Citat:
Ursprungligen postat av
ShariaInstructor
Jag gick" som hastigast in på sajten "fivethirtyeight" och finner att approval rate för Joe biden idag ligger på 38,8% och disapproval ligger på 55,8%. Men det är kanske meningslöst att följa det dag för dag. Siffrorna för Joe Biden har faktiskt varit ännu sämre och det kan mycket väl bli som så att folket röstar emot Trump....istället för FÖR Biden.
Tror också att vi inte ska fästa alltför stor vikt vid approval rate då det är precis som du skriver att de flesta röstar emot något och så var det redan i förra valet.
Även om jag personligen skulle föredra Nikki Haley alla dagar framför Trump tror jag det är lika bra att detta primärval avgörs idag så att man kan börja fokusera på det nationella valet mellan huvudkandidaterna Biden och Trump. Om primärvalen fortsätter där Trump radar upp den ena överlägsna segern efter den andra medan demokraternas kampanj inte kommer igång så gynnar detta självklart MAGA. Demokraterna måste börja få ut sin berättelse, just nu kretsar allt kring Trump och alla nyheter pratar om hur överlägsen han är. Som någon sa, tror det var Nancy Pelosi, detta val kommer avgöras hemma vid köksborden hos den breda majoriteten och ju tidigare de har de två tydliga alternativ att ta ställning till desto mer kommer det väga över till demokraternas fördel.
Citat:
Ursprungligen postat av
ShariaInstructor
T
Jag "tror" att Trumpen behöver goda rådgivare som slipar till kantigheterna.
Det sa man 2016 också, ”när Trump blir president kommer han ha duktiga rådgivare så det blir nog inte så farligt…… ” vi såg ju hur det blev, Trump lyssnade inte på sina rådgivare utan det var hans dagsform som avgjorde, om han mot förmodan ville bolla något så var det inte med sina rådgivare utan med sina kompisar.