2024-01-28, 13:07
Medlem
manskrafts avatar
Hur länge tror vi det dröjer tills vi får följa en publik konflikt mellan Söderholm och Lady Dahmer då?
Citera
2024-01-28, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lelleskutt
Så länge han hänger med äckliga mytoman- och pundarAngelica som förmodligen bara hejar på hans leverne och själv är galen i laddet kommer Fredrik aldrig kamma sig ☹️
Berätta mer om denna Angelica
Citera
2024-01-29, 02:07
Medlem
Vill också veta mer om Angelica. De gånger hon varit med i GS har hon inte gjort något gott intryck IMO. Aldrig ens förstått varför hon varit med? Men hon är väl suppe-polare med några i gänget och därmed inkvoterad?

För övrigt verkar det som att Martin Soneby får rätt, (även om jag ogillar Soneby). Där kokainet åker in försvinner consistency
Senast redigerad av outback.rascal 2024-01-29 kl. 02:09.
Citera
2024-01-29, 10:09
Medlem
carlv0nlinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stejven
Berätta mer om denna Angelica
Hon har alltid funnits med lite i periferin, det var väl via Calle (Ljudteknikern) som var/är(?) hennes pojkvän som hon lärde känna Fredrik. Oklart om hon bor i Göteborg eller Stockholm. Utbildad sommelier men verkar inte vilja jobba som det.

Hennes bidrag till GS har varit väldigt oklart, hon skulle vara med i fotbollspanelen under hösten men kände sig åsidosatt och höll nåt märkligt, passivt aggressivt tal som fick alla att bli obekväma i studion. Hon var ju även en del av "Gott vin" där hon bidrog med sina vinkunskaper + lite märklig stämning emellanåt. Därefter har hon väl inte hörts nåt mer. Riktigt obehaglig radioröst har hon, men radioutseendet har hon iaf. Det har varit en del snack om hennes psykiska hälsa. Minns att hon mådde piss men att Fredrik betalade flera tusen för att hon skulle komma ut i skärgården sent på kvällen och fira hans födelsedag (och leverera gottepåsar?). Han ser det nog lite som sin uppgift att ta hand om henne eftersom hon är svag, men väldigt lojal mot honom.

Just det, lite oväntat dök hon upp som Fredriks +1 på Bingo och Julias sommarfest. https://imgur.com/a/uw6uGEc
Citera
2024-01-29, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outback.rascal
Vill också veta mer om Angelica. De gånger hon varit med i GS har hon inte gjort något gott intryck IMO. Aldrig ens förstått varför hon varit med? Men hon är väl suppe-polare med några i gänget och därmed inkvoterad?

För övrigt verkar det som att Martin Soneby får rätt, (även om jag ogillar Soneby). Där kokainet åker in försvinner consistency

Finns tyvärr massor att säga om denna människa. Fråga vem som helst i Varberg hur sanningsenlig hon är. 😊
Men jag sparar på krutet för oviljan att känna mig som en lika dålig människa som hon. Nöjer mig med följande: Angelica, gå och kolla upp dina alltmer gulnande ögonvitor. Och sök hjälp för ditt knarkande innan det är för sent
Citera
2024-01-30, 08:24
Medlem
Svårt att inte vara orolig för det såkallade geniet. Helt oförmögen att ta kritik, bränner broar som ingen annan trots den höga svansföringen i hur relationer ska hanteras, är uppenbarligen off the wagon och allmänt ur balans. Stackars alla undersåtar som gett så mycket för att sedan bli övergivna och dessutom kastade under bussen i den podden de själva varit med och möjliggjort.
Citera
2024-01-30, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukensfarfar
Svårt att inte vara orolig för det såkallade geniet. Helt oförmögen att ta kritik, bränner broar som ingen annan trots den höga svansföringen i hur relationer ska hanteras, är uppenbarligen off the wagon och allmänt ur balans. Stackars alla undersåtar som gett så mycket för att sedan bli övergivna och dessutom kastade under bussen i den podden de själva varit med och möjliggjort.

Kan någon i hans närhet ens nå fram till honom och få honom att inse att han har dom här karaktärsdragen och inte mår bra UTAN att bli halshuggen och cancelled från geniets liv? Kanske skulle vara Max då men han verkar ändå inte agera trots de skenande kaoset..
Citera
2024-01-30, 22:41
I måndagens program så sa en gäst -

”Your network is your networth”

Fredrik skrattade och sa - ”Bra citat ändå”

Helt aningslös och oförstående kring att hans nätverk torkar upp snabbare än floden Eufrates
Citera
2024-01-31, 09:04
Medlem
yoloswagetcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlv0nlinne
Hörde av en som lyssnat på hela eftersnacket att både Sannadollan och August var ganska raka mot Fredrik ang hur han hanterar folk som bara försvinner ur programmet och aldrig mera nämns. Efter deras påtryckningar ska han ha lovat att berätta mer om vad som hänt på måndag. Vi får väl se hur det blir med det och om August och Dollan är kvar nästa vecka

Blev det något av det?
Citera
2024-01-31, 10:53
Medlem
manskrafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloswagetc
Blev det något av det?
Ligger ute i gratisfeeden och var i princip en upprepning av nedan redogörelse.

Citat:
Ursprungligen postat av kaktusplastik
Det ligger ett 22 min långt avsnitt uppe för 500 kr patreoner där han svarar ang Ploj. Men det finns en audio preview (5 min) öppen för alla. https://www.patreon.com/posts/svar-till-ego-97229780

Om den tas bort kan jag sammanfatta:
- Fredrik kände sig inte längre stolt över Gott snack och kände att det behövdes en förändring (fan så pissigt att säga så efter allt vad Ploj gjorde när Fredrik var på sin betalda fika-demonstration)
- För att kunna bjuda in (och betala) de gäster han ville ha behövde han få loss pengar och det enda som fanns att ta var Plojs lön
- Av respekt vill han inte uttala sig om Plojs känslor gällande allt
- Han medger att han hanterat situationen dåligt och att det finns mycket han skulle gjort annorlunda. Han visste inte hur han skulle kommunicera ut om det som hände. Allt skedde under julledigheten.

Tror det var allt från de första 5 minuterna.
Citera
2024-02-01, 18:29
Medlem
TheMentalitas avatar
Vet att det här är en lat fråga, men orkar inte lyssna själv mer:

Nån som lyssnat sedan sommaren som orkar med att sammanfatta hur det är ställt med GS nu?
Jag älskade det tidiga GS första året och framför allt Jesper, Max och Calle. Sen tappade jag lite ork att lyssna ungefär när Jesper slutade och det började bli klocksnack osv och mindre Fredrik emellanåt.

Blev tillfällig patte i somras för att lyssna på Gröndals-minnen och fler roliga sommaravsnitt (vilka var absolut värda pengarna).

Men efter att ha sett Fredrik gå total foliehatt och göra Palestinafrågan till sin nya identitet ledsnade jag ur så pass mkt att jag även slutade följa på Insta.
Tar han upp det varje avsnitt? Är Jesper med ibland eller har han backat långsamt från detta?
Förr var Fredrik lite härligt edgy och oängslig, och psykologisnack var tröttsamt men man kunde stå ut med det. Men när han sitter och spammar grejer på sin Instagram i stil med att Hamas är frihetskämpar osv känns det som att han har tappat det ordentligt. Skrev skit om Alex och Sigge + F&F och insinuerade att de ör fega som inte tar ställning osv. Han har ju blivit exakt den typ av poserande Instagram-aktivist som han själv gjort narr av förut.
Jag klarar definitivt av att höra olika perspektiv men nu känns det ju som en slags vänsterpodd när man ser gäster?
Senast redigerad av TheMentalita 2024-02-01 kl. 18:51.
Citera
2024-02-01, 20:32
Medlem
ungtkaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheMentalita
Vet att det här är en lat fråga, men orkar inte lyssna själv mer:

Nån som lyssnat sedan sommaren som orkar med att sammanfatta hur det är ställt med GS nu?
Jag älskade det tidiga GS första året och framför allt Jesper, Max och Calle. Sen tappade jag lite ork att lyssna ungefär när Jesper slutade och det började bli klocksnack osv och mindre Fredrik emellanåt.

Blev tillfällig patte i somras för att lyssna på Gröndals-minnen och fler roliga sommaravsnitt (vilka var absolut värda pengarna).

Men efter att ha sett Fredrik gå total foliehatt och göra Palestinafrågan till sin nya identitet ledsnade jag ur så pass mkt att jag även slutade följa på Insta.
Tar han upp det varje avsnitt? Är Jesper med ibland eller har han backat långsamt från detta?
Förr var Fredrik lite härligt edgy och oängslig, och psykologisnack var tröttsamt men man kunde stå ut med det. Men när han sitter och spammar grejer på sin Instagram i stil med att Hamas är frihetskämpar osv känns det som att han har tappat det ordentligt. Skrev skit om Alex och Sigge + F&F och insinuerade att de ör fega som inte tar ställning osv. Han har ju blivit exakt den typ av poserande Instagram-aktivist som han själv gjort narr av förut.
Jag klarar definitivt av att höra olika perspektiv men nu känns det ju som en slags vänsterpodd när man ser gäster?
Lyssnar då och då live, så ger endast mitt perspektiv på GS nu.
Enligt mig har det blivit absolut en vänsterpodd, Ekis, Pascalidou och Lady D säger väl det mesta.. Nu för tiden innehåller avsnittet väldigt lite humor, roliga anekdoter och bara lättsamt snack m.m. PO var med igår var väl då man drog på smilbanden typ.
Gäster försöker ställa in sig hos Fredrik, tycka och säga sådant han gillar (Alla vurmar för Palestina, ingen yttrar sig det minsta kritiskt). Alla försöker bräcka varandra med sina tråkiga och trötta "trauman"
Det enda "edgy" Fredrik gör väl är att kalla andra folkgrupper för "murgi-gurgi"
Någon kan säkert utveckla och ger en annan bild av GS.
Senast redigerad av ungtkaffe 2024-02-01 kl. 20:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in