2022-07-18, 02:25
Medlem
Kvalitetssnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BreakTheChains
Du menar att du i nyktert tillstånd kan gömma den del av din karaktär som äger en hel del aggression och lust, och endast ta fram denna del av din karaktär när du kan skydda dig själv med alkoholens berusning som syndabock, både inför dig själv och andra?

Det är likadant med folk som slåss på fyllan. Det är först när alkoholen kommer fram som de vågar släppa fram sin ilska och använda flaskan som syndabock genom att skjuta ifrån ansvar för sig själv till flaskan.

Sen har den som är otrogen i nyktert tillstånd åtminstone hövlighet inför sig själv att stå för sina handlingar till skillnad från dig och andra som inte ens kan göra det.

Har du någonsin druckit?
Citera
2022-07-18, 02:32
Medlem
Kongruensbojds avatar
Skrattade åt ”annat ljud i källaren”. Ska du låsa in henne där?
Citera
2022-07-18, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FriendlyNo1
Du skulle alltså kunna vara med samma kvinna, vetandes att hon haft någon annans penis i munnen, svalt en annan mans sperma, låtit en annan kille testa saker med henne som du aldrig fått göra som att ha analsex & spela in egen porrfilm osv?

För det kan inte jag.
Herre jävlar, vad fan snackar du om? Vad har hänt dig egentligen?
Citera
2022-07-18, 03:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dontcopymyname
Eller kan ni ge er partner en andra chans? Jag har som tur var aldrig blivit bedragen men skulle utan tvekan ge min partner en andra chans. Men gör hon om det är förtroendet helt brutet.

Ja, den gång jag vet om att jag blev bedragen, så lämnade jag på en gång. Nu vet jag dock att otroheten berodde på att jag var dålig på att ge bekräftelse på min kärlek osv. Så jag lärde mig att se till att bekräfta min kärlek för den jag älskar och har gjort så i alla efterföljande kärleksrelationer jag har haft. Men att hon var otrogen... Nej, jag kände att jag inte kunde stanna kvar i den relationen efter det. Även om jag såg min del i att hon valde att vara otrogen. Något går sönder vid otrohet som inte går att laga.
Citera
2022-07-18, 03:36
Medlem
GeleZachas avatar
Jag skulle bli oerhört besviken, men om det bara var en gång och hon är uppriktigt ångerfull och ledsen över det skulle jag vara beredd att förlåta efter en tid.
Citera
2022-07-18, 04:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Skrattade åt ”annat ljud i källaren”. Ska du låsa in henne där?

Jag är väl ingen psykopat, hon ska bara bli psykiskt vanskapt.
Citera
2022-07-18, 04:50
Medlem
Vaclav-Korunkas avatar
Citat:
Eller kan ni ge er partner en andra chans? Jag har som tur var aldrig blivit bedragen men skulle utan tvekan ge min partner en andra chans. Men gör hon om det är förtroendet helt brutet.

Nu har jag läst alla inlägg och kan sammanfatta åt dig. Svaret är; det är olika.
Citera
2022-07-18, 04:53
Medlem
Beethovanias avatar
Jag hade avslutat förhållandet direkt. Min tjej är av samma åsikt, så hon hade avslutat direkt om jag var den otrogne.

För mig hade det inte varit något som kunnat förlåtas, alkohol eller ej.
Citera
2022-07-18, 05:38
Medlem
om det finns sann kärlek mellan er två varför skulle hon vara otrogen? Du borde tacka killen hon var otrogen med för din dumhet i att inte veta att det är falsk kärlek. Ja folk kan förändras men inte på kort tid och det är osannolikt att hon skulle vara kär i dig efteråt. Om du har en uppsättning avtal i ett förhållande och hon inte kan lita på att följa dem så jagar du ett förhållande som bara är ensidigt. Kanske är du inte ens kär utan bara desperat efter att någon ska vara där.
Citera
2022-07-18, 06:00
Medlem
man lever bara en gång vem fan bryr sig om sin partner ligger runt nån gång? sjukt vanligt numera. Snart ligger vi alla i graven i all oändlighet så passa på att lev nu för fan
Citera
2022-07-18, 06:19
Medlem
fnirps avatar
Citat:

Att vara otrogen, är att vara opålitlig och är, i min bok, något som bryter ett förtroende vid första förekomsten.

Finns ingen som helst anledning att vara otrogen. Man har ett öppet förhållande om man har svårt att vara monogam. Ärlighet mot varandra är a och o i ett förhållande för att det ska funka.
Citera
2022-07-18, 06:35
Medlem
Män som förlåter otrohet är bland med mesigaste som finns. Du blir pissad på av en tjej som valde en annan kuk över din, för DU är inte tillräckligt bra. Sen ska du förlåta beteendet och bli en ännu större sopa i hennes ögon? Nu vet hon att du inte heller har några andra tjejer att välja på, och blir ännu mer oattraktiv i hennes ögon. Du har blivit en total nolla som hon vet att hon kan behandla hur som helst, varför skulle hon inte vara otrogen igen?

En kvinna har aldrig och kommer aldrig respektera den man som hon är otrogen mot. Skäms ni som förlåter
Senast redigerad av Sprutnik 2022-07-18 kl. 06:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in