2024-01-23, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knash
"Dock vet vi redan" att du är TDS-skadad så ditt dagliga postande är betydelselöst.

Diktatorer går efter ens politiska motståndare med rättsväsendet. Stalin mao biden t.ex.

Trump säger att han vill vara diktator för en dag för att trigga woke personer som dig som inte kan uppfatta humor.

Jaha. Du vill alltså ha en ståuppkomiker som president. En clown. Syffetrump.
Citera
2024-01-23, 16:34
Medlem
klybans avatar
Citat:
"Dock vet vi redan" att du är TDS-skadad så ditt dagliga postande är betydelselöst.

Diktatorer går efter ens politiska motståndare med rättsväsendet. Stalin mao biden t.ex.

Trump säger att han vill vara diktator för en dag för att trigga woke personer som dig som inte kan uppfatta humor.
Begår man brott så får man bli prövad för det i en domstol, detta gäller även wannabe diktatorer som donalds.
Don´t do the crime, if you can´t do the time.

Nu är jag ingen woke eller ens nära, men triggar gör det inte, då vi vet det är hens önskan och redan långt före han sade detta.
Citera
2024-01-23, 17:12
Medlem
Jag ser inget fel i att sign klyban postar varje dag.

Jag gick" som hastigast in på sajten "fivethirtyeight" och finner att approval rate för Joe biden idag ligger på 38,8% och disapproval ligger på 55,8%. Men det är kanske meningslöst att följa det dag för dag. Siffrorna för Joe Biden har faktiskt varit ännu sämre och det kan mycket väl bli som så att folket röstar emot Trump....istället för FÖR Biden.

Jag ger Biden ett erkännande för att han stöttar Ukraina men samtidigt känner jag han kunde ha förhindrat kriget.
Citera
2024-01-23, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Dock vet vi redan att det kommer inte stanna vid en dag, utan när donalds säger sånt här, så är det hans innersta önskan.
Och även utan det citatet, så skulle jag tveklöst säga donalds vill vara diktator och inte behöva bry sig ett jävla skit om nått.
Och med tanken på hur bra diktatorer var/är och sen hens ledarstil som är den samma och du ska faan inte komma berätta för mig vad jag ska göra.
Och en klassiker och när det kommer till sjukdomar, så tror även dessa personer att de vet allt och det har vi ju sett också.

Dock sade donalds hen ville vara en diktator för en dag, men sån skräp media som MSNBC eller FOX.
Så tar dom sig såna här friheter, MSNBC ibland och FOX ofta.
T

Jag "tror" att Trumpen behöver goda rådgivare som slipar till kantigheterna.
Citera
2024-01-23, 17:24
Medlem
Lite dödfött att följa det dag för dag men det är lite märkliga siffror för Trumpen idag. Enligt sajten "Fivethirtyeight" som är sammanvägda siffror från flera institut.

Han är inte så impopulär länge, 52.1% har en negativ syn på honom.

Men samtidigt har han sjunkit i allmänhetens positiva syn, till 42,9% istället för som senast jag kollade då det låg på 43.1%

Han borde ändra sin framtoning och koncentrera sig mer på vad han vill göra än att attackera allt och alla.
Citera
2024-01-23, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag gick" som hastigast in på sajten "fivethirtyeight" och finner att approval rate för Joe biden idag ligger på 38,8% och disapproval ligger på 55,8%. Men det är kanske meningslöst att följa det dag för dag. Siffrorna för Joe Biden har faktiskt varit ännu sämre och det kan mycket väl bli som så att folket röstar emot Trump....istället för FÖR Biden.

Tror också att vi inte ska fästa alltför stor vikt vid approval rate då det är precis som du skriver att de flesta röstar emot något och så var det redan i förra valet.

Även om jag personligen skulle föredra Nikki Haley alla dagar framför Trump tror jag det är lika bra att detta primärval avgörs idag så att man kan börja fokusera på det nationella valet mellan huvudkandidaterna Biden och Trump. Om primärvalen fortsätter där Trump radar upp den ena överlägsna segern efter den andra medan demokraternas kampanj inte kommer igång så gynnar detta självklart MAGA. Demokraterna måste börja få ut sin berättelse, just nu kretsar allt kring Trump och alla nyheter pratar om hur överlägsen han är. Som någon sa, tror det var Nancy Pelosi, detta val kommer avgöras hemma vid köksborden hos den breda majoriteten och ju tidigare de har de två tydliga alternativ att ta ställning till desto mer kommer det väga över till demokraternas fördel.

Citat:
T

Jag "tror" att Trumpen behöver goda rådgivare som slipar till kantigheterna.

Det sa man 2016 också, ”när Trump blir president kommer han ha duktiga rådgivare så det blir nog inte så farligt…… ” vi såg ju hur det blev, Trump lyssnade inte på sina rådgivare utan det var hans dagsform som avgjorde, om han mot förmodan ville bolla något så var det inte med sina rådgivare utan med sina kompisar.
Citera
2024-01-23, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pstvftr

Det sa man 2016 också, ”när Trump blir president kommer han ha duktiga rådgivare så det blir nog inte så farligt…… ” vi såg ju hur det blev, Trump lyssnade inte på sina rådgivare utan det var hans dagsform som avgjorde, om han mot förmodan ville bolla något så var det inte med sina rådgivare utan med sina kompisar.

Nu hade väl Trump lite "otur" ändå som fick problemet med "Kinaviruset", först gick det ganska bra men sedan spårade det ut.

Han skulle inte lagt sig i på det sätt han gjorde. Det var Mike Pence som skulle framträda och inte Trumpen.
Ja vi får se hur mycket stöd Haley får nu, får hon under 34% backar hon nog ur!
Citera
2024-01-23, 18:39
Medlem
rotebro-hasses avatar
Citat:

Vem fan kunde ana att usas förra president sadlat om till improv comedy och stand up?

Vad tror du om Donald Trumps förslag för att skapa fler kolgrävarjobb runt Ozarks?

Kommer han få igenom det i kongressen ifall han blir vald?

Varken hans parti eller oppositionen vill satsa på kol. Snarare naturgas men det vill ju inte hans sugar daddy Prins Mohammed bin Salman
Citera
2024-01-23, 19:11
Medlem
Citat:
Jag ger Biden ett erkännande för att han stöttar Ukraina men samtidigt känner jag han kunde ha förhindrat kriget.

Hur menar du att Biden skulle förhindrat kriget i Ukraina? Genom att gå Putin till mötes och dela upp Europa i olika intressesfärer där Ryssland skulle bestämma över bl.a. Svensk säkerhetspolitik och utesluta länder ur Nato? Hur menar du? Kriget mot Ukraina började planeras långt innan Biden blev president. Menar du att Biden skulle tillämpat samma eftergiftspolitik man gjorde mot Hitler…? Vi såg ju hur bra det gick…..

Citat:
Nu hade väl Trump lite "otur" ändå som fick problemet med "Kinaviruset", först gick det ganska bra men sedan spårade det ut.

Han skulle inte lagt sig i på det sätt han gjorde. Det var Mike Pence som skulle framträda och inte Trumpen.
Ja vi får se hur mycket stöd Haley får nu, får hon under 34% backar hon nog ur!

Corona tragedin blottade vilka svagheter som fanns i Trumps presidentskap där han i regel satte sin egen person främst istället för landets bästa.
Citera
2024-01-23, 19:13
Medlem
knashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-hasse
Vem fan kunde ana att usas förra president sadlat om till improv comedy och stand up?

Vad tror du om Donald Trumps förslag för att skapa fler kolgrävarjobb runt Ozarks?

Kommer han få igenom det i kongressen ifall han blir vald?

Varken hans parti eller oppositionen vill satsa på kol. Snarare naturgas men det vill ju inte hans sugar daddy Prins Mohammed bin Salman
Du får länka vad du syftar på om Ozarks och kol sen vet du inte vad du pratar om gällande Prinsen bin Salman.

Trump gjorde Usa energy-independent och var på väg mot överskott sen kom Biden in som sabbade det för energibolagen. Biden vill hellre be saudi och venezuela om olja än att gräva själva och snylta på strategiska oljereserven inför mellanårsvalet för att sänka priserna vid bensinstationer tillfälligt. Förövrigt var det Trump som fyllde upp reserven när oljan var billig. Usa har enorma naturresurser så det är bara idiotiskt att skicka intäkterna till ett annat land. Bensinpriset har nästan förbubbladats på vissa ställen sen Trump och det är en viktigt faktor folket och hela ekonomin.
Citera
2024-01-23, 19:48
Medlem
Citat:
Du får länka vad du syftar på om Ozarks och kol sen vet du inte vad du pratar om gällande Prinsen bin Salman.

Trump gjorde Usa energy-independent och var på väg mot överskott sen kom Biden in som sabbade det för energibolagen. Biden vill hellre be saudi och venezuela om olja än att gräva själva och snylta på strategiska oljereserven inför mellanårsvalet för att sänka priserna vid bensinstationer tillfälligt. Förövrigt var det Trump som fyllde upp reserven när oljan var billig. Usa har enorma naturresurser så det är bara idiotiskt att skicka intäkterna till ett annat land. Bensinpriset har nästan förbubbladats på vissa ställen sen Trump och det är en viktigt faktor folket och hela ekonomin.

Bin Salman satsade ju en hel del pengar, två miljarder dollar i kushners företag? Var det inte så?
Citera
2024-01-23, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pstvftr
Hur menar du att Biden skulle förhindrat kriget i Ukraina? Genom att gå Putin till mötes och dela upp Europa i olika intressesfärer där Ryssland skulle bestämma över bl.a. Svensk säkerhetspolitik och utesluta länder ur Nato? Hur menar du? Kriget mot Ukraina började planeras långt innan Biden blev president. Menar du att Biden skulle tillämpat samma eftergiftspolitik man gjorde mot Hitler…? Vi såg ju hur bra det gick…..

Corona tragedin blottade vilka svagheter som fanns i Trumps presidentskap där han i regel satte sin egen person främst istället för landets bästa.

Här håller jag med dig. Detta skötte han dåligt. Men det var också en villervalla i de olika delstaterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in