2024-01-26, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Är det bara jag förresten som tycker att Emilia ”har nåt”? Tycker att hon är så snygg och verkar vara skithärlig. Sisu liksom!

Hon och Christofer skulle säkert kunna matcha bra i ren energi. Hon behöver en man att få äta upp och han behöver lite åtrå och en dask i baken.
Jag tror att Christofer och mumintrollet hade varit en bra match. Hon hade sugit i sig alla "hjärtas fröjd" och komplimanger som en svamp.
Citera
2024-01-26, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickenz
Kan inte släppa hur mycket snällare, mer ärlig och snyggare Amanda är än Sergio. Hennes pappa såg inte direkt nöjd ut och hoppas väl att detta TV-jippo ska dra över så de kan kasta ringarna och att hon får någon vettig man istället.

Helt ofattbart att hon sa ja! Någon måste ju kunnat väcka henne ur dvalan hon befinner sig i. Stackars pappa.. om Sergio kunde få Amanda, då kan jag få prinsessan av Monaco.

Det där kommer sluta i ren tragedi för Amanda. Hon kommer att få ett helvete hon inte kan förställa sig..
Senast redigerad av Hurrunge 2024-01-26 kl. 23:21.
Citera
2024-01-26, 22:50
Medlem
intedinkilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanningsdemokrat
Om man tittar på Amandas stories där hon besvarar frågor så ser man att hon sitter framför sovloftet i Sergios lilla lägenhet. Spoilar hon medvetet?

Försöker hon signalera SOS?
Tror han kan bli en farlig partner för en så snäll tjej.
Citera
2024-01-26, 22:50
Medlem
Vi är inne på näst sista avsnittet, trist att det är lite tomt med kommentarer när det är så många som läser tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av Hurrunge
Helt ofattbart att hon sa ja! Någon måste ju kunnat väcka henne ur dvalan hon befinner sig i. Stackars pappa.. om Amanda kunde få Sergio kan jag få prinsessan av Monaco.

Det där kommer sluta i ren tragedi för Amanda. Hon kommer att få ett helvete hon inte kan förställa sig..
Man kan alltid skilja sig.
Citera
2024-01-26, 22:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Det var verkligen uppenbart vilka som skulle säga ja och vilka som skulle säga nej.

Emilia kändes absolut genuint snäll och omtänksam men hon måste sluta säga hur "j*vla underbar hon är" och vilket kap hon är, som att alla killar ska jaga henne när hon de fakto är högst average. Det ger ett väldigt osäkert intryck och faktiskt lite cringe.
Citera
2024-01-26, 22:52
Medlem
intedinkilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Jahapp, welcome to Sweden antar jag. Kan det vara därför deltagarna slänger sig med så många american uttryck? Kind of like they know it’s gonna sändas globally.

Det går att ändra språk till både dubbat engelska och franska så dom flesta utomlands kollar nog inte med svenskt språk.

Jag kan tänka mig att det var en del engelsktalande i produktionen och att deltagarna därför pratar en del engelska bakom kameran och därför pratar så mycket engelska? Till och med ena prästen slängde in rätt mycket engelska.
Citera
2024-01-26, 22:57
Medlem
Citat:
Helt ofattbart att hon sa ja! Någon måste ju kunnat väcka henne ur dvalan hon befinner sig i. Stackars pappa.. om Amanda kunde få Sergio kan jag få prinsessan av Monaco.

Jag förstår inte heller! Amanda är för inne det hela att hon inte ser och tänker klart. Ofattbart
Citera
2024-01-26, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickenz
Jag förstår inte heller! Amanda är för inne det hela att hon inte ser och tänker klart. Ofattbart
Hon ska ha sagt att hon är van vid turbulenta förhållanden så hon vet nog delvis vad hon ger sig in i. Killen är hal och så, sedan vet jag inte vilket scenario det är ni målar upp. Att hon kommer att bli misshandlad eller? Blir det illa, är det bara att lämna så länge man inte har barn ihop.

Jag tror att det finns en risk för otrohet och kanske en del bråk men Amanda har hittills hanterat honom bra och det är hennes problem nu eftersom hon valde att säga "ja".
Senast redigerad av Liljor 2024-01-26 kl. 23:08.
Citera
2024-01-26, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liljor

Man kan alltid skilja sig.

Så smart att gifta sig först! Riktigt smart svar, tung livserfarenhet måste ligga bakom..
Senast redigerad av Hurrunge 2024-01-26 kl. 23:28.
Citera
2024-01-26, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timpani
Christofers företag i bajamaja-branschen verkar gå rätt bra.

Detsamma kan man inte säga om hans andra bolag som ska ska jobba med "handel med kläder som importeras av 'second hand'-leverantör som säljs genom olika säljkanaler som består av en torghandelsyta".

Den klädstil han visat upp i programmet ger ju knappast, god reklam till hans klädfirma.

Dessutom påstår han sig jobba som diskjockey. Det verkar vara lika oseriöst som Sergios påstådda karriär som fotbollstränare. Det finns knappt nåt att hitta om Christofer som dj. Men ett dj-set hittade jag.

Kul att hans artistnamn som dj är Christofer A Wesome

Jag fattar inte hur folk uppfattat Christofer. Han är en stilig kille som står upp för rätt saker, även i rum där det är endast män. Otroligt fin och ovanlig egenskap. Han kör sitt egna race med klädstil och hår, något som han självklart trodde skulle spela mindre roll med tanke på experimentets natur. Sen när det inte var fallet blir han ju mer och mer desperat och på något sätt tappar han ju bort sig själv i desperationen. Han förnekar problemen så länge de har sex typ. Där tappar han charmen och letar desperat efter bekräftelse. Hade han istället stått på sig, backat några steg och med stolthet varit den han är utan att göra våld på sig själv tror jag vi hade sett ett annat utfall. Han blir ledsen och frustrerad när hon lämnar utan att säga något, beter sig märkligt därefter. Det är inte konstigt att man beter sig lite udda då. Apropå "mitt hjärtas fröjd och eviga längtan" så är det bara gulligt sagt av honom. min uppfattning är att Christofer är en fin kille, med hjärtat på rätt plats som står upp för sina värderingar men som reagerade totalt knaskalas på situationen som programmet och Catja ledde till.

Med det sagt: ingen skugga ska falla på Catja heller!
Citera
2024-01-26, 23:37
Medlem
Citat:
Så smart att gifta sig först! Riktigt smart svar, tung livserfarenhet måste ligga bakom..
Haha Försök inte spela smart för det är du inte. Det är nästan så att man tror att ni är svartsjuka. Ni får det att låta som att hon är fastkedjad utan möjligheter att lämna om det skiter sig. När något inte fungerar så skiljer man sig och går skilda vägar som ett par gjorde i LIB Brasilien. Det får du annars ta med henne, det var Amandas val att gifta sig. Det känns som att folk går till överdrifter gällande vissa par och slår till med stora ord som "tragedier", och det är väl så i brist på annat att diskutera eftersom det var en tråkig säsong.

Nu ser jag bara fram emot LIB USA säsong 6, hoppas den blir lika bra som den förra.
Senast redigerad av Liljor 2024-01-26 kl. 23:50.
Citera
2024-01-27, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liljor
Hon ska ha sagt att hon är van vid turbulenta förhållanden så hon vet nog delvis vad hon ger sig in i. Killen är hal och så, sedan vet jag inte vilket scenario det är ni målar upp. Att hon kommer att bli misshandlad eller? Blir det illa, är det bara att lämna så länge man inte har barn ihop.

Jag tror att det finns en risk för otrohet och kanske en del bråk men Amanda har hittills hanterat honom bra och det är hennes problem nu eftersom hon valde att säga "ja".

Man lämnar väl ändå, även om man har barn ihop, om det blir illa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in