2023-12-27, 18:10
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pettssonochfindus
Ja, vad fan säger ni, kommer det hända något stort 2024?

Jag pendlar fram och tillbaka, men just nu är jag skeptisk. All jävla byråkrati kring detta gör ju att man dör av tristess och tappar gnistan.

Något stort är jag skeptisk till. Kan hända, men jag tror att det iaf kommer fram mer som gör att vi kommer ett steg närmre sanningen. Men det kämpas just nu från båda håll frenetiskt.
Ena sidan gör allt för att få fram mer info, medans den andra gör allt för att hålla tillbaka den.

Tråkigt svar på en viktig fråga, men vi får tyvärr helt enkelt vänta och se.

Jag hörde att Lue Elizondo ska vara med i en ny podcast snart på Curt Jaimungal's youtube kanal.
Tveksamt om nåt nytt kommer fram, men värt att kika på iaf.
Citera
2024-01-05, 18:34
Medlem
Brajebrasomfans avatar
Mer än 270 UFO-observationer har inrapporterats under åtta månader, enligt Pentagon.

https://www.cbsnews.com/video/pentagon-reports-270-ufo-sightings/
Citera
2024-01-11, 15:05
Medlem
I morgon är det dags för SCIFen. Grusch kommer inte vara med.

Såg även en annan nyhet om ett lagförslag gällande flygsäkerhet kopplat till UFOn. Det rörde krav på att spara radardata och kommunikation i samband med UFO-interaktion, samt stöd för piloter att rapportera UFOn m.m. Jag gissar att Ryan Graves hjälpt till med lagförslaget.
Citera
2024-01-11, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Framforallt

Förstår du vad som kan komma att bli det publika resultatet av SCIFen? Blir det bara ett kort konstaterande att ett antal namngivna personer samlades i ett rum och utbytte information om UAPer? Vad jag förstår så kommer inga föremål, bilder eller filmer att visas. Jaja, du vet ju att jag har en förkärlek för bevis...
Citera
2024-01-11, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngemarH
Förstår du vad som kan komma att bli det publika resultatet av SCIFen? Blir det bara ett kort konstaterande att ett antal namngivna personer samlades i ett rum och utbytte information om UAPer? Vad jag förstår så kommer inga föremål, bilder eller filmer att visas. Jaja, du vet ju att jag har en förkärlek för bevis...

Det intressanta blir de inblandades reaktioner och hur det kan tolkas. Som jag förstått det så är det Gruschs rapport till ICIG som de får ta del av, vilket bör innebära att de får namn på företagen och programmen som är inblandade, vilka metoder som använts för att försöka tysta åtminstone Grusch, mer detaljer i vittnesmål och kanske namn på vittnen, hänvisningar till specifika dokument osv. Jag vet inte om bilder och filmer var del av hans rapport eller om de i så fall skulle bli del av sciffen.

Dessa personer kommer alltså kunna bedöma om det är rimligt att hålla allt det här hemligt. Normalt så är det ju tvärstopp. Är det hemligstämplat så har man ingen möjlighet att argumentera för att det ska bli offentligt då man inte ens vet vad det handlar om.

Min gissning är dock att konspiratörerna kommer försöka hindra det här ännu en gång. NDA kanske, eller bara ge en del av informationen. Jag har dock svårt att se att det lyckas i längden. Motivationen kommer bara bli starkare om det blockeras ännu en gång. Konspiratörerna har antingen helt förlorat kontrollen eller också är det en medveten, kontrollerad disclosure.

Troligen är det så här disclosure kommer gå till oavsett. De informerade växer sakta i antal bland politikerna och sen börjar information sakta sippra ut, officiellt och inofficiellt. Folket får tid att vänja sig vid tanken gradvis. Tror dock inte det hjälper, för den stora skandalen är att man ljugit så länge att folk aldrig kommer bli nöjd med vad som kommer fram.
Citera
2024-01-11, 19:50
Medlem
Mullrets avatar
Rubriken borde ändras till; ” Visselblåsare: Vi har upptäckt intelligent liv”

Anledning därtill är den intelligens som mänskligheten besitter är obefintlig. Krig, nedskräpning, massförstörelse och annat skit.

Att mer intelligent liv finns i universum, eller i någon av de 12 mulitiversum är nog säkert.

Till och med en myra är smartare, de jobbar alla för samhällets bästa. Hur ser det ut i våra egna samhällen? Bara elände.

Att politikerna styr folket via religionen är välkänt. Tänk vad som händer när en Alien bara sonika pekar och lägger ut en ny färdriktning? ”Religionerna har upphört”, lyd eller bli aska …

Ser fram emot en NUO, New Universe Order.
Citera
2024-01-12, 16:07
Medlem
Det är över nu: https://twitter.com/ask_a_pol/status/1745815611962261754

Tydligen blev det ännu en besvikelse som de inte kan tala om. Jag gissar att de börjar bli rätt less på hur de som makthavare behandlas av sina tjänstemän.

Moscowich var lite mer positiv:
Citat:
“This is the first real briefing we’ve had,” @JaredEMoskowitz
says, adding it’s first time the IG let members know where they land on the merits of Grusch’s claims. All they learned inside from intelligence IG is classified, and he says the info “actually moved the needle.”
Citera
2024-01-12, 18:17
Medlem
Moskowitz utvecklar på twitter: "Based on what we heard many of Grusch claims have merit!"

Burchett i intervju med Andy: “I think everybody left there thinking and knowing that Grusch is legit…if they didn’t think that before.”

Så antagligen bekräftade IG att Grusch talat sanning, men kunde inte ge detaljer pga hemlighetstämplandet. Förklarar också varför kommentarerna gick i så olika riktningar. De som redan förstått att Grusch talat sanning kände inte att de fick något nytt, medan det var sensationella nyheter för de som inte fattat än.
Citera
2024-01-27, 00:36
Medlem
Citat:

Såg även en annan nyhet om ett lagförslag gällande flygsäkerhet kopplat till UFOn. Det rörde krav på att spara radardata och kommunikation i samband med UFO-interaktion, samt stöd för piloter att rapportera UFOn m.m. Jag gissar att Ryan Graves hjälpt till med lagförslaget.
Ja, det är Unidentified Anomalous Phenomena (UAP) Amendment in the 2024 National Defense Authorization Act (NDAA)

”Implications of UAP Provisions in the FY 2024 NDAA”

”The newly enacted law requires only the establishment of a government wide UAP records collection; that government offices transfer UAP records to the collection; and that records be reviewed for disclosure (or not) against a set of criteria under which public release could be “postponed.” Nonetheless, the substance of these final UAP provisions and Congress’s renewed interest in UAP may be a harbinger of things to come for government contractors and research entities, especially those involved in defense, intelligence, and other national security projects…..”

https://www.insidegovernmentcontracts.com/2024/01/implications-of-the-unidentified-anomalous-phenomena-uap-amendment-in-the-2024-national-defense-auth orization-act-ndaa/

Här är lagen i detaljer. Får inte till att copy/ paste från den:
https://www.democrats.senate.gov/imo/media/doc/uap_amendment.pdf

”President Biden signed the 2024 National Defense Authorization Act into law on December 22, 2023, setting the stage for this initiative. The Unidentified Anomalous Phenomena (UAP) section of the statute has been amended to reflect a greater emphasis on identifying and comprehending these incidents.”

https://www.airlinepilotcentral.com/articles/news/the-safe-airspace-for-americans-act-is-not-what-you-think.html
Citera
2024-01-27, 15:29
Medlem
Enligt Liberation Times så har Grusch sagt att han försökt få kontakt med AARO (vilket KirkPatrick förnekar), men att AARO inte kunde eller ville skydda informationen.

Jag måste säga att jag är imponerad över hur effektivt dessa människor missbrukar hemlighetstämplandet. Dels låser de in Grusch och hans information så att han inte kan förmedla den till t.ex. kongressen, och dels så låter de bli att erbjuda säkerheten som krävs för att AARO ska vara tvungen att ta till sig informationen.

Lägg där till vad Burchett har berättat om hur de gärna ordnar hemliga möten för att berätta saker du redan vet så att du nu är bunden av NDA och liknande.

Antagligen var det här också något som framkom under SCIFen, då Burchett (tror jag det var) berättade att IG med fler var villiga och motiverade att ge dem informationen, men att de hindrades pga säkerhetsstämplandet m.m.

Det är alltså något av en hemlig statskupp som skedde kanske så tidigt som på 50-talet (eller åtminstone i samband med Nixon då materialet m.m. flyttade ut i privata händer, av vad jag förstått).
Citera
2024-01-27, 15:36
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Enligt Liberation Times så har Grusch sagt att han försökt få kontakt med AARO (vilket KirkPatrick förnekar), men att AARO inte kunde eller ville skydda informationen.
Så Grusch kunde inte få kontakt men ändå har han förstått att AARO tänkte läcka hans bevis - vilket väl borde ligga i Grusch intresse om han nu är visselblåsare… eller vill han ibte att informationen ska komma ut? För i sånt fall vore det väl perfekt om en myndighet som AARO läckte den åt honom så han själv slapp ansvaret för att läcka den…

Det här är så dumt…
Citera
2024-01-27, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Så Grusch kunde inte få kontakt men ändå har han förstått att AARO tänkte läcka hans bevis - vilket väl borde ligga i Grusch intresse om han nu är visselblåsare… eller vill han ibte att informationen ska komma ut? För i sånt fall vore det väl perfekt om en myndighet som AARO läckte den åt honom så han själv slapp ansvaret för att läcka den…

Det här är så dumt…

Dels vill han skydda sina vittnen och dels hade det antagligen varit ett lagbrott att förmedla information utan säkerhet. Han betonar det förra, men jag tycker det senare alternativet är mer intressant.

KirkPatrick kan med andra ord hävda att "inga visselblåsare ville berätta vad de vet för oss" eftersom de inte kunde. Antagligen skulle det krävas ett SCIF även för att prata med AARO.

Tyvärr hittar jag inte artikeln på LT, men Sharp (deras redaktör m.m.) postade det på twitter. Så det är möjligt att jag övertolkar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in