´an eller 6`an.

Ja blev förmodligen någon miss i tolkningen. Får vara glad för det lilla.
Han har väl damp nu utan mobilen fastklistrad i handen och direktören i andra ändan.
Citera
2024-02-01, 22:38
Medlem
Recedivs avatar
Citat:

Jag uppfattar åklagaren som virrig och lite otydlig i sina frågor
Senast redigerad av Recediv 2024-02-01 kl. 22:38. Anledning: .
Citera
2024-02-01, 23:29
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emhela
Fruktansvärt.

I förhör och samtal i förundersökning. Det har också omnämnts i vad jag tror var den senaste podden kring fallet. Att flickan gärna vill ha hämtat stolen till sig flertalet gånger.
Finns det nån podd attlyssna gratis på?
Citera
2024-02-01, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll

https://youtu.be/O1M6bQtRlWM?si=UmDRoR5Hx6k8_IMn

.
Citera
2024-02-02, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll

Ladda ner rättegångsappen. Från tingsrätten. Väldigt många avsnitt.
Citera
2024-02-02, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Recediv
Jag uppfattar åklagaren som virrig och lite otydlig i sina frågor

Samma. Eller jag blir lite frustrerad. Hon känns inte så skicklig som man önskat. Det är uppenbart att föräldrarna ljuger om så mycket och åklagaren bemöter detta med kaxighet. Frågan är om kaxighet ger högre straff. Hon blir tillsagd flera gånger.

Hade önskat att hon var lite smartare och vassare framför kaxig och snabb. Även om man såklart förstår frustrationen.
Citera
2024-02-02, 08:16
Avslutad
Citat:

Tror att de båda fått instruktioner från sina advokater att vara lågmälda och inte brusa upp. Men ja, de låter lite drogade och avslagna.

Varifrån kommer mamman, hon låter inte som en infödd skåning?
Citera
2024-02-02, 08:19
Medlem
har domen fallit än?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här