2022-09-01, 19:41
Medlem
Precis lyssnat senaste avsnittet och DÄR tackar jag för mig som patreon. Att Fredrik inte ens är där och ger Jesper en värdig avtackning bekräftar bara hur vidrig Fredrik blivit.
Citera
2022-09-01, 20:52
Medlem
Nu är ju Flashback inte direkt något facit, men undrar om Fredrik någonsin har funderat över varför i princip 100 % av de som skrivit i tråden uppskattar och föredrar Jesper som person och GS-medlem framför honom själv? Food for thought.

Lycka till Jesper vad du än tar dig an!
Citera
2022-09-01, 21:56
Medlem
Bryr mig inte mycket mer än det här tillägget. Men Jesper om du läser. Bra mycket skönare. Ta hand om dig och skit i Fredrik.
Citera
2022-09-01, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dolorean
Lyssna avsnitt 17 “Bråket” från typ 4:30

Citat:
Ursprungligen postat av catch22
Hittar inget bråk i avsnitt 17. Kalle Vajsing och kissankorna?

Du saknar läsförståelse haha. Så dum ❤️
Citera
2022-09-01, 22:10
Medlem
Kommer Gott Snack Sport fortsätta?
Citera
2022-09-01, 22:49
Medlem
Nere under 100 nu på patreon. Iof inte kattskit det heller. Men tydligt att fler tyckte att Jesper var en stor del av varför man lyssnade på gott snack.
Citera
2022-09-01, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gagung
En vacker dag, om inte så lång tid, har han sumpat GS och vänskapen med GS-kollegorna.

Så skrev jag i slutet av juni… gick fortare än förväntat. Fredrik är en usel människa, tyvärr är han tillräckligt narcissistisk för att tro att han är en god person.
Citera
2022-09-01, 23:09
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gagung
Så skrev jag i slutet av juni… gick fortare än förväntat. Fredrik är en usel människa, tyvärr är han tillräckligt narcissistisk för att tro att han är en god person.

Han fattar inte hur basic och grunda och instabila hans nyvunna åsikter är.
Det ser jag, för jag har varit där han är. Och jag har sett många som varit där han är.

En guru för såna mindfullness-snubbar som Fredrik konsumerar är Osho. Osho pratade om villfarelser som kan lura den som försöker ge upp egot:

/…/Och när du försöker ge upp det, som inte är där i första hand, kommer du att skapa ett nytt ego - den ödmjukas ego, förödmjukelsens ego, egot av den som tror att han har gett upp sitt ego. Detta är en annan ny typ av mörker

Fredrik i ett nötskal.

(Sen är det ganska typiskt att den vise mannen, Osho, som sa detta, sedan blev ledare i en internationell sekt där han frossade i att knulla hjärntvättade kvinnor och köpa lyxbilar.) (för ingen människa förändras i grunden mitt i livet, tyvärr Fredrik, din upplysning är bara ännu en återvänfsgränd)
Senast redigerad av st33r 2022-09-01 kl. 23:11.
Citera
2022-09-02, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordkraft
Du saknar läsförståelse haha. Så dum ❤️

Ja jag lider utav neuropsykiatrisk funktionsnedsättning.
Citera
2022-09-02, 08:47
Medlem
Känns som att någon har dött.

Kommer inte fortsätta lyssna. Finns ingen i GS som är värd den tiden utan Jesper.

Ska Jesper fortsätta spela i Gott snack BK?

Hoppas att han börjar i något annat format där det snackas (radio, podd) så man kan fortsätta lyssna på honom
Citera
2022-09-02, 10:19
Medlem
Vad låg patreon på som mest, runt 140 000 va?
Citera
2022-09-02, 14:02
Medlem
bom-sicka-boms avatar
Fan va alla älskar att hata på Fredrik här inne. Efter allt skit med blodpropp och hjärnblödning som Fredrik drabbats av. Inte konstigt att gå skilda vägar efter 3 års intensivt poddande. Ingen vet hela bakgrunden om vad som ligger bakom och som alltid finns det två sidor av myntet - så även här.

Om det är såsom Fredrik beskriver det i ”Bråket”-avsnittet i Schulman-Geniet så förstår jag att Fredrik tröttnat och satt ner foten. Det han beskriver känns igen i mycket av Jespers beteenden under åren. Han har visat att han har väldigt svårt för kritik och att bli tillsagd. Han skiter fullständigt i att passa tider. Tex i början av podden när Fredrik försökte få det att flyga och hade satsat alla pengar han hade. Trots det går Jesper ut och super sig dyng, försover sig gång på gång och ibland dyker han inte upp alls. Inte särskilt snyggt mot sin kompis. Tycker heller inte att hans ”skämt” om och mot praktikanterna känns välmenande alltid utan mer som ett sätt att trycka ner. Det lustiga är att han i många avseenden blivit en sån mediasnubbe med ”ton” och ”svansföring” som han alltid sagt sig hata eller förakta.

Visst Jesper är rolig och bidrar med mycket men han gör inte hela podden. Fredrik är trots allt hjärnan bakom. Kommer definitiv fortsätta som Patreon då det är en väldigt liten peng i månaden för så mycket podd. Och då lyssnar jag inte ens på alla avsnitt utan ganska selektivt utifrån programbeskrivning och gäster. Tycker också det är värt att stötta sånna här typer av crowd funding projekt och GS har gett mig väldigt mycket glädje och skratt och nya perspektiv genom åren.
Senast redigerad av bom-sicka-bom 2022-09-02 kl. 14:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in