2024-01-30, 18:22
Medlem
Antingen så har Willgert blivit hotad eller köpt av pro-israeliska krafter. Det här kommer sluta i att det enda som tillåts att kritiseras på swebbtv är muslimsk invandring. Gå på grundproblemet istället :

https://www.youtube.com/watch?v=fbebvCmmKzM
Senast redigerad av TiggarZelinsky 2024-01-30 kl. 18:28.
Citera
2024-01-31, 10:36
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TiggarZelinsky
Antingen så har Willgert blivit hotad eller köpt av pro-israeliska krafter. Det här kommer sluta i att det enda som tillåts att kritiseras på swebbtv är muslimsk invandring. Gå på grundproblemet istället :

https://www.youtube.com/watch?v=fbebvCmmKzM

Fastnar man i detta nät, alltså i föreställningen att det som är bra för judarnas liv i Europa, är det enda de europeiska staterna ska sträva efter, så kan man ju lägga ned Swebbtv med en gång.

Det är som med yttrandefriheten. Får man inte uttrycka sådant som verkar anstötligt så är den meningslös.
Citera
2024-01-31, 16:57
Medlem
MeatballOnStickss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaskhdjkahdjadh
willgert behåller väl alla pengar själv antagligen

Stenlund antyder att det ligger något i det enligt sin ledare på Facebook för två dagar sen.

För den som inte har Facebook kan man läsa lite om vad Stenlund skrivit och Willgert svarat här:

https://newsvoice.se/2024/01/magnus-stenlund-svea-kanal-swebbtv/?fbclid=IwAR0h_BN4Szvg26ur5oJ9m4mwg3OFIP54V6ggczSF eBxJ9e6u8WcRaW0Gxso#comment-555957

Svidande kritik från Stenlund om hur Willgert och SWEBBTV sköter sin ekonomi och sitt företag.
Citera
2024-01-31, 17:16
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeatballOnSticks
Stenlund antyder att det ligger något i det enligt sin ledare på Facebook för två dagar sen.

För den som inte har Facebook kan man läsa lite om vad Stenlund skrivit och Willgert svarat här:

https://newsvoice.se/2024/01/magnus-stenlund-svea-kanal-swebbtv/?fbclid=IwAR0h_BN4Szvg26ur5oJ9m4mwg3OFIP54V6ggczSF eBxJ9e6u8WcRaW0Gxso#comment-555957

Svidande kritik från Stenlund om hur Willgert och SWEBBTV sköter sin ekonomi och sitt företag.

Stenlund säger:

"att SwebbTV på senare tid “stagnerat och tappat fokus” samt att kanalen inte når ut till fler, ett problem som de flesta nya nätmedier verkar lida av på grund av de stora sociala kanalernas och Googles begränsande algoritmer (red anm)."

Tror mer att många lämnar eller få tillkommer eftersom man är så prorysk. Sedan tjatet om globalisterna. En annan sak är utformningen. Finns en orsak till varför Henrik Jönssons analyser har så många tittare.
Citera
2024-01-31, 18:51
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Tror mer att många lämnar eller få tillkommer eftersom man är så prorysk. Sedan tjatet om globalisterna. En annan sak är utformningen. Finns en orsak till varför Henrik Jönssons analyser har så många tittare.

Om nu Henrik Jönssons analyser har många tittare, tror du det beror på att han har mer rätt i sina uppfattningar eller att det han framför ligger mer i linje med det övriga massmedia och politiker prånglar ut?

Prorysk? Jag vet inte det jag. Däremot försöker sig Swebbtvs gäster emellanåt på att försöka förstå vad ryssarna är ute efter utifrån hur de agerar och vad de sagt och säger. Det går att lägga ut pusselbitarna och foga ihop dem på ett sätt som faktiskt gör ryssarnas agerande mer förståeligt, utan att man för den skull behöver ställa sig bakom dem.
Citera
2024-01-31, 20:02
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Om nu Henrik Jönssons analyser har många tittare, tror du det beror på att han har mer rätt i sina uppfattningar eller att det han framför ligger mer i linje med det övriga massmedia och politiker prånglar ut?

Prorysk? Jag vet inte det jag. Däremot försöker sig Swebbtvs gäster emellanåt på att försöka förstå vad ryssarna är ute efter utifrån hur de agerar och vad de sagt och säger. Det går att lägga ut pusselbitarna och foga ihop dem på ett sätt som faktiskt gör ryssarnas agerande mer förståeligt, utan att man för den skull behöver ställa sig bakom dem.

Om Jönsson har mer rätt är en egen diskussion i sig. Min poäng är att Jönsson framför sina åsikter på ett sätt som tilltalar fler. Men om swebbtv bergsäkert hävdar att rysk förmåga är sanslöst stor i motsats till vad media, forskning och militära experter säger så ska man förstås fortsätta med sin linje om det är den övertygelse kanalen har. Finns ju ingen anledning att ändra sina ståndpunkter om man själv inte tror på dem.
Citera
2024-01-31, 20:22
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Om Jönsson har mer rätt är en egen diskussion i sig. Min poäng är att Jönsson framför sina åsikter på ett sätt som tilltalar fler. Men om swebbtv bergsäkert hävdar att rysk förmåga är sanslöst stor i motsats till vad media, forskning och militära experter säger så ska man förstås fortsätta med sin linje om det är den övertygelse kanalen har. Finns ju ingen anledning att ändra sina ståndpunkter om man själv inte tror på dem.

Ja ha. I så fall missförstod jag dig helt. Att styrkebalansen mellan Ryssland och det natounderstödda Ukraina är aningen skev i MSM:s rapportering är ju knappast någon kontroversiell uppfattning, exempelvis fick sig Paasikivi en känga av en skribent i DN och det finns många akademiker som studerat länderna sedan många år och som emellanåt hörs på youtube bland annat. Jag har sett en del på Swebbtv men inte sett någon utsaga som är sanslös till hur det verkar stå till, låt vara sanslös i relation till vad som skrivs i MSM och i trådarna som berör saken här på flashback. Om just denna ryssvänlighet är det som skiljer Swebbtv från Jönsson, så är det väl själva hållningen, mer än framförandet du till stor del syftade på, ja så uppfattar jag det du skrev.
Citera
2024-02-01, 13:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Lyssnade på delen om "globalisterna".

Wilgert: "Så det finns alltså inget toppskikt och det finns ingen som planerar något?"
Bern: "Nej det är en organism som drivs av girighet, de samlas inte i styrelserum och diskuterar planer."

Lite senare -

Wilgert: "men var samlas de?"
Bern: "De samlas i klubbar som Bilderberg, WEF & Trilaterala kommissionen, där de gör upp sina planer."

Lite senare:

Wilgert: "Så det finns alltså inget toppskikt och det finns ingen som planerar något?"
Bern: "Nej det är en organism som drivs av girighet, de samlas inte i styrelserum och diskuterar planer."

Herregud! Om alla som framöver dyker upp i Swebbtv-rutan kommer att gå som katten kring het (jude)gröt på detta sätt, då förlorar Swebbtv sitt existensberättigande.
Citera
2024-02-01, 13:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tarningen
KOMMENTARER

Chang Frick: På gränsen mellan alternativmedia och vanlig media. Det är hans nisch. Mats Qviberg hade nog inte tordats bli intervjuad av t ex Fria Tider. Ändå var det väl intervjun med Frick som sannolikt gjorde att Mats Qvibergs köp av Metro blev värdelöst. Tror han förlorade 100 millar eller mer på detta.

Paolo Roberto: Har väl egentligen inget att göra med den invandringskritiska rörelsen. Han var en rumsren kändis som - kanske på fyllan - bestämde sig för att gå till en prostituerad och torskade dit. Hans politiska huvudbudskap som aktivist i MED verkar nu vara att sexköp inte skall vara kriminellt längre. Den biten har väl inte så mycket med invandringsfrågor att göra. Men MED är ju i o f s litet invandringskritiskt.

Joakim Lamotte: Gjorde nog en tavla för sin personliga del när han lämnade stugvärmen i etablerad media och gick över till alternativmedia. Den nisch han har inom alternativmedia är väl rätt smal. Hoppas att han drar igång något bredare som han kan leva på. Det vore t ex väldigt bra om det fanns någon slags elektronisk anslagstavla med en struktur som påminde om en webbtidning där läsarna själva kunde rapportera in lokala och regionala nyheter samt riksnyheter. Då skulle folk eventuellt kunna kapa banden till etablerad media. Idag går det nästan inte att vara utan etablerad media. Man måste t ex få reda på saker typ var nya fartkameror skall sättas upp eller om fartkamerorna skall mäta snitthastigheten mellan sig. Befintlig alternativmedia täcker inte in allt. Man måste hitta ett kostnadseffektivt sätt att täcka in allt. Helst skulle den elektroniska anslagstavla jag pratar om vara gratis att titta på.

Jag är inte säker på om ditt inlägg är en invändning mot vad jag skrev. När jag läser uttryck, som (Frick) "på gränsen" mellan "vanlig" och "alternativ" media, (Roberto) "rumsren kändis" och "aktivist i MED", så ser jag dem som bekräftande av hur jag betraktar dessa mediafigurer, vilket jag i sin tur vänder mot Swebbtv. I Lamottes fall är du otydlig, men insinuerar ett beroende av "vanlig media". Personligen tror jag inte att någon som gått från SvT till s.k. alternativmedia har kapat banden. Tvärtom. Och Lamottes "nisch" styrker det.

Det jag tycker är deprimerande är att all svensk media är styrd rakt av. Att det skulle vara skillnad på "vanlig" eller "alternativ" media är bara en scharad. Vi är några som hoppades på Swebbtv, men nu finns inte mycket kvar att hoppas på.
Citera
2024-02-01, 13:45
Medlem
Så nu börjar det pratas om pengarna i föreningskassan...
Det är peanut-money! Även om Willgert snattade alltihop så skulle han ändå inte ha någonting kvar. Jag är övertygad om att han är klyftigare än att försöka snylta av den handfull donatorer som finns i det här landet. ANledningen till att SwebbTV stagnerat är för att de redan når samliga invånare som är ett dugg intresserade av ämnet, alltså vad som händer i deras eget samhälle och hur deras egna barns framtid kommer att se ut.

SwebbTV är redan 100% framgångsrikt, det finns inget mer att göra inom den branschen. Ingen kommer någonsin att övertyga någon enda krigsglobalist eller annan hänsynslöst psykopatiskt våtdslösa SD-väljare. Marknaden för information är helt enkelt inte större än så här. Den totala aktiva hjärnkapaciteten i hela Sverige är redan fylld.

Citat:
Och som resultaten på slagfälten, i ekonomin och i diplomatin redan bevisar.
Väst är korrumperat förtrykt lågutbildat avindustrialiserat efterblivet skit som har förlorat samtliga sina invasionskrig under den senaste livstiden. Ryssland är idag världens enda militära supermakt. Detta är faktum. Och alla skiter totalt i vad du "tycker" om denna nya verklighet.
Citera
2024-02-01, 13:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Det jag citerat ovan är i mycket en självklarhet. Jag syftar då på att alternativet till att slipa av budskapet för att bredda publiken, är att vara en renlärig sekt. Jag har ingenting emot renläriga sekter, snarare tvärt om, men man får ändå inse att strategin att bredda publiken för att öka sin påverkan kanske inte är helt orimlig. Det är klart, det går inte att kompromissa med vad som helst, exempelvis att alltid verka under judiska intressen, islams intressen, socialdemokratiska intressen, USA:s intressen, EU:s intressen, Natos intressen, Wallebergs intressen, var och ett för sig eller alla samtidigt.

Jag lyssnade just på det senaste avsnittet med Willgert och Bern och jag tycker nog att den övergripande analysen är väldigt frispråkig utan att för den delen peka ut och brännmärka specifika grupper.

https://swebbtv.se/w/gyTno4xjhRKoiuZSa4siVW

"Det är klart, det går inte att kompromissa med vad som helst..."

Det är just det som de gör. Den "påverkan de ökar" för att "bredda publiken" går ofelbart judiska intressen till mötes.
Citera
2024-02-01, 14:57
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friindivid
"Det är klart, det går inte att kompromissa med vad som helst..."

Det är just det som de gör. Den "påverkan de ökar" för att "bredda publiken" går ofelbart judiska intressen till mötes.

Ja det verkar onekligen så som du skriver och det är givet att Swebbtv ska ha kritik för det. De är dock ändå kritiska mot en hel del saker som MSM inte knystar om. Det gör kanske ändå lite nytta även om de judiska intressena verkar vara för heta för Swebbtv. Har du något tips på någon annan medieplattform av Swebbtv:s storlek där det går bra att vara helt frispråkig när det gäller judiskt inflytande och sionism?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in