2024-02-01, 06:25
Medlem
intedinkilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timpani
Amanda berättar i podden att det kommer att skilja 13 månader mellan Sergios båda barn.

Amanda har inte träffat den andra mamman än, men är väldigt öppen för att skapa en god kontakt med henne, och ser positivt på att båda barnen ska kunna träffas.

Jag undrar vad det är för tjej som väljer att skaffa ett barn mer Sergio utan att ens ha en relation med honom. Låter inte som den klokaste kvinnan jag mött.

Hoppas för alla inblandade att hon är stabil, bor i Stockholm och klarar av allt vad det innebär att vara ensamstående.
Citera
2024-02-01, 07:15
Medlem
Citat:
Amanda berättar i podden att det kommer att skilja 13 månader mellan Sergios båda barn.

Amanda har inte träffat den andra mamman än, men är väldigt öppen för att skapa en god kontakt med henne, och ser positivt på att båda barnen ska kunna träffas.

Vilket dravel av den skenheliga Amanda. Sergio har således inte umgänge med sin son som det sas på instagram. Det finns väl bara plats för det sk ”äkta” barnet född inom äktenskapet.
Citera
2024-02-01, 08:54
Medlem
Citat:
Okej, då har just ni två nog ett specialintresse för matlagning.

Men om en svensk med mycket god engelska besöker en tandläkare i utlandet, kommer denna ha svårt att komma på dom engelska orden för saker som tandkött, bedövning, emalj, och hål.

Eller så är vi bara duktiga

Gums, anesthesia, enamel (?) och cavity. Har dock inget intresse av att gå till tandläkaren.
Citera
2024-02-01, 09:46
Medlem
Catja påminner om en blandning mellan Agnes Carlsson från Idol-tiden och Rebecca Stella.

Sen påminner Krisse-Ly om Ebba Busch.

Tycker båda två är jättefina men jag har känt igen deras utseende på något sätt och inte kunnat sluta försöka komma på vilka de liknar.

Hade varit spännande att se om ni också tycker någon deltagare är lik någon annan och vem isåfall.
Senast redigerad av S.V.E.R.I.G.E 2024-02-01 kl. 09:58.
Citera
2024-02-01, 09:49
Medlem
Hoppas verkligen Amandas pappa till pastor blir konfronterad angående Sergio när han predikar.

"Här står du och pratar om gud samtidigt som din egna dotter är gravid med en sol-och-vårare som dessutom inte tar ansvar för det barn han satt till världen tidigare? Hycklare!"
Citera
2024-02-01, 09:53
Medlem
Man fattar också varför det går åt helvete med Sverige när en så omogen man som Sergio blir pappa till 2 barn inom ett drygt år.

2 barn som lär få växa upp utan en närvarande och kärleksfull pappa. En sådan dysfunktionell uppväxt följer med en resten av livet. Titta bara på Krissy som fortfarande är rejält skadad.

Hoppas verkligen jag har fel och Sergio tar sig i kragen för barnens skull.
Citera
2024-02-01, 09:55
Medlem
BluePrinces avatar
Citat:

Herregud kan Vatikanen helgonförklara denna kvinna så vi har det ur världen.
Citera
2024-02-01, 10:38
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Vilket dravel av den skenheliga Amanda. Sergio har således inte umgänge med sin son som det sas på instagram. Det finns väl bara plats för det sk ”äkta” barnet född inom äktenskapet.
Nu ska vi inte vara såns. Nån förortsbrud ljög för Sergio att hon gick på p-piller och var inställd på att skaffa barn. Det ska inte behöva falla tillbaka på Sergio.

Amanda har ju sagt att hon är öppen med att träffas och umgås, med mera, men mellan raderna fattar man att den andra mamman lyser med sin frånvaro, är antagligen inte intresserad av kontakt utan bara intresserad av underhåll.

Det är den bilden jag får.

I vilket fall så hoppas jag nästa steg för Sergio och Amanda är att de säljer skruttiga lägenheten och köper en ny, bättre barn-anpassad, minst en tvåa iaf.

Ungkarlsåren är över.
Citera
2024-02-01, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av discomusen
Berätta mer tack, hur gamla var ni då?är hon ens så orten som hon försökt framstå? Låter som en väldigt integrerad svensk tjej

Från 1’an till 6’an så gick vi ihop i en skola utanför Fittja, en väldigt svensk skola som inte var sig lik nån annan skola i förorten. Ja dom flesta andra generationens invandrarbarn som har vett vet om när man ska bete sig ”svenskt”, men uppvuxen i Botkyrka är hon. Man blir dock inte orten för det.
Finns massa dyra områden i förorterna, exempelvis Slagsta som ligger utanför Fittja är ett dyrt hus/villaområde och där låg skolan vi gick i.
Citera
2024-02-01, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Nu ska vi inte vara såns. Nån förortsbrud ljög för Sergio att hon gick på p-piller och var inställd på att skaffa barn. Det ska inte behöva falla tillbaka på Sergio.

Amanda har ju sagt att hon är öppen med att träffas och umgås, med mera, men mellan raderna fattar man att den andra mamman lyser med sin frånvaro, är antagligen inte intresserad av kontakt utan bara intresserad av underhåll.

Det är den bilden jag får.

I vilket fall så hoppas jag nästa steg för Sergio och Amanda är att de säljer skruttiga lägenheten och köper en ny, bättre barn-anpassad, minst en tvåa iaf.

Ungkarlsåren är över.

Fast vi har ju heller inte hört den andra kvinnans version. Kan va att hon tidigt berätta om graviditen, men Sergio inte ville va delaktig (han skulle ju snart va med i ett tv program) eller förneka att han kunde va pappan. Som sagt vi kanske aldrig får veta hela sanningen.

Och blir svårt att sälja en lägenhet man bara hyr.
Citera
2024-02-01, 11:35
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iosifmoti
Hoppas verkligen Amandas pappa till pastor blir konfronterad angående Sergio när han predikar.

"Här står du och pratar om gud samtidigt som din egna dotter är gravid med en sol-och-vårare som dessutom inte tar ansvar för det barn han satt till världen tidigare? Hycklare!"
Hej där!
Jag förstår att det här är flashback.org och att det är lätt att fara med osanning. Man kanske tycker det är kul? Du tror väl inte att du fär säga sånt utan mothugg?

1 - hans dotter blev gravid efter bröllopsnatten lyckligt gift. Det är inte fy skam i kyrkokretsar.

2.Sol o vårare? Hur vet du hur mycket pengar Sergio har eller hans föräldrar har, kanske i Colombia eller Spanien? Jag har lite erfarenhet av sånt här. Killar som han, som DJ'at hela yrkeslivet, det blir maan inte fet av. Garanterat har han en trust fund eller annan god ekonomisk grund att stå på. Tror inte att han behöver lura av pengar från någon. Han har knappast gått på alfa-kassa om man säger så.

För det är ju vad du insinuerar. Att vara en sol-och-vårare är alltså en love scam för att lura av naiva kvinnor (oftast) pengar.

3. "som dessutom inte tar ansvar för det barn han satt till världen tidigare?"
VAD VET DU OM DET? Andra morsan har ju, av vad som framkommit, hållit sig undan! Herregud. Du hittar ju bara på saker som passar ditt narrativ, inte sant?
Citera
2024-02-01, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Hej där!
Jag förstår att det här är flashback.org och att det är lätt att fara med osanning. Man kanske tycker det är kul? Du tror väl inte att du fär säga sånt utan mothugg?

1 - hans dotter blev gravid efter bröllopsnatten lyckligt gift. Det är inte fy skam i kyrkokretsar.

2.Sol o vårare? Hur vet du hur mycket pengar Sergio har eller hans föräldrar har, kanske i Colombia eller Spanien? Jag har lite erfarenhet av sånt här. Killar som han, som DJ'at hela yrkeslivet, det blir maan inte fet av. Garanterat har han en trust fund eller annan god ekonomisk grund att stå på. Tror inte att han behöver lura av pengar från någon. Han har knappast gått på alfa-kassa om man säger så.

För det är ju vad du insinuerar. Att vara en sol-och-vårare är alltså en love scam för att lura av naiva kvinnor (oftast) pengar.

3. "som dessutom inte tar ansvar för det barn han satt till världen tidigare?"
VAD VET DU OM DET? Andra morsan har ju, av vad som framkommit, hållit sig undan! Herregud. Du hittar ju bara på saker som passar ditt narrativ, inte sant?
Du verkar minst sagt vara nära anhörig till Sergio?

1. Lyckligt gift vet du ingenting om. Amanda kanske tror att hon hittat lyckan nu eftersom hon slår världsrekord i naitivitet och dåligt omdöme. Hon lär komma på andra tankar när vardagen gör sig påmind.

2. Det räcker med att höra några minuters samtal mellan Amanda och Sergio, speciellt i pressade situationer, för att inse att Sergio har väldigt lätt att styra om samtalen så att de angränsar lögner. Om han blev konfronterad med frågan "har du ätit pizza idag till lunch?" så hade han nekat till det eftersom klockan var 15:01 när han tog första tuggan och det räknas då inte som lunch. Så håller han på när det gäller allt. Pappa till ett ofött barn i Barcelona? Nej nej. I Sverige? Ja, det har jag aldrig nekat till.

3. Han sa på TV att han skulle ta fullt ansvar men man har inte fått se någonting av att han faktiskt tar det ansvaret. Det du skriver om att andra mamman har hållit sig undan har jag inte läst någon annanstans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in