2024-01-23, 12:14
  #17329
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
FSD v12 är en big deal. 2024 kan bli intressant. Som grädde på moset har Jim Cramer sagt att han tror kursen kommer kollapsa. Med andra ord så finns alla förutsättningar för uppgång.

https://www.youtube.com/live/A_aMtP20qY0?si=KJJJ_am00ToL-kVU

https://twitter.com/stocktalkweekly/status/1749467815411589395?t=NU5T_xtrhogt-MNm_Zi8NA&s=19
Intressant! V10 och V11 var ju tydligen också en big deal. och 2022 såg ut att bli intressant!

Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
FSD betan hoppar rakt till v10.8 mu så jag tror de har gjort ett större steg. v11 blir single stack och kommer bli intressant att se. Jag tror faktiskt Dojo främst kommer användas till att träna deras robot. FSD känns som den kommer vara ganska färdig innan Dojo kommer online.
Citera
2024-01-23, 12:18
  #17330
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Intressant! V10 och V11 var ju tydligen också en big deal. och 2022 såg ut att bli intressant!

Trevligt att du repostar inlägg där jag spått rätt ibland. Det kommer blir fler såna du kan välja mellan i framtiden.
Citera
2024-01-23, 14:37
  #17331
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av velcro-a-rip-off
Du länkade videon.
Du bad mig säga vad som var fel med den.
Du bad mig specifikt om vad som var fel med Tesla bot delen.

Så, hade analysen någon produktionskostnad?
Eller håller du med om att det är en ganska grov miss i den "analysen"?

Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Trevligt att du repostar inlägg där jag spått rätt ibland. Det kommer blir fler såna du kan välja mellan i framtiden.


Finns det någon anledning att du ignorera min fråga? Du har gjort de i några dagar nu.
Citera
2024-01-23, 16:31
  #17332
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av velcro-a-rip-off
Finns det någon anledning att du ignorera min fråga? Du har gjort de i några dagar nu.

För att när information är väldigt lätt att hitta, men någon envetet fortsätter fråga, så är det egentligen inte information de vill ha.
Citera
2024-01-23, 16:35
  #17333
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
För att när information är väldigt lätt att hitta, men någon envetet fortsätter fråga, så är det egentligen inte information de vill ha.

Men den är ju inte det, hela analysen saknade en beräknad produktionskostnad. Det är mitt klagomål med analysen.

Vad är det du inte förstår?
Citera
2024-01-23, 16:45
  #17334
Medlem
AMF pension går med i LOs hetsjakt och hotar nu Tesla att sälja deras innehav på 2 miljarder svenska pesetas. Det är en summa som Tesla har i omsättning var tredje minut i sin handel. LO är helt rubbade. Totalt megalomaniska människor i LO Borgen. Det är fan i mig pinsamt.

De skrämmer inte bara iväg Tesla de skrämmer bort alla nya företag som vill etablera sig i Sverige. LO är ett hot mot Sveriges ekonomi. Vi blir som Kalifornien. Företagsflykt. Häxjakter och utpressningar. regeringen måste ta LO i örat snart.
Citera
2024-01-23, 17:28
  #17335
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
AMF pension går med i LOs hetsjakt och hotar nu Tesla att sälja deras innehav på 2 miljarder svenska pesetas. Det är en summa som Tesla har i omsättning var tredje minut i sin handel. LO är helt rubbade. Totalt megalomaniska människor i LO Borgen. Det är fan i mig pinsamt.

De skrämmer inte bara iväg Tesla de skrämmer bort alla nya företag som vill etablera sig i Sverige. LO är ett hot mot Sveriges ekonomi. Vi blir som Kalifornien. Företagsflykt. Häxjakter och utpressningar. regeringen måste ta LO i örat snart.

Är det inte möjligt för fondägarna att stämma AMF som inte värnar om sina ägares finansiella intressen?
Citera
2024-01-23, 19:53
  #17336
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Är det inte möjligt för fondägarna att stämma AMF som inte värnar om sina ägares finansiella intressen?

De är nog inte i sina ägares finansiella intresse att äga en biltillverkare med minskande vinst som handlas till >100 forward P/E. Tråkigt att de krävs att de vägrar gå med i facket för AMF att inse detta
Citera
2024-01-23, 20:12
  #17337
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
De är nog inte i sina ägares finansiella intresse att äga en biltillverkare med minskande vinst som handlas till >100 forward P/E. Tråkigt att de krävs att de vägrar gå med i facket för AMF att inse detta

Haters gonna hate. Vi andra har en fin utveckling att se fram emot nu när allt börjar falla på plats.
Citera
2024-01-23, 21:46
  #17338
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Haters gonna hate. Vi andra har en fin utveckling att se fram emot nu när allt börjar falla på plats.
Vad tycker Bästa Herr Mongo om Elon Musks hot om att utveckla AI utanför Tesla om han inte får behålla 25+% röster? (vilket är underligt då han sålde aktier i Tesla för att ha råd att köpa i Twitter).
Citera
2024-01-23, 21:48
  #17339
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Vad tycker Bästa Herr Mongo om Elon Musks hot om att utveckla AI utanför Tesla om han inte får behålla 25+% röster? (vilket är underligt då han sålde aktier i Tesla för att ha råd att köpa i Twitter).

Jag kan bara svara på frågor som inte samtidigt är laddade med ett påstående, i det här fallet felaktigt.
Citera
2024-01-23, 21:52
  #17340
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Jag kan bara svara på frågor som inte samtidigt är laddade med ett påstående, i det här fallet felaktigt.
Vilket var felaktigt, menar du?
Citat:
Ursprungligen postat av ElonMusk
I am uncomfortable growing Tesla to be a leader in AI & robotics without having ~25% voting control. Enough to be influential, but not so much that I can’t be overturned.

Unless that is the case, I would prefer to build products outside of Tesla. You don’t seem to understand that Tesla is not one startup, but a dozen. Simply look at the delta between what Tesla does and GM.

As for stock ownership itself being enough motivation, Fidelity and other own similar stakes to me. Why don’t they show up for work?
Källa: https://twitter.com/elonmusk/status/1746999488252703098
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in