2024-01-23, 11:36
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zilverfisk
Hela grejen är att det ska vara ett experiment. Att man ska se om man kan det kan bli något med tid. Catja har förmodligen känt sen dag 1 med snubben att detta är inget hon vill. Men hon gör ju inget fel som provar experimentet full out? Då skulle han inte varit med.. det är ett spel.. välkommet inslag med en snubbe som delar 50/50 på grejer i hemmet.. men han drog ner sin nivå av needy och desperat typ 500 grader.. o förmodligen slutade jobba med bajs så absolut kunnat bli något
Mitt problem är att jag inte anser att hon provade experimentet fullt ut. Det gör man genom att jobba tillsammans, inte genom att undvika frågan och låtsas som om det regnar när en viss metod saknar utfall.
Citera
2024-01-23, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svavelvinter
Christofer: Har släpper den ena komplimangen efter den andra till Catja, men får inga tillbaks. Han verkar helt infantil när det kommer till att läsa av signaler.

Iranskan: Väljer en kille som heter Oskar men klarar inte av att han inte är Muhammed.

Meira är inte iranska, hon är halv afghan och halv ryss.
Citera
2024-01-23, 12:14
Medlem
LuluBrooksies avatar
[quote=AllHailBoognish|87134015]Mitt problem är att jag inte anser att hon provade experimentet fullt ut. Det gör man genom att jobba tillsammans, inte genom att undvika frågan och låtsas som om det regnar när en viss metod saknar utfall.[/QUOTE
De hsr ju klippt till en massa för att få det som de vill också.
Citera
2024-01-23, 12:16
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
De hsr ju klippt till en massa för att få det som de vill också.
Visst är det så, men i mina tittarkommentarer kan jag såklart bara utgå från det vi som tittare faktiskt får se.
Citera
2024-01-23, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllHailBoognish
Christoffer tycker jag verkar som den mest mogna av alla deltagare, synd bara att han valde Catja som hellre springer iväg från alla bekymmer. Snacka om att egocentriskt slösa hans tid alltså. Hon visste sedan länge att ingen kärlek fanns där, ändå väntade hon medvetet förgäves på bättre tider för att slippa såra honom. Antingen kommunicerar man sin brist på känslor, drar av plåstret och lämnar, eller så jobbar man aktivt på att bygga en känslomässig attraktion, om man tror att man kan få det att funka. Man kan inte behålla kakan och äta den.

I de bästa av världar hade Lukas och Christoffer bytt partners. Emilia gillade ju Christoffers manbun och fann honom sin typ rent fysiskt, så hon hade ju definitivt inte haft några problem med att ligga och känna en massa saker. Catja och Lukas hade fått det svårare eftersom deras konfliktmönster är undvikande istället för problemlösande, så de hade förmodligen väntat på bättre tider tillsammans för att sedan göra slut innan bröllopet, men det vore ändå trevligare omständigheter än det blev för den stackars snälle Christoffer som fördes bakom ljuset.

Han är ju utan tvekan den töntigaste och barnsligaste av alla. Han säger bara snälla saker till alla för att undvika konflikter, vågar inte stå på sig och är en stor jävla toffell. En tönt som endast manipulativa kvinnor tycker är attraktiv.
Citera
2024-01-23, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dagflickan
Christoffer och Catja

En tjej som har tatueringen Flawless på armen känns inte som en människa som lirar med Christoffer. Som de har klippt ler hon knappt en gång under alla avsnitt så det var ju uppenbart att hon inte var kär i honom.

Och ändå så är han en sån jävla mes och överöser henne med komplimanger, trots att det är så osexigt och ogenuint. Så blir han sur och ledsen när hon inte biter på hur snäll och tofflig han är. En riktig incel.
Citera
2024-01-23, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av femtomfiskar
Och ändå så är han en sån jävla mes och överöser henne med komplimanger, trots att det är så osexigt och ogenuint. Så blir han sur och ledsen när hon inte biter på hur snäll och tofflig han är. En riktig incel.

Grejen är att det handlar inte ens om att det är en "snäll kille" - han är bara inställsam och säger/gör det han TROR att hon vill höra. Så jag håller med dig - inte genuin.
Nu märker man ju iofs att hon redan är en ytlig tjej som följer varenda instagram trend, MEN klart som fan att han inte är attraktiv för henne.
Citera
2024-01-23, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Per Feckt
Också nyfiken. Jag ser att exonphspoilerse på instagram läste domen igår kväll. Skumt att den inte finns här faktiskt, vad jag kan se.

Har ni målnummer och Tingsrätt?
Citera
2024-01-23, 13:31
Medlem
Skampis avatar
Citat:
Han är ju utan tvekan den töntigaste och barnsligaste av alla. Han säger bara snälla saker till alla för att undvika konflikter, vågar inte stå på sig och är en stor jävla toffell. En tönt som endast manipulativa kvinnor tycker är attraktiv.
Håller helt med. Kvinnor som vill utnyttja en man för pengar eller liknande hade lätt utnyttjat läget han sätter sig i. Men "normala" kvinnor faller inte för hans fejkade good guy persona.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GulligtDjur
Har ni målnummer och Tingsrätt?

Finns en länk ovan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GulligtDjur
Grejen är att det handlar inte ens om att det är en "snäll kille" - han är bara inställsam och säger/gör det han TROR att hon vill höra. Så jag håller med dig - inte genuin.
Nu märker man ju iofs att hon redan är en ytlig tjej som följer varenda instagram trend, MEN klart som fan att han inte är attraktiv för henne.

Christoffer får ursäkta, detta är inte illa ment, men kan han vara lite på spektrat? Han verkar ju inte känna efter utan bara öser på med konstiga inövade komplimanger. Han är ju ändå halvsnygg, så det kan ju inte handla om att han aldrig någonsin mött en kvinna.

Att ständigt kalla någon för ens eviga längtan och hjärtas fröjd går möjligen an som internskämt när man redan är etablerade i en relation, då sagt med ironi. Samma sak med ”du är spektakulär”.

Kanske finns något slags historia här som vi inte vet om, att han varit överviktig eller liknande. Kudos till honom för att han ändå försökte kommunicera om än på sitt eget lilla vis, Catja skötte situationen uselt men hängde väl kvar för att hon visste att hennes ögon ser bra ut i TV.
Citera
2024-01-23, 13:33
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:
Jag tycker att han verkar besitta förmågan att se saker från ett helikopterperspektiv, vilket är ett tecken på självdistans och mognad. Däremot håller jag med om att hans teknik att överösa med komplimanger och sedan bli sur för att ”snälla killar alltid förlorar” är patetisk. Snäll ska man vara, men det innebär inte att man inte bör stå upp för sig själv. Man är ju den man är, men han borde definitivt jobba mer på att finna sin egen ryggrad i det hela och inte bara sträva efter att tillfredsställa andra.

Så istället för att köra på den dåliga tekniken så borde han ha noterat Catjas flyktiga beteende mycket tidigare, och ställt henne mot väggen. Och hade han gjort det hade hon till och med kanske stannat med honom, ironiskt nog. Hennes stil är dock att tala nedlåtande vid konflikt, såsom man talar till ett barn, samt fly om hon möter motgångar. Jag står fast vid att det är bäst för alla män att skita i sådana som henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in