Citat:
Ursprungligen postat av
Friindivid
I något av deras sista program tillsammans före jul sa Stenlund, att judarna äger media. Jag minns inte exakt hur han uttryckte sig, men han sa rent ut att media är judeägt. Willgert skrattade till och svarade förundrat något i stil med, "Nej, men, stämmer det verkligen?!".
Med tanke på att varje allmänbildad människa vet att judar helt dominerat utvecklandet, ägandet och kontrollen över massmedia, och även över den reklam massmedia fylls med, under hela 1900-och 2000-talet, tänkte jag, när jag såg Willgerts märkliga reaktion, att antingen är han dum i huvudet eller så är han oärlig på ett ganska hårresande sätt, d.v.s. han sitter i TV och låtsas inte besitta allmängiltig kunskap. Då jag inte tror att han är dum i huvudet, har jag därefter betraktat honom som oärlig eller ohederlig. Med sin reaktion, så markerade han samtidigt distans från Stenlund, som var inne i ett resonemang om "de med frikort". Någon månad senare petar han alltså Stenlund.
Nej, Willgert vet man nog inte var man har.
Minns det där. Jag tolkade det som att han uppriktigt sagt var ovetandes om hur det ser ut alternativt låtsades spela ovetandes för att inte själv kunna fastna i nätet. Jag har själv väckt åtskilliga. När man först lite trevande berättar så ryggar folk tillbaka och successivt veckor, månader, år så vaknar de. Många som sökt upp mig eller när man stött på varandra sagt - du hade ju rätt.
Att Stenlund kör sitt race med hard core båt-tuta, örfilar och hink kallt vatten i huvudet tycker jag är klockrent. Han kan bära det och han levererar exakt det där, som i alla fall tilltalar mig.
Att Willgert inte hakar på det tåget kan jag köpa. Willgert har framstått som mysfarbrorn som ska få dit intressanta människor att intervjua och öppna upp sig. Han bjuder in folk från olika läger. Det är flera han intervjuat som jag inte gillar och heller inte tål att lyssna på. Det är ok. Jag kan acceptera det. Men Swebbtvs slogan "när du vill veta" kan han kassera nu när Stenlund fick avsked på grått papper.
Öppnar man truten och upplyser om hur verkligheten ser ut så blir man än så länge paria... eller värre. Stenlund, Mikael Jackson, Prince, Kayne West, nu också Elon Musk.
Citat:
Ursprungligen postat av
Meiji
Vad syftar "vita män med frikort" på?

Stenlund har redogjort för det i sina krönikor. I korta drag som jag uppfattat det är det hyperrika khazarjudar i maktposition i västvärlden. Läser man på om Khazarien så inser man rätt fort att de inte är några riktiga judar utan använder endast judar som täckmantel för att komma undan kritik. De är inte semiter, har ingen anknytning till vare sig Israel eller judiska folket. Khazarjudar offrar etniska semitiska judar utan att blinka. Det finns ett intressant tal av Benjamin Freedman från 1961 på Willard hotell som kan vara en ögonöppnare. Många etniska semitiska judar vet om det här och HATAR vita männen med frikort över allt annat. Tyvärr är det fortfarande många semitiska judar som fortfarande tror på "förintelsen". De är lika hjärntvättade som vi andra.
Citat:
Ursprungligen postat av
TheLucky
Wallenberg äger mycket av svenskt näringsliv. Hur mycket representerar Wallenberg svenskar eller någon annan etnisk grupp? I så fall kan man fråga om Bonnier är representativ för judar.
Annars alltid detta med judar i alla sammanhang: ett folkslag som ska stå till svars för allt - från väderomslag till lunchmenyer i skolan. Finns det ett problem så är det Case closed i och med att judar är inblandad i allt.
Om du själv inte tillhör gruppen ska du nog ta och läsa på lite, eller snarare mycket. I all välmening. Du framstår som lite puckad eller efterbliven när du sluggar. Det brukar du inte göra.
Citat:
Ursprungligen postat av
Friherr
Bern satt för ett tag sedan och smutskastade Finland för deras politik under andra världskriget samtidigt som han hyllade Sovjetunionen som bekämpade nazisterna. Jag vet inte om han var okunnig om upprinnelsen till Finlands krig mot Sovjet eller bara fullständigt moraliskt korrupt. Det förra verkar osannolikt då han nästan är gammal nog att gjort beredskapen då. En total stolle.
Du verkar ha ett horn i sidan till Bern, det kan du inte dölja ens med en ladugård. Jag har inte hört att Bern smutskastat Finland. Jag har lyssnat på precis allt, men visst några minuter här och där har jag garanterat varit disträ. Kan du hitta klippet tror du? Jag uppfattar inte heller att Bern hyllar Ryssland. Uppfattar snarare att han är kritisk mot väst utveckling och beteende och håller sig neutral till Rysslands kapacitet. Det ser jag inte som att hylla. I mer eller mindre varje avsnitt hör jag honom säga att han inte stöder Ryssland, att attacken på Ukraina var förkastlig och att kriget och alla de döda ukrainska unga männen är förfärligt. Då tycker jag snarare att jag är "värre" som upprepade gånger sagt att innan man kan fördöma Ryssland måste man veta på vilka grunder Putin valde att gå in. Innan man VET det så är det svårt att ha en åsikt. Det har rapporterats om amerikanska biovapenanläggningar med ebola, pest, hemmoragisk feber osv som låg på gränsen till Ryssland. Det har rapporterats om stora baser och tunnelsystem med trafficking av barn, organ harvesting osv. Det har rapporterats om 15.000 mördade civila ryssar i östra Ukraina, om NATO-utvidgning, om av-nazifiering mm. Väst förklaring är storhetsvansinne och önskan om att återupprätta Sovjetunionen. Jag vet inte vad som stämmer och vad som är sant. Om några av sakerna ovan stämmer så är det ju inte självklart att man ska fördöma invasionen.