Citat:
Ursprungligen postat av
IngemarH
Förstår du vad som kan komma att bli det publika resultatet av SCIFen? Blir det bara ett kort konstaterande att ett antal namngivna personer samlades i ett rum och utbytte information om UAPer? Vad jag förstår så kommer inga föremål, bilder eller filmer att visas. Jaja, du vet ju att jag har en förkärlek för bevis...
Det intressanta blir de inblandades reaktioner och hur det kan tolkas. Som jag förstått det så är det Gruschs rapport till ICIG som de får ta del av, vilket bör innebära att de får namn på företagen och programmen som är inblandade, vilka metoder som använts för att försöka tysta åtminstone Grusch, mer detaljer i vittnesmål och kanske namn på vittnen, hänvisningar till specifika dokument osv. Jag vet inte om bilder och filmer var del av hans rapport eller om de i så fall skulle bli del av sciffen.
Dessa personer kommer alltså kunna bedöma om det är rimligt att hålla allt det här hemligt. Normalt så är det ju tvärstopp. Är det hemligstämplat så har man ingen möjlighet att argumentera för att det ska bli offentligt då man inte ens vet vad det handlar om.
Min gissning är dock att konspiratörerna kommer försöka hindra det här ännu en gång. NDA kanske, eller bara ge en del av informationen. Jag har dock svårt att se att det lyckas i längden. Motivationen kommer bara bli starkare om det blockeras ännu en gång. Konspiratörerna har antingen helt förlorat kontrollen eller också är det en medveten, kontrollerad disclosure.
Troligen är det så här disclosure kommer gå till oavsett. De informerade växer sakta i antal bland politikerna och sen börjar information sakta sippra ut, officiellt och inofficiellt. Folket får tid att vänja sig vid tanken gradvis. Tror dock inte det hjälper, för den stora skandalen är att man ljugit så länge att folk aldrig kommer bli nöjd med vad som kommer fram.