Citat:
Ursprungligen postat av
SilverSurfer4000
Hela situationen kring Olof och hans liv och leverne är djupt tragiskt.
Troligtvis har han Aspergers, eller iaf någonstans i autismspektrat, och har begränsat konsekvenstänk.
D v s intelligent men korkad.
Man blir då rätt stor i truten och kan inte riktigt se var alla handlingar kommer ta vägen över tid.
Sorgligt, nu sitter han där med kuken i rävsaxen och förstår inte riktigt varför.
Därför tänker många att det är rätt åt honom eftersom han varit så kaxig. Ungefär som en 10-åring.
Men det hela är bara sorgligt och han kommer snart regressera till en 10-åring, när han knäckts i fängelset.
Det får iaf mig att tänka mig för innan jag pekar och gapflabbar åt hans håll. Skämtet är på mig eftersom jag förstår bättre.
Jag kan inte komma på en enda sak han gjort som skulle vara intelligent, så det är väldigt generöst att kalla honom intelligent... Extremt narcissistisk är däremot en bra beskrivning, precis som sin idol Trump och precis som Trump är han inte alls intelligent. Däremot tror han själv det och försöker framstå som det men han åstadkommer ingenting själv, han är helt beroende av andra för någon som helst framgång, hans största styrka har varit att han ignorerat lagar och regler.
Det är inte speciellt svårt att tjäna pengar om man struntar i lagen, men det kommer ju tyvärr med vissa nackdelar.
Att han bettet sig som 10 år och autistiskt är väl ingen nyhet, det är hur han agerat hela tiden, vuxna män går inte runt ute i gamla urtvättade t-shirts med seriefigurer, eller busringer, eller flexar pengar på tiktok osv osv osv.
Det är inte autismen eller den sociala efterblivenheten som har satt honom i denna situationen, det är narcissismen. Han tycker och tror att han är bättre än alla andra och är villig att lura sjuka pensionärer på pengar för att kunna visa upp det på sociala medier och trycka i sig så mycket potatismos att det leder till sjuklig fetma.
Det är inte ett dugg synd om honom, han har haft en miljon chanser att sluta med sitt beteende men han kommer aldrig att sluta, han har fortfarande inte ens fatta att det är hans eget fel och han lär antagligen fortsätter så fort han kommer komma ut ur fängelset om han inte får hjälp med sin narcissism.