2024-01-22, 13:25
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zambee
Sedan tog jag av hennes trosor och hon tog av sig sitt nattlinne. Sedan jag flyttade jag ner på sängen så jag låg med huvudet mellan hennes ben och gav henne oralsex en stund. Jag tror det pågick ganska länge.

Fick du någon reaktion från när du gör detta?
Hon kysser tillbaka. Hon smeker mig på kroppen, nacken, ryggen och armarna. Hon stönar.
När jag ger henne oralsex håller hon fast mitt huvud mot henne. Jag minns också att hon tog
av sig tröjan och följer med liksom

Problemet är väl kronologiskt. När jag läser detta uppfattar jag det som att han menar att hon hade trosor och nattlinne samt tröja på sig. Innan han börjar ge henne oralsex har trosorna och nattlinnet åkt av och sedan under oralsexet tar hon av sig en tröja ?

Dem borde väl frågat han att förklara detta närmare. Jag fattar inte vad han menar.

[Aha, Howlongisnow, det borde vara det här du menar? Här kommer svaret]

En tolkning jag kan se är väl att han använder "nattlinne" och "tröja" synonymt (ett nattlinne kan ju i vissa utföranden med fog beskrivas vara som en lång t-shirt) och att detta enligt honom åkte av nånstans i vevan runt oralsexet men att han rör ihop det lite, eller att hon bara drog upp det först innan oralsexet och sen tog av det helt under oralsexet. En följdfråga hade varit på sin plats, håller med. Men det är ingenting som känns särskilt kontroversiellt för målet, han vidgår ju liksom att han tagit av henne trosorna, så då spelar det väl mindre roll vem som tar av henne på överkroppen? Han har ju redan själv tagit på sig den "grövre" avklädningen. Hade han velat ljuga vore det väl rimligare att säga att hon tog av båda plaggen eller åtminstone att hon tog av trosorna?

Ett annat alternativ kan vara att han, när han berättar om trosorna, kommer på att han bör berätta om nattlinnet också eftersom han är av uppfattningen att hon tog av det, (vilket då enligt honom skulle visa på samtycke från hennes sida) och i sin iver strular upp kronologin.

Nåt åt det hållet, tänker jag.
Citera
2024-01-22, 13:54
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Det roliga är dock att jag faktiskt inte har stenkoll. Jag har inte läst hela fup, jag har inte ens läst hela domen. Vad jag däremot gjort är att jag läste det material som var viktigt med ett objektivt öga och ärligt försökt luska ut vad som hänt.

En berömvärd självinsikt. Avsiktlig inkompetens upphöjd till dygd.

Jävlarimej vad belastande det är för en ung kvinna som inte vill ha sex att ha odefinierade relationer med två andra män eller bära ett blått nattlinne när hon bjudit in en manlig nattgäst.
Nåde henne om hon så är otydlig på en enda detalj om dessa punkter, då är samtycket bevisat direkt.

Men det är väl för mycket begärt att en en ung sexsugen man ska behöva hålla reda på vilken tröja, kläder, trosor eller nattlinne hit eller dit som han eventuellt plockar av kvinnan. Det ska väl inte behöva ligga honom till last att han svajar lite på dessa detaljer i stundens hetta?
Senast redigerad av HowLongIsNow 2024-01-22 kl. 14:01.
Citera
2024-01-22, 14:20
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
En berömvärd självinsikt. Avsiktlig inkompetens upphöjd till dygd.

Är det inte lustigt dock hur jag, dessa flagranta brister till trots, konsekvent visar upp bättre förståelse än vad du gör? Borde inte du, under omständigheterna, krossa lilla inkompetenta mig?

Citat:
Jävlarimej vad belastande det är för en ung kvinna som inte vill ha sex att ha odefinierade relationer med två andra män eller bära ett blått nattlinne när hon bjudit in en manlig nattgäst.
Nåde henne om hon så är otydlig på en enda detalj om dessa punkter, då är samtycket bevisat direkt.

Fortfarande strawman-argument på menyn, ser jag. Hojta till om du har nån legitim kritik mot något jag faktiskt tycker. Jag kommer inte hålla andan.

Citat:
Men det är väl för mycket begärt att en en ung sexsugen man ska behöva hålla reda på vilken tröja, kläder, trosor eller nattlinne hit eller dit som han eventuellt plockar av kvinnan. Det ska väl inte behöva ligga honom till last att han svajar lite på dessa detaljer i stundens hetta?

Den intressanta frågan är väl huruvida det har nån betydelse? Som jag redan nämnt så vidgår ju både han och MÄ oberoende av varandra att han tagit av henne trosorna, så vad spelar det för roll om han tar linnet?

Om hans avsikt var att ljuga om vem som klädde av vad i syfte att undkomma ansvar så gör han ett särdeles dåligt jobb. Men som jag skrev: En följdfråga hade varit på sin plats, bättre att räta ut även för skuldfrågan högst perifera frågetecken.
Citera
2024-01-22, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Är det inte lustigt dock hur jag, dessa flagranta brister till trots, konsekvent visar upp bättre förståelse än vad du gör? Borde inte du, under omständigheterna, krossa lilla inkompetenta mig?

Fortfarande strawman-argument på menyn, ser jag. Hojta till om du har nån legitim kritik mot något jag faktiskt tycker. Jag kommer inte hålla andan.

Den intressanta frågan är väl huruvida det har nån betydelse? Som jag redan nämnt så vidgår ju både han och MÄ oberoende av varandra att han tagit av henne trosorna, så vad spelar det för roll om han tar linnet?

Om hans avsikt var att ljuga om vem som klädde av vad i syfte att undkomma ansvar så gör han ett särdeles dåligt jobb. Men som jag skrev: En följdfråga hade varit på sin plats, bättre att räta ut även för skuldfrågan högst perifera frågetecken.

Det har betydelse för att det är så vi bedömer en trovärdig berättelse. Det ska hållas flera förhör där de går in djupgående på detaljer med många frågor för att just se om väsentliga detaljer förändras. Just för att det är lätt att råka försäga sig om du ljuger. Det är så de har bedömt MÄs berättelse som är konsekvent i detaljer i de olika förhören som sker vid olika tillfällen.

Nu vill jag påpeka att det jag skrev innan vet jag är korrekt, då jag har diskuterat detta fallet med en utbildad jurist. Det jag säger nu är spekulationer. Om de skulle påpeka förändringarna i hans historier i pågående förhör kommer han att påminnas om vad han har sagt tidigare och vara noggrann med att inte göra samma misstag igen. Men det är bara min teori från någon som inte är utbildad jurist.

Det jag vet är däremot att dessa förhör är upplagda som de är just för att bedöma trovärdigheten på historien utefter vissa punkter. En av dessa punkter är just att det ska vara sammanhängande och konsekvent berättat angående detaljer. För när du ljuger, glömmer du lätt av vad du har sagt. När du talar sanning, är det lättare att komma ihåg då du faktiskt bara behöver minnas en berättelse, det som har skett.

Om du vill ha exempel på hur historien ändras kan du kolla mitt inlägg:

(FB) Chalmerist ville sova över, våldtog kurskamrat. Dömd till 3 år och 3 månader fängelse (jan, 2024)
Citera
2024-01-22, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebiselle
Om jag hade blivit våldtagen som nu hon påstår. Så kan jag garantera att jag hade inte gjort dom sakerna som du nämner.

Dock känner 2 st som har blivit våldtagen, så jag ska fråga dom om dom gjorde dessa saker och om dom även sög av och red sin våldtäktsman.

Jag återkommer med svaret inom kort. Kanske inte blir idag. För idag har jag andra saker för mig än att sitta och prata i telefon.

Jag inser att mitt inlägg kanske gjorde någon upprörd. Det var inte tanken. Jag säger inte att alla agerar likadant men att MÄs historia definitivt är definitionen av en våldtäkt och att om du har blivit våldtagen kan du ha förståelse för hennes agerande.
Senast redigerad av Kungligahestar 2024-01-22 kl. 15:20.
Citera
2024-01-22, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Om du har en person i ditt hem som du är rädd för och rädd att denna ska göra dig illa om du inte gör som du blir tillsagd

Men är du rädd på riktigt för personen, så kommer du inte våga använda någon kniv.

Och berättar att allt du gjorde, gjorde du av rädsla för vad personen annars skulle göra mot dig om du inte gjorde det.

Missade jag delen där han dödshotatade henne under natten? Det var ju ändå hon som bjöd in honom för att sova hos henne, så hon borde ju inte varit rädd för honom tidigare.

Citat:
Ursprungligen postat av -Dizzy-
Så efter läst FUP, förklara för mig:

1. Hon gjorde slut med sin kille dagarna innan
2. Hon går på dejt samma dag
3. Inget tvång
4. Inget hot
5. Hon bjuder hem honom
6. Hon har bara nattlinne på sig när han kommer hem till henne
7. Hon väger 70+kg
8. Hon är judomästare
9. Hon ljuger i förhör
10. Hon tar pauser i sexakten för att gå på toalett t ex, för att sedan forsätta
11. Hon är själv drivande i sexakten, t ex genom att rida/suga honom
12. Hon säger aldrig nej under sexakten

Säga vad man vill... men detta är helt sjukt, hur man än vrider och vänder på det. Detta är ett hån mot tjejer som faktiskt blir våldtagna eller uttnyttjade, hon är själv drivande i detta.

Det är så de flesta har tolkat det; ett hån mot riktiga offer.
Senast redigerad av Varian 2024-01-22 kl. 15:09.
Citera
2024-01-22, 15:08
Medlem
Rebiselles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungligahestar
Från någon som har blivit våldtagen flera gånger. Ja, jag sög av min våldtäktsman. Varför? För att det gav en liten känsla av kontroll i en situation där jag inte hade någon. För att det gjorde ont när han penetrerande mig vaginalt. Det var som en liten paus från smärtan.

Ni som ifrågasätter MÄs berättelse har definitivt inte blivit våldtagna.

Vilken tur att du sätter hränsen vad alla våldtagna skulle ha gjort vid flera ggr av våldtäkt.
Citera
2024-01-22, 15:08
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Det har betydelse för att det är så vi bedömer en trovärdig berättelse.

Såklart det har betydelse i den aspekten. Men som jag skrev så är det kontraintuitivt att anta att det skulle vara någon medveten lögn, med tanke på att V redan frivilligt erkänt en annan avklädning som är betydligt värre. Så vad vore poängen med att ljuga om det här, menar du?

Citat:
Det ska hållas flera förhör där de går in djupgående på detaljer med många frågor för att just se om väsentliga detaljer förändras. Just för att det är lätt att råka försäga sig om du ljuger. Det är så de har bedömt MÄs berättelse som är konsekvent i detaljer i de olika förhören som sker vid olika tillfällen.

Ursäkta? MÄ undanhöll en sexposition som typiskt sett inte är förenlig med våldtäkt under TVÅ förhör, trots att hon uppmanades vara så detaljerad som möjligt. Har du verkligen tänkt igenom det här?

Citat:
Nu vill jag påpeka att det jag skrev innan vet jag är korrekt, då jag har diskuterat detta fallet med en utbildad jurist.

Vad menar du?

Citat:
Det jag säger nu är spekulationer. Om de skulle påpeka förändringarna i hans historier i pågående förhör kommer han att påminnas om vad han har sagt tidigare och vara noggrann med att inte göra samma misstag igen. Men det är bara min teori från någon som inte är utbildad jurist.

Du menar att polisen skulle "låta honom hållas" för att han ska försäga sig?? Men aldrig konfrontera honom??
Citera
2024-01-22, 15:31
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
MÄs historia är definitivt definitionen av en våldtäkt

"Definitivt" är väl ändå att ta i? T o m hennes egen historia tycks mig lämna fönstret öppet för att V inte ens förstod att hon inte ville, hon säger det ju t o m själv..

Notera att detta inte är någon tes jag driver, men jag reagerar lite när jag läser ordet "definitivt".
Citera
2024-01-22, 15:37
Medlem
Citat:
Jag inser att mitt inlägg kanske gjorde någon upprörd. Det var inte tanken. Jag säger inte att alla agerar likadant men att MÄs historia definitivt är definitionen av en våldtäkt och att om du har blivit våldtagen kan du ha förståelse för hennes agerande.

Välkommen till tråden och starkt att du delar med dig av en fruktansvärd upplevelse. Tack också för ett mycket intressant/observant inlägg i natt, gällande hur Viking ändrar sina berättelser i olika förhör gällande hur kläderna togs av. Bygger ju inte hans trovärdighet direkt.

Vet inte om du läst tråden, men jag vill varna dig för att den innehåller en vidrig kvinnosyn från visa inläggare och en hel del victim-blaiming. Du kommer att bli ifrågasatt/attackerad/förlöjligad från vissa som inte håller med dig, precis som vissa här är helt inne på att BO ljuger i fallet.
Hoppas du klarar av det, men du kommer att försöka bli tystad av vissa.
Citera
2024-01-22, 15:48
Medlem
Rebiselles avatar
Citat:

Missade detta inlägg.

Nej, du gjorde inte mig upprörd. Jag blir mest fascinerad av hur folk lägger ribban för hur och vad andra folk går för och funkar. Både här på flashen och på nätet i överlag.
Citera
2024-01-22, 15:51
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:

Hon har oavsett vad inte blivit våldtagen eller heller utsatt för sexuellt övergrepp förutom i den moderna hittepå-tolkningen av begreppet. Hon har inte utsatts för våld, tvång eller hot eller heller varit medvetslös, berusad eller sovande. Hon har alltså haft alla möjligheter att låta bli att ha sex och vidhålla sitt eventuella initiala nej, men hon har valt att delta frivilligt. Det hon möjligen gjort är att inte samtycka.

Är det definitionen av våldtäkt? Varför skall vi ha förståelse för att hennes oförmåga att säga nej leder till att samhället och skattebetalarna till stora kostnader måste hantera hennes sexliv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in