2024-08-10, 02:17
Medlem
Ngon som testat blanda thch gummies med thcjd gummies? Har erfarenhet av bda men jag har inte vgat blanda..
Citera
2024-08-25, 00:13
Medlem
hinhales avatar
Citat:
THC-JD har 8 kolkopplingar (THC-p har 7, vanlig THC har 5) p sin svans vilket gr att den binder sig lttare till cannabinoider receptorerna och r frmodligen mer potent n THC-P.

Vad pratar du om? Vet du sjlv?

Exempel: - Etanol har tv kolatomer, metanol en. Men du blir blind av metanol. Sger ingenting om upptaget i kroppen och dess kemiska egenskaper.

Det finns andra komponenter, atomer, funktionella grupper i molekylens struktur som styr dess egenskaper i sig. Drtill hur mnet ifrga interagerar med receptorer (vilka? Det vet du inte) ffa nr ingen forskning finns, sger mig tv saker: det KAN troligen agera som andra cannabinoider, men r ingen garant alls. r mnet ifrga ngot som kopplar till cannabinoidreceptorer? Hur? Likadant? Annan affinitet n THC? Frga dig om kemi, r som att frga en dv om olika Iron Maiden-trummisars spelstilar. Folk som kan kemi bttre, kan skapa felveckade proteiner, samt teratogena former av nskade mnen.

Googlingstips: enantiomerer, prioner, Neurosedyn. Svra frgor har inte alltid jtteltta svar och du borde lsa nn kurs i organkemi.
Citera
2024-08-26, 00:40
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hinhale
Vad pratar du om? Vet du sjlv?

Exempel: - Etanol har tv kolatomer, metanol en. Men du blir blind av metanol. Sger ingenting om upptaget i kroppen och dess kemiska egenskaper.

Det finns andra komponenter, atomer, funktionella grupper i molekylens struktur som styr dess egenskaper i sig. Drtill hur mnet ifrga interagerar med receptorer (vilka? Det vet du inte) ffa nr ingen forskning finns, sger mig tv saker: det KAN troligen agera som andra cannabinoider, men r ingen garant alls. r mnet ifrga ngot som kopplar till cannabinoidreceptorer? Hur? Likadant? Annan affinitet n THC? Frga dig om kemi, r som att frga en dv om olika Iron Maiden-trummisars spelstilar. Folk som kan kemi bttre, kan skapa felveckade proteiner, samt teratogena former av nskade mnen.

Googlingstips: enantiomerer, prioner, Neurosedyn. Svra frgor har inte alltid jtteltta svar och du borde lsa nn kurs i organkemi.

Man behver ju inte vara forskare fr att kunna ta till sig information.

Det brukar ju fungera s med cannabinoider och det var allt han sa...

Sen stller du massa frgor som du kan googla fram svaret p. Vad ingen forskning alls? Det finns massor av forskning. Jwh-138 upptcktes (uppfanns?) 1942... Sen r det ju annat i produkterna som kallas thc-jd men det r ju vad de hvdar att det ska vara iallafall ven om det typ r 17% av ett jttorent destillat.
Citera
2024-08-27, 03:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
Testade JD-hash och blev positivt verraskad.
Var hero berry blue indica 40% thc-jd.
Var vldigt lst fr att vara hasch men klagar inte fr det blev ju ltt att mecka.
Knslan var ok och smaken med. ven om jag inte frstr varfr lgga in smak i Hasch. Jag vill knna haschsmaken inte godis eller annat.
Det borde de fixa enligt mig men folket kanske vill ha godishasch med som med vapes?
Men som substitut fr kta s funkar det bra. Knslan finns dr och nr man rker s knns det som vanligt.
Mnga plus och ngra sm minus.
Kommer kra p detta i sommar knns det som.

Fick idag en gubbe THC-JD 80% hasch av en kille rker just sista holken, vet inte om det r s jkla Nice, hller mig till riktigt brunt tror jag.
Citera
2024-08-30, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calikush
Fick idag en gubbe THC-JD 80% hasch av en kille rker just sista holken, vet inte om det r s jkla Nice, hller mig till riktigt brunt tror jag.

Just THCJD r lite speciell. Stark som fasen & sjlvklart inte lika "bred" i egenskaper som naturlig THC/CBD.

THCH r nog den jag sjlv har tyckt r mest lik "originalet".

Jag blandar ofta med ngot mer CBD-dominant eller andra psykoaktiva Cannabinoider fr att hitta en mer balanserad knsla.

THJD frbrnner jag i kryddmtt. Med ett par andra balanserade mixar/kombinationer s finner den sin plats hos mig tminstone. En hel pinne hemrullad med bara THCJD har jag bara provat ftal gnger. Styrkan/ruset r lite frrdiskt & lite fr starkt fr min smak. Men i rtt mngd, i sllskap av andra Cannabinoider (... och annat lagligt/sjlvplockat/importerat vxtmaterial...) s finner jag den mer dissociativa & pskyoaktiva effekten styrkan bidrar till vldigt behaglig. Ngot som hjlper mig att "koppla frn/av".

(Jag kan tnka mig att s.k. "storrkare" med en enorm tolerans gillar THJD, men nybrjare/mindre ventyrliga skulle jag tipsa om att brja milt med CBD/Spektrum-produkter i lg dos. Absolut inte en 2g FET THCJD Joint - Det r mer eller mindre en s.k. Tripp fr en del. Mvh)
Citera
2024-09-09, 16:41
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Kpte en vape och frsta gngen jag rkte var jag bng i nstan tre dagar, efter det inte s mycket. 600 puffs tjenare snarare 200.
Citera
2024-09-13, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringmigsen
Just THCJD r lite speciell. Stark som fasen & sjlvklart inte lika "bred" i egenskaper som naturlig THC/CBD.

THCH r nog den jag sjlv har tyckt r mest lik "originalet".

Jag blandar ofta med ngot mer CBD-dominant eller andra psykoaktiva Cannabinoider fr att hitta en mer balanserad knsla.

THJD frbrnner jag i kryddmtt. Med ett par andra balanserade mixar/kombinationer s finner den sin plats hos mig tminstone. En hel pinne hemrullad med bara THCJD har jag bara provat ftal gnger. Styrkan/ruset r lite frrdiskt & lite fr starkt fr min smak. Men i rtt mngd, i sllskap av andra Cannabinoider (... och annat lagligt/sjlvplockat/importerat vxtmaterial...) s finner jag den mer dissociativa & pskyoaktiva effekten styrkan bidrar till vldigt behaglig. Ngot som hjlper mig att "koppla frn/av".

(Jag kan tnka mig att s.k. "storrkare" med en enorm tolerans gillar THJD, men nybrjare/mindre ventyrliga skulle jag tipsa om att brja milt med CBD/Spektrum-produkter i lg dos. Absolut inte en 2g FET THCJD Joint - Det r mer eller mindre en s.k. Tripp fr en del. Mvh)

Har du provat Magic Mushroom Gummies Strawberry eller liknande? Vad tyckte du i sna fall om de?
Citera
2024-09-13, 18:20
Medlem
Flaskpostenss avatar
Jag r van rkare sen 15+ r och kan bara sga att noider suger! Blir knappt bng och knner mig lurad. N vanligt jvla rka ska det vara
Citera
2024-09-13, 18:29
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpostens
Jag r van rkare sen 15+ r och kan bara sga att noider suger! Blir knappt bng och knner mig lurad. N vanligt jvla rka ska det vara
Det kanske inte r fr alla. lskar verkligen JD bde som hasch och buds. Vape funkar med men fredrar det som pminner om det riktiga s det knns mer kta.
Citera
2024-09-15, 14:09
Medlem
fskers avatar
Nn som har koll p detektionstider?
Citera
2024-09-27, 23:47
Medlem
KaninSlejpners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Kpte en vape och frsta gngen jag rkte var jag bng i nstan tre dagar, efter det inte s mycket. 600 puffs tjenare snarare 200.

Du kan rka 500g och bli bng en handfull gnger. Lngvarigt Cannabisbruk r kraftigt verskattat.
Citera
2024-12-14, 15:30
Medlem
Kpte gummies hrom veckan. Tycker det tog lng tid fr det att fsta +2h. Behagligt rus fr all del, men tyckte det var sjukt potent s frsta gngen lg jag bara och dregla, oknt hur lnge. Dagen efter har det suttit i fr mig, bara en knsla att det snurrar till i huvudet om jag rrt mig fr fort, typ bjt mig ner eller vnt p huvudet hastigt. Har inte vgat kra bil dagen efter, tnker att om jag r s torr i munnen och ibland snurrar till s mrks det skert m jag blir stoppad. Vansinnigt bra smrtstillande, smre fr smnen.
Jag kommer inte kpa samma igen, har ngon tips p bttre fr smn, och grna gr ur kroppen lite fortare?

Jag berusad mig typ 10 gnger per r, d fr smn och smrta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in