Citat:
Ursprungligen postat av
Dengubbengerinte
Frukost äter jag ca 05:20 till 05:40,
mellanmål ätes mellan 08:45-08:55
Lunch ätes mellan 11:00-11:20
Middag ätes mellan ca 17:00-17:45
Obs❗... Beträffande ditt inlägg som enligt ovan sett i citat-rutan och som gäller ditt Mat-fönster över dag och dygn ( ⏰ ) ... så återkommer jag till IBS-Tråden med mycket viktig information om just detta.
Enligt det ovan skrivna ... Jag kommer då att ställa ett antal frågor till dig för att sålunda kunna få veta om jag har förstått dig på ett fullständigt korrekt sätt ... Därefter kommer mina fortsatta inlägg, att bland annat handla om, att få dig, som individ, till en fullständig förståelse om hur du, och på ett mycket effektivt sätt kan balansera dina nuvarande matvanor, ditt ät-mönster samt ditt födointag under dag och dygn.
Detta, enligt det ovan skrivna, vilket kommer att kunna leda till, att ditt Mat-Spjälknings-system kommer att kunna fungera mera tillfredsställande för dig som individ och, det kommer då också att handla om hur du på bästa sättet kan stabilisera din Blod-Socker-Nivå inom din kropp under dag och dygn och,
vilket i sin tur har en mycket viktig betydelse för hur dina Tarmar kommer att fungera.
Genom, att du senare kommer att få lära dig hur, och på vilket sätt som du som individ skall gå till väga för att kunna stabilisera din Blod-Socker-Nivå och, för att sålunda kunna uppnå en bättre Mat-Spjälkning inom ditt Mag- och Tarm-system ... vilket kommer att kunna påverka ditt mående och, din Mentala Status till det positiva.
Obs❗... Enligt gårdagens inlägg och nummer:
# 1.134 ( 19:14 ) samt på sidan: 95 ... så lovade jag att återkomma till ditt Kreatinín och, ditt Kreatinín-Värde.
Bäste Medpostare, enligt nedan sett kan du läsa fortsättningen av vad som tidigare av mig utlovats.
Vid den aktuella Blodprovs-tagningen och analysen av ditt Kreatinín-Värde, så uppvisade då den provtagnings-analysen, att du, som individ, hade ett Kreatinín-Värde på strax över▶90 Mikro-Mól per Liter.
Enligt det ovan skrivna och först och främst, vill jag få framfört följande sagt ....................
Om du som individ är av Génus Femíninum, det vill säga, du är av ett Kvinnligt Kön, då skall du ha ett S-Kreatinín-Värde från 45 och upp till maximalt 90 Mikro-Mól per Liter.
Obs❗och tillägg till det ovan skrivna: Överstiger ditt Kreatinín-Värde för gränsen som är 90 Mikro-Mól, så indikerar det, att dina Njurar inte fungerar fullt tillfredsställande.
Men❗... om du däremot ovan sagt är en individ av Génus Mascúlinum, det vill säga, att du är en Mans-Person, då skall ditt Kreatinín-Värde vara från 50 och upp till maximalt 100 Mikro-Mól per Liter.
Enligt det ovan skrivna: Är du av Génus Mascúlinum så vill jag påstå, att ett uppvisat värde på strax över ▶90 Mikro-Mól är helt godkänt för din del och för dig som individ ... om du nu är en Mans-Person, vill säga.
Men❗Om ditt Kreatinín-Värde har överstigit 100 Mikro-Mól, så indikerar det på att dina Njurar inte fungerar som de normalt skall göra.
Och nu till det som är av vikt.
🔴 Cystatín C ... det är ett kropps-proteín vilket utsöndras genom båda Njurarna och, detta äger rum inom människokroppen med en konstant hastighet och det betyder, att Njur-filtreringen avspeglar halten av proteínet Cystatín C i kropps-blodet på ett effektivt sätt.
Obs❗... Om du med hjälp av ett blodprov tar ett Cystatín C-prov och tillsammans, det vill säga, i kombination med ett 🔵 Kreatinín-Blod-Prov, så ger dessa två Blod-Provs-Tagningar en fullständig uppfattning om hur dina båda Njurar fungerar.
🔴 Cystatín C ... är ett kropps-proteín vilket syntetiséras (det vill säga, när flera olika kemiskt fungerande kropps-ämnen sammansmälter och bildar ett nytt kemiskt ämnen) ... detta äger rum med hjälp ut av människokroppens Kärn-Förande Celler vilka ämnen sedan elimineras genom Njurarnas filtration och, vilket i sin tur sker inom Njurarnas så kallade Glom-er-ùl-i.
Förklaringar till ord enligt ovan skrivna beträffande Kärn-Förande Celler och Glomerúli.
Latínet:s ord, Nuclé-us vilket betyder en Kärna.
Nukleóler är det samma som Cellerna:s Kärnor vilka finns inom Cellerna:s yttersta skydds-membran och i, Cellerna:s Cýtoplasma ... Cýtoplasma är den trögflytande vätska som förekommer innanför Cellerna:s ytter-membran och därinom finns den så kallade Cell-Nukleólen och tillsammans med olika sorters så kallade, för Organéller.
Det Latínska ordet Glóm-us betyder en boll- eller klot-formad massa eller, med betydelsen Nysta, till exempel: Ett Garn-nysta ( Till att kunna sticka en tröja med )
Glom-er-úl-us med betydelsen ... ett LITET boll-format klot som består av en massa, eller, ett litet nysta som kan liknas med ett garn-nystan och, som är mycket litet till sin storlek.
Frågan: Har du tidigare och inom Sjukvården fått tagit ditt Kreatinín-Prov och då, i kombination med blodprovet Cystatín C ... ?
Mvh/
@JokerMannen/