2024-01-27, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Förövare har all anledning att svettas.
Dumpen har absolut bidragit till denna förändring och det tackar jag för.

Här är ett bevis att du bryr dig mer om att förövarna svettas än att du bryr dig om ”barn”

Ni sekt medlemmar är bara hungriga och vill se förnedring & lidande. Ni njuter bara av underhållning helt enkelt.
Citera
2024-01-27, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Relaxandtakeiteasy
Här är ett bevis att du bryr dig mer om att förövarna svettas än att du bryr dig om ”barn”

Ni sekt medlemmar är bara hungriga och vill se förnedring & lidande. Ni njuter bara av underhållning helt enkelt.
Men självklart ska förövarna som ger sig på barn svettas. Vad är det för fel på dig?
Citera
2024-01-27, 23:17
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Som du själv skriver, en tolkningsfråga.
Jag stödjer Dumpens tolkning.
De gör skillnad och lagändringar är på väg.
Bäva bör rovdjuren.
Ser verkligen fram emot livstid för de som förmodas återfalla i brott = nästan alla förövare.

Ja, Dumpen gör skillnad och det är bra med stärkt lagstiftning, bland annat en förändrad groomingregel som vidgar det straffbara området för sökande efter barn i sexuellt syfte.

En aspekt av Dumpens verksamhet som sällan står på trådens agenda är dess renhållningsfunktion. Det blir ofta fokus i tråden på Dumpenscenariot med fysisk träff. Så anförs att sannolikheten för att den och den korpulente gubben si och så skulle lyckas IRL, särskilt utan vederlag, ligger ungefär nära 0.

Men jag menar att Dumpen fyller en funktion som ”städare” i en smutsig nätmiljö. Dumpens närvaro lär fungera allmänt avskräckande. Den här preventiva funktionen träffar alla som suktar efter barn på nätet, inte bara dem som vill ses fysiskt. Många är rättsfallen om sexuell posering och sexuellt ofredande via skärm. Numera är också våldtäkt på distans rättsligt möjligt att föröva. Alla dessa digitalt kriminella förfaranden kan Dumpen bidra till att förebygga, menar jag.
Senast redigerad av Lessler 2024-01-27 kl. 23:19.
Citera
2024-01-27, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lessler
Ja, Dumpen gör skillnad och det är bra med stärkt lagstiftning, bland annat en förändrad groomingregel som vidgar det straffbara området för sökande efter barn i sexuellt syfte.

En aspekt av Dumpens verksamhet som sällan står på trådens agenda är dess renhållningsfunktion. Det blir ofta fokus i tråden på Dumpenscenariot med fysisk träff. Så anförs att sannolikheten för att den och den korpulente gubben si och så skulle lyckas IRL, särskilt utan vederlag, ligger ungefär nära 0.

Men jag menar att Dumpen fyller en funktion som ”städare” i en smutsig nätmiljö. Dumpens närvaro lär fungera allmänt avskräckande. Den här preventiva funktionen träffar alla som suktar efter barn på nätet, inte bara dem som vill ses fysiskt. Många är rättsfallen om sexuell posering och sexuellt ofredande via skärm. Numera är också våldtäkt på distans rättsligt möjligt att föröva. Alla dessa digitalt kriminella förfaranden kan Dumpen bidra till att förebygga, menar jag.
Jag håller med dig
Citera
2024-01-27, 23:37
Medlem
Det verkar vara provokativt att hävda barnens rätt att inte utsättas för sexuella övergrepp.
Dock tar jag hellre att stördheten riktas mot mig men befarar att den även riktas mot barn, fan va sjukt
Citera
2024-01-28, 00:57
Medlem
Citat:
Men självklart ska förövarna som ger sig på barn svettas. Vad är det för fel på dig?

Du bryr dig jag mer om att förövarna straffas än att skydda barn.
Citera
2024-01-28, 00:58
Medlem
Citat:
Att Sara Nilsson följer pressetiken, eller medieetiken som den numera kallas, till punkt och pricka är synd att säga. Tvärtom går Dumpen på tvärs mot medieetiken när okända Svenssons hängs ut på ett identifierbart sätt (bild): inget allmänintresse i medieetisk mening att tala om, men publicitetsskadan är enorm, alltså inte medieetiskt försvarbart. Dumpen har som bekant inte heller anslutit sig till det frivilliga medieetiska systemet.

Källskyddet är dock Sara Nilsson säkerligen noga med, för det är hon ålagd att iaktta enligt grundlag. Det är en katastrof för varje utgivare om skyddad källa röjs.

Nej nej, pressetiken som ev bytt namn är inget bekymmer för Dumpen. Journalisterna Patrik Sjöberg och Sara Nilsson gör ett föredömligt arbete.

En del kallar Dumpen nedlåtande för missbruk av det medieetiska systemet men jag tror det mest är missförstånd. Sara sitter på krogen och tar samtal ala jouren (#357), det gör inte övrig media på samma sätt. Dumpen lever mer än väl upp till det som kan förväntas av ett mediemagasin. Sju glas vin, Sara tar skiten ändå liksom. Finns inget att klaga på

Ok Patrik gillar man ju inte men det är ändå enligt spelreglerna.
Citera
2024-01-28, 01:34
Medlem
whack-a-moles avatar
Citat:
Det verkar vara provokativt att hävda barnens rätt att inte utsättas för sexuella övergrepp.
Dock tar jag hellre att stördheten riktas mot mig men befarar att den även riktas mot barn, fan va sjukt
Förövare kräver ett brottsoffer ditt klappmongo.
Citera
2024-01-28, 01:39
Medlem
whack-a-moles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Nej nej, pressetiken som ev bytt namn är inget bekymmer för Dumpen. Journalisterna Patrik Sjöberg och Sara Nilsson gör ett föredömligt arbete.

En del kallar Dumpen nedlåtande för missbruk av det medieetiska systemet men jag tror det mest är missförstånd. Sara sitter på krogen och tar samtal ala jouren (#357), det gör inte övrig media på samma sätt. Dumpen lever mer än väl upp till det som kan förväntas av ett mediemagasin. Sju glas vin, Sara tar skiten ändå liksom. Finns inget att klaga på

Ok Patrik gillar man ju inte men det är ändå enligt spelreglerna.
Journalister den var faktiskt rätt rolig måste jag erkänna. Har du något annat som you can pull out of your ass?
Citera
2024-01-28, 01:47
Medlem
whack-a-moles avatar
Citat:
Ankan-mannen tog upp ämnet och det är faktiskt ett genombrott. Barn har börjat våga prata om sexuella övergrepp som de drabbas av.
De är inte längre lika tysta av skam i tro att det skulle vara deras fel.
Fortfarande råder lojalitet mot sämre fungerande vuxna som försätter barn i farliga situationer men det goda är att det inte längre kan göras i samma omfattning i mörker.
Förövare har all anledning att svettas.
Dumpen har absolut bidragit till denna förändring och det tackar jag för.
Du yrar och hallucinerar. Hittar på massa nonsens som är obefintligt.
Citera
2024-01-28, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Relaxandtakeiteasy
Dumpen är helt onödig egentligen. Dagens 14 åringar är mycket väl medvetna om ”snusk gubbar” & skulle aldrig träffa någon över 20 ifrån nätet.

Stigmat kring minderåriga & vuxna är tillräckligt idag tycker jag.Tjejer lägger ut på nätet själva så fort någon gubbe raggar på dem. Det klagas till och med på män i 40 års åldern som raggar på 19 åringar i dejting grupper & på krogen.

Hörde för ettt tag sen på bussen en tjej som va 20 skrika peddo till en 55 åring som kollade på henne.
Fattar du inte att de inte lägger ut för dig eller andra gubbar utan för sina vänner och unga och är intresserade av killar i sin egen ålder? Är du så pass korkad, verkligen? Ja då är såna som dig, blåsta snubbar som inte fattar att de unga tjejerna och flickorna inte är intresserade av din uppmärksamhet lika lite som du är intresserad av sexuella närmanden från sunkiga tanter, som gör att Dumpen behövs.

Klockrent självmål!
Citera
2024-01-28, 01:56
Medlem
Citat:

Det här!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in