2024-01-21, 12:33
Medlem
Skulle aldrig tnka tanken att rra THC-JD med tanke p dess potenta effekt. Har hrt att sammansttningen av THC-JD med diverse olika kemikalier gr att denne kommer att klassas snart av folkhlsomyndigheten som en hlsofarlig substans. (Vilket inte br misstolkas som att den klassas som narkotika fr sig).

Rekommenderar er alla att hlla er borta frn denna syntetiska cannabinoid. Vrt att tillgga r att ngra anvndare har redan brjat rapportera om andningsproblem samt hjrtproblem relaterad till denna "cannabinoid".
Citera
2024-01-21, 12:51
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spaero
Skulle aldrig tnka tanken att rra THC-JD med tanke p dess potenta effekt. Har hrt att sammansttningen av THC-JD med diverse olika kemikalier gr att denne kommer att klassas snart av folkhlsomyndigheten som en hlsofarlig substans. (Vilket inte br misstolkas som att den klassas som narkotika fr sig).

Rekommenderar er alla att hlla er borta frn denna syntetiska cannabinoid. Vrt att tillgga r att ngra anvndare har redan brjat rapportera om andningsproblem samt hjrtproblem relaterad till denna "cannabinoid".
Kan inte hlla med dig. Den r potent men d anpassar man intaget.
Alkohol r fortfarande mycket vrre.
Nr du inte ens testat tycker jag du ska vara frsiktig med att dmma.
Sen ljuger du ju med om syntetiskt och hjrtproblem.
Ser du problem dr andra ser en lsning?
Citera
2024-01-21, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
Kan inte hlla med dig. Den r potent men d anpassar man intaget.
Alkohol r fortfarande mycket vrre.
Nr du inte ens testat tycker jag du ska vara frsiktig med att dmma.
Sen ljuger du ju med om syntetiskt och hjrtproblem.
Ser du problem dr andra ser en lsning?

Dmer inte, har testat diverse olika syntetiska cannabinoider, hur ljuger jag kring syntetiskt och hjrtproblem?
Citera
2024-01-21, 12:56
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Dmer inte, har testat diverse olika syntetiska cannabinoider, hur ljuger jag kring syntetiskt och hjrtproblem?
Du snackar skit om saker du inte frstr.
Ge kllor p det d.
Riktiga kllor och inga BUP-kllor.
Citera
2024-01-21, 15:03
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:

Bla bla bla..socialstyrelsen hade passat dig som arbetsplats.

vldigt trevligt alternativ till vanligt thc o jag rek varnt denna d bde stuket o knslan var 10/10.

Lyssna inte p damen ovan som aldrig druckit portvin ens.
Citera
2024-01-21, 16:37
Medlem
Citat:

Vart r bevisen p hjrtproblem och andningsproblem ? Hv inte ur dig massa skit om du sjlv inte testat den, du vet heller inte vad.fr andra droger vissa stoppar i sig som kan leda till det du nmnt. Denna r potentare n thc, men den kommer inte ens i nrheten av riktiga syntetiska noider som ab-fubinaca, 4f-adb , 5f-akb58 och skit
Citera
2024-01-21, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobthebear
Vart r bevisen p hjrtproblem och andningsproblem ? Hv inte ur dig massa skit om du sjlv inte testat den, du vet heller inte vad.fr andra droger vissa stoppar i sig som kan leda till det du nmnt. Denna r potentare n thc, men den kommer inte ens i nrheten av riktiga syntetiska noider som ab-fubinaca, 4f-adb , 5f-akb58 och skit

Skriver bara vad andra anvndare har rapporterat p r3dd1t, sen r det vldigt tidigt att sga om "THC-JD" eller dess rtta namn JWH-138, THC-Octyl r sker, d det inte finns ngra trovrdiga lab resultat.

Hr r en intressant trd ni alla br lsa igenom och drefter ifrgastta om ni br bruka denna cannabinoid. https://www..com/r/altcannabinoids/c...cjd_expansion/

*r3dd1t
Citera
2024-01-21, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Airstrykeman
Juste! Glmde av att jag lovat er en uppdatering. Nu gr jag i alla fall rtt frn mig och gr en liten review hr d.

Fick hem det jag bestllde i onsdags och mste sga att jag r fan imponerad och glatt verraskad. Kpte en av varje frn munnas dr och de var riktigt starka fr mitt tycke vilket r nice. Jag gillade ocks att det verkligen har en liten god cannabis smak i basen, som inte tar ver helt men den bara finns dr som en riktig goding. Dom har ftt till smakerna jvligt bra.

Att de finns indica, hybrid och sativa r ju vldigt schysst ocks om man r sugen p ngon speciell effekt. Mste nmna att jag tycker det r trevligt att labb analyserna finns s man vet vad man trycker i sig, sknt med en bekrftelse att det r lagligt tnker jag. Alla var dunder, men favoriten var nd denna fr er som r intresserade https://munnas.se/products/thcjd-cce...-510-cartridge

Jag kommer ltt kpa igen
Blev lite sugen p o testa detta. Varit lite frsiktig med alla dessa lagliga varianter, rker bara hasch i vanliga fall, men rkt en hel del spice i ungdomen s vafan, vrre n det kan det ju inte va 😁

Har lite frgor ngon jttegrna fr svara p. Dessvrre var indican slut p munnas. Hybriden som rekommenderades hr ovan, kan den funka ven fr smnen tro? Hur r kicken p den? Hur lnge rcker en sn hr vape ungefr? Vldigt individuellt, jag vet, men hur mnga bloss behver man fr o bli lite stukad typ? Och fr att bli helt snkt? Och hur mnga bloss fr man ut p en sn hr?
Tacksam fr svar, trevlig kvll & god rk allihopa 🙏🏼
Citera
2024-01-21, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skurresnurre
Blev lite sugen p o testa detta. Varit lite frsiktig med alla dessa lagliga varianter, rker bara hasch i vanliga fall, men rkt en hel del spice i ungdomen s vafan, vrre n det kan det ju inte va 😁

Har lite frgor ngon jttegrna fr svara p. Dessvrre var indican slut p munnas. Hybriden som rekommenderades hr ovan, kan den funka ven fr smnen tro? Hur r kicken p den? Hur lnge rcker en sn hr vape ungefr? Vldigt individuellt, jag vet, men hur mnga bloss behver man fr o bli lite stukad typ? Och fr att bli helt snkt? Och hur mnga bloss fr man ut p en sn hr?
Tacksam fr svar, trevlig kvll & god rk allihopa 🙏🏼

1ml = ~300 bloss, kickar relativt hrt p vissa, jag knde inte jttemycket, vet ej om det hr ihop med min tolerans ifrn vanligt thc.
Citera
2024-01-22, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qalowlow
1ml = ~300 bloss, kickar relativt hrt p vissa, jag knde inte jttemycket, vet ej om det hr ihop med min tolerans ifrn vanligt thc.
Thx bro, fick mig o tnka ett varv till.. Kanske inte rcker riktigt om man r van vid tungt hasch o behver de fr smnen.. Men har ngon invndningar hr jag dom grna 🙌🏻
Citera
2024-01-22, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CBDtillTHC
Jag har lst exempel p THC-p verdoser dr folk tit ca 10-15 doser och utvecklat lngvariga effekter som suttit i i veckor upp till mnader. Kanske perman

Frgan r hur nyttigt det r fr cannabinoider receptorerna i hjrnan att komma i kontakt med dessa extremt potenta molekyler. Finns det risk fr frslitnings skador?

Om nu thc-jd r mer potent n thc-p br man vara frsiktig och dosera lgt.

Inget vi har svar p i dagslget men jag utgr frn att jag fuckar mina cannabionidreceptorer nr jag kper syntetiskt weed och jag tycker alla borde gra samma antagande och endast rka mycket sporadiskt
Citera
2024-01-22, 19:16
Medlem
MohinderHerbs avatar
Varfr vgrar folk acceptera att det r skillnad p spice/k2 och alternativa cannabinoider? Ni skapar bara frvirring. Spice/k2 tillhr en helt annan droggrupp och rkar sl p CB-receptorerna. Exempelvis THC-V, THC-P och HHC r kta fytocannabinoider (samma grupp som vanligt THC) som finns naturligt i cannabisplantan i sm mngder och utvinns via syntes fr att f fram en drglig mngd. Precis som man utvinner pencillin syntetiskt istllet fr att ta 2 kg grnmgelost. Och t.ex alkohol slr p bde nikotin- och opiodreceptorer men r fortfarande en helt annan drog.

HHC-O och H4CBD t.ex r derivat av fytocannabinoider dr man har modifierat kta fytocannabinoider. Ta ADHD medicin t.ex dr dextroamfetamin fortfarande r en amfetamin men r ett derivat av amfetaminsulfat (tjack).

Med det sagt s ska man va medveten om att sm molekylra ndringar kan ndra effekten och vara frsiktig och lsa p innan man stoppar i sig ntt.

Kom det inte fram att spice/k2 kunde ge fysiska skador p t.ex njurar? Vad jag vet finns det inga snna fall med fytocannabinoider. Man kan anta att derivaten ger liknande bieffekter som vanligt THC fast i olika grader.

Folk vill hlla sig lagliga fr att inte riskera krkort, jobb och vara en laglydig person med rent samvete, respektera det och sluta komma med propaganda som inte stmmer i alla trdar som handlar om altnoider....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in