2024-01-22, 09:21
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Det finns inget att "dissekera", den är ju HELT OKONTROVERSIELL för alla utom dig
Vilket skämt.

Du duckar alltså.
Bra, då vet vi att du är beredd att ta V.s berättelse som sann vid första anblick medan du dissekerar MÄs story in absurdum.

Eftersom V ändrade sin berättelse om han tog av målsägande kläderna och vilka kläder hon hade på sig under sexet:
Berätta då vilken av dessa versioner vi ska betrakta som sann.
Citera
2024-01-22, 09:27
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Du duckar alltså.

Om du blir lycklig av den beskrivningen så får du gärna säga att jag "duckar"

Citat:
Eftersom V ändrade sin berättelse om han tog av målsägande kläderna och vilka kläder hon hade på sig under sexet:
Berätta då vilken av dessa versioner vi ska betrakta som sann.

Om du vill ha min kommentar kring något specifikt V sagt så får du skicka exakta citat ur fup till mig och förklara vad det är exakt du har problem med.
Citera
2024-01-22, 10:24
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Noterar att hans advokat tog 108 000 kr medan hennes tog 54 000, kanske normalt att målsägarbiträdet tar mycket mindre?

Ersättning och återbetalning
Atanya Filipes ska få ersättning av staten med 108 710 kr. Beloppet fördelas
enligt följande:
• 73 738 kr arbete
• 13 230 kr tidsspillan
• 21 742 kr mervärdesskatt
Katrin Honkonen ska få ersättning av staten med 54 121 kr. Beloppet fördelas
enligt följande:
• 38 302 kr arbete
• 4 995 kr tidsspillan
• 10 824 kr mervärdesskatt
Staten ska stå för kostnaderna.

Har ju varit uppe tidigare men advokaten verkar vara ett udda val för att företräda en misstänkt i ett mål gällande våldtäkt.

"Kvinna/flicka!
Känner du dig otrygg?
Är det någon som kontrollerar,
kränker, hotar, slår eller utsätter dig för sexuella övergrepp?
Är du rädd för att bli bortgift?
Har du funderingar kring din situation och behöver någon att tala med då kan du nu ringa Atanya Filipes.
Atanya är biträdande jurist på Advokaterna Justitia och kan vägleda och prata med dig om dessa saker och mer på onsdagar mellan 15.00 – 18.00 genom Terrafems stödtelefon 020521010 . Atanya väntar på just ditt samtal, på assyriska, arabiska, engelska och svenska."

https://www.facebook.com/Terrafem/posts/1387898774726598/

Om Terrafem
Terrafem är en feministisk organisation som, i likhet med FN, anser att mäns våld mot kvinnor är den yttersta konsekvensen av könsmaktsordningen, en ordning som systematiskt underordnar gruppen kvinnor till förmån för gruppen män.

”Kampen mot mäns våld mot kvinnor finns med som en del av riksdagens jämställdhetspolitiska mål”

https://terrafem.org/ga-med-i-juristjouren/
Citera
2024-01-22, 10:54
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Om du blir lycklig av den beskrivningen så får du gärna säga att jag "duckar"

Om du vill ha min kommentar kring något specifikt V sagt så får du skicka exakta citat ur fup till mig och förklara vad det är exakt du har problem med.

Har du redan fått två gånger. Här är en tredje.
Citaten från tre förhör finns här med ändringar av detaljer i berättelsen.

(FB) Chalmerist ville sova över, våldtog kurskamrat. Dömd till 3 år och 3 månader fängelse (jan, 2024)
Citera
2024-01-22, 11:16
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Har du redan fått två gånger. Här är en tredje.
Citaten från tre förhör finns här med ändringar av detaljer i berättelsen.

(FB) Chalmerist ville sova över, våldtog kurskamrat. Dömd till 3 år och 3 månader fängelse (jan, 2024)

Nej, nej, nej, lilla vän.

Du ville att jag skulle kommentera nånting om hennes kläder. Var är de citaten?

Du skrev:
"Eftersom V ändrade sin berättelse om han tog av målsägande kläderna och vilka kläder hon hade på sig under sexet:
Berätta då vilken av dessa versioner vi ska betrakta som sann."

Säg bara till om jag behöver berätta nånting mer för dig om de saker du skriver till mig. Jag hjälper så gärna till.
Citera
2024-01-22, 11:46
Medlem
Domstolsverkets avatar
Citat:
Noterar att hans advokat tog 108 000 kr medan hennes tog 54 000, kanske normalt att målsägarbiträdet tar mycket mindre?

Ersättning och återbetalning
Atanya Filipes ska få ersättning av staten med 108 710 kr. Beloppet fördelas
enligt följande:
• 73 738 kr arbete
• 13 230 kr tidsspillan
• 21 742 kr mervärdesskatt
Katrin Honkonen ska få ersättning av staten med 54 121 kr. Beloppet fördelas
enligt följande:
• 38 302 kr arbete
• 4 995 kr tidsspillan
• 10 824 kr mervärdesskatt
Staten ska stå för kostnaderna.

Åklagaren gör mycket av jobbet som är i målsägarens intresse, så det är absolut normalt.
Citera
2024-01-22, 12:05
Medlem
Citat:
Om det han säger stämmer, hade hon kanske ett linne under nattlinnet, hon hade ju också trosor.
Eller så råkar han bara benämna nattlinnet som en tröja. Att hon hade nattlinne på sig är ju de båda samstämmiga med som jag förstår det. Det var ju en överdel på kroppen båda. Men hans vittnetsmål är ju att hon tagit av sig denna själv och att det inte var han som tog av den.

Polisen borde ju har frågat mer om det var något de regerade på, "men tidigare sa du nattlinne, nu säger du tröja" men de gör de ju inte ens...
Citera
2024-01-22, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zambee
13. Menar hon att hon inte var rädd innan. Vad menar hon med lite rädd. Är Lite rädd tillräckligt med grad av rädsla för att inte ens våga säga nej till tvingad oralsex. varför använder hon ordet lite ens?. Att han ber henne stämmer med hans utsago att han frågade och inte använder kommandon.
Har ni någon form av kommunikation med varandra under tiden.
Nej, eller han ber mig typ, sug av mig eller gör det här. Och eftersom, jag blir väl lite rädd i
det läget så jag gör ju bara det han säger till mig.

Jag reagerade också på det vadå lite rädd.

Hon höjde inte ens rösten en enda gång för att visa att han skulle sluta att hon inte vill. Och hon har i förhör själv sagt att Viking kanske uppfattade det som att hon ville.
Citera
2024-01-22, 12:42
Medlem
Men snacka om att desperat greppa efter halmstrån…
En snubbe gör ingen skillnad på nattlinne och tröja grammatiskt sett och i talspråk.
Oerhört ofta är också ett nattlinne just en oversized t-shirt(tröja).

Här är tre beskrivna definitioner av vad en tröja avser:

Citat:
Synonymer.se-klädesplagg för överkroppen.

Wikipedia- klädesplagg på en människas överkropp.

Wiktionary- klädesplagg som bärs på överkroppen.

Nattlinnet, en blå jutesäck enligt de mest verklighetsfrånvända och ohederliga användarna i tråden, avser alltså klädesplagget som bars på överkroppen. Till skillnad från trosorna, vilka var de enda plagg hon bar vid tillfället och som frågan gällde.

Djupet av er ohederlighet är förbluffande….
Citera
2024-01-22, 12:49
Medlem
Sedan tog jag av hennes trosor och hon tog av sig sitt nattlinne. Sedan jag flyttade jag ner på sängen så jag låg med huvudet mellan hennes ben och gav henne oralsex en stund. Jag tror det pågick ganska länge.

Fick du någon reaktion från när du gör detta?
Hon kysser tillbaka. Hon smeker mig på kroppen, nacken, ryggen och armarna. Hon stönar.
När jag ger henne oralsex håller hon fast mitt huvud mot henne. Jag minns också att hon tog
av sig tröjan och följer med liksom

Problemet är väl kronologiskt. När jag läser detta uppfattar jag det som att han menar att hon hade trosor och nattlinne samt tröja på sig. Innan han börjar ge henne oralsex har trosorna och nattlinnet åkt av och sedan under oralsexet tar hon av sig en tröja ?

Dem borde väl frågat han att förklara detta närmare. Jag fattar inte vad han menar.
Citera
2024-01-22, 13:02
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bazze1
Älskar hur du klär av dom rabiata feministerna och rättshaveristerna i tråden inpå bara kroppen när dessa ljuger förvanskar och överdriver om fallet.

Tyvärr så har dessa varken vett eller sans att sluta göra bort sig gång på gång "i sin kamp"...men det är underhållande för oss som håller oss lite på avstånd.

Sällan man ser någon som har sån stenkoll på ett rättsfall och dess följdverkningar för en individ (Chalmeristen) som du har i detta fall....Keep it up.

Tack för de fina orden. Det roliga är dock att jag faktiskt inte har stenkoll. Jag har inte läst hela fup, jag har inte ens läst hela domen. Vad jag däremot gjort är att jag läste det material som var viktigt med ett objektivt öga och ärligt försökt luska ut vad som hänt. Därefter har jag hållit mig till den enkla devisen att bara tala sanning. Vet jag inte något så säger jag att jag inte vet. Är jag osäker på något anger jag det eller kollar upp det. Jag nämnde Mark Twain igår, "If you tell the truth, you don't have to remember anything". Precis så är det. Jag vet att jag gjort ett ärligt grundarbete och vet därför vad man rimligen kan påstå i målet. Och blir det fel ändå så är det bara att äga skiten, och så har man lärt sig något nytt. Det finns ett antal tomtar i den här tråden som skulle bli förvånade hur mycket enklare livet blir när man talar sanning. Helt plötsligt skulle de inte längre behöva påstå att 46 min är för kort tid för att ta på sig ett par mjukisbyxor.

Så, nu ska jag sluta lukta på min egna fisar.
Citera
2024-01-22, 13:13
Medlem
Rebiselles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zambee
Sedan tog jag av hennes trosor och hon tog av sig sitt nattlinne. Sedan jag flyttade jag ner på sängen så jag låg med huvudet mellan hennes ben och gav henne oralsex en stund. Jag tror det pågick ganska länge.

Fick du någon reaktion från när du gör detta?
Hon kysser tillbaka. Hon smeker mig på kroppen, nacken, ryggen och armarna. Hon stönar.
När jag ger henne oralsex håller hon fast mitt huvud mot henne. Jag minns också att hon tog
av sig tröjan och följer med liksom

Problemet är väl kronologiskt. När jag läser detta uppfattar jag det som att han menar att hon hade trosor och nattlinne samt tröja på sig. Innan han börjar ge henne oralsex har trosorna och nattlinnet åkt av och sedan under oralsexet tar hon av sig en tröja ?

Dem borde väl frågat han att förklara detta närmare. Jag fattar inte vad han menar.

Om jag hade blivit våldtagen som nu hon påstår. Så kan jag garantera att jag hade inte gjort dom sakerna som du nämner.

Dock känner 2 st som har blivit våldtagen, så jag ska fråga dom om dom gjorde dessa saker och om dom även sög av och red sin våldtäktsman.

Jag återkommer med svaret inom kort. Kanske inte blir idag. För idag har jag andra saker för mig än att sitta och prata i telefon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in