2024-01-16, 17:59
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Älskar swebbtv. Willgerts intervjuer känns som direkt från svt anno 1979. Jävligt seriösa faktiskt.

Jag håller med.
Men på senaste tiden tycker jag att Wilgert ängsligt har tassat på tå runt "Judefrågan".

Antingen kan man det som att han vill låta alla sidor komma till tals och hjälpa dom att framföra sina synpunkter.
Eller också kan man se honom som livrädd för konflikt, jamsande med den han råkar prata med just för stunden.
Kanske är han tvungen med Magnus Stenlund, Katerina Janouch och Aron Flam beträdande samma lokaler.

Det verkar som om judarna/muslimerna har lyckats skapa en frontlinje som spräcker SWEBBTV mitt itu.
Låt dom inte göra det!

Jag skulle vilja se en debatt i Swebbtv mellan Magnus Stenlund, Katerina Janouch och Aron Flam.
Det kanske skulle kunna bli ett bra tillfälle att göra reklam för, och demonstrera, SWEBBTVs självförsvarsspray.
https://butik.swebbtv.se/product/mycket-effektiv-sjalvforsvarsspray-med-menthol-fargad/

Om man vill ha fler tittare så tror jag en bra ide vore att göra lite konfronterande intervjuer med utomstående,
t.ex. a la Granskning Sverige. SWEBBTV har blivit lite för "snälla".
Hyr in Markus Allard och Christian Peterson!, eller gamla GS-gänget, eller lär av dom.
Gör något det slår lite mer gnistor om!
Senast redigerad av Korv-Bajs 2024-01-16 kl. 18:04.
Citera
2024-01-16, 18:04
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotorbladet
Dom nämner det i inledningen till senaste "Ring Swebbtv".

Synd, jag gillade både Magnus Stenlund och Lars Bern för nåt eller ett par år sedan. Men när Lars Bern klev fram som ryssvän slutade jag lyssna på kanalen. Och nu har även Magnus Stenlund spårat ur. Så förgår all Jordens härlighet.
Citera
2024-01-16, 18:07
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Synd, jag gillade både Magnus Stenlund och Lars Bern för nåt eller ett par år sedan. Men när Lars Bern klev fram som ryssvän slutade jag lyssna på kanalen. Och nu har även Magnus Stenlund spårat ur. Så förgår all Jordens härlighet.

Jag tycker det bara är bra om SWEBBTV är lite mindre ensidiga och inavlade.
Lite "mångkultur" kan väl inte skada? Eller?
Citera
2024-01-16, 18:13
Medlem
Magnus Stenlund och Lars Bern verkar ha fått gå, Katarina Januch sitter i styrelsen för Swebbtv, kanske blev det för mycket kritik mot Israel och vissa finansintressen!!? Synd, Swebbtv riskerar att förlora sin relevans.
Citera
2024-01-16, 18:27
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pröpper
Magnus Stenlund och Lars Bern verkar ha fått gå, Katarina Januch sitter i styrelsen för Swebbtv, kanske blev det för mycket kritik mot Israel och vissa finansintressen!!? Synd, Swebbtv riskerar att förlora sin relevans.

Hur/när kom Katerina in i styrelsen?
Hon står inte med på årsredovisningen för 2022.

Har hon tagit pengarna hon har fått från sina böcker och köpt in sig i,
och gjort om SWEBBTV till, "judemedia"?

Hon har en del bra att säga ibland, men hon har också enastående förmåga att prata sönder alla program hon är med i.
Hon behöver lära sig att hålla truten och lyssna.
Nya SWEBBTV(?): Jaja, vi gör precis som du säger, Katerina, bara du slutar prata någon gång.
Citera
2024-01-16, 18:37
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Hur/när kom Katerina in i styrelsen?
Hon står inte med på årsredovisningen för 2022.

Har hon tagit pengarna hon har fått från sina böcker och köpt in sig i,
och gjort om SWEBBTV till, "judemedia"?

Det finns få svenska antisemiter och ryssvänner och det har väl påverkat swebbtv i och med att det är främst svenskar, i regel Sverigedemokrater, som tittar på kanalen och som ger sitt ekonomiska stöd.
Citera
2024-01-16, 18:43
Medlem
MeatballOnStickss avatar
Har Lars Bern verkligen fått kicken? Hans sändningar är väl bland de som har flest visningar på SWEBBTV. Annars märkligt att de behåller Lennart Matikainen och kickar Stenlund.
Citera
2024-01-16, 19:11
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeatballOnSticks
Har Lars Bern verkligen fått kicken? Hans sändningar är väl bland de som har flest visningar på SWEBBTV. Annars märkligt att de behåller Lennart Matikainen och kickar Stenlund.

För ett år sedan skrev han under Svensk Webbtelevision ABs årsredovisning för 2022 som styrelsemedlem.
https://proff.se/bokslut/svensk-webbtelevision-ab/sp%C3%A5nga/video-film-inspelning-produktion/2KGL0A0I5YIK9
Ny är han tydligen inte med i styrelsen längre i alla fall.
https://proff.se/befattningshavare/svensk-webbtelevision-ab/sp%C3%A5nga/video-film-inspelning-produktion/2KGL0A0I5YIK9
Citera
2024-01-16, 19:12
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:

Kanske har några klivit av på egen begäran?

MW: "Vi har haft en diskussion kring ledarna och nyhetsanalysen som inte har kommit i mål..."
@00:47 https://swebbtv.se/w/4KPm3UuhSVFYs4P6jz2J4d

Sista orden kanske inte är sagda ännu.

Vi "Putinister" (eller vad det är, vi är som inte tror på bara en av sidorna i konflikter)
får väl hämta vår rysspropaganda hos Ingrid och Maria istället.
https://swebbtube.se/c/ingridmaria_channel/videos
Eller finns det någon bättre källa?
Senast redigerad av Korv-Bajs 2024-01-16 kl. 19:23.
Citera
2024-01-16, 23:47
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaskhdjkahdjadh
nu har kommunisten willgert tappat även magnus stenlund

stor komik med denna 40/50-talistgeneration

????

Har judehataren Stenlund sagt uppsig?
Senast redigerad av Sam.Boyd 2024-01-17 kl. 00:12.
Citera
2024-01-17, 00:02
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:

Vi som följt Stenlunds radikalisering är föga förvånade. Hans växande judehat o självpåtagna plikt att nedteckna Sveriges storslagna historia talar sitt eget språk.

Sam känner en unken doft av mental ohälsa og personlig tragedi.
Citera
2024-01-17, 00:31
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:

De beklagade sig över kostnader.
Bern lär ju inte orera för pengar.
Med hans bakgrund lär det ju inte behövas.

Däremot så är det antagligen snarare Stenlunds personliga ekonomiska situation som ställer till det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in