Citat:
Ursprungligen postat av
TheMentalita
Vet att det här är en lat fråga, men orkar inte lyssna själv mer:
Nån som lyssnat sedan sommaren som orkar med att sammanfatta hur det är ställt med GS nu?
Jag älskade det tidiga GS första året och framför allt Jesper, Max och Calle. Sen tappade jag lite ork att lyssna ungefär när Jesper slutade och det började bli klocksnack osv och mindre Fredrik emellanåt.
Blev tillfällig patte i somras för att lyssna på Gröndals-minnen och fler roliga sommaravsnitt (vilka var absolut värda pengarna).
Men efter att ha sett Fredrik gå total foliehatt och göra Palestinafrågan till sin nya identitet ledsnade jag ur så pass mkt att jag även slutade följa på Insta.
Tar han upp det varje avsnitt? Är Jesper med ibland eller har han backat långsamt från detta?
Förr var Fredrik lite härligt edgy och oängslig, och psykologisnack var tröttsamt men man kunde stå ut med det. Men när han sitter och spammar grejer på sin Instagram i stil med att Hamas är frihetskämpar osv känns det som att han har tappat det ordentligt. Skrev skit om Alex och Sigge + F&F och insinuerade att de ör fega som inte tar ställning osv. Han har ju blivit exakt den typ av poserande Instagram-aktivist som han själv gjort narr av förut.
Jag klarar definitivt av att höra olika perspektiv men nu känns det ju som en slags vänsterpodd när man ser gäster?
Lyssnar då och då live, så ger endast mitt perspektiv på GS nu.
Enligt mig har det blivit absolut en vänsterpodd, Ekis, Pascalidou och Lady D säger väl det mesta.. Nu för tiden innehåller avsnittet väldigt lite humor, roliga anekdoter och bara lättsamt snack m.m. PO var med igår var väl då man drog på smilbanden typ.
Gäster försöker ställa in sig hos Fredrik, tycka och säga sådant han gillar (Alla vurmar för Palestina, ingen yttrar sig det minsta kritiskt). Alla försöker bräcka varandra med sina tråkiga och trötta "trauman"
Det enda "edgy" Fredrik gör väl är att kalla andra folkgrupper för "murgi-gurgi"
Någon kan säkert utveckla och ger en annan bild av GS.