Citat:
Ursprungligen postat av
Fiffiniffi
Så för att sammanfatta: Att MÄ undanhåller en sexposition som inte är typiskt förenlig med våldtäkt är inga som helst problem, men om V berättar fel om i vilken ordning hon gick på toa är det en major no-no? Är det så du ska förstås?
Du duckar hela frågeställningen. Jag har inte jämfört hans berättelse med MÄ.
Jag anser inte heller att MÄ undanhållit en sexposition som inte är typiskt förenlig med våldtäkt. Det är ditt påstående och får stå för dig.
Ditt svar visar att du är beredd att gå mycket långt för att dissekera MÄs berättelse om detaljer som inte är juridiskt relevanta men duckar direkt ett försök att dissekera GMs berättelse.
Åter till frågan.
Det är inte toabesöket som jag ifrågasätter utan vad som hände runt det. Det faktum att V genom tre förhör
ändrar sin berättelse avseende detaljer om händelseförloppet sänker trovärdigheten i hans berättelse.
Mina invändningar är:
- Notera det som V berättar kring MÄs toabesök och när hon ska ha sagt att hon skulle träffa en kompis.
- Vidare säger han att han tog sina saker från bordet men tidigare i förhören har han uppgett att han flyttade sakerna när de skulle ha sex på bordet.
- En annan underlighet är när han på ett ställe uppger att MÄ tog av sig en tröja och överallt annars hade hon bara nattlinne och trosor.
Läs igen.
(FB) Chalmerist ville sova över, våldtog kurskamrat. Dömd till 3 år och 3 månader fängelse (jan, 2024)