2024-01-25, 18:32
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flythejollyroger
Jeg tror det er mer sannsynlig at han ønsket å nettopp frata henne alt de hadde skapt sammen som hevn for at hun flyttet ut, dersom denne teorien stemmer.

Du har nog rätt.
Påminner om Salamorden. Pappan sköt sin 2 söner, berättade allt live på facebook innan han sköt sig själv.
Citera
2024-01-25, 18:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av cbwollestad
Uten sammenligning forøvrig så minner fyren meg om en ekstremutgave av Tom Hagen. Fremstår som en sindig og fin ektemann utad, men et tyrann innenfor husets fire vegger.

Enig. Dessuten; Tom H. fryktet å miste halve formuen om kona stakk.
Steinar mistet kanskje kona til en annen?
Så det handler om tap for begge.
Tap av noe materielt og/eller noe følelsesmessig, tap av status.
Men for å kunne greie å skyte begge døtrene, det lille barnebarnet og familiehunden, så må man være laget av noe helt spesielt.
En mann som garantert må ha hatt flere og verre sider enn hva folk rundt ham oppfattet. Sikkert en jovial og hyggelig type inntil du på en eller annen måte kom i konflikt med ham eller såret han. Et skjørt ego:
https://sml.snl.no/narsissistisk_personlighetsforstyrrelse
Citera
2024-01-25, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cbwollestad
Uten sammenligning forøvrig så minner fyren meg om en ekstremutgave av Tom Hagen. Fremstår som en sindig og fin ektemann utad, men et tyrann innenfor husets fire vegger.

Jeg har tenkt det samme.
Citera
2024-01-25, 18:47
Medlem
Det første som kommer opp er denne tråden når man skriver fullt navn på noen av ofrene.
Sensurer navnene og ha litt respekt for etterlatte!

Det siste familie vil se er et hav av usanne spekulasjoner på et forum som dette..
Citera
2024-01-25, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orangutangensmamma
Omöjligt att gubben var helt rätt funtad sedan innan. Så kan ju hända att han varit ett svin. Kan ju varit endel av en peddoring som avslöjats för allt vi vet. En normalt funtad människa gör ju inte såhär i en megapsykos ens.
Ovisst. Givetvis hade polistjejen aldrig riskerat att ta med barnet om pappans mående hade försämrats rejält. Man tänker ju utifrån hennes yrke att hon har ett högre säkerhetstänk. Man tänker ju inte att ens egen far ska göra en illa.
Men lutar mer och mer mot att farsan tänkt allt eller inget. Det som förvånar mig är att oftast kan socioekonomiska orsaker spela in. Frun har/vill lämna honom. Han hade ju bra ekonomi.
Så han hade lätt kunnat leva gott och fortsatt tänka på barn och barnbarn. Detta måste vara en hemsk och ondskefull vendetta mot frun.

Läste även precis att hunden far illa stämmer de?
Då är de definitivt säkerställt att han önskar allt det goda ur frun. Helvete va tragiskt….
Senast redigerad av Madrida 2024-01-25 kl. 18:53.
Citera
2024-01-25, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M1995be
Det første som kommer opp er denne tråden når man skriver fullt navn på noen av ofrene.
Sensurer navnene og ha litt respekt for etterlatte!

Det siste familie vil se er et hav av usanne spekulasjoner på et forum som dette..

I en så liten bygd, og ett så lite land, så må man regne med at navn dukker opp. Folk blir nysgjerrige. Spekulasjoner er jeg enige i at folk kan ha for seg selv, selvom jeg selv har spekulert mye i motiv noe jeg tar til meg og skal unngå heretter. Denne saken er som en jævla skrekk film fra helvete. Mange som blir berørt utover familie/venner og som undres hvordan dette kan være mulig.
Senast redigerad av RedKing91 2024-01-25 kl. 19:02.
Citera
2024-01-25, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppgress1
Så enkelt, men likevel så ekstremt kompleks.

Det påminner lite om grekisk tragedi/myter. Tänk medea som mördade sina egna barn..
Citera
2024-01-25, 18:58
Medlem
Upopulær mening: men mange blir politi, fordi de har hatt begge eller en for «hard» foreldre. Som er emosjonell distansert. Ser det ofte hos foreldrene til de jeg kjenner som er politi.
Citera
2024-01-25, 18:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Madrida
Ovisst. Givetvis hade polistjejen aldrig riskerat att ta med barnet om pappans mående hade försämrats rejält. Man tänker ju utifrån hennes yrke att hon har ett högre säkerhetstänk. Man tänker ju inte att ens egen far ska göra en illa.
Men lutar mer och mer mot att farsan tänkt allt eller inget. Det som förvånar mig är att oftast kan socioekonomiska orsaker spela in. Frun har/vill lämna honom. Han hade ju bra ekonomi.
Så han hade lätt kunnat leva gott och fortsatt tänka på barn och barnbarn. Detta måste vara en hemsk och ondskefull vendetta mot frun.

Huset var fruns. Mulig han hadde måttet etablere seg på nytt som 65-åring - alene, om det stemmer at frun hadde ny mann.
Og det koster penger. Mer enn det han hadde
Citera
2024-01-25, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madrida

Läste även precis att hunden far illa stämmer de?
Då är de definitivt säkerställt att han önskar allt det goda ur frun. Helvete va tragiskt….

Det rapporteras nu att alla är skjutna. Även barnet. Då är det nog hämnd trots allt. Fyfan vad han måste ha varit en riktig jävla psyk-gubbe. Undrar hur flickorna växte upp. Hur frugan haft det egentligen
Citera
2024-01-25, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorlh
Upopulær mening: men mange blir politi, fordi de har hatt begge eller en for «hard» foreldre. Som er emosjonell distansert. Ser det ofte hos foreldrene til de jeg kjenner som er politi.
Aldri hørt om noe slikt før. Og det er ikke min erfaring.
Citera
2024-01-25, 19:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RedKing91
I en så liten bygd, og ett så lite land, så må man regne med at navn dukker opp. Folk blir nysgjerrige. Spekulasjoner er jeg enige i at folk kan ha for seg selv, selvom jeg selv har spekulert mye i motiv noe jeg tar til meg og skal unngå heretter. Denne saken er som en jævla grøsser film fra helvete. Mange som blir berørt utover familie/venner og som undres hvordan dette kan være mulig.

Så lenge man skriver at det er spekulasjoner, så må det være greit. Det er vel også hensikten med forumet.

Kjenner at jeg sørger over noen jeg ikke kjente, og at jeg blir redd. Så mange drap hittil i år. Med ett unntak, så er det menn som har gjort dette. Så farlig å være kvinne også i Norge. Man må styre unna menn som lett blir krenket, menn som føler de har mistet alt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in