Citat:
Ursprungligen postat av
Dengubbengerinte
Jag har nyligen lämnat blodprov med en hel drös olika prover bland annat sköldkörtel, hemoglobin, kalcium natrium osv, samtliga värden låg bra till.
Bäste Medpostare och Trådkamrat, du undvek av någon anledning att svara på mina tidigare ställda frågor till dig och då, beträffande dina överdrivna Urinérings-problem.
Du har givet vis din egna fulla rätt och tillika din frihet till att själv bestämma över om du vill svara på de tidigare ställda frågorna eller inte ... men, om du inte vill svara, sålunda leder inte våran fortsatta diskussion till en tillfredsställelse, varken för dig, eller för mig.
Jag behöver ställa frågor för att sålunda kunna bilda mig en uppfattning om den jag diskuterar med och, för att kunna ha en grund att utgå ifrån beträffande dina Mag- och Tarm-besvär så ...att det jag skriver om, skall föra nytta med sig och vara dig, till fördel.
Glandúla Thyroidéa, det vill säga, den Endo-Krínt fungerande Sköldkörteln.
Énd-o- ] med betydelsen inuti något, eller inom något ) och Krín-os ] med betydelsen avskilja något från något eller avsöndra något från något.
Glandúla Thyroidéa är ett Endo-Krín-fungerande kötel-organ vilken insöndrar sina olika Hormómer direkt in till blodbanan för att påverka vissa så kallade Mål-Celler som stimuleras till reaktioner.
Motsatsen till ordet Endo-Krín, är ordet Exo-Krín, till exempel: Magsäckens Epithel-Cells-Körtlar (Parietál-Cellerna) har en Exo-Krín utsöndring av Klorid-Jóner och Väte-Jóner vilket äger rum direkt inom Magsäcken, det vill säga, inte en In-söndrig direkt till blodbanan.
Thyroidéa-Hormónerna har ingenting att göra med dina överdrivna Urinérings-besvär.
Att analysera T4 ( Thyroxín ) och T3 (Tri-Jod-Thyronín i Blod och Sérum så som TSH, ger ingen som helst vägledning beträffande dina överdrivna Urinérings-besvär.
Beträffande (Hb och Hgb) som analyserats i blodprov, ger inte heller det, någon vägledning till dina överdrivna Urinérings-problem.
Tillägg till det ovan skrivna, Hémo-Glóbinum, det vill säga, Hemo-Globín. Hemoglobin-koncentrationen i dina Erýthro-Cýter, det vill säga, dina Röda Blod-kropps-Celler kan inte ge någon vägledning till varför du kastar överdrivna mängder av vatten varje dag.
Erýthro-cýterna inom människokroppens blodbana består bland annat av ett protein vilket kallas för Hemoglobín och, vilka proteiner kan binda till sig Sýre-Molekýler inom Pulmónes, det vill säga, Lungorna eller Lung-säckarna.
Erýthro-cýterna transporterar Sýre-Molekýler till kroppens alla Epithel-Celler och utbyter Sýre-Molekýlerna mot Koldioxíder vilka sedan och därefter transporteras till Pulmónes samt för att där inom, låta ut-ventileras med andningen.
Enligt det ovan skrivna ... detta kallas för Cell-Andnings-funktionen inom människokroppen.
Tillagda förklaringar till det ovan skrivna.
Det Grékiska ordet Erýthros, betyder ( RÖD ) och enligt Latínet, Rúbus som betyder Röd.
Kýtos och Latinisérat Cýtos, betyder Kammare så som en Cell inuti människokroppen.
Det Latínska ordet Púlmo är Nominatív Singuláris och betyder Lunga, det vill säga, En Lunga eller en Lungsäck. Ordet Pulmónes är i Nominatív Plurális-form och betyder Lungor eller Lungsäckar. Efter som det Latínska språket saknade bestämda ord-artiklar, så kan ordet Púlmo betyda både Lunga och Lungan samt att Pulmónes kan betyda både Lungor och Lungorna.
Om du nu väljer att svara på mina tidigare ställda frågor beträffande dina överdrivna Urinérings-problem, så som dina Mag- och Tarm-besvär, så kommer jag sedan därefter att skriva ett svars-inlägg till dig.
Tillägg till det ovan skrivna, det bästa är, om vi tar och diskuterar en sak i sänder innan vi hoppar vidare till nästa problem och, nu och allra först tar vi dina problem med för mycket vatten-kastning per dag och dygn.
Mvh/
@JokerMannen/