2025-03-14, 16:13
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nullum
Hade jag varit i Jakobs situation, dvs adopterad men väldigt svart, hade jag ganska snabbt klämt ur mig det. ... . Förstår inte riktigt varför han inte kunde informera om det.
Det verkar inte finnas strikta regler om detta, men deltagarna uppmanas att inte nämna eller fråga om utseende. Trots detta hittar många kreativa sätt att kringgå detta, som att säga att folk alltid går fram till dem på krogen, jämföra sig med snygga Hollywoodfilmstjärnor eller fråga om de lätt skulle kunna lyfta tjejen på sina axlar.
Citera
2025-03-14, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timpani
Söt? Ja. Galen kropp? Där råder det nog olika meningar. Hon verkar gilla killar med sixpack dock.

Söt på det där barnsliga viset.
Citera
2025-03-14, 16:21
När någon säger att man attraheras av ”tall dark and handsome” syftar man inte på mörk hy då? Är det enbart håret? För Jakob var ju exakt det hon sökte om man går ordagrant på det hon sökte. Men ”dark” kanske inte syftar på hyn
Citera
2025-03-14, 16:23
Medlem
timpanis avatar
Ingen här verkar ha nämnt Oscars grej för tjejer utan trosor, och att Alicia berättade på revealen att hon inte hade några trosor på sig.
Citera
2025-03-14, 16:24
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Jag håller mig för god för att recensera Millys utseende, men rent generellt har Ola ett klart mer fördelaktigt utseende än hon.
En kort recension

Millie ser ut som en bagardotter ifrånen landsortsby som blivit bisexuell och jobbar som undersköterska.
Hon har definitivt nån sorts hår-issues då hon klippt herrfrisyr samt har inopererade/lösa ögonfransar. Överlag beter hon sig inte som det som anses särskilt typiskt kvinnligt.
Millie vet dock vem hon är och behöver någon med fötterna på jorden, inte uppe i luften.

Ola har aldrig använt solskydd eller hudkräm i sitt liv vilket är orsaken till att han ser ut som olivplockare i huden. Han kommer från en övre medelklassbakgrund och har pengar, har därför tid att gå all-in på new-age-trams (inget ont om ädla stenar, de är fina, bergkristall/ äkta kvarts är mycket speciellt och har stor användning sen stenåldern typ) och KAN känna in allt möjligt som folk som inte har tid eller pengar för sånt inte kan/gör. Om någon shaman hade sagt till honom att han ska använda en gatsten till huvudkudde skulle han garanterat göra det.
Han behöver nog göra en inre resa till.
Sen tror jag absolut att han skulle kunna hitta rätt partner, någon som är lite extrem som han är

Allegedly, spekulationer
Senast redigerad av LuluBrooksie 2025-03-14 kl. 16:28.
Citera
2025-03-14, 16:25
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
När någon säger att man attraheras av ”tall dark and handsome” syftar man inte på mörk hy då? Är det enbart håret? För Jakob var ju exakt det hon sökte om man går ordagrant på det hon sökte. Men ”dark” kanske inte syftar på hyn
Han är knappast "tall". Snarare kort.

Finns det västerländska brudar som går igång på killar med sydindiskt utseende?
Citera
2025-03-14, 16:36
Medlem
Jakob är kanske Narcissist, om vi bortser från lögnerna till och börja med och bara går på resten jag sett från första avsnittet. Han förstärker meningar, något bra blir magiskt. Transaktionell, om du träffar mig imorgon så ska jag berätta något för dig. Han skyddar sin kropp när han ska visa sig sårbar, narcs hatar visa sig sårbar. Lovebombar. Droger. Klär sig grandiose.

Nu till lögnerna, en som är uppenbar då vi kan se han prata med båda. Men han ljuger högst sannolikt om att blivit rånad/mördad i taxin. Han tvekar, svårt att få fram orden, mycket emeh. Sen börjar han inte med den stora händelsen först. Först är det "har bästa föräldrarna", "Det var en dag skulle åka hemåt(inte hem)", "vet inte varför jag tog taxi den dagen", "helt plötsligt låser han dörrarna", "tar fram en kniv". Han håller på och leker med glasögon, tar sig i ansiktet, stoppar fingrarna i munnen, döljer sitt ansikte. "får in en DRÖMträff (dom vill alltid erkänna lite)" "ramlar VERKLIGEN ihop" (försöker övertyga).

Sen han kanske bodde i ett annat land, men är det Sverige tror jag knappast en taxichaffis rånar/mördar en kund under arbetstid. Men för en narc så är rimlig förnekelse allt.
Senast redigerad av SvampIhuvudet 2025-03-14 kl. 16:40.
Citera
2025-03-14, 16:42
Medlem
Citat:

Nej, tänk dig Michele Morrone eller David Gandy så har du definitionen av "tall, dark and handsome". Inte en kolsvart indier på 165cm
Citera
2025-03-14, 16:48
Citat:
Han är knappast "tall". Snarare kort.

Finns det västerländska brudar som går igång på killar med sydindiskt utseende?

Ingen aning men hon sökte en med mörkt utseende och han har mörkt utseende.
Citera
2025-03-14, 16:49
Citat:
Ursprungligen postat av jkk22
Nej, tänk dig Michele Morrone eller David Gandy så har du definitionen av "tall, dark and handsome". Inte en kolsvart indier på 165cm

Okej, så då är det alltså vita människor med mörka drag. Då har jag missförstått det uttrycket.
Citera
2025-03-14, 16:57
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvampIhuvudet
Sen han kanske bodde i ett annat land, men är det Sverige tror jag knappast en taxichaffis rånar/mördar en kund under arbetstid.
Jakob jobbade och bodde på den spanska solkusten 2017–2018.
Citera
2025-03-14, 16:59
Medlem
timpanis avatar
Citat:
... hon sökte en med mörkt utseende och han har mörkt utseende.
I det här programmet, till skillnad från "Gift vid första ögonkastet", bryr sig inte produktion om deltagarnas utseendepreferenser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in