2021-09-13, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agens56
Bemöt det han säger i intervjuerna med sakargument i stället för att ryggmärgsreagera som regimskolade PK-kärringar.
Ja, gör jag inte det när jag upprepar att han påstår att CIA sprängde WTC, efter att Al Qaida kraschat kapade flygplan i dem, med KÄRNVAPEN?

Vad menar du är som jag inte bemöter med det, genom att helt enkelt upprepa detta komplett psyksjukt orimliga? Alla som vet nånting om naturvetenskap vet ju direkt att det är en ljugande psykopat som sitter där mitt emot Willgerts, och många som vet mycket om annat, bland annat hundratusentals som fanns i närheten när det hände o.s.v. Willgerts bara väljer att låta det gå utan någon kritisk motfråga. Det är som att se Annie Lööf intervjuas av SVT.
Citera
2021-09-13, 19:53
Medlem
TrotylHasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BusyGuy
Var kommer man att hitta Magnus Stenlund framöver, nu när SwebbTV blivit omöjliga för honom att samarbeta med?

Var hittar jag den nyheten? Tråkigt om det är sant.
Citera
2021-09-14, 00:47
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Bemöt det han säger i intervjuerna med sakargument i stället för att ryggmärgsreagera som regimskolade PK-kärringar.

Atombomber utvecklar enorm värme o strålning.
Samt genererar en elektromagnetisk puls.
Dessutom efterlämnar de ett radioativa spår.

Inget av detta ses på de filmer från WTC som jag sett.

Inget jag har tagit del av stödjer teorin om atombomber.

Däremot så ser kolapsen av byggnaden brevid ut som ett rivningsjobb.
Citera
2021-09-14, 01:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zned
I programmet :

samtalas bland annat om SVT och SR hypnotiserande kraft på människor.

Sen jag helt slutat se på SVT överhuvudtaget har jag mått mycket bättre och insett hur mycket skit jag har utsatts för. Förutom att bli hjärntvättad så har jag förstått att många SVT-program är avsedda att söva ner folks tankeförmåga.Förutom alla tricks med alla trolla med ord. Som "flyktingarna hem till Sverige" Vad då "hem" de har aldrig varit här.

Det finns mycket bra att se på Youtube från olika nyhetskanaler. Det gör en mer allmänorienterad över världsläget än SVT. Som ex.

Så har vi ju RT och andra kanaler.

Skönt för dig, att du mår bättre. Jag tror att alla skulle göra det om de slutade att konsumera PS och MSM.
Jag har varit inne på det i Flashback-inlägg för ett par år sedan; hur sövande effekt PS har på hjärntillståndet. Du kan inte tro att någonting är fel i landet (förutom det högerextrema hotet) när du tittar och lyssnar regelbundet på PS. Det finns säkerligen psykologiska mallar i det hur man ska lyckas bäst med att dra ner på tankeförmågan och upphöja det kommunisterna tycker är viktigast. En sådan roll är inte för skattefinansierad TV eller radio. Men det förklarar den starka identiteten många svenskar känner med PS och "att lämna" blir lika förödande som att en relation avslutas. Att också känna att man ska bevisa sig inför PS och då t ex springa på centralstationen för att välkomna skäggbarn med nallar eller som nu vaccinera sig, är en annan del av svenskars känsloregister i förbindelsen med PS. Det är ett sjukligt band som svenskarna har byggt upp med en vanlig tv-kanal där man ser en personlighetspoäng i att inte ifrågasätta någonting och likställer det med att ha stil. Men för de som mest lyssnar och tittar för att se att solen går minsann upp i morgon också och Säpo har koll på nazisterna, har det en otroligt lugnande inverkan. Hela ens värld blir bara det som SVT väljer att manipulera och lyfta fram.

Att kalla det hypnos är inte att överdriva.

Citat:
Ursprungligen postat av Zned
Hans Jensevik i :

gör ett mycket bra och intressant framträdande i Swebbtv.

Kan verkligen rekommenderas. Men han brukar ju alltid vara intressant att lyssna till.

Det ser illa ut för gamla Svedala.

Mycket, mycket bra program. Det ser riktigt illa ut, svenskarna har inget värde för varken muslimerna eller för vänstern. Svenskarna, som vill vara med och ha det perfekta systemet, för att det är dit de säger att en progressiv värld måste till. När det inte är vad en politik ska gå ut på; perfektion.

Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
När en sofistitikerad demokratisk rättsstat möter en brutal fanatism vinner den brutala fanatismen alltid.

Det är ganska kört för Sverige.
Majoriteten av medelklassen har bara inte fattat det…

Inte bara det. Utan människor och kulturer som aldrig har haft egenskaperna introspektion eller självreflektion i sin genetiska kod. Där ett visst mått av "skuld" behövs för att bygga en civilisation, och ett välstånd och välfärdssystem. Men det är och har varit framåt med våld och kräva respekt som regel och sätt att fungera. Detta har svenskarna kommit att tro att det är en utbildningsfråga eller att man endast behöver vara snäll för att rusta upp den främmande människan i det. Betrakta hur invandrarna ställer sig till grova brott de har begått, eller hur invandrarfamiljer resonerar när svenskor blivit skändade genom sexbrott. Det finns inte ett uns av självanalys om vad man har orsakat. Så en svensk kultur som möter detta saknar direkt verktygen och mentaliteten, och mycket mer så nu med alla nya definitioner av problemet och tillrättalagda förklaringar om hur man ska tänka för att vara god.
Senast redigerad av GenesisP 2021-09-14 kl. 02:11.
Citera
2021-09-14, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Atombomber utvecklar enorm värme o strålning.
Samt genererar en elektromagnetisk puls.
Dessutom efterlämnar de ett radioativa spår.

Inget av detta ses på de filmer från WTC som jag sett.

Inget jag har tagit del av stödjer teorin om atombomber.

Däremot så ser kolapsen av byggnaden brevid ut som ett rivningsjobb.

Du verkar inte ha lyssnat tillräckligt uppmärksamt på vad Per G Berglund faktiskt säger i programmen. Lyssna gärna på del 3 igen.
Citera
2021-09-14, 12:54
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Skönt för dig, att du mår bättre. Jag tror att alla skulle göra det om de slutade att konsumera PS och MSM.
Jag har varit inne på det i Flashback-inlägg för ett par år sedan; hur sövande effekt PS har på hjärntillståndet. Du kan inte tro att någonting är fel i landet (förutom det högerextrema hotet) när du tittar och lyssnar regelbundet på PS. Det finns säkerligen psykologiska mallar i det hur man ska lyckas bäst med att dra ner på tankeförmågan och upphöja det kommunisterna tycker är viktigast. En sådan roll är inte för skattefinansierad TV eller radio. Men det förklarar den starka identiteten många svenskar känner med PS och "att lämna" blir lika förödande som att en relation avslutas. Att också känna att man ska bevisa sig inför PS och då t ex springa på centralstationen för att välkomna skäggbarn med nallar eller som nu vaccinera sig, är en annan del av svenskars känsloregister i förbindelsen med PS. Det är ett sjukligt band som svenskarna har byggt upp med en vanlig tv-kanal där man ser en personlighetspoäng i att inte ifrågasätta någonting och likställer det med att ha stil. Men för de som mest lyssnar och tittar för att se att solen går minsann upp i morgon också och Säpo har koll på nazisterna, har det en otroligt lugnande inverkan. Hela ens värld blir bara det som SVT väljer att manipulera och lyfta fram.

Att kalla det hypnos är inte att överdriva.

Mycket, mycket bra program. Det ser riktigt illa ut, svenskarna har inget värde för varken muslimerna eller för vänstern. Svenskarna, som vill vara med och ha det perfekta systemet, för att det är dit de säger att en progressiv värld måste till. När det inte är vad en politik ska gå ut på; perfektion.

Inte bara det. Utan människor och kulturer som aldrig har haft egenskaperna introspektion eller självreflektion i sin genetiska kod. Där ett visst mått av "skuld" behövs för att bygga en civilisation, och ett välstånd och välfärdssystem. Men det är och har varit framåt med våld och kräva respekt som regel och sätt att fungera. Detta har svenskarna kommit att tro att det är en utbildningsfråga eller att man endast behöver vara snäll för att rusta upp den främmande människan i det. Betrakta hur invandrarna ställer sig till grova brott de har begått, eller hur invandrarfamiljer resonerar när svenskor blivit skändade genom sexbrott. Det finns inte ett uns av självanalys om vad man har orsakat. Så en svensk kultur som möter detta saknar direkt verktygen och mentaliteten, och mycket mer så nu med alla nya definitioner av problemet och tillrättalagda förklaringar om hur man ska tänka för att vara god.

Som sagt det är kört.
Medelklassen har inte förstått att det vi inte sett slutresultatet på den förändring som nu pågår.
Sverige kommer upphöra att vara ”svenskt” o den nordiska kulturen i Sverige vara borta om någon generation.

Ny mentalitet kommer ställa krav på nya lagar o samhällsfunktioner.

O det går inte att gå tillbaka.
Citera
2021-09-14, 12:56
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Du verkar inte ha lyssnat tillräckligt uppmärksamt på vad Per G Berglund faktiskt säger i programmen. Lyssna gärna på del 3 igen.

Jag lyssnade en gång när de var nya. Det räcker.

Swebbtv skjuter sig här ordentligt i foten.
Citera
2021-09-14, 14:05
Medlem
SwebbTV kanske är utlovade royalties per såld bok där Per G Berglund ljuger om i sina psykadeliska romaner? Det skulle kunna förklara varför en sådan tomte som han tillåts medverka i vad som påstår sig vara en kanal som tvärtom sysselsätter sig med samhällsfrågor istället. Om SwebbTV vill ha en separat kanal för scifi-UFO-astrologi-munkar för underhållnings skull, så vore det helt okej! Men att ta in de allra värsta boksäljande knäppgökarna i samma programserie som man intervjuar verklighetsförankrade gäster till, det är TOTALT KATSTROFALT för all deras trovärdighet! Räkna inte med att någon företagsledare eller professor, ens pensionerad, kommer att acceptera en inbjudan efter denna extremt overkliga scifi-utvikelse med denne bedragare.
Citat:
Jag hörde honom påstå att CIA sprängde WTC med kärnvapen. ALLA vet att det är en grotesk lögn. Och jag lyssnar inte på kända bedragares uppenbara lögner, så"nej, sluta försöka sälja hans bok med hans psyksjuka skribblerier ur hans knarkande hallucinationer! Du spammar bokreklam, det är inte helt tillåtet här. Däremot verkar det var SwebbTVs kärnverksamhet att just ägna sig åt att spamma uppenbara galningars ljugande böcker om den mentalsjuke författarens egna inre fantasier.

Vad spelade det ens för roll huruvida WTC kollapsade eller inte? Islamistiska terrorister kraschade kapade passagerarflygplan in i dem! That's enough. Att CIA skulle spränga kärnvapen i New York bara för att få tornen att rasa, det saknar helt och hållet effekt. Det är det som karaktäriserar psyksjuka konspirationsteorier. Även på deras egna villkor så har ingenting av vad de säger någon mening överhuvudtaget.

Mikael Willgert borde förstå, inte minst om han klarat teknisk fysik i sin ungdom, att identifiera bristerna i gästens "logik" och ifrågasätta dem. Men han gör inte det. Det är en extremt stor brist som allvarligt skadar SwebbTV. Nu kommer jag inte att kunna hänvisa någon till SwebbTV förrän tidigast nästa år, oavsett vad de sänder. Eftersom de så groteskt har förnedrat och diskvalificerat sig själva från varje form av trovärdighet. Det är jättesynd! Denna repris av deras sämsta bottennapp någonsin har orsakat SwebbTV omätlig skada.
Citera
2021-09-16, 02:47
Medlem
Yhteiskoulustas avatar
Citat:
Var kommer man att hitta Magnus Stenlund framöver, nu när SwebbTV blivit omöjliga för honom att samarbeta med?
Utveckla detta. Har Swebbtv och/eller Stenlund sagt något (om det du är inne på)? Vad och när då i så fall?

Citat:
Willgerts bara väljer att låta det gå utan någon kritisk motfråga. Det är som att se Annie Lööf intervjuas av SVT.
Du överdriver. Dock kan Willgert vara mer frågande inför viss uppseendeväckande information, kan man eventuellt tycka i alla fall. Kanske att han motiverar detta på snarlikt sätt han har försvarat att sända programmet med Claes Hedberg för några år sedan, dvs. att han vill låta olika röster, folk med avvikande teorier, komma till tals?

Citat:
Ursprungligen postat av TrotylHasse
Var hittar jag den nyheten? Tråkigt om det är sant.
Verkar inte direkt finnas någon nyhet om detta.

Citat:
Det är en extremt stor brist som allvarligt skadar SwebbTV. Nu kommer jag inte att kunna hänvisa någon till SwebbTV förrän tidigast nästa år, oavsett vad de sänder. Eftersom de så groteskt har förnedrat och diskvalificerat sig själva från varje form av trovärdighet. Det är jättesynd! Denna repris av deras sämsta bottennapp någonsin har orsakat SwebbTV omätlig skada.
Du kan inte tänka dig att du överreagerar här? Menar du på fullt allvar det du beskrivit leder till en omätlig skada för Swebbtv?

I stället kan ju tänkas att Swebbtv och Willgert har en tanke eller agenda med sitt beslut att sända dylikt program med informationen i fråga - inte värre än antal public service- och TV4-agendastyrda program. Så ser jag det.
Senast redigerad av Yhteiskoulusta 2021-09-16 kl. 02:49.
Citera
2021-09-16, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yhteiskoulusta
Utveckla detta. Har Swebbtv och/eller Stenlund sagt något (om det du är inne på)? Vad och när då i så fall?

Du överdriver. Dock kan Willgert vara mer frågande inför viss uppseendeväckande information, kan man eventuellt tycka i alla fall. Kanske att han motiverar detta på snarlikt sätt han har försvarat att sända programmet med Claes Hedberg för några år sedan, dvs. att han vill låta olika röster, folk med avvikande teorier, komma till tals?

Verkar inte direkt finnas någon nyhet om detta.

Du kan inte tänka dig att du överreagerar här? Menar du på fullt allvar det du beskrivit leder till en omätlig skada för Swebbtv?

I stället kan ju tänkas att Swebbtv och Willgert har en tanke eller agenda med sitt beslut att sända dylikt program med informationen i fråga - inte värre än antal public service- och TV4-agendastyrda program. Så ser jag det.
Det är helt okej att prata om UFOn och övernaturliga omöjligheter för nöjes skull. Mikael Willgert skulle kunna ha en separat serie om han tycker om att leka med sån fiction. Men att blanda detta med seriösa intervjuer om akuta samhällskatastrofala frågor, det är groteskt oansvarigt och dödar all trovärdighet. Vem som helst kan direkt såga vem som helst som Mikael Willgert intervjuar genom att likställa gästen med han som oemotsagd menade att 911 begicks av CIA och att WTC sprängdes med kärnvapen. Och då hånskrattar hela publiken hjärtligt och byter kanal.

Riktigt riktigt jävla dåligt självmord som publicist!

Och det handlar inte om "uppseendeväckande information", det handlar om uppenbara lögner och rena fantasier. Om Mikael Willgert verkligen har examinerats från praktisk fysik så måste han omedelbart inse detta. Ändå reagerar han inte på något sätt journalistiskt. Varför? Vill han beskydda de islamistiska terroristerna genom att påstå att de inte alls har begått något terrorbrott?
Senast redigerad av BusyGuy 2021-09-16 kl. 08:08.
Citera
2021-09-16, 08:13
Medlem
I ett program intervjuade Mikael Willgert en kvinna som menade att hennes barn hade utsatts för en pedofil. Mycket angeläget att de brottsoffer och anhöriga som vill uttala sig om sånt får komma till tals! Men under samtalets gång framkom det att den påstådda gärningsmannen bara hade skjutsat barnet till idrottsplatsen en gång.

Sånt händer! Man bjuder in en gäst vars story sen visar sig vara bara inre psykotisk förvirring. Mikael avvecklade intervjun ganska snabbt. Synd att han inte gjorde det angående CIAs kärnvapenbombning av WTC. Tvärtom repriserar han den ytterst pinsamma fadäsen nu.
Citera
2021-09-16, 22:31
Medlem
-GGs avatar
Angående häftiga mensblödningar och andra mensrubbningar, så kan jag tipsa Swebbtv om följande:

(FB) Vaccinerna - biverkningstråden.
https://www.medscape.com/viewarticle/958837?uac=389948DG&faf=1&sso=true&impID=3643151&s rc=wnl_newsalrt_uk_210916_MSCPEDIT

Någonting att ta upp i nästa samtal med Lars Bern!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in