2024-02-01, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Papahotel
I den här tråden så är konsensus att han var ond och blev arg för att frun lämnade dom, dom är inte redo för nån annan spekulation. Att förklara för dom att människor inte dödar barn och barnbarn för att frun lämnar dom i regel går inte in.
Att människor dödar barn har hänt och även i Sverige. Så som några nämnt i tråden. Problemet blir när man låst sig fast vid det. Varför detta fall sticker ut är ju att allt o alla ser ut att vara i chock. Ingen har märkt något fel med snubben alls. Frugan lämnar snubben whatever. Något måste ju har byggts inom honom. För inte går man och raderar hela sin familj för en skilsmässa. Det stärker tesen att något har kommit fram/sagts som snubben tagit illa vid sig. Just HUR detta har framförts har gjort snubben maximalt galen.

Skilsmässa kan definitivt ha gjort han galen. Men då måste det ha sagts ”pappa du får flytta ut nu snart, mamma vill inte ha dig här längre”. Det kan givetvis medföra till att han klickat. I hans ”mind” allt man har byggt upp i 30 år. Och detta är tacken? Bara en gissning.
Citera
2024-02-01, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Min amatörgissning är att det handlar om en psykopat. Har läst att alla psykopater är narcissister även fast det omvända inte gäller, dvs att alla narcissister är psykopater. Förmodligen har den narcissistiska grandiosa självbilden rasat och då tycker väl psykopaten att han har rätt att göra så där för att skada hustrun. Jävligt otäckt är det iaf.

Jeg tror på dette. B eide alt, de var ikke gift. Ekteskapet kan jo ha vært dårlig lenge, og nå måtte han flytte ut. Det taklet ikke narsissisten i han, og det eskalerte til dette.

Uekte barn, dyresex og pedofili er helt sykt å tenke. Dere drar det for langt.
Senast redigerad av BeBee 2024-02-01 kl. 23:43.
Citera
2024-02-01, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
ja någon har planerat självmord, men jag menar att i det här fallet inte finns något som tyder på att detta var planerat...

I dette tilfellet har GM allerede ved juletider 2023 ønsket å gi en pengegave i stedet for senere å være med på å betale for en jakttur som skulle gå av stabelen (skje) høsten 2024. I mine øyne tyder dette på at GM har tenkt at han selv ikke kommer til å være i live når jaktturen skulle betales.

Alt jeg har lest om GM tyder på at han har vært en fyr som har hatt alt på stell, økonomisk og på andre måter, og han har tatt vare på sine venner, naboer, arbeidskamerater, venner og familie.

Akkurat denne pengeoverføringen, som ble initiert i desember og utført tre dager før drapene, som inkluderte både gave til bursdagen men også betaling for jobb som kompisen har utført, tyder på planlegging, når du leser hans personlighet ut fra venners betyg. Det var viktig for ham å få dette ut av verden i tide, det vil si før drapene.
Citera
2024-02-01, 23:41
Medlem
Citat:
Jag skulle inte använda ordet "nærmest" då det kan leda till psykos och även om både polisen och sjuksköterskan har upplevt mycket så betyder det inte att de ska upptäcka det innan det var för sent som i det här fallet...
???
Citera
2024-02-01, 23:46
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av homy
I dette tilfellet har GM allerede ved juletider 2023 ønsket å gi en pengegave i stedet for senere å være med på å betale for en jakttur som skulle gå av stabelen (skje) høsten 2024. I mine øyne tyder dette på at GM har tenkt at han selv ikke kommer til å være i live når jaktturen skulle betales.

Alt jeg har lest om GM tyder på at han har vært en fyr som har hatt alt på stell, økonomisk og på andre måter, og han har tatt vare på sine venner, naboer, arbeidskamerater, venner og familie.

Akkurat denne pengeoverføringen, som ble initiert i desember og utført tre dager før drapene, som inkluderte både gave til bursdagen men også betaling for jobb som kompisen har utført, tyder på planlegging, når du leser hans personlighet ut fra venners betyg. Det var viktig for ham å få dette ut av verden i tide, det vil si før drapene.

Jag ser din poäng, men angående jakten så får du ta hänsyn till att han avslutade jakten i höstas innan den var över och som du också skriver så var han nog inte typen som var skyldig någon något, men jag ser inte detta som ett tecken på planering men å andra sidan, att han gjorde detta när det passade...

Citat:
???
Jag håller med dig här, men jag skulle inte använda ordet närmaste i detta sammanhang själv...
Citera
2024-02-01, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foreal123
Att människor dödar barn har hänt och även i Sverige. Så som några nämnt i tråden. Problemet blir när man låst sig fast vid det. Varför detta fall sticker ut är ju att allt o alla ser ut att vara i chock. Ingen har märkt något fel med snubben alls. Frugan lämnar snubben whatever. Något måste ju har byggts inom honom. För inte går man och raderar hela sin familj för en skilsmässa. Det stärker tesen att något har kommit fram/sagts som snubben tagit illa vid sig. Just HUR detta har framförts har gjort snubben maximalt galen.

Skilsmässa kan definitivt ha gjort han galen. Men då måste det ha sagts ”pappa du får flytta ut nu snart, mamma vill inte ha dig här längre”. Det kan givetvis medföra till att han klickat. I hans ”mind” allt man har byggt upp i 30 år. Och detta är tacken? Bara en gissning.

Ja, barn har dödats rimligtvis i alla land över hela världen av olika skäl och jag ser det som att om man räknar dom fallen över hela världens länder så gissar jag på separation kanske är skälet i en promille. Barnen är vuxna, hon kan inte ta dom ifrån honom vid en separation han har bra/ok ekonomi och barnen var välfungerande vilket tyder på en ivartfall duglig hemmamiljö under 30år och av vad jag förstår så hade dom en bra relation.

Jag tror gubben var steril och barnen inte var hans men samhallnorskarna blir helt spritt språngande galna när jag säger det, lite som att ingen norsk kvinna, ingen kvinna i hela världen för den delen någonsin gjort nå liknande och jag misskrediterar kvinnan mer än hitler och satan själv när jag säger det.
Citera
2024-02-01, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeBee
Jeg tror på dette. B eide alt, de var ikke gift.

Men, nå hadde jo han jobbet i en mannsalder på Gardermoen, og tjent godt, svært godt.

Kunne all hans lønn gått inn i familien, i renovering, oppussing, barn uten at han skulle fått noe igjen ved et samlivsbrudd, på grunn av at hun eide (hadde arvet) huset de bodde i?
Citera
2024-02-01, 23:57
Medlem
Citat:
han avslutade jakten i höstas innan den var över

Jeg lurer på om du blander sammen at han avsluttet jakten med en kompis tidligere i 2023 enn det som var vanlig,

med den jaktturen som var planlagt i Sverige (villsvin) høsten 2024?
Citera
2024-02-02, 00:00
Medlem
Citat:
Men, nå hadde jo han jobbet i en mannsalder på Gardermoen, og tjent godt, svært godt.

Kunne all hans lønn gått inn i familien, i renovering, oppussing, barn uten at han skulle fått noe igjen ved et samlivsbrudd, på grunn av at hun eide (hadde arvet) huset de bodde i?

Nej rimligtvis inte och om så var fallet så hade han haft ihjäl sin partner, inte barnen.
Men det är svårt för endel människor att formulera logiska tankegångar av diverse information och skapa en sammansatt bild av vad som kan vara skälet till att saker händer.
Citera
2024-02-02, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Papahotel
Är alla Norges särfall här inne och läser och/eller har ni svårt att förstå svenska? Det finns hur många som helst som begår alla möjliga våldsbrott som blir klassade som friska oavsett vad du KÄNNER eller TYCKER. Jag försöker inte förklara varför han hade RÄTT att göra som han gjorde, jag diskuterar kring vad jag anser är det ENDA skälet till varför en människa skulle kunna manifestera tanken av att döda sin familj ditt särläsande hormongo.

Regner med du sikter til om personen dømmes tilregnelig i gjerningsøyeblikket eller ikke. Breivik ble dømt tilregnelig og fikk straff deretter, men han er ikke frisk. Skjønner du ikke forskjellen?
Citera
2024-02-02, 00:02
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Jeg lurer på om du blander sammen at han avsluttet jakten med en kompis tidligere i 2023 enn det som var vanlig,

med den jaktturen som var planlagt i Sverige (villsvin) høsten 2024?

nej, jag blandar inte ihop dem utan nämner båda, för han avslutade jakten tidigt hösten 23 av hänsyn till familjen och vid juletid ställde han in vildsvinsjakten, det är inte omöjligt att detta har ett samband och bör tittas på och detta hjälper till att få mig att tro att det inte var planerat...
Citera
2024-02-02, 00:03
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Det har du rett i, men en dyp depresjon kan også avstedkomme tvangstanker og tvangsgjerninger og et nærmest psykotisk syn på livet, og det er ikke så lett for de som står utenfor å detektere.
Det kan ha varit så att gärningsmannen visat för familjen på något sätt att han inte mådde bra. Familjen kanske försökte stötta honom så gott det gick. Det är inte lätt att vara anhörig i en sådan situation och dom trodde säkerligen inte att han skulle mörda dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in