2024-01-20, 21:48
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Jag har som sagt ingen aning om hans avsikter.
Han kan sadla om till Advokat.
V1king brinner för att hjälpa utsatta män i nöd.
Citera
2024-01-20, 22:16
Medlem
Citat:
1) Att du säger Viking är full hjälper inte ditt case, det är ju HAN av de både som berättar alla ställningar först

Du är ju rätt duktig på att anklaga dina motståndare för ohederlighet, dålig läs- och skrivförståelse o s v Hur är det själv med dina påhittade saker. Du skriver att Viking var den som först berättade hur sexet gick till.
MEN det stämmer ju inte.
26/10, 13.45 (d v s ca 10-11 timmar efter våldtäkten) hålls det första förhöret med BO där hon rätt detaljerat berättar om olika positioner där Viking tvingar till sig såväl vaginalt som oralt sex. Hon beskriver också hur blåmärkena kom till med det mycket hårda sexet mot/vid bordet.
Vid det här förshörstillfället var BO påtagligt chockad/uppriven vilket hennes vänner bekräftade någon timma innan. Förmodligen kom hon inte ihåg allt vid första förhöret.

26/10, 20.10 hålls första förhöret med Viking, där han beskriver sin version av det hela och hur det hela gick till enligt honom.

Hur kan du få det till att det var Viking som först berättade om olika ställningar? Nu har det dock ingen betydelse vem som berättar/minns saker/ställningar först. Det är ju en av anledningarna till att man har flera förhör och vid behov kan ställa motfrågor. T ex är det uppenbart att Viking kollrar bort sig när han konfronteras med de stora blåmärkena. Hade dessa blåmärken uppkommit tidigare vid någon judoträning någon dag innan hade han garanterat ej kunna hålla henne där utan att hon skrikit som en stucken gris av smärta. Nu skrek hon ändå till ordentligt och han lossade greppet en aning.

Men men, det blir rundgång i detta. Du har bestämt dig för att Viking pratar sanning och BO ljuger. Vi får väl se vad hovrätten kommer fram till om några månader. Var så god att få sista ordet
Citera
2024-01-20, 22:21
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Snälla, sluta. Du ser väl själv hur korkat det låter? Hon kunde inte avvara 1 minut under dessa 46 minuter? Är du på riktigt, människa?

Eller bara skriva "kommer ner om 1 min" till V?

Snälla, säg att du skojar?

Som sagt, du har din uppfattning och jag har min.
Jag idiotförklarar inte dig för den skull.
Det vore fint du inte idiotförklarade mig men det är kanske för mycket begärt.

Jag noterar också att jag serverar detaljerade analyser gång på gång, varvid du och andra slentrianmässigt sågar dem med ad hominem.
Du kommer sällan med egna analyser av materialet. Det är kanske bekvämare att bara kasta skit?

Jag är färdig med frågan om MÄ klädsel och anser den juridiskt ointressant.
Lagen kräver inte att man ska bära anständig klädsel för att slippa bli våldtagen.

Hade varit roligare att diskutera vad som händer härnäst i processen. Men det är väl också för mycket att hoppas på att någon kunnig i processrätt skulle läsa här.
Citera
2024-01-20, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Om tidsstämplarna i FUP är tillförlitliga så varade konversationen mellan MÄ och kompisen mellan 00:43 och 01:29.
Parallellt med detta gav MÄ vägbeskrivning till V. mellan 01:22 och 01:26 då han var framme vid MÄs port.

Min slutsats är därför att hon inte hann byta om eller i vart fall tappade fokus på den frågan medan tiden rann iväg.

Haha, vilket skitsnack... "Min slutsats är att hon inte hann byta om på 46 minuter eller råkade glömma att hon bara hade nattlinne och trosor på sig".

Clown.
Citera
2024-01-20, 22:41
Medlem
Killens liv är typ förstört?
Citera
2024-01-20, 22:49
Medlem
GatlingGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Haha, vilket skitsnack... "Min slutsats är att hon inte hann byta om på 46 minuter eller råkade glömma att hon bara hade nattlinne och trosor på sig".

Clown.

Så så, låt nu HowLongIsNow infantilisera det stackars brottsoffret som är inkapabelt att ta hand om sig själv och därmed behöver en ridderlig räddare i nöden.

Det är intressant att dynamiken uppstår genom blott text men sen tilläts å andra sidan aldrig HowLongIsNow att vara barn då hans mor projicerade och gjorde honom ansvarig för sina känslor.

Det är arkaiska psykodynamiska processer som styr den här formen av repetitions-kompulsioner. En kvinna kan alltså antingen vara ren och oskuldsfull eller en total rännstenshora, kvinnan i det här fallet är i expositionen det förstnämnda.
Citera
2024-01-20, 22:53
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Du är ju rätt duktig på att anklaga dina motståndare för ohederlighet, dålig läs- och skrivförståelse o s v Hur är det själv med dina påhittade saker. Du skriver att Viking var den som först berättade hur sexet gick till.
MEN det stämmer ju inte.

Suck. Nej. Jag skrev att han berättar om ALLA ställningar först. Förstår du skillnaden?

Citat:
Förmodligen kom hon inte ihåg allt vid första förhöret.

Även OM så var fallet så skulle det innebär att hon ljög i rätten eftersom hon där ger en annan förklaring till varför hon inte berättade i de första förhören. Så med din syn så ljög hon antingen för polisen, eller så ljög hon i rätten. Välj en, din lilla clown

Citat:
Hur kan du få det till att det var Viking som först berättade om olika ställningar?

Inte olika ställningar. ALLA ställningar. Förstår du skillnaden?

MÄ berättade inte om sista ställningen förrän polisen konfronterade henne med V:s uppgifter. Fastän hon ombads berätta så detaljerat som möjligt. Lustigt det där hur man kan glömma den ställning som minst pekar på våldtäkt

Citat:
Nu har det dock ingen betydelse vem som berättar/minns saker/ställningar först.

Klart det har. Du tror inte det är viktigt när MÄ bara råkar missa den ställning som är minst kompatibel med våldtäkt? Trots två förhör? Trots uppmaning att vara detaljerad?

Citat:
T ex är det uppenbart att Viking kollrar bort sig när han konfronteras med de stora blåmärkena. Hade dessa blåmärken uppkommit tidigare vid någon judoträning någon dag innan hade han garanterat ej kunna hålla henne där utan att hon skrikit som en stucken gris av smärta. Nu skrek hon ändå till ordentligt och han lossade greppet en aning.

Vilket trams

Citat:
Du har bestämt dig för att Viking pratar sanning och BO ljuger.

Av någon märklig anledning så använder sig samtliga MÄ:s försvarare av strawman-argument. Är det en intellektuell brist eller bara ohederlighet? Eller lite av båda?
Citera
2024-01-20, 23:11
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Som sagt, du har din uppfattning och jag har min.
Jag idiotförklarar inte dig för den skull.

Det beror ifs kanske på att jag inte kommer med en idiotförklaring? Du borde verkligen skämmas som presenterar det där tramset, du tror omöjligt ens på det själv. Patetiskt. Och till råga på allt anklagar du andra för att inte ha läst FUP noggrant nog när du presenterar det. Det finns inga ord för hur illa du beter dig. Äckligt.

Citat:
Det vore fint du inte idiotförklarade mig men det är kanske för mycket begärt.

I samma sekund du slutar komma med saker du vet inte stämmer så kommer jag sluta. Jag har bett dig gång på gång: VAR BARA ÄRLIG, det är allt jag vill. Det är extremt respektlöst att bete sig som du gör och helt sjukt att höra dig gnälla fastän du vet att du ljuger.

Citat:
Jag noterar också att jag serverar detaljerade analyser gång på gång, varvid du och andra slentrianmässigt sågar dem med ad hominem.

"Detaljerade analyser"

"MÄ kunde inte avvara 1 min för att byta om" trots att hon bara sitter och skriver trams med sin kompis i tre-fucking-kvart. Tack för analysen, Sherlock

Citat:
Du kommer sällan med egna analyser av materialet.

Min trådhistorik talar för sig själv och jag litar på att ärliga människor kan bilda sig en egen uppfattning. Jag anser mig ha redogjort för exakt var jag står och varför.

Citat:
Jag är färdig med frågan om MÄ klädsel och anser den juridiskt ointressant.

Haha vilken chock att du inte vill prata om den längre nu när du blivit bortgjord. Igen. Skyll bara inte på mig, jag har hela tiden bett dig att bara vara ärlig. Men nu får skörda frukten av dina lögner genom att bli utskrattad

Citat:
Lagen kräver inte att man ska bära anständig klädsel för att slippa bli våldtagen.

Strawman. Igen.

Citat:
Hade varit roligare att diskutera vad som händer härnäst i processen.

Allra roligaste hade varit att diskutera varför du inte tror att MÄ kan avvara 1 min under trekvarts messande om "rizz" och "fuckboys" och "fitta" och "bror" hit o dit
Citera
2024-01-20, 23:16
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonRonaldinho
Killens liv är typ förstört?

Nja, han kommer ju frias i HR om han får fatt på en advokat som inte är gravt inkompetent. Men visst har hans liv fått sig en riktig törn.
Citera
2024-01-20, 23:26
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa

Clown.

Det är verkligen helt sjukt vad MÄ-fanboys-patrasket drar till med. MÄ säger till och med precis innan "Jag tar bara på mig en kappa för jag springer ner och öppnar dörren till honom."

Och HowLongIsNow bara: "Hon tappade fokus på frågan"

Eller så sitter MÄ och pratar fitta i trekvart och HowLongIsNow bara: "Hon hann inte byta innan V dök upp"

Helt sjukt. Jag pendlar mellan att bli förbannad över deras äckliga beteende och att skratta åt hur urbota krokade de är.
Citera
2024-01-20, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
MEN det stämmer ju inte.
26/10, 13.45 (d v s ca 10-11 timmar efter våldtäkten) hålls det första förhöret med BO där hon rätt detaljerat berättar om olika positioner där Viking tvingar till sig såväl vaginalt som oralt sex. Hon beskriver också hur blåmärkena kom till med det mycket hårda sexet mot/vid bordet.
Vid det här förshörstillfället var BO påtagligt chockad/uppriven vilket hennes vänner bekräftade någon timma innan. Förmodligen kom hon inte ihåg allt vid första förhöret.

26/10, 20.10 hålls första förhöret med Viking, där han beskriver sin version av det hela och hur det hela gick till enligt honom.

Hur kan du få det till att det var Viking som först berättade om olika ställningar? Nu har det dock ingen betydelse vem som berättar/minns saker/ställningar först. Det är ju en av anledningarna till att man har flera förhör och vid behov kan ställa motfrågor. T ex är det uppenbart att Viking kollrar bort sig när han konfronteras med de stora blåmärkena. Hade dessa blåmärken uppkommit tidigare vid någon judoträning någon dag innan hade han garanterat ej kunna hålla henne där utan att hon skrikit som en stucken gris av smärta. Nu skrek hon ändå till ordentligt och han lossade greppet en aning.

Men men, det blir rundgång i detta. Du har bestämt dig för att Viking pratar sanning och BO ljuger. Vi får väl se vad hovrätten kommer fram till om några månader. Var så god att få sista ordet

V är den enda av dem som lämnat samma redogörelse alla förhör. Vilket målsägande inte gjort. Hon glömde bara alla de detaljer som visar på att hon var aktiv under det hela. Men det är ju lätt glömt...
Citera
2024-01-20, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoderDaniel
Märker du inte att du talar emot dig själv nu? Du sätter en kontext i dina exempel. Underkänt.

Jag märker att du fortfarande inte lyckats peka på vad jag har fel i angående juridiken.

Citat:
Ojoj duktigt jobbat, PA. Du har hittat funktionen med historiska inlägg. Det har jag med. På flashback, och andra ställen.

Skärmdumpar: finns.

Istället för att agera som en liten krake härinne så kan du ju ta det med mig personligen nästa gång vi ses, om du nu tror att du vet vem jag är.
Men det har du givetvis inte ryggrad till, eller hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in