2024-01-30, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria
Och vad har Bidrn med saken att göra? Han är, som en president ska vara, tyst i saken eftersom en rättsprocess pågår. Detta till skillnad mot Trump som under sin presidentperiod inte ens ville acceptera SCOTUS eller andra myndigheter.

Så du anser att Biden gjort fel så som inte har varit tyst om detta?
Citera
2024-01-30, 06:37
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Så du anser att Biden gjort fel så som inte har varit tyst om detta?
Dock finns inga bevis och vittnen som ens antyder det allra minsta fel med Joe.
Alltså ingenting.

Men med donalds finsn det massor av ta av och som är väldokumenterade.
SOm du vet ett tal som donalds sade "ge dom ett helvete" och sen skedde precis det och våldsamt kuppförsök, spelar då ingen roll att prata om saker som inte skedde och "fredligt...".
För fredligt var det då inte och många döda också.

Och sen alla fängelsestraff och de som vittnat i rätten att det var donalds som skickade oss.
Men såklart, bara fakta som du exkluderar, för du redan vet om att donalds bör exkluderas från valsedeln då konstitutionen säger det.
Citera
2024-03-04, 16:41
Medlem
Newkies avatar
Trumpeten kvar på valsedlar efter enhälligt bestlut i HD. Allt annat hade vart underligt då han inte är dömd för stormningen.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/trumps-namn-far-inte-tas-bort-fran-valsedlar
Citera
2024-03-04, 17:27
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenVildeSvensken
Colorados Högsta Domstol duger inte för er foliehattar

Hur korkad får man vara?
Jaha ja, och USA:s högsta domstol duger inte för DIG??
Vem är det nu som är korkad? Nu tar jag med glädje och sätter foliehatten på DIN hjässa
Citera
2024-03-04, 17:30
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newkie
Trumpeten kvar på valsedlar efter enhälligt bestlut i HD. Allt annat hade vart underligt då han inte är dömd för stormningen.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/trumps-namn-far-inte-tas-bort-fran-valsedlar
Det behövs inte, det räcker med bevis för deltagande.

Nu dömde de dock för detta är inte en sak för delstat, utan detta ska skötas på federal nivå m det ska ske.
Citera
2024-03-04, 18:12
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban

Nu dömde de dock för detta är inte en sak för delstat, utan detta ska skötas på federal nivå m det ska ske.

Haha, svårt att acceptera domslutet?
Är det inte dags att ta in verkligheten snart, blir pinsamt det här.
Senast redigerad av Svenne-i-Banan 2024-03-04 kl. 18:14.
Citera
2024-07-01, 21:49
Avslutad
Citat:
Du gett denna halmgubbe många ggr nu, och den är precis lika betydelselös nu som innan.
Då helheten berättar något annat och hur de skulle "ge dom ett helvete....".

Och det är sånt här Colorado byggde sitt mål på, där vittnen berättar att det var donalds som sade vi skulle attackera Capital Building för att byta ut elektorerna mot falska elektorer och att Pence skulle hängas.

Detta är bara en lite del av vad Colorado har samlat in i vittnen och bevis och det berättar att donalds ville inte ha något fredligt, då det var tomma ord.
Även ord ingen ifrågasätter någonstans, vad vi däremot ser är de orden som "ge ett helvete..." är exakt vad som skedde.
Sen vet vi att kuppmakarna på marken hade kontakt med Vita huset också, och det är ju anmärkningsvärt och när det skulle vara så fredligt

Som sagt vad Colorado har gott om vittnen och bevis för sakfrågan och den kan du inte låtsas bort och konstitutionen kräver en sådan person exkluderas från valsedeln.

Ja det gick ju som vi väntat och som vi även påtalade jättebra i supreme court hahaha.

Beslutet är upprivet och Trump är immun som president.

För att citera honom själv: en stor seger för demokratin.

Trump kommer att kunna röstas för som presidentkandidat i alla stater, inklusive Colorado.

Vad har du att säga om det såhär i efterhand? Skäms du lite för alla säkra ”bevis” du käbblade om?

Berätta lite kortfattat hur du känner…
Citera
2024-07-01, 21:54
Avslutad
Citat:

Hahaha men herregud, lägg dig platt människa. Ni fick inte som ni önskande och det visste vi långt innan. Hela åtalet var 100% politiskt. Vi försökte informera er, men det gick rätt in och rätt ut. Ni forsätter pladdra på som amöbor.

Det finns noll bevis på att han deltagit eller uppviglat till något uppror.

Nu måste ni bara acceptera läget. Trump ställer upp som presidentkandidat i alla delstater. Han leder dessutom opinionsundersökningar.

Hur känns det? Berätta lite hur du känner om det?
Citera
2024-07-01, 21:56
Avslutad
Citat:
Dock finns inga bevis och vittnen som ens antyder det allra minsta fel med Joe.
Alltså ingenting.

Men med donalds finsn det massor av ta av och som är väldokumenterade.
SOm du vet ett tal som donalds sade "ge dom ett helvete" och sen skedde precis det och våldsamt kuppförsök, spelar då ingen roll att prata om saker som inte skedde och "fredligt...".
För fredligt var det då inte och många döda också.

Och sen alla fängelsestraff och de som vittnat i rätten att det var donalds som skickade oss.
Men såklart, bara fakta som du exkluderar, för du redan vet om att donalds bör exkluderas från valsedeln då konstitutionen säger det.

Men nu sa konstitutionen och högsta domstolen något helt annat. Som vi sa hahaha

Synd att de inte lyssnade på klyban från Flashback…
Citera
2024-07-01, 22:00
Avslutad
Citat:
Jag gett dig källa, donalds tal och raffenberger samtalet och nu är det upp till dig och titta och lyssna på detta.
Och detta är bara ett fåtal av saker de samlat in misstänker jag, för de bör fått ta del av Sidney Powells erkännande vad nu som står i den.
Och det finns helt klart många vittnen och bevis till som jag inte ens är medveten om idag, men kommer bli.

För det är mycket enkelt, man startar inte upp något sånt här och om man inte har på fötterna.
Och i detta fallet är de rejält skodda.

Hahaha ja jävlar vad skodda de var!

Åtalet var politiskt och revs i högsta domstolen i brist på bevis. Som vi sa.

Nu måste mu ju leva i verkligheten. Hur känns det?
Citera
2024-07-02, 06:38
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Haha, svårt att acceptera domslutet?
Är det inte dags att ta in verkligheten snart, blir pinsamt det här.
Vet om domslutet sedan länge och vet detta är inte delstaternas sak att hålla på med.
SÅ hur menar du inte acceptera?
Undrar då du glömde av den biten och vad jag faktiskt skriver:
Rätt intressant att iakttaga att i din iver att håna, så glömmer du av att jag säger och förstår att detta är inte delstaternas sak att lägga sig federala val.
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Ja det gick ju som vi väntat och som vi även påtalade jättebra i supreme court hahaha.

Beslutet är upprivet och Trump är immun som president.

För att citera honom själv: en stor seger för demokratin.

Trump kommer att kunna röstas för som presidentkandidat i alla stater, inklusive Colorado.

Vad har du att säga om det såhär i efterhand? Skäms du lite för alla säkra ”bevis” du käbblade om?

Berätta lite kortfattat hur du känner…
Det var aldrig vad de sade, delvis sade dom.
Dock så kvarstår konstitutionen kräver att en sådan som donalds ska tas bort från valsedeln.
Som du vet har vi valfuskförsök i två delstater på detta.

Och att donalds inte är utesluten från valsedeln det vet vi redan och sedan länge, så vad var den halmgubben ett argument för?
Och vi vet även att HD berättade att delstater inte ska lägga sig i detta och federalt är det inte prövat än.

Vad jag ska säga i efterhand, ja, jag inser att du pratar om annat nu.
Och en intressant sak är att du glömde av SCOTUS definiering om vad som en president är immun från och vad som den inte är
Det berättar du redan vet om att du är ute och seglar och kanske hoppades jag inte var upp till fart.
Citat:
Hahaha men herregud, lägg dig platt människa. Ni fick inte som ni önskande och det visste vi långt innan. Hela åtalet var 100% politiskt. Vi försökte informera er, men det gick rätt in och rätt ut. Ni forsätter pladdra på som amöbor.

Det finns noll bevis på att han deltagit eller uppviglat till något uppror.

Nu måste ni bara acceptera läget. Trump ställer upp som presidentkandidat i alla delstater. Han leder dessutom opinionsundersökningar.

Hur känns det? Berätta lite hur du känner om det?
Sant, åtalet är politiskt och pga donalds försökte göra statskupp och försökte valfuska.
Kanske donalds inte skulle försökt detta menar du då eller?

Dock kräver konstitutionen att en sådan som donalds ska uteslutas från valsedeln, dock har ingen prövat detta federalt så vi vet inte vilken nivå.
Men statskuppsförsök och valfuskförsök är just såna som en kandidat ska uteslutas för och helt enligt konstitutionen.(Ska du börja prata om att det inte finns lagar igen, fann den "diskussionen" mycket humoristiskt, då konstitutionen kräver inte det och för detta.)
Citat:
Men nu sa konstitutionen och högsta domstolen något helt annat. Som vi sa hahaha

Synd att de inte lyssnade på klyban från Flashback…
Joe har inte gjort några fel alls, och är inte ens aktuell för denna diskussionen.
Och då menar vi inte ÖVERHUVUDTAGET.

Intressant att jag ser igen att du inbillar dig presidenten har totalimmunitet mot allt med detta domslut, jag inser du får läsa upp dig lite för här blir det bara fel för dig.
Citat:
Hahaha ja jävlar vad skodda de var!

Åtalet var politiskt och revs i högsta domstolen i brist på bevis. Som vi sa.

Nu måste mu ju leva i verkligheten. Hur känns det?
Vilket åtal har rivits upp?
Du glömde av att berätta detta.

Och ja, statskuppsförsök och valfuskförsök är var politiska av donalds dock ändå brott och brott ska åtals, men utan de delar som anses en president ska ha immunitet för.
Vilket betyder det finns en hel del kvar att åtala för som det ser ut nu.

Och en fråga måste följa här, du vet om att de sade en president har delvis immunitet, inte fullständig.
Eller är det något du vill inte veta av?
Finner det rätt komiskt att du tror detta och när det inte är ens så.

När du kommer tillbaka, försök vara lite saklig, för det är det enda du får av mig.
Citera
2024-07-02, 08:19
Avslutad
Citat:
Vet om domslutet sedan länge och vet detta är inte delstaternas sak att hålla på med.
SÅ hur menar du inte acceptera?
Undrar då du glömde av den biten och vad jag faktiskt skriver:
Rätt intressant att iakttaga att i din iver att håna, så glömmer du av att jag säger och förstår att detta är inte delstaternas sak att lägga sig federala val.

Det var aldrig vad de sade, delvis sade dom.
Dock så kvarstår konstitutionen kräver att en sådan som donalds ska tas bort från valsedeln.
Som du vet har vi valfuskförsök i två delstater på detta.

Och att donalds inte är utesluten från valsedeln det vet vi redan och sedan länge, så vad var den halmgubben ett argument för?
Och vi vet även att HD berättade att delstater inte ska lägga sig i detta och federalt är det inte prövat än.

Vad jag ska säga i efterhand, ja, jag inser att du pratar om annat nu.
Och en intressant sak är att du glömde av SCOTUS definiering om vad som en president är immun från och vad som den inte är
Det berättar du redan vet om att du är ute och seglar och kanske hoppades jag inte var upp till fart.

Sant, åtalet är politiskt och pga donalds försökte göra statskupp och försökte valfuska.
Kanske donalds inte skulle försökt detta menar du då eller?

Dock kräver konstitutionen att en sådan som donalds ska uteslutas från valsedeln, dock har ingen prövat detta federalt så vi vet inte vilken nivå.
Men statskuppsförsök och valfuskförsök är just såna som en kandidat ska uteslutas för och helt enligt konstitutionen.(Ska du börja prata om att det inte finns lagar igen, fann den "diskussionen" mycket humoristiskt, då konstitutionen kräver inte det och för detta.)

Joe har inte gjort några fel alls, och är inte ens aktuell för denna diskussionen.
Och då menar vi inte ÖVERHUVUDTAGET.

Intressant att jag ser igen att du inbillar dig presidenten har totalimmunitet mot allt med detta domslut, jag inser du får läsa upp dig lite för här blir det bara fel för dig.

Vilket åtal har rivits upp?
Du glömde av att berätta detta.

Och ja, statskuppsförsök och valfuskförsök är var politiska av donalds dock ändå brott och brott ska åtals, men utan de delar som anses en president ska ha immunitet för.
Vilket betyder det finns en hel del kvar att åtala för som det ser ut nu.

Och en fråga måste följa här, du vet om att de sade en president har delvis immunitet, inte fullständig.
Eller är det något du vill inte veta av?
Finner det rätt komiskt att du tror detta och när det inte är ens så.

När du kommer tillbaka, försök vara lite saklig, för det är det enda du får av mig.

Han har inte delvis immunitet, du blandar ihop personen trump med ämbetet. Som president gäller absolut immunitet. Det slog precis supreme Court fast.

Så du hävdar forfarande att han brutit mot konstitutionen utan att du kan skrapa fram några bevis? Var är alla bevis? Inte ens en liten tweet kan du visa fram.

Eftersom ingen annan har lyckats och han frias från åtalet så tvivlar jag att klyban från Flashback kan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in