Citat:
När jag var litet barn. Så hamnade jag en gång i ett trängt läge med en äldre kille. Han slog mig inte, han hotade mig inte. Men han var på ett visst sätt som fick mig att känna mig väldigt rädd för honom. Oberäknelig. Psykningar. Jag insåg att "om han vill kan han spöa skiten ur mig". Så jag blev följsam i när han sa att han skulle ha pengar av mig. Jag sa ifrån lite försiktigt och då blev han svart i ögonen, så jag gav honom de pengar han ville ha. För jag insåg att rånad/av med pengarna skulle jag bli hur som helst. Frågan var om jag skulle få styrk på kuppen också eller inte.
jag tänker att målsägande var i liknande trängt läge, pga. att hon är en kvinna mot en mycket starkare man. Till en början är hon modig (och tror säkert att Vi*king ska sluta) och säger "nej", puttar bort Vi*king etc. Men när hon märker att han skiter i det, att han fortsätter ändå. Och hon inser att han har fysiskt övertag. Så blir hon rädd. Och inser att om hon gör mer motstånd, så kommer hon kunna bli rejält skadad. Våldtagen fattar hon att hon kommer bli ändå, men hur pass skadad hon kommer bli beror på om hon gör motstånd eller inte...
Rädslan beror på att det är en fysiskt starkare person som visar att denna har makten. Våldskapital.
Hoppas det blev tydligare för dig nu?
jag tänker att målsägande var i liknande trängt läge, pga. att hon är en kvinna mot en mycket starkare man. Till en början är hon modig (och tror säkert att Vi*king ska sluta) och säger "nej", puttar bort Vi*king etc. Men när hon märker att han skiter i det, att han fortsätter ändå. Och hon inser att han har fysiskt övertag. Så blir hon rädd. Och inser att om hon gör mer motstånd, så kommer hon kunna bli rejält skadad. Våldtagen fattar hon att hon kommer bli ändå, men hur pass skadad hon kommer bli beror på om hon gör motstånd eller inte...
Rädslan beror på att det är en fysiskt starkare person som visar att denna har makten. Våldskapital.
Hoppas det blev tydligare för dig nu?
Så nu jämför du tjejen med ett barn. Och sedan undrar jag varför du bjöd in den där äldre killen i ditt hem och försatte dig i det där trånga läget? Nästa fråga som uppstår är varför du jämför den ensidiga handlingen att ge pengar till någon med den ömsesidiga handlingen att ha sex med varandra? Vad menar du att vi ska tro att din förövare trodde att du skulle få ut av att ge honom pengar?
Din jämförelse är så vriden och patetiskt att den i sig är ett bevis på hur rätt Viking har i detta.
Kvinnan är i sverige eliten i en självförsvarssport. På vilka grunder påstår du att han är mycket starkare än henne? Eller är det något du hittat på själv bara för att försöka få ihop din vridna "liknelse"?
Visade han sitt "våldskapital" genom att smeka henne, menar du?
Till och med tjejen själv säger att hon agerade på ett sätt som gjorde att han nog trodde att hon var med på att ha sex. Inte ens enligt henne själv handlar det alltså om att han försökte tilltvinga sig sex. Han signalerade att han ville ha sex, och hon signalerade tillbaka, om än initialt lite motsträvigt, att hon var med på det.