2024-01-25, 21:55
  #17413
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Det var lite mer klass på tråden när bulltesen var 50% årlig försäljningstillväxt med bibehållna vinstmarginaler, då kunde man iaf räkna på det. Nu när Tesla är nere på vinstmarginaler i likhet med legacy och tillväxten avtar är det annat i kistan.

”Tesla ska sälja miljoner människorobotar som med ai ska ta över alla jobb och göra Tesla till ett multitrilliondollarföretag. Bevis? Elon har sagt det! Industri-robotar? Vad är det?”


Känns som de räknekunniga bullsen övergav aktien 2021, kvar är de som helt ignorerar businessen och hoppas på humanoida robotar. Också helt stört hur människor kan anse att de haft rätt när aktien är ner 30% på 3 år samtidigt som varenda annan tech-aktie är kring ATH.

Hade jag varit typ BästeHrMongo hade jag nog slutat skriva här inne av ren skam
Citera
2024-01-25, 22:11
  #17414
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patanjali
Ingen någonsin?
https://youtu.be/me4EKTqFxiQ?t=1274

Ja du vet. När job230ge kollar på siffror så är lite sämre siffror ett år med höga räntor början på undergången, men andra siffror som dubblas från år till år är bara nån mille extra i kassan och ingenting att bry sig om.

Björnarnas enfald och önsketänk här är på en helt egen nivå. Man tycker ju att de borde lärt sig något sen 2019 men nej.
Citera
2024-01-26, 00:42
  #17415
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Jag tror du är ett troll som försöker bete sig så efterblivet som möjligt tills du får folk att tappa tålamodet och säga något dumt så du kan anmäla deras inlägg. Du är på min ignorera lista men av någon anledning så ser jag dina inlägg ändå. Kan någon admin undersöka saken tack.

Nu svarar jag inte dig längre oavsett vad du säger. Jag begriper att det inte leder någonvart.

Nämen... blev det lite jobbigt när någon ifrågasatte dina lögner? Eller visade att dina "analys" Youtube videor är bullshit?

Varför svara du inte bara, allt du behöver göra är att svara så kommer jag ju sluta tjata.

Vart i din analys säger som att bestcase value på Tesla är 2.3T 2030?

Vart i din analys säger dom Vart dom får produktionskostnaden av bottarna?

Om du inte vill att jag ska fråga dig saker eller kommentera dina inlägg så skulle du ju kunna sluta ljuga.
Citera
2024-01-26, 03:01
  #17416
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Jag tror du är ett troll som försöker bete sig så efterblivet som möjligt tills du får folk att tappa tålamodet och säga något dumt så du kan anmäla deras inlägg. Du är på min ignorera lista men av någon anledning så ser jag dina inlägg ändå. Kan någon admin undersöka saken tack.

Nu svarar jag inte dig längre oavsett vad du säger. Jag begriper att det inte leder någonvart.

Du rundar frågan om kursraset de senaste tre åren, vad trodde du själv kursen skulle vara idag om du fått frågan för 36 månader sedan?
Citera
2024-01-26, 03:42
  #17417
Medlem
Cathie Wood and Ark Invest bought 177,870 shares of Tesla $TSLA today.
Citera
2024-01-26, 06:49
  #17418
Medlem
Många Tesla bilar har köpts tack vare den här aktien genom åren. Bara att tacka och ta emot

Idag skulle jag inte satsa mina pengar på denna häst trots dippen.
Citera
2024-01-26, 07:18
  #17419
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
De enda de lyckats göra är att öka "antalet bilar", vem nu som bryr sig om de?

Säg att du inte fattar något om Tesla utan att säga att de inte fattar något om Tesla.
Citera
2024-01-26, 07:29
  #17420
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Du rundar frågan om kursraset de senaste tre åren, vad trodde du själv kursen skulle vara idag om du fått frågan för 36 månader sedan?

Över $2000 innan 3-1 splitten är vad han skrev här få FB iallafall.

Han länkade mig en "analys" som han hävdade att man inte kunde hitta några fel på, där sa dom att antagligen har tesla ett market cap på $34T 2030
Citera
2024-01-26, 08:40
  #17421
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Cathie Wood and Ark Invest bought 177,870 shares of Tesla $TSLA today.

https://youtu.be/MV0YJ0VXQW0?si=ZwrMuIfSa9B88YUC

ARKs strategi är dock att hålla sitt innehav av Tesla runt 10%. Så inte ett tecken på att Cathie tror att vi nått botten. Vi har ett gigantiskt köpblock nere i $125-145 området. Vi kanske kommer dit, kanske inte. I närtid ser jag en bounce, men vi är troligtvis inte klara på nedsidan ännu, så spara lite torrt krut.
Citera
2024-01-26, 10:26
  #17422
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klugge
Säg att du inte fattar något om Tesla utan att säga att de inte fattar något om Tesla.

Kan inte du förklara för oss mindre intelligenta. För varken jag eller aktieägarna verkar tycka att prissättnings-strategin fungerar speciellt bra (Se aktiens utveckling)
Citera
2024-01-26, 10:58
  #17423
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av velcro-a-rip-off
Över $2000 innan 3-1 splitten är vad han skrev här få FB iallafall.

Han länkade mig en "analys" som han hävdade att man inte kunde hitta några fel på, där sa dom att antagligen har tesla ett market cap på $34T 2030

Man märker en viss aggresivitet när man påpekar att Tesla är övervärderat...
Citera
2024-01-26, 11:27
  #17424
Medlem
bananjuices avatar
Det är sorgligt att det enda som är mer efterblivet än Elon Musk är kursen för $TSLA, så jag har gett upp att spela med björncertifikat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in