2024-01-28, 23:57
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lindanzaren
Det mest skrämmande med Swebbtv är att de nu börjar radera användare i sina kommentarsfält som är det minsta skeptiska till den abrupta petningen av Magnus Stenlund. Allt förtroende är raserat och man undrar vad är det för idioter som styr Swebbtv egentligen. Troligtvis är de köpta av någon "känslig" donator som har krävt Stenlunds petning.

Stenlund är ju den person som producerat klart mest material på Swebbtv och de klarar inte ens av att nämna honom vid namn när de petar honom. Bedrövligt.

Instämmer. Jag tittade dagligen på swebbtv tidigare i åratal, men sedan det här avslöjades har jag lyssnat endast lite grann på Berglund/Willgert. Det är inte samma sak längre. Jag tror Willgert gjort sin livs tabbe på Swebbtv när det kommer till "sparka" Stenlund. Ska bli intressant att följa ekonomin på kanalen.

Citat:
Ursprungligen postat av -Hengpung-
Jesper Johansson fick också lämna Swebbtv för cirka 1 år sedan. Vad jag fått veta så fick Jesper inte ens återvända till sin arbetsplats på Swebbtv för att säga adjö och hämta saker. Han fick gå på dagen och fick sina saker hemskickade till sig. Sedan sas det inte något mer om honom.

Nu har Magnus Stenlund råkat ut för samma öde. Både Jesper och Magnus vågade nämna judar och frimureriet. Så med största sannolikhet är det den gemensamma nämnaren till varför de båda fått lämna Swebbtv. Lite tragikomiskt blir det just gällande Magnus då han tidigare kallat NMR för kontrollerad opposition samtidigt som han arbetat på Swebbtv. Jag håller delvis med honom om NMR, men förmodligen inte av likartad anledning. Undra hur han ser på saken nu dock?

Heller är det föga förvånande att detta blir ens öde om man arbetar på Swebbtv och påtalar dessa ämnen om judar och frimureri. Swebbtv har den vedervärdiga sionistjudinnan Katerina Janouch i sin styrelse, och vem/vilka hon tar sina order ifrån i sin tur kan vi endast spekulera i, men inte är det från dem som vill oss väl och att vi ska kunna få föra sanningen på agendan.

Mitt tips till Swebbtv är att gör er av med den vidriga judinnan och bli kompromisslösa med sanningen. Ingen uppskattar ändå Janouch inlägg i debatten, förutom Lennart Boomerkainen som verkar vara bästa kompis med henne. Den bittra sanningen är helt enkelt att en jude kan aldrig tillåtas att delta i något Sverigevänligt eller nationalistiskt projekt någonsin. Det är helt omöjligt. Även om man tror sig träffat en bra jude. Om man ändå ska insistera med att ta med judar så ska de genomgå ett tufft prov där de ska redogöra för den makt det judiska folket står för i världen och vad den internationella judenheten står för och arbetar för, särskilt mot oss i väst. Misslyckas de med detta så är de inte välkomna. En jude som Lasse Wilhelmson kunde vara helt ärlig med vad judenheten stod för. Helt tvärtemot vad sionistjudinnan Janouch skulle våga hävda då hon endast går i försvar för judars vedervärdiga beteende. Men tyvärr är Lasse Wilhelmson inte med oss längre heller för den delen.

Lasse fick berättat mycket medan han levde. Glad att jag fick höra vad han hade att säga. Det finns många judar som hatar sionisterna och har sett igenom deras agenda. Osäker på vilka "svenska" judar som är på rätt sida. Trodde att tex Ekroth var på rätt sida, men han verkar tycka att det var ok att Israel slaktar barn och oskyldiga och att Israel hade rätt att döda obegränsat med palestinier. Stöder man Israel i det här läget så har man valt sida i ett mycket vidare sammanhang.

Citat:
Ursprungligen postat av Agens56
Denne Stenlund verkar ju onekligen ta sig själv på största möjliga allvar. Kan också föreställa mig att han har ett sjuhelvetes humör. Kanske har han och Willgert helt enkelt haft ett väldigt uppslitande gräl?

Willgert kanske anser (med viss rätt, kanske man måste erkänna) att de breda massorna inte är mogna för att höra hela sanningen än och att man därför måste tona ner vissa saker. Eller så drömmer han om att göra Swebb TV till en rumsren kanal.

Nej det handlar om ideologi. Pengar är bara ett medel för dessa satanistiskt motiverade människor.

Detta är faktiskt en väldigt trovärdig teori. Vore väldigt intressant att få veta vem denne "generöse" donator är. Det är faktiskt ett stort problem med anonyma donatorer av detta slag eftersom man aldrig kan veta vilka baktankar de har.

Att spekulera i huruvida Stenlund har ett hett temperament eller ej är ju bara tramsigt. "Uppslitande gräl"? Vad menar du? Var de gifta? Båda två är högutbildade, intelligenta och lever som jag uppfattat det under ordnade förhållanden. Det verkar som om Stenlund fick en kniv i ryggen. Willgerts kroppsspråk tycker jag speaks volumes.
Citera
2024-01-29, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Att spekulera i huruvida Stenlund har ett hett temperament eller ej är ju bara tramsigt. "Uppslitande gräl"? Vad menar du? Var de gifta? Båda två är högutbildade, intelligenta och lever som jag uppfattat det under ordnade förhållanden. Det verkar som om Stenlund fick en kniv i ryggen. Willgerts kroppsspråk tycker jag speaks volumes.

Du spekulerar ju själv vilt i allt möjligt i tråden. Sedan att du verkar tro att utbildning och en viss intelligens gör att folk inte kan bli ovänner och gräla får stå för dig.
Senast redigerad av Agens56 2024-01-29 kl. 02:06.
Citera
2024-01-29, 11:51
Medlem
Sqeptisks avatar
Swebbtv:s "spets" blev plötsligt mycket trubbigare. Det är väl inte riktigt klarlagt vilka som fått gå. Är det som Bern påstod senast är det sannolikt de som har uppburit ersättning för sitt jobb.

Vi kan nog vara tämligen säkra på att vi även i framtiden kommer får höra av Stenlund och de andra. På egna eller andras kanaler, dock inte på Swebbtv:s
Citera
2024-01-29, 19:24
Avslutad
Om man är konspiratoriskt lagd, kan man lägga Wilgerts val att intervjua Frick (ett tag sen nu), Roberto och Lamotte i samma korg och skönja en tendens. Alla tre har vänsterbakgrund: Frick har rötterna i fd kommunistland och gick under intervjun aldrig över någon av etablissemangets gränser. Roberto togs in i mediavärmen av marxistisk regissör och försökte sedan göra politisk karriär inom SAP. Lamotte gick från journalisthögskola rätt in i statens marxistiska propagandacentral SvT. Alla tre har blivit något slags "alternativmediafigurer" som tjänat pengar på att uppmärksamma konflikter mellan svenskar och invandrare. De har alla tre många blinda följare. I resp. intervju gav Wilgert dem ca 1 timme var att göra gratis pr för resp personligt varumärke och kommersiellt företag, vin och el. I Lamottes fall är hans journalistik produkten. Han har säkert också eget bolag. Nyligen spred han i media att han "fått nog och slutar" och genom Swebbtv sprider han nu att han "är tillbaka".
Det jag ser är tre mediaprofiler uppbackade och skapade av det politiska etablissemanget. Deras uppgift är att personifiera den fabricerade högerrebellen. De spelar lite av Andew Tate-stereotypen (mycket pengar, rasist, kvinnohatare, kroppsbyggaren m.m.). Och som Tate är de alla falska ledare. Istället för alla viktiga ämnen som många sakkunniga skulle kunna belysa, väljer Wilgert sådana här förutsägbara gäster och förenar dem med sitt eget varumärke Swebbtv. Förutom att det bidrar till att jag betraktar Swebbtv som kontrollerad opposition, skönjer jag också tendensen att Swebbtv söker sig in i populärkulturen, för att få en ny och kanske större publik och tjäna mer pengar. Resultatet blir ofrånkomligen att utbudet anpaśsas till övrig media, som vi alla vet vilka som äger och kontrollerar. Hur man än vänder sig, hamnar man där.
Citera
2024-01-29, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friindivid
Om man är konspiratoriskt lagd, kan man lägga Wilgerts val att intervjua Frick (ett tag sen nu), Roberto och Lamotte i samma korg och skönja en tendens. Alla tre har vänsterbakgrund: Frick har rötterna i fd kommunistland och gick under intervjun aldrig över någon av etablissemangets gränser. Roberto togs in i mediavärmen av marxistisk regissör och försökte sedan göra politisk karriär inom SAP. Lamotte gick från journalisthögskola rätt in i statens marxistiska propagandacentral SvT. Alla tre har blivit något slags "alternativmediafigurer" som tjänat pengar på att uppmärksamma konflikter mellan svenskar och invandrare. De har alla tre många blinda följare. I resp. intervju gav Wilgert dem ca 1 timme var att göra gratis pr för resp personligt varumärke och kommersiellt företag, vin och el. I Lamottes fall är hans journalistik produkten. Han har säkert också eget bolag. Nyligen spred han i media att han "fått nog och slutar" och genom Swebbtv sprider han nu att han "är tillbaka".
Det jag ser är tre mediaprofiler uppbackade och skapade av det politiska etablissemanget. Deras uppgift är att personifiera den fabricerade högerrebellen. De spelar lite av Andew Tate-stereotypen (mycket pengar, rasist, kvinnohatare, kroppsbyggaren m.m.). Och som Tate är de alla falska ledare. Istället för alla viktiga ämnen som många sakkunniga skulle kunna belysa, väljer Wilgert sådana här förutsägbara gäster och förenar dem med sitt eget varumärke Swebbtv. Förutom att det bidrar till att jag betraktar Swebbtv som kontrollerad opposition, skönjer jag också tendensen att Swebbtv söker sig in i populärkulturen, för att få en ny och kanske större publik och tjäna mer pengar. Resultatet blir ofrånkomligen att utbudet anpaśsas till övrig media, som vi alla vet vilka som äger och kontrollerar. Hur man än vänder sig, hamnar man där.

KOMMENTARER

Chang Frick: På gränsen mellan alternativmedia och vanlig media. Det är hans nisch. Mats Qviberg hade nog inte tordats bli intervjuad av t ex Fria Tider. Ändå var det väl intervjun med Frick som sannolikt gjorde att Mats Qvibergs köp av Metro blev värdelöst. Tror han förlorade 100 millar eller mer på detta.

Paolo Roberto: Har väl egentligen inget att göra med den invandringskritiska rörelsen. Han var en rumsren kändis som - kanske på fyllan - bestämde sig för att gå till en prostituerad och torskade dit. Hans politiska huvudbudskap som aktivist i MED verkar nu vara att sexköp inte skall vara kriminellt längre. Den biten har väl inte så mycket med invandringsfrågor att göra. Men MED är ju i o f s litet invandringskritiskt.

Joakim Lamotte: Gjorde nog en tavla för sin personliga del när han lämnade stugvärmen i etablerad media och gick över till alternativmedia. Den nisch han har inom alternativmedia är väl rätt smal. Hoppas att han drar igång något bredare som han kan leva på. Det vore t ex väldigt bra om det fanns någon slags elektronisk anslagstavla med en struktur som påminde om en webbtidning där läsarna själva kunde rapportera in lokala och regionala nyheter samt riksnyheter. Då skulle folk eventuellt kunna kapa banden till etablerad media. Idag går det nästan inte att vara utan etablerad media. Man måste t ex få reda på saker typ var nya fartkameror skall sättas upp eller om fartkamerorna skall mäta snitthastigheten mellan sig. Befintlig alternativmedia täcker inte in allt. Man måste hitta ett kostnadseffektivt sätt att täcka in allt. Helst skulle den elektroniska anslagstavla jag pratar om vara gratis att titta på.
Citera
2024-01-30, 09:02
Avslutad
Citat:

Eloge!

Hur motståndare till globohomo än vänder sig har de ändan bar. Kapten Wilgert navigerar till synes med detta i åtanke.
Citera
2024-01-30, 09:46
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Swebbtv söker sig in i populärkulturen, för att få en ny och kanske större publik och tjäna mer pengar. Resultatet blir ofrånkomligen att utbudet anpaśsas till övrig media, som vi alla vet vilka som äger och kontrollerar. Hur man än vänder sig, hamnar man där.

Det jag citerat ovan är i mycket en självklarhet. Jag syftar då på att alternativet till att slipa av budskapet för att bredda publiken, är att vara en renlärig sekt. Jag har ingenting emot renläriga sekter, snarare tvärt om, men man får ändå inse att strategin att bredda publiken för att öka sin påverkan kanske inte är helt orimlig. Det är klart, det går inte att kompromissa med vad som helst, exempelvis att alltid verka under judiska intressen, islams intressen, socialdemokratiska intressen, USA:s intressen, EU:s intressen, Natos intressen, Wallebergs intressen, var och ett för sig eller alla samtidigt.

Jag lyssnade just på det senaste avsnittet med Willgert och Bern och jag tycker nog att den övergripande analysen är väldigt frispråkig utan att för den delen peka ut och brännmärka specifika grupper.

https://swebbtv.se/w/gyTno4xjhRKoiuZSa4siVW
Senast redigerad av Arnstad 2024-01-30 kl. 10:14.
Citera
2024-01-30, 12:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Det jag citerat ovan är i mycket en självklarhet. Jag syftar då på att alternativet till att slipa av budskapet för att bredda publiken, är att vara en renlärig sekt. Jag har ingenting emot renläriga sekter, snarare tvärt om, men man får ändå inse att strategin att bredda publiken för att öka sin påverkan kanske inte är helt orimlig. Det är klart, det går inte att kompromissa med vad som helst, exempelvis att alltid verka under judiska intressen, islams intressen, socialdemokratiska intressen, USA:s intressen, EU:s intressen, Natos intressen, Wallebergs intressen, var och ett för sig eller alla samtidigt.

Jag lyssnade just på det senaste avsnittet med Willgert och Bern och jag tycker nog att den övergripande analysen är väldigt frispråkig utan att för den delen peka ut och brännmärka specifika grupper.

https://swebbtv.se/w/gyTno4xjhRKoiuZSa4siVW

Lyssnade på delen om "globalisterna".

Wilgert: "Så det finns alltså inget toppskikt och det finns ingen som planerar något?"
Bern: "Nej det är en organism som drivs av girighet, de samlas inte i styrelserum och diskuterar planer."

Lite senare -

Wilgert: "men var samlas de?"
Bern: "De samlas i klubbar som Bilderberg, WEF & Trilaterala kommissionen, där de gör upp sina planer."

Lite senare:

Wilgert: "Så det finns alltså inget toppskikt och det finns ingen som planerar något?"
Bern: "Nej det är en organism som drivs av girighet, de samlas inte i styrelserum och diskuterar planer."

Citera
2024-01-30, 12:27
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Lyssnade på delen om "globalisterna".

Lite senare -

Wilgert: "men var samlas de?"
Bern: "De samlas i klubbar som Bilderberg, WEF & Trilaterala kommissionen, där de gör upp sina planer."

Lite senare:

Visst, man kan tycka att de duckar, men i det rådande allmänna medvetandet skulle de antagligen stöta bort väldigt många om de angav den grupp som du antagligen syftar på. Att globalismen är en kraft som bryter ned det mesta vi känner i de samhällen som åtminstone de senaste hundra åren styrts och administrerats inom nationalstatens ram är kanske en god grund för förståelse vem som sedan styr skutan.

Jag tycker hur som helst att Swebbtv inte verkar vara helt vingklippt vad det verkar, trots att Stenlunds avpolletering väcker frågor.
Citera
2024-01-30, 13:33
Avslutad
Citat:
Visst, man kan tycka att de duckar, men i det rådande allmänna medvetandet skulle de antagligen stöta bort väldigt många om de angav den grupp som du antagligen syftar på. Att globalismen är en kraft som bryter ned det mesta vi känner i de samhällen som åtminstone de senaste hundra åren styrts och administrerats inom nationalstatens ram är kanske en god grund för förståelse vem som sedan styr skutan.

Jag tycker hur som helst att Swebbtv inte verkar vara helt vingklippt vad det verkar, trots att Stenlunds avpolletering väcker frågor.

jag syftar inte på någon grupp. Jag menade bara att resonemanget inte går ihop. Apropå grupper så är jag tveksam.
Citera
2024-01-30, 14:23
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
jag syftar inte på någon grupp. Jag menade bara att resonemanget inte går ihop. Apropå grupper så är jag tveksam.

Du menar alltså att globalismen och utvecklingen mot demonteringen av nationalstaterna är något av en slump, alltså att det inte finns några intressen bakom. Jag är inte så konspiratoriskt lagd att jag tror att det finns någon som styr där bakom, men det är uppenbart att det är samverkande intressen som för oss åt ett håll som några få tjänar grovt på och där flertalet förlorar. De som tjänar, tjänar guld, de som förlorar, förlorar sina tillitssamhällen.

Det perspektivet är inte orimligt.
Senast redigerad av Arnstad 2024-01-30 kl. 14:55.
Citera
2024-01-30, 14:58
Avslutad
Citat:
Du menar alltså att globalismen och utvecklingen mot demonteringen av nationalstaterna är något av en slump, alltså att det inte finns några intressen bakom. Jag är inte så konspiratoriskt lagd att jag tror att det finns någon som styr där bakom, men det är uppenbart att det är samverkande intressen som för oss åt ett håll som några få tjänar grovt på och där flertalet förlorar. De som tjänar, tjänar guld, de som förlorar, förlorar sina tillitssamhällen

De sa att det inte finns någon samordning samtidigt som de sa att de samordnar sig via globala klubbar som Bilderberg. Det resonemanget gick inte ihop.

Det är ett pyramidspel och naturligtvis finns det en någorlunda samordnad elit bakom det globala projektet. Jag delar dock inte Berns syn på att det handlar om pengar, pengar är medel för dessa arkitekter. Jag tror inte heller på att eliten är alltigenom judisk, men som Aron Flam nyss sa på SWEBB TV så är judar alltid i täten där de tillåts vara i täten, så inom eliten finns det många judar. Det är två olika saker och detta har SWEBB TV varit noga med att understryka, vilket varit klokt av dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in