Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-01-27, 14:37
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Säkert att du inte hittat på allting?

Luktar ju fusk lång väg om din vän varit med 3 gånger och inte åt ut någon gång på en felaktig fråga .

Jag är till 99 procent säker på att regelverket för tävlingen inte tillåter att vara med mer än en gång förutsatt att inte någon åker ut på en riktig kuggfråga då .
Ja jag är säker. Första gången var länge sen. Garanterat när det fortfarande hette "Vem vill bli miljonär" och Bengt var programledare. Andra gången var det med en släkting så de var två som tävlade och det var kanske kring 2007 eller nåt. Om jag minns rätt (här kan jag ha fel dock) så var det då fd. tävlanden som var med igen fast de tävlade med en släkting (oftast son eller dotter) så isf. kan flera ha varit med mer än 2 gånger fast då med en släkting men kan inte svära på att det var så men är så jag minns det iaf. att några som redan varit med fick vara med igen fast tävlandes tillsammans med en till. Sen var han med igen ensam ungefär 10 år senare.

Vill inte skriva hans namn och tyvärr hittar jag inget mer än att Postkodmiljonären skrivit på Facebook "ikväll intar han heta stolen igen" vet att igen kan syfta på att det är ett andra avsnitt men vet att de i detta fall syftade på att han flera år tidigare redan suttit i heta stolen. Tror det diskuterades där kort också.
Citera
2024-01-27, 15:03
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Jag känner som sagt en som suttit i heta stolen 3 gånger (vet att jag skrev 2 förut men kom på att det är 3 varav en gång var när de körde förälder/barn som tävlade tillsammans) och "kvalbåset" mer än 10 gånger.

Ingen av gångerna åkte han ut på en felaktig fråga.

Antingen ljuger du, har blandat ihop saker eller så har du drömt. Reglerna tillåter inte att man är med mer än en gång. Det har varit så ända från början.
Citera
2024-01-27, 15:07
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ja jag är säker. Första gången var länge sen. Garanterat när det fortfarande hette "Vem vill bli miljonär" och Bengt var programledare. Andra gången var det med en släkting så de var två som tävlade och det var kanske kring 2007 eller nåt. Om jag minns rätt (här kan jag ha fel dock) så var det då fd. tävlanden som var med igen fast de tävlade med en släkting (oftast son eller dotter) så isf. kan flera ha varit med mer än 2 gånger fast då med en släkting men kan inte svära på att det var så men är så jag minns det iaf. att några som redan varit med fick vara med igen fast tävlandes tillsammans med en till. Sen var han med igen ensam ungefär 10 år senare.

Vill inte skriva hans namn och tyvärr hittar jag inget mer än att Postkodmiljonären skrivit på Facebook "ikväll intar han heta stolen igen" vet att igen kan syfta på att det är ett andra avsnitt men vet att de i detta fall syftade på att han flera år tidigare redan suttit i heta stolen. Tror det diskuterades där kort också.

Såklart du inte vill eftersom det är hittepå och enkelt hade kunnat kontrolleras. Och skyll nu inte på att du inte vill riskera att outa dig för det hade du inte gjort bara genom att skriva hans namn. Eftersom du nämner "Vem vill bli miljonär" så minns jag att Bengt Magnusson tydligt sa i ett avsnitt att man kan ringa in samt sitta i kvalbåset hur många gånger som helst, men om man har suttit i heta stolen så är man diskvalificerad för gott.
Citera
2024-01-27, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Antingen ljuger du, har blandat ihop saker eller så har du drömt. Reglerna tillåter inte att man är med mer än en gång. Det har varit så ända från början.
Precis så är det .

Däremot finns det som sagt ett par fall där deltagare fått komma tillbaka pga att frågan varit felställd.

Svårt att bevisa såklart men känns uppenbart att personen bara hittar på .
Citera
2024-01-27, 15:19
Medlem
Citat:

Som tidigare påtalats flera gånger får man bara vara med en gång i programmet , om det nu inte kommer en totalt felställd fråga . Hur orkar du fortsätta tjafsa?

Att deltagare bara får vara med en gång i Postkodmiljonären är inte ett dugg märkligare än att man tidigare "bara" kunde vinna 5 gånger i Jeopardy och sedan inte fick vara med mer .
Citera
2024-01-27, 15:20
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Precis så är det .

Däremot finns det som sagt ett par fall där deltagare fått komma tillbaka pga att frågan varit felställd.

Svårt att bevisa såklart men känns uppenbart att personen bara hittar på .

Provade att söka på Postkodmiljonärens facebooksida den meningen som han uppgav att de hade skrivit. Noll resultat. Det enda som kom upp var den där 18-åringen som var med i höstas.
Citera
2024-01-27, 15:28
Medlem
Citat:
Provade att söka på Postkodmiljonärens facebooksida den meningen som han uppgav att de hade skrivit. Noll resultat. Det enda som kom upp var den där 18-åringen som var med i höstas.
Fyran kan man absolut säga vad man vill om . Men att dom skulle bryta mot sina egna tävlingsregler faller ju på sin egen rimlighet .
Citera
2024-01-27, 15:32
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Nope. 100% säker. Varför skulle jag ljuga om detta?

Citat:
Som tidigare påtalats flera gånger får man bara vara med en gång i programmet , om det nu inte kommer en totalt felställd fråga . Hur orkar du fortsätta tjafsa?

Att deltagare bara får vara med en gång i Postkodmiljonären är inte ett dugg märkligare än att man tidigare "bara" kunde vinna 5 gånger i Jeopardy och sedan inte fick vara med mer .
Tjafsa? Jag säger bara sanningen. Jag känner en som suttit i heta stolen mer än en gång och som inte åkt ut pga. felställd fråga.
Citera
2024-01-27, 15:35
Medlem
Citat:

Tjafsa? Jag säger bara sanningen. Jag känner en som suttit i heta stolen mer än en gång och som inte åkt ut pga. felställd fråga.

Vad exakt är det du inte förstår?

Man får INTE enligt regelverket delta mer än en gång i programmet om man inte åker ut på en felställd fråga . Ta för helvete reda på fakta innan du skämmer ut dig
Citera
2024-01-27, 15:37
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:

Du kanske inte medvetet ljuger, men du har isåfall blandat ihop det med andra program eller drömt det. Det är lite som det där med kameruns avbytarbänk, ett sk falskt minne.

Reglerna säger fortfarande att man inte får vara med mer än en gång. Så antagligen har du drömt det och så har drömmen varit så tydlig att du misstagit det för verkligheten. Annars hade du bara gett ut namnet, men det vill du inte göra.
Citera
2024-01-27, 15:38
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Vad exakt är det du inte förstår?

Man får INTE enligt regelverket delta mer än en gång i programmet om man inte åker ut på en felställd fråga . Ta för helvete reda på fakta innan du skämmer ut dig
Vad är det du inte förstår?

Jag känner en som har varit med flera gånger. 3 för att vara exakt och han åkte inte ut på nån felställd fråga. Det är fakta. Ta gärna fram bevis på att det alltid varit så? Möjligtvis är det så nu med postkodmiljonären och därför var han med i Vem vill bli miljonär OCH postkodmiljonären men får troligtvis inte komma tillbaka igen. I utländska program är det några som varit med flera gånger också. John Carpenter exempelvis.
Citera
2024-01-27, 15:41
Medlem
Citat:
Vad är det du inte förstår?

Jag känner en som har varit med flera gånger. 3 för att vara exakt och han åkte inte ut på nån felställd fråga. Det är fakta. Ta gärna fram bevis på att det alltid varit så? Möjligtvis är det så nu med postkodmiljonären och därför var han med i Vem vill bli miljonär OCH postkodmiljonären men får troligtvis inte komma tillbaka igen. I utländska program är det några som varit med flera gånger också. John Carpenter exempelvis.

Varför ska jag ta fram bevis för att du plockar saker ur sitt sammanhang så det passar din agenda? Som Ganonito redan påtalat så sa Bengt Magnusson redan på hans tid när han ledde " Vem vill bli miljonär?" att har man väl suttit i Heta stolen så är man därefter diskkvalificerad för all framtid att göra det .

Och vad exakt har dom utländska versionerna med saken att göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in