Citat:
Ursprungligen postat av
LiteKonstig
För de första skulle jag aldrig skaffa barn med en manipulativ kvinna som varken är lojal eller vet sin plats, för det andra skulle jag aldrig skaffa barn med en kvinna som inte har samma åsikter eller tankesätt som mig (är på samma sida), men det verkar ni har gjort? För att kvinnan vet bättre?
för det tredje.. lol
Personer kan ju förändras? Även om den du skaffar barn med inte är otrogen kan ju fortfarande situationen uppstå att du blir bedragen EFTER barnet är fött.
Vad gör du då? Lämnar barnet till adoption eller hur har du tänkt?
O kom inte med nått ”jag hade aldrig” för du kan inte veta hur någon kommer vara i framtiden. Kanske får hon psykos och är otrogen, den situationen kan du ju knappast ”välja”? Förstår att det är matcho att vara en hård grabb som aldrig skulle göra misstag här på flashback, men verkligheten är sådan att inget fungerar så som du uttrycker dig i verkligheten.
Hade jag lämnat min partner om denna va otrogen? - Förmodligen, ja. Men jag vet ju inte, för jag har inte behövt stå där och tvingas välja mellan att (försöka) förlåta någon eller att abrupt vända upp o ner på hela mitt liv. En separation innebär ju oftast att man behöver flytta, ekonomin får sig en törn, vänskapskretsen förändras om man haft gemensamma vänner, framtidsplaner (så som resor, div. inköp osv) ändras om, helt plötsligt ska mitt barn behöva vara ifrån sin ena förälder 1 vecka i taget för att inte tala om den mentala och känslomässiga påfrestning allting innebär.
Det är sällan man bara kan ”kasta ut” någon utan att hela livet förändras, och för att kunna svara på vad man hade gjort behöver man nog sätta sig in i situationen och förutsättningarna som finns där o då.