Flashback bygger pepparkakshus!
2024-01-27, 15:44
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Du kanske inte medvetet ljuger, men du har isåfall blandat ihop det med andra program eller drömt det. Det är lite som det där med kameruns avbytarbänk, ett sk falskt minne.

Reglerna säger fortfarande att man inte får vara med mer än en gång. Så antagligen har du drömt det och så har drömmen varit så tydlig att du misstagit det för verkligheten. Annars hade du bara gett ut namnet, men det vill du inte göra.
Nej. Absolut ingen Mandela effect. Isf. har jag, han som tävlade och flera andra som känner honom drömt det också. Senast han var med träffade jag honom samma dag som han tog tåget till Göteborg för att tävla.

Ta gärna fram att reglerna sagt så sen början av programmet?
Citera
2024-01-27, 15:48
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Varför ska jag ta fram bevis för att du plockar saker ur sitt sammanhang så det passar din agenda? Som Ganonito redan påtalat så sa Bengt Magnusson redan på hans tid när han ledde " Vem vill bli miljonär?" att har man väl suttit i Heta stolen så är man därefter diskkvalificerad för all framtid att göra det .

Och vad exakt har dom utländska versionerna med saken att göra?
Vad snackar du om? Passar min agenda? Tror du jag har någon agenda? Vi diskuterar inte krig här. Vi diskuterar en tävlande i ett TV-program.

Nu påstår ju ni att Bengt Magnusson sagt det. Ok var är bevisen för det? Om ni påstår att jag ljuger och har falskt minne (Mandela effect) är det inte möjligt att ni har falskt minne av att Bengt sagt detta? Utländska versionerna hade i början typ exakt samma regler så var bara ett exempel på att det även skett utomlands.
Citera
2024-01-27, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Vad snackar du om? Passar min agenda? Tror du jag har någon agenda? Vi diskuterar inte krig här. Vi diskuterar en tävlande i ett TV-program.

Nu påstår ju ni att Bengt Magnusson sagt det. Ok var är bevisen för det? Om ni påstår att jag ljuger och har falskt minne (Mandela effect) är det inte möjligt att ni har falskt minne av att Bengt sagt detta? Utländska versionerna hade i början typ exakt samma regler så var bara ett exempel på att det även skett utomlands.

Märks att du inte såg programmet på Bengt Magnussons tid . Om du hade gjort det så hade du tydligt hört att han sagt detta .

Säger jag att jag hört att BM sagt det så VET jag att det är så , men sedan kan jag inte tvinga dig att tro det .

Och återigen: Att flera utländska versioner har andra regler än här i Sverige är inte relevant i den här diskussionen . Du greppar bara febrilt efter ditt halmstrå

Nästan så man börjar ana att du är ett troll eller nåt
Senast redigerad av Azdz 2024-01-27 kl. 15:58.
Citera
2024-01-27, 15:55
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Märks att du inte såg programmet på Bengt Magnussons tid . Om du hade gjort det så hade du tydligt hört att han sagt detta .

Säger jag att jag hört att BM sagt det så VET jag att det är så , men sedan kan jag inte tvinga dig att tro det .

Även Rickard Sjöberg har sagt det, inte med exakt samma ordföljd, men han har sagt flera gånger att man bara får sitta i heta stolen en gång.
Citera
2024-01-27, 15:57
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Nej så har det inte alltid varit. Jag känner som sagt en som suttit i heta stolen två gånger och det var ingen felaktig fråga och var flera år mellan gångerna. Dessutom haft chans på att få suttit där fler gånger.

Hur kan du då fortfarande påstå att hon var en idiot när du inte ens minns frågan?

Jag minns att det var idiotiskt hur långsamt hon svarade. Att det var en sån fråga hon bara hade kunnat googla på en enda sak (typ ett namn) i själva frågan så hade svaret kommit direkt, dvs väldigt enkel fråga att Googla.
Senast redigerad av nickeh84 2024-01-27 kl. 16:01.
Citera
2024-01-27, 16:02
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:

Kan du inte säga namnet på personen du känner som var med tre gånger då?
Citera
2024-01-27, 16:02
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:

Men sen bytte ju programmet till Postkodmiljonären. Eller hur? Då kanske de som varit med i Vem vill bli miljonär även fick vara med i Postkodmiljonären.

Sen hade de nån specialare att man körde med olika par, typ far och son, kompisar eller hur det var och av dessa var 1 av de 2 tidigare deltagare om jag minns rätt (här kan jag minnas fel ang. om det var så bland alla "par" eller bara för honom, det erkänner jag att jag inte minns hur det var för övriga deltagare) Vet att han jag känner och hans släkting var (då var det postkodmiljonären) på 100k och frågade publiken som hade många % på ett av alternativen, de valde det och åkte ut. Sen var han med flera år senare ensam och detta finns med på deras facebooksida.

Ja efter att inte ha trollat sen 2013 med tusentals inlägg på det här kontot bestämde jag mig idag för att trolla och mitt stora troll bestämde jag skulle vara att ljuga om att jag känner en person som varit med flera gånger i Postkodmiljonären...... Genialiskt eller hur? Vad fan... Kom igen.
Citera
2024-01-27, 16:03
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickeh84
Jag minns att det var idiotiskt hur långsamt hon svarade. Att det var en sån fråga hon bara hade kunnat googla på en enda sak (typ ett namn) i själva frågan så hade svaret kommit direkt, dvs väldigt enkel fråga att Googla.
Ja frågan var enkel att googla men den blir svår att googla när den som ställer frågan till dig knappt lyckas ställa frågan korrekt och sen snurrar till det totalt.
Citera
2024-01-27, 16:06
Medlem
Citat:
Men sen bytte ju programmet till Postkodmiljonären. Eller hur? Då kanske de som varit med i Vem vill bli miljonär även fick vara med i Postkodmiljonären.

Sen hade de nån specialare att man körde med olika par, typ far och son, kompisar eller hur det var och av dessa var 1 av de 2 tidigare deltagare om jag minns rätt (här kan jag minnas fel ang. om det var så bland alla "par" eller bara för honom, det erkänner jag att jag inte minns hur det var för övriga deltagare) Vet att han jag känner och hans släkting var (då var det postkodmiljonären) på 100k och frågade publiken som hade många % på ett av alternativen, de valde det och åkte ut. Sen var han med flera år senare ensam och detta finns med på deras facebooksida.

Ja efter att inte ha trollat sen 2009 med tusentals inlägg på det här kontot bestämde jag mig idag för att trolla och mitt stora troll bestämde jag skulle vara att ljuga om att jag känner en person som varit med flera gånger i Postkodmiljonären...... Genialiskt eller hur? Vad fan... Kom igen.

Du fattar väl hur bortgjord du är som dels inte vill outa personen , och dessutom är ensam i tråden om att tro att man får delta i programmet mer än en gång och på det vägrar ta till dig av den fakta som finns gällande tävlingsreglerna samt även vad Bengt Magnusson och Rille har sagt om saken . Jag tror inte att jag mött en större besserwisser i den här forumdelen faktiskt och då har jag hängt en hel del i frågesporttrådarna genom åren . Så länge du inte outar personen du påstår dig känna som enligt dig varit med 3 gånger i programmet finns det inga vittnesuppgifter om att du talar sanning .

Förövrigt känner inte jag till någon person som deltagit i " Vem Vill bli miljonär" delta i Postkodmiljonären . Redan där spricker ju ditt argument som ett byxarsle
Senast redigerad av Azdz 2024-01-27 kl. 16:10.
Citera
2024-01-27, 16:06
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickeh84
Kan du inte säga namnet på personen du känner som var med tre gånger då?

Det vill han inte för då skulle ju hans bluff avslöjas.
Citera
2024-01-27, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Det vill han inte för då skulle ju hans bluff avslöjas.

Nu när du säger det.

Det var ju någon deltagare i England för ett antal år sedan som vann högsta vinsten i programmet men fråntogs vinsten då det framkommit att han fuskat .
Citera
2024-01-27, 16:10
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:

Du vill att jag ska ta fram bevis på att Bengt Magnusson sagt en sak för över 20 år sedan i TV (Hade jag vetat exakt vilket avsnitt det var och detta hade funnits på youtube hade jag naturligtvis gjort det) när du själv vägrar avslöja namnet på den du känner som ska ha varit med 3 gånger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in