2024-01-21, 19:35
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agens56
Vet inte om ni håller med men jag uppfattar Willgert som en person man inte riktigt vet var man har.

Så har jag inte uppfattat Willgert. När han meddelade brytningen med Stenlund, det är nog enda gången jag sett honom ur balans, nästan härjad. Jag har uppfattat Willgert som en stabil och skicklig intervjuare. Några stör sig på att han har en tendens att avbryta, men samtidigt så ser han till att intervjun bihåller en röd tråd. Han har också en förmåga att få dit synnerligen intressanta personer att intervjua. Jag gillar Stenlund och hans mentalitet bäst av allt. Jag gillar Willgert, Bern, Arnstberg, Berglund, Weinz, Tullberg, Blomgren, Widding, Forsne, Sandelin, osv. Reagerade på att Elsa slog på stora trumman om att hon minsann inte var någon förintelseförnekare. Osäker på vad det handlade om men har mina farhågor. Matti och Katti brukade jag aldrig lyssna på och efter deras flabb åt konspirationsteorin om judar/New World Order osv så lyssnar jag inte alls på dem. Willgert borde ha frikopplat dessa framför Stenlund om det var ekonomin det hängde på.

Det bästa vore om Willgert och Stenlund tillsammans försonas och hittar en väg framåt tillsammans under ett tak, i samma kanal. Låt Stenlund vara pitbull och chocka lyssnarna med det som de BEHÖVER höra och låt Willgert vara mysfarbrorn i kofta som får personer från alla möjliga håll att öppna upp sig och berätta. Willgert och Stenlund gjorde att 1+1 blev större än 2. Mitt sökande under över ett decennium har tagit mig i den riktningen Stenlund är på och i vissa fall har jag kanske kommit längre och i andra inte hängt med. Stenlund däremot överöser mig med detaljer och konturer på sådant jag stött på men inte kunnat placera i ett sammanhang.
Citera
2024-01-21, 19:38
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Vet inte om ni håller med men jag uppfattar Willgert som en person man inte riktigt vet var man har.

Willgert vet inte själv något. Men Lars Bern är Swebbtv:s svar på Aftonbladets Anders Lindberg. Ett överlägset orerande i olika ämnen med argument som saknar markkontakt.

En viss typ av Sverigevänner lockas av detta. Men de allra flesta med bakgrund i kalla krigets verklighet häpnar över glorifieringen av Ryssland som 1 miljard gånger starkare än Europa och USA tillsammans. Att media och andra aktörer i Väst vinklar till västs fördel är det få som tror på. Men att omvänt hylla pisslandet Ryssland som det mest moderna och starkaste nationen som någonsin skådat är pajasfasoner.

Ska sägas att swebbtv bara några dagar innan Ryssland gick in i Ukraina sa att någon rysk invasion var otänkbar och en ondskefull propaganda från Väst. Så har det fortsatt till idag.
Citera
2024-01-21, 23:34
Medlem
Min gissning är att Stenlund fick gå p g a sitt tidigare prat om "vita män med frikort". Katerina Janouch har väl varit en belastning snarare än en tillgång. Hennes uttalande om barnsexualitet var inte vettigt och illa valt med tanke på målgruppen för SwebbTV (okej, en del anhängare av Medborgerlig Samling tittar kanske också, men stommen är väl folk som snarare har åsikter som påminner om de 30-60 % av befolkningen i Visegrad-länderna har).

Samtidigt kan man väl konstatera att Stenlund i fråga om innehåll väl var SwebbTV:s stora dragplåster. Att han i god tid förutsade SBB:s fall är väl den typ av info storkunder hos Carnegie får betala dyra pengar för att få (om nu inte Carnegie inte behåller den informationen för sig själv och kompisar till de anställda). Stenlund har järnkoll på det område som utgör skärningspunkten för hans dubbla examina, alltså ekonomi och juridik (han har en examen både från Handelshögskolan i Stockholm OCH en juristexamen). Stenlund har väl ett väldigt brett kunskapsregister även om han inte kan allt. Han skulle nog ha läst på litet inom det kommunikationsvetenskapliga området innan han droppade informationen om "vita män med frikort". Det går få folk att inse samma sak utan att säga det explicit. Bara genom att länka till t ex Paul Craig Roberts i något annat ämne och göra folk till permanenta läsare av hans sajt lär man t ex kunna få en del vanliga SD:are att förstå hur världen fungerar och vilka faror detta t ex innebär för rättsstaten och yttrandefriheten. Det vi eventuellt skulle kunna ha kvar av Västerlandet i framtiden när man avskaffat de vita etniciteterna är väl rättsstaten och yttrandefriheten, något som egentligen började litet grann med romersk rätt, konsoliderades med renässansen och utvecklades genom upplysningstiden via tyckare som t ex Montesquieu och Voltaire. Men som prognosen är nu går vi väl mot en framtid av någon slags neo-trotskism i Coudenhove-Kalergis anda med dess högervariant neoconservatism (neocons) som dess fiktiva alternativ och där den (pseudo)religiösa, lagfästa inramningen blir något typ Critical Race Theory och monument till minne av Förintelsen (men definitivt inte monument till minne av 15 miljoner fördrivna och 3 miljoner döda tyskar i Östeuropa år 1945 och 1 miljon döda tyska soldater i västliga fångläger år 1945, något som informerats om i James Bacques "Other Losses").

När det gäller barnsexualitet tror jag att det är väldigt viktigt att skilja på t ex en 4-åring och en 13-åring. Det är heller inte vettigt att inte explicit skydda barn genom tydliga instruktioner när det gäller sexualitet och liknande. Ett bra exempel jag känner till är en ca 5,5-årig flicka som en gång föreslog en 4-årig pojke (som fysiskt var lika stor) att de skulle "knulla". "Vad är det för något?" frågade den 4-åriga pojken. "Jag ska visa dej", sade flickan. "Vi lägger oss här på marken ovanpå varandra, du överst". "Det går jag inte med på sade pojken, jag vill ligga underst". "Okej", sade flickan. Och så lade sig flickan ovanpå den 4-åriga pojken på marken. Ovanpå pojken försökte hon gå upp i någon slags omvänd brygga. Några juck-rörelser eller någon simulerad "ridning" förekom inte. Uppenbarligen visste inte hon heller vad det där med att "knulla" var. Men i den sexuella revolutionens tidevarv när galningen May-Briht Bergström-Walan fått skriva ihop läroböcker med bilder på nakna barn för barn på lågstadiet är det väl rimligt att flickan på något sätt hade förmedlats en bild av vad det där med att "knulla" var. Det vettiga hade väl dock i stället varit att hon precis som barn förr i tiden varnats för "fula gubbar" och liknande. Det är väl allt barn behöver veta. Och att det finns privata kroppsdelar, typ (även om vi kan notera att flickan i fråga inte lyckades göra bort sig när det gällde den biten). Nåväl, åter till pojken och flickan. Efter ca 1 minut tröttnade pojken och gick hem. "Vi ses i morgon", sade han. Sedan gick han in till barnflickan som stod vid diskbänken. "Vet du vad vad vi gjort?" frågade han barnflickan. "Nä?". "Jo, vi har knullat". "Klädde ni av er då?". Pojken tystnade ett ögonblick som om han fått en mugpumpare i solar plexus. "Nää", sade han chockad och gick iväg.

Tänk er sedan att pojken blivit typ 8 år och bott kvar på samma ställe och berättat för sina kompisar att grannflickan hade velat "knulla" med honom när han var 4 år. Hon hade blivit ihjälmobbad. Det här är ett bra exempel på att man inte bör exponera barn för sexuella sammanhang och att det man bör koncentrera sig på när det gäller barn är att förebygga sådant som eventuellt på något sätt kan kopplas till sexualitet. Det borde inte vara så svårt att förstå detta. Katerina Janouch verkar inte riktigt ha den rätta förståelsen för den biten. Hon är väl inte sinnessjuk som t ex May-Briht Bergström-Walan. Men hon är väl inte riktigt "up to the mark" för ett program som SwebbTV. Jag tycker också att det borde ha funnits tydliga risker med att placera en person som har släktingar som dött i koncentrationsläger i samma kanal som en person som Magnus Stenlund som under 2:a världskriget troligen förespråkat en väldigt tyskvänlig neutralitet, eller kan antas ha velat inta en sådan attityd. (Jag uppfattar väl Stenlund som för smart för att ha velat gå in i kriga tillsammans med Finland mot Sovjet under fortsättningskriget även om kanske 5 % av befolkningen tyckte detta var vettigt. Sedan fanns det väl också några få procent som vill kriga för de västallierade, som Torgny Segerstedt, och några få kommunister som ville kriga för Sovjets räkning.)
Citera
2024-01-22, 18:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Willgert vet inte själv något. Men Lars Bern är Swebbtv:s svar på Aftonbladets Anders Lindberg. Ett överlägset orerande i olika ämnen med argument som saknar markkontakt.

En viss typ av Sverigevänner lockas av detta. Men de allra flesta med bakgrund i kalla krigets verklighet häpnar över glorifieringen av Ryssland som 1 miljard gånger starkare än Europa och USA tillsammans. Att media och andra aktörer i Väst vinklar till västs fördel är det få som tror på. Men att omvänt hylla pisslandet Ryssland som det mest moderna och starkaste nationen som någonsin skådat är pajasfasoner.

Ska sägas att swebbtv bara några dagar innan Ryssland gick in i Ukraina sa att någon rysk invasion var otänkbar och en ondskefull propaganda från Väst. Så har det fortsatt till idag.

Håller med i din analys, tyckte kanalen var vettig sådär åren mellan 2017-2020 någonting, sedan hände något allt mer foliehatt-content, Lars Bern har gått full on antiväst, pro putin, det är som Sverigevän svårsmält att en "sverigevänlig" kanal står på ryssens sida, är de finansierade av Kreml?

Man kan faktiskt stå emot vårt woke-etablissemang och samtidigt vara anti-Ryssland, Putin är inte en räddning. Putin är lika totalitär som våra feministiska härskare.

Jag börjar tro att Bern vid en rysk invasion hade sålt ut oss, delat med sig av försvarshemligheter och i eftermälet av detta i utbyte fått någon maktposition i det nya ryskockuperade Sverige. Att Bern kallar sig Sverigevän är som ett skämt.

Sedan kom Stenlund, som förvisso alltid hade psykopat-aura, men som innan han kom ut som fullfjättrad nynazist ala NMR åtminstone fyllde en viss funktion emellanåt.

Nej, ett lovande projekt inom alternativmediasfären som sjunkit som en sten.
Senast redigerad av Brawndo 2024-01-22 kl. 18:09.
Citera
2024-01-22, 19:08
Avslutad
Citat:

I något av deras sista program tillsammans före jul sa Stenlund, att judarna äger media. Jag minns inte exakt hur han uttryckte sig, men han sa rent ut att media är judeägt. Willgert skrattade till och svarade förundrat något i stil med, "Nej, men, stämmer det verkligen?!".

Med tanke på att varje allmänbildad människa vet att judar helt dominerat utvecklandet, ägandet och kontrollen över massmedia, och även över den reklam massmedia fylls med, under hela 1900-och 2000-talet, tänkte jag, när jag såg Willgerts märkliga reaktion, att antingen är han dum i huvudet eller så är han oärlig på ett ganska hårresande sätt, d.v.s. han sitter i TV och låtsas inte besitta allmängiltig kunskap. Då jag inte tror att han är dum i huvudet, har jag därefter betraktat honom som oärlig eller ohederlig. Med sin reaktion, så markerade han samtidigt distans från Stenlund, som var inne i ett resonemang om "de med frikort". Någon månad senare petar han alltså Stenlund.
Nej, Willgert vet man nog inte var man har.
Citera
2024-01-22, 19:14
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarningen
Min gissning är att Stenlund fick gå p g a sitt tidigare prat om "vita män med frikort".

Vad syftar "vita män med frikort" på?
Citera
2024-01-22, 19:54
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friindivid
I något av deras sista program tillsammans före jul sa Stenlund, att judarna äger media. Jag minns inte exakt hur han uttryckte sig, men han sa rent ut att media är judeägt. Willgert skrattade till och svarade förundrat något i stil med, "Nej, men, stämmer det verkligen?!".

Med tanke på att varje allmänbildad människa vet att judar helt dominerat utvecklandet, ägandet och kontrollen över massmedia, och även över den reklam massmedia fylls med, under hela 1900-och 2000-talet, tänkte jag, när jag såg Willgerts märkliga reaktion, att antingen är han dum i huvudet eller så är han oärlig på ett ganska hårresande sätt, d.v.s. han sitter i TV och låtsas inte besitta allmängiltig kunskap. Då jag inte tror att han är dum i huvudet, har jag därefter betraktat honom som oärlig eller ohederlig. Med sin reaktion, så markerade han samtidigt distans från Stenlund, som var inne i ett resonemang om "de med frikort". Någon månad senare petar han alltså Stenlund.

Wallenberg äger mycket av svenskt näringsliv. Hur mycket representerar Wallenberg svenskar eller någon annan etnisk grupp? I så fall kan man fråga om Bonnier är representativ för judar.

Annars alltid detta med judar i alla sammanhang: ett folkslag som ska stå till svars för allt - från väderomslag till lunchmenyer i skolan. Finns det ett problem så är det Case closed i och med att judar är inblandad i allt.
Senast redigerad av TheLucky 2024-01-22 kl. 19:56.
Citera
2024-01-22, 20:41
Medlem
Citat:

Bern satt för ett tag sedan och smutskastade Finland för deras politik under andra världskriget samtidigt som han hyllade Sovjetunionen som bekämpade nazisterna. Jag vet inte om han var okunnig om upprinnelsen till Finlands krig mot Sovjet eller bara fullständigt moraliskt korrupt. Det förra verkar osannolikt då han nästan är gammal nog att gjort beredskapen då. En total stolle.
Citera
2024-01-22, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brawndo
Jag börjar tro att Bern vid en rysk invasion hade sålt ut oss, delat med sig av försvarshemligheter och i eftermälet av detta i utbyte fått någon maktposition i det nya ryskockuperade Sverige.
Sannolikt.
Citera
2024-01-22, 21:24
Avslutad
Citat:

SVT och vänstermedia som Aftonbladet har alltid stått mer på Palestinas sida än Israels så nej varje allmänbildad människa vet inte att judar totalt dominerar svensk media. Du har judar på loftet.

Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Bern satt för ett tag sedan och smutskastade Finland för deras politik under andra världskriget samtidigt som han hyllade Sovjetunionen som bekämpade nazisterna. Jag vet inte om han var okunnig om upprinnelsen till Finlands krig mot Sovjet eller bara fullständigt moraliskt korrupt. Det förra verkar osannolikt då han nästan är gammal nog att gjort beredskapen då. En total stolle.

Otroligt bisarrt om det stämmer. Länka gärna till det avsnittet.
Citera
2024-01-22, 21:32
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:

Minns det där. Jag tolkade det som att han uppriktigt sagt var ovetandes om hur det ser ut alternativt låtsades spela ovetandes för att inte själv kunna fastna i nätet. Jag har själv väckt åtskilliga. När man först lite trevande berättar så ryggar folk tillbaka och successivt veckor, månader, år så vaknar de. Många som sökt upp mig eller när man stött på varandra sagt - du hade ju rätt.

Att Stenlund kör sitt race med hard core båt-tuta, örfilar och hink kallt vatten i huvudet tycker jag är klockrent. Han kan bära det och han levererar exakt det där, som i alla fall tilltalar mig.

Att Willgert inte hakar på det tåget kan jag köpa. Willgert har framstått som mysfarbrorn som ska få dit intressanta människor att intervjua och öppna upp sig. Han bjuder in folk från olika läger. Det är flera han intervjuat som jag inte gillar och heller inte tål att lyssna på. Det är ok. Jag kan acceptera det. Men Swebbtvs slogan "när du vill veta" kan han kassera nu när Stenlund fick avsked på grått papper.

Öppnar man truten och upplyser om hur verkligheten ser ut så blir man än så länge paria... eller värre. Stenlund, Mikael Jackson, Prince, Kayne West, nu också Elon Musk.

Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Vad syftar "vita män med frikort" på?

Stenlund har redogjort för det i sina krönikor. I korta drag som jag uppfattat det är det hyperrika khazarjudar i maktposition i västvärlden. Läser man på om Khazarien så inser man rätt fort att de inte är några riktiga judar utan använder endast judar som täckmantel för att komma undan kritik. De är inte semiter, har ingen anknytning till vare sig Israel eller judiska folket. Khazarjudar offrar etniska semitiska judar utan att blinka. Det finns ett intressant tal av Benjamin Freedman från 1961 på Willard hotell som kan vara en ögonöppnare. Många etniska semitiska judar vet om det här och HATAR vita männen med frikort över allt annat. Tyvärr är det fortfarande många semitiska judar som fortfarande tror på "förintelsen". De är lika hjärntvättade som vi andra.

Citat:
Wallenberg äger mycket av svenskt näringsliv. Hur mycket representerar Wallenberg svenskar eller någon annan etnisk grupp? I så fall kan man fråga om Bonnier är representativ för judar.

Annars alltid detta med judar i alla sammanhang: ett folkslag som ska stå till svars för allt - från väderomslag till lunchmenyer i skolan. Finns det ett problem så är det Case closed i och med att judar är inblandad i allt.

Om du själv inte tillhör gruppen ska du nog ta och läsa på lite, eller snarare mycket. I all välmening. Du framstår som lite puckad eller efterbliven när du sluggar. Det brukar du inte göra.

Citat:

Du verkar ha ett horn i sidan till Bern, det kan du inte dölja ens med en ladugård. Jag har inte hört att Bern smutskastat Finland. Jag har lyssnat på precis allt, men visst några minuter här och där har jag garanterat varit disträ. Kan du hitta klippet tror du? Jag uppfattar inte heller att Bern hyllar Ryssland. Uppfattar snarare att han är kritisk mot väst utveckling och beteende och håller sig neutral till Rysslands kapacitet. Det ser jag inte som att hylla. I mer eller mindre varje avsnitt hör jag honom säga att han inte stöder Ryssland, att attacken på Ukraina var förkastlig och att kriget och alla de döda ukrainska unga männen är förfärligt. Då tycker jag snarare att jag är "värre" som upprepade gånger sagt att innan man kan fördöma Ryssland måste man veta på vilka grunder Putin valde att gå in. Innan man VET det så är det svårt att ha en åsikt. Det har rapporterats om amerikanska biovapenanläggningar med ebola, pest, hemmoragisk feber osv som låg på gränsen till Ryssland. Det har rapporterats om stora baser och tunnelsystem med trafficking av barn, organ harvesting osv. Det har rapporterats om 15.000 mördade civila ryssar i östra Ukraina, om NATO-utvidgning, om av-nazifiering mm. Väst förklaring är storhetsvansinne och önskan om att återupprätta Sovjetunionen. Jag vet inte vad som stämmer och vad som är sant. Om några av sakerna ovan stämmer så är det ju inte självklart att man ska fördöma invasionen.
Citera
2024-01-22, 21:34
Medlem
glimmandes avatar
Citat:

Ganska uppenbart att han regelbundet lyssnar på The Duran, Scott Ritter och liknande. Mycket av det han tar upp är sådant som återkommer på de kanalerna. Bra källor för att veta vad som händer i Ukrainakonflikten men de är absolut proryska och ser historien utifrån rysk/sovjetisk synvinkel. Speciellt allt runt WW2. Blir en konstig kombination av klartänkta analyser runt världshändelser senaste 30 åren och totalt svartvitt tänkande runt WW2 där man köper Sovjets beskrivningar.

Angående Swebbtv så är det en knepig balansakt. Om man talar för mycket om judar så riskerar man att nischas ut i periferin. Samtidigt så styrs orimligt mycket av homoglobo av judar direkt och indirekt så det bör tas upp på ett rimligt sätt. Tycker Magnus Stenlund gjorde ett bra jobb. Alltid rolig att lyssna på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in