Citat:
Ursprungligen postat av
Svenne-i-Banan
Haha, svårt att acceptera domslutet?
Är det inte dags att ta in verkligheten snart, blir pinsamt det här.
Vet om domslutet sedan länge och vet detta är inte delstaternas sak att hålla på med.
SÅ hur menar du inte acceptera?
Undrar då du glömde av den biten och vad jag faktiskt skriver:
Rätt intressant att iakttaga att i din iver att håna, så glömmer du av att jag säger och förstår att detta är inte delstaternas sak att lägga sig federala val.
Citat:
Ursprungligen postat av
redlineoffside
Ja det gick ju som vi väntat och som vi även påtalade jättebra i supreme court hahaha.
Beslutet är upprivet och Trump är immun som president.
För att citera honom själv: en stor seger för demokratin.
Trump kommer att kunna röstas för som presidentkandidat i alla stater, inklusive Colorado.
Vad har du att säga om det såhär i efterhand? Skäms du lite för alla säkra ”bevis” du käbblade om?
Berätta lite kortfattat hur du känner…
Det var aldrig vad de sade, delvis sade dom.
Dock så kvarstår konstitutionen kräver att en sådan som donalds ska tas bort från valsedeln.
Som du vet har vi valfuskförsök i två delstater på detta.
Och att donalds inte är utesluten från valsedeln det vet vi redan och sedan länge, så vad var den halmgubben ett argument för?
Och vi vet även att HD berättade att delstater inte ska lägga sig i detta och federalt är det inte prövat än.
Vad jag ska säga i efterhand, ja, jag inser att du pratar om annat nu.
Och en intressant sak är att du glömde av SCOTUS definiering om vad som en president är immun från och vad som den inte är

Det berättar du redan vet om att du är ute och seglar och kanske hoppades jag inte var upp till fart.
Citat:
Ursprungligen postat av
redlineoffside
Hahaha men herregud, lägg dig platt människa. Ni fick inte som ni önskande och det visste vi långt innan. Hela åtalet var 100% politiskt. Vi försökte informera er, men det gick rätt in och rätt ut. Ni forsätter pladdra på som amöbor.
Det finns noll bevis på att han deltagit eller uppviglat till något uppror.
Nu måste ni bara acceptera läget. Trump ställer upp som presidentkandidat i alla delstater. Han leder dessutom opinionsundersökningar.
Hur känns det? Berätta lite hur du känner om det?
Sant, åtalet är politiskt och pga donalds försökte göra statskupp och försökte valfuska.
Kanske donalds inte skulle försökt detta menar du då eller?
Dock kräver konstitutionen att en sådan som donalds ska uteslutas från valsedeln, dock har ingen prövat detta federalt så vi vet inte vilken nivå.
Men statskuppsförsök och valfuskförsök är just såna som en kandidat ska uteslutas för och helt enligt konstitutionen.(Ska du börja prata om att det inte finns lagar igen, fann den "diskussionen" mycket humoristiskt, då konstitutionen kräver inte det och för detta.)
Citat:
Ursprungligen postat av
redlineoffside
Men nu sa konstitutionen och högsta domstolen något helt annat. Som vi sa hahaha
Synd att de inte lyssnade på klyban från Flashback…
Joe har inte gjort några fel alls, och är inte ens aktuell för denna diskussionen.
Och då menar vi inte ÖVERHUVUDTAGET.
Intressant att jag ser igen att du inbillar dig presidenten har totalimmunitet mot allt med detta domslut, jag inser du får läsa upp dig lite för här blir det bara fel för dig.
Citat:
Ursprungligen postat av
redlineoffside
Hahaha ja jävlar vad skodda de var!
Åtalet var politiskt och revs i högsta domstolen i brist på bevis. Som vi sa.
Nu måste mu ju leva i verkligheten. Hur känns det?
Vilket åtal har rivits upp?
Du glömde av att berätta detta.
Och ja, statskuppsförsök och valfuskförsök är var politiska av donalds dock ändå brott och brott ska åtals, men utan de delar som anses en president ska ha immunitet för.
Vilket betyder det finns en hel del kvar att åtala för som det ser ut nu.
Och en fråga måste följa här, du vet om att de sade en president har delvis immunitet, inte fullständig.
Eller är det något du vill inte veta av?
Finner det rätt komiskt att du tror detta och när det inte är ens så.
När du kommer tillbaka, försök vara lite saklig, för det är det enda du får av mig.