Citat:
Ursprungligen postat av
whiskeyroy
Det gäller att känna till detaljerna Dalulven. Jag frekventerade dansrestaurangen Albatross regelbundet under mitt singelliv på 80-talet. Jeans var tabu där.
Låg Albatross på Mäster Samuelsgatan 34? Det verkar vara korsningen till Malmskillnadsgatan.
Här finns uppgiften att Albatross låg vid korsningen till Regeringsgatan:
https://www.flashback.org/t2816570
1988:
Tillsammans med vännerna begav han sig till restaurang Albatross, belägen i hörnet Mäster Samuelsgatan och Regeringsgatan.
..............
Massmedia spekulerade i om det fanns en vettvillig som gick runt och sökte offer i Stockholms krogköer. I tidningarna fick GM namnet "Albatrossmannen" och "Kö-mördaren".
Man hade dock ett signalement; GM var kortväxt, ca 160-165 cm, mellan 30 och 35 år, mörkhårig med orientaliskt eller sydeuropeiskt utseende. Han hade varit iklädd i en längre jacka av märket Tenson.
Man undrar om Albatrossmannen hade Alibi för 28 feb 1986, samma år som han attackerade en person utanför Royal Viking med en kökskniv.
Albatrossmannens signalement:
- Klädd i en längre jacka av märket Tenson.
- Vettvilling.
- 30-35 år.
- mörkhårig.
- Sydeuropeiskt utseende (Vallonutseende?).
- Väl orienterad i kvarteren runt restaurang Albatross.
Mycket stämmer in på OPs mördare.
Kan SE vara bekant med Albatrossmannen /Tensonmannen? Hala kontorsskor och dansskor med hal sula är väl gemensam nämnare?
Över till min fråga: Vilken korsning låg Albatross egentligen vid? Regeringsgatan eller Malmskillnadsgatan?
Edit: Albatross ligger "runt hörnet" till spelklubben Oxen, där GM-SE berättar i sin "bekännelse" i Skydd och Säkerhet 1992 att han stal mordvapnet!