2024-02-01, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KirkenesCowboys
Nu har Bente tagit bort sitt instagramkonto helt och hållet.

Profilen er der den, bare lukket for offentligheten.
Citera
2024-02-01, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
ja, men han reagerade också på att födelsedagspresenten kom just då och det var ganska betydelsefull födelsedagspresent den här gången...
så det faktum att GM inte sagt något innan han överförde pengarna säger inget om planering och det finns inte heller några andra saker som tyder på planering utifrån vad som kommit fram i media snarare tvärtom...

Han reagerte også på summen og at det var «alt for mye.» i tilegg avlyste GM ved juletider jaktturen de skulle hatt til høsten i år i Sverige, og ville plutselig heller gi gave. Hva mener du med tvärtom? Hva er det som har kommet frem som tilsier at dette overhodet ikke var noe planlagt? Nå sier jeg ikke at det var det, men dette er tegn på at det kan ha vært det
Citera
2024-02-01, 22:41
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reveenka
Han reagerte også på summen og at det var «alt for mye.» i tilegg avlyste GM ved juletider jaktturen de skulle hatt til høsten i år i Sverige, og ville plutselig heller gi gave. Hva mener du med tvärtom? Hva er det som har kommet frem som tilsier at dette overhodet ikke var noe planlagt? Nå sier jeg ikke at det var det, men dette er tegn på at det kan ha vært det

han reagerade som vem som helst skulle göra om de fick pengar överförda, om jag hade fått pengar överförda från en vän och jag inte väntade på dem skulle jag ha ringt direkt jag upptäckte dem precis som han gjorde...
att GM ringer nödnumret efter att han tänt eld på huset tyder inte heller på planering, någon skrev att att ta vapen från vapenskåpet tydde på planering men det stämmer inte heller då GM hade nycklar till detta själv och använde vapnen för att jaga med mer...
Nej, jag kan inte hitta något som tyder på planering här utifrån vad vi vet idag...
Citera
2024-02-01, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reveenka

Jeg har også tenkt sånn: at akkurat denne pengegaven nå, i stedet for å være med og sponse en jakttur til høsten, kan tyde på planlegging. Han ville gi en gave til sin mangeårige kamerat, og antok/planla for at han selv ikke ville være til stede for å betale inn på en jakttur til høsten.
Citera
2024-02-01, 23:00
Medlem
Citat:
ja, men han reagerade också på att födelsedagspresenten kom just då och det var ganska betydelsefull födelsedagspresent den här gången...
så det faktum att GM inte sagt något innan han överförde pengarna säger inget om planering och det finns inte heller några andra saker som tyder på planering utifrån vad som kommit fram i media snarare tvärtom...

Jo, GM sa ved juletider at han heller ville gi en pengegave til kompisen i stedet for å være med på å betale for jaktturen. Så han sa fra før han overførte pengene, selv om det ikke var fem minutter før.
Citera
2024-02-01, 23:03
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av homy
Jo, GM sa ved juletider at han heller ville gi en pengegave til kompisen i stedet for å være med på å betale for jaktturen. Så han sa fra før han overførte pengene, selv om det ikke var fem minutter før.
ja, men poängen här är att han inte sa något nyligen innan han överförde pengarna...
men tror du seriöst att han började planera mord och självmord i juletid?
Citera
2024-02-01, 23:05
Medlem
Hoppas inte polisen lägger locket på, och ger en förklaring till detta fasansfulla brott.
Vad mannen gjort i det här fallet får väl varenda expertis att skala på huvudet. Det här mordet sticker ut på många sätt, eftersom skälen är så diffusa och ofullständiga att förstå.
Familjen verkar ha varit fläckfri, pedant och skötsam. 30+ år gift med samma fru, två barn och ett barnbarn. Pensionen är runt hörnet.
Såhär långt är allt frid o fröjd.

Något har gått snett och då menar jag REJÄLT snett. Vad alla vill veta och inklusive mig själv är vad som har framkallat denna extremt ondskefulla handling.
Det går liksom bort om alla rimliga gränser att utföra detta brott. Jag börja med tro på att något har sagts den morgonen som triggat till det hela.
Döttrarna kan ha stått på sin morsa sida gällande skillsmässa eller otrohet. Därav har snubben mixat upp det som ett svek i sitt huvud.
10 månader barn. Ens eget barnbarn. Även om många spärrar är borta så förskonar man barnet.

Varför jag tänker just denna teorin: Brottets kylighet. Hade snubben varit psykotisk eller ”påväg” så hade tendenser till detta kommit fram. En sjuksköterska och en polis har det sjätte sinnet för att se sånt 1+1 riskvärdering.
Ingen normalt fungerande människa tar med sig ett barn till en person som är psykotisk.
Läste även att det hade varit samtal över telefon med någon precis innan brottet. Och allt lät ok då med.
Vad som vad pratades om runt den morgonen. Ger nog många svar.
Citera
2024-02-01, 23:14
Medlem
Citat:
ja, men poängen här är att han inte sa något nyligen innan han överförde pengarna...
men tror du seriöst att han började planera mord och självmord i juletid?
Jeg sier ikke at akkurat han gjorde det, men mange kan planlegge selvmord lang tid i forveien.
Citera
2024-02-01, 23:18
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Jeg sier ikke at akkurat han gjorde det, men mange kan planlegge selvmord lang tid i forveien.
ja någon har planerat självmord, men jag menar att i det här fallet inte finns något som tyder på att detta var planerat...
Citera
2024-02-01, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foreal123

Ingen normalt fungerande människa tar med sig ett barn till en person som är psykotisk.

Det har du rett i, men en dyp depresjon kan også avstedkomme tvangstanker og tvangsgjerninger og et nærmest psykotisk syn på livet, og det er ikke så lett for de som står utenfor å detektere.
Citera
2024-02-01, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foreal123
Hoppas inte polisen lägger locket på, och ger en förklaring till detta fasansfulla brott.
Vad mannen gjort i det här fallet får väl varenda expertis att skala på huvudet. Det här mordet sticker ut på många sätt, eftersom skälen är så diffusa och ofullständiga att förstå.
Familjen verkar ha varit fläckfri, pedant och skötsam. 30+ år gift med samma fru, två barn och ett barnbarn. Pensionen är runt hörnet.
Såhär långt är allt frid o fröjd.

Något har gått snett och då menar jag REJÄLT snett. Vad alla vill veta och inklusive mig själv är vad som har framkallat denna extremt ondskefulla handling.
Det går liksom bort om alla rimliga gränser att utföra detta brott. Jag börja med tro på att något har sagts den morgonen som triggat till det hela.
Döttrarna kan ha stått på sin morsa sida gällande skillsmässa eller otrohet. Därav har snubben mixat upp det som ett svek i sitt huvud.
10 månader barn. Ens eget barnbarn. Även om många spärrar är borta så förskonar man barnet.

Varför jag tänker just denna teorin: Brottets kylighet. Hade snubben varit psykotisk eller ”påväg” så hade tendenser till detta kommit fram. En sjuksköterska och en polis har det sjätte sinnet för att se sånt 1+1 riskvärdering.
Läste även att det hade varit samtal över telefon med någon precis innan brottet. Och allt lät ok då med.
Vad som vad pratades om runt den morgonen. Ger nog många svar.

I den här tråden så är konsensus att han var ond och blev arg för att frun lämnade dom, dom är inte redo för nån annan spekulation. Att förklara för dom att människor inte dödar barn och barnbarn för att frun lämnar dom i regel går inte in.
Citera
2024-02-01, 23:28
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Det har du rett i, men en dyp depresjon kan også avstedkomme tvangstanker og tvangsgjerninger og et nærmest psykotisk syn på livet, og det er ikke så lett for de som står utenfor å detektere.
Jag skulle inte använda ordet "nærmest" då det kan leda till psykos och även om både polisen och sjuksköterskan har upplevt mycket så betyder det inte att de ska upptäcka det innan det var för sent som i det här fallet...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in