2024-01-20, 21:10
Medlem
RoderDaniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrsos2
Jag har visst bemött dina ”argument”, och det vet du. För du är väl läskunnig…?

Jag är inte intresserad av din debila metadebatt där du försöker skriva om verkligheten.

Faktum kvarstår: Att någonting är vanligt mäts i hur ofta och många gånger det inträffar, alldeles oavsett vad man jämför med.
Whataboutism är ett argumentationsfel, återkom när du lärt dig att låta bli sådana.

Men snälla, du har fel. Hur vanligt något är bestäms genom att sätta det i en kontext. Allt är relativt. Är Flashback en plats för dig att få utlopp för något du inte får i vanliga livet?
Citera
2024-01-20, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Frågan är ganska poänglös. Jag gör nämligen inte gällande att Viking missar hennes signaler kvällen innan, jag gör gällande att hon visade samtycke men sedan ångrar sig efteråt. Så det enda jag tänker kring det är att MÄ helt plötsligt är kapabel att köra ut honom, trots att hon var "för rädd" kvällen innan. Och att det indikerar att Viking respekterar ett nej.
_________

Så. Då kanske du kan bemöta det jag skrev till dig? Eller är det andra regler för dig?

Eller så hade han inte koll där några 6-7 timmar tidigare där i rusdimman.

Jag har nog överskattat din förmåga läsförmåga. På din fråga; Vad har detta med hennes lögner i polisförhör att göra???? Jag skrev att hon var chockad/traumatiserad under övergreppet, då är det vanligt att man glömmer. Eftersom Viking säger att han är för full för att komma efter närmare 2 timmars juckande i mörkret är det lätt att glömma alla ställningar. Det är ju därför man har flera förhör med såväl BO som med Viking. Dessa förhör kan ju hjälpa i det här fallet 2 personer att komma ihåg saker. Eller ifrågasätta utsagor. Du har även fått andra vettiga förklaringar.

MEN den här diskussionen och även dina övriga diskussioner med andra känns rätt meningslösa. Du påstår ju att BO har sagt saker och ljuger om det mesta, medan du litar på att det Viking säger stämmer med det som faktiskt hänt. Det är mycket anmärkningsvärt att man kan ha den utgångspunkten med de fakta vi vet från dom och FUP. Vi får vänta och se vad hovrätten kommer fram till helt enkelt.
Citera
2024-01-20, 21:17
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Vad sägs om att svarar på mitt inlägg huruvida hon hann byta om eller inte, innan du lämnar? Det är väl inte så att du undviker det?

Absolut, jag har svarat på frågan tidigare, kanske inte på ditt inlägg.
Min uppfattning är att hon diskuterade med kompisen om hon borde byta kläder och innan den diskussionen landat så dök V. upp utanför hennes port, och hon tog på sig en kappa och gick ner.

Om tidsstämplarna i FUP är tillförlitliga så varade konversationen mellan MÄ och kompisen mellan 00:43 och 01:29.
Parallellt med detta gav MÄ vägbeskrivning till V. mellan 01:22 och 01:26 då han var framme vid MÄs port.

Min slutsats är därför att hon inte hann byta om eller i vart fall tappade fokus på den frågan medan tiden rann iväg.
Citera
2024-01-20, 21:21
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Jag har nog överskattat din förmåga läsförmåga.

Eller din egen skrivförmåga?

Citat:
På din fråga; Vad har detta med hennes lögner i polisförhör att göra???? Jag skrev att hon var chockad/traumatiserad under övergreppet, då är det vanligt att man glömmer. Eftersom Viking säger att han är för full för att komma efter närmare 2 timmars juckande i mörkret är det lätt att glömma alla ställningar.

1) Att du säger Viking är full hjälper inte ditt case, det är ju HAN av de både som berättar alla ställningar först

2) Den enda ställningen hon glömmer bara råkar vara den minst kompatibla med våldtäkt? Morsning : lol:

3) Om din förklaring stämmet betydet det att hon ljuger i rätten

Citat:
Du har även fått andra vettiga förklaringar.

Nej.

Citat:
Du påstår ju att BO har sagt saker och ljuger om det mesta, medan du litar på att det Viking säger stämmer med det som faktiskt hänt. Det är mycket anmärkningsvärt att man kan ha den utgångspunkten med de fakta vi vet från dom och FUP.

Strawman. Igen.
Citera
2024-01-20, 21:26
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Absolut, jag har svarat på frågan tidigare, kanske inte på ditt inlägg.
Min uppfattning är att hon diskuterade med kompisen om hon borde byta kläder och innan den diskussionen landat så dök V. upp utanför hennes port, och hon tog på sig en kappa och gick ner.

Om tidsstämplarna i FUP är tillförlitliga så varade konversationen mellan MÄ och kompisen mellan 00:43 och 01:29.
Parallellt med detta gav MÄ vägbeskrivning till V. mellan 01:22 och 01:26 då han var framme vid MÄs port.

Min slutsats är därför att hon inte hann byta om eller i vart fall tappade fokus på den frågan medan tiden rann iväg.

Snälla, sluta. Du ser väl själv hur korkat det låter? Hon kunde inte avvara 1 minut under dessa 46 minuter? Är du på riktigt, människa?

Eller bara skriva "kommer ner om 1 min" till V?

Snälla, säg att du skojar?
Citera
2024-01-20, 21:27
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Alltså, uppgifterna om de olika männens intresse för MÄ kommer från förhören med MÄ. Så hon har absolut berättat det för polisen.
Du bör läsa förhören med MÄ igen om du inte tror mig.

Gällande trovärdigheten hos MÄ kring hennes relationer så har du din uppfattning och jag har min.
Jag är inte MÄs psykolog och det tror jag inte du är heller (för då hade du inte fått lov att diskutera din klient här.)
Jag lämnar denna diskussion nu.

Vill hellre diskutera nästa steg i processen.
Nästa steg blir väl överklagan och byte av advokat, antar jag.
I väntan på att fallet tas upp i hovrätten tvingas, MÄ och MGM att mötas nästan dagligen på skolan, föreläsningar och laborationer.
Umgänget via faddergruppen är säkerligen borta för gott.
Citera
2024-01-20, 21:30
Medlem
Nu har jag läst fup. Vilket jäkla WT målsägande är. Sjukt språk. Sjuk attityd. V lär gå fri i hovrätten. Även läst Vs överklagan. Sjukt dålig advokat, hoppas hon blir av med sin legitimation. 29 år alldeles för ung å grön och bimbo över henne för att vara någon slags spelbricka för människors öde.
Citera
2024-01-20, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoderDaniel
Men snälla, du har fel. Hur vanligt något är bestäms genom att sätta det i en kontext. Allt är relativt.

Nej. Hur vanligt någonting är behöver inte alls mätas i relation till någonting annat.
Det kan vara vanligt bara utifrån hur ofta det förekommer under en viss tid, och på ett år så är den lågt räknade siffran 578 gånger naturligtvis vanligt. Hade det varit utslaget på 10 år hade det varit mycket mindre vanligt.

Citat:
Är Flashback en plats för dig att få utlopp för något du inte får i vanliga livet?

För någon som lipade om ”ad hominem” när han fick en fråga så är du rätt snabb att ta till dem själv.
Hycklar much…?

Du vet vad Flashback är va?
Ett diskussionsforum där man har mer yttrandefrihet än andra ställen och slipper bli censurerad för att man talar klarspråk om vad man tycker.
Du använder det på precis samma vis själv.
Så hur var det med hyckleriet?

Citat:
Citat RoderDaniel:

”Säljare generellt, mäklare, bilförsäljare och telefonförsäljare framför allt. Swish-journalister, influencers, livscoacher är alla onödiga. Kockar som skäller ut folk för att de stekt en bit lax 15 sekunder för länge hade passat bättre som fångvaktare i Brasilien. ”Key account managers”, viktigpettrar som hittat sin titel i ett flingpaket. Hatar dom jävlarna.”

”Haha. Macron är fransman, alltså en kåtbock. Inget nytt under solen. Att trumpeten ägnar sig åt sånt här. Han är patetisk.”

”Du klär dig som en karaktär ur en serie, ett spel eller liknande. Du ”hämtar inspiration” från anime och annat. Leker du stekare i kläder från hm/dressmann/brothers/mq? Tönt.

Sedan kan man absolut hålla isär begreppen nörd och tönt. Folk som leker cosplay och stylar sig som anime-figurer kallar sig gärna nördar. De tycker att de har spetskompetens inom sitt område och för kulturvärlden framåt. Det gör de inte. De är bara töntar.”

”Ok din fjant

”Du är inte i toppform utifrån ett jägarperspektiv. Hur du skriver talar dessutom emot ditt psyke. Du är alltför jag-centrerad och narcissistisk.”

Citera
2024-01-20, 21:35
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Nästa steg blir väl överklagan och byte av advokat, antar jag.
I väntan på att fallet tas upp i hovrätten tvingas, MÄ och MGM att mötas nästan dagligen på skolan, föreläsningar och laborationer.
Umgänget via faddergruppen är säkerligen borta för gott.

Hon har hoppat av och han har suttit häktad. Ingen aning om han ämnar gå tillbaka till Chalmers.
Citera
2024-01-20, 21:37
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olleph
Nu har jag läst fup. Vilket jäkla WT målsägande är. Sjukt språk. Sjuk attityd. V lär gå fri i hovrätten. Även läst Vs överklagan. Sjukt dålig advokat, hoppas hon blir av med sin legitimation. 29 år alldeles för ung å grön och bimbo över henne för att vara någon slags spelbricka för människors öde.

Man behöver inte tro på hans överklagande för att se att hon är en dålig advokat. Fup är ren guldgruva med ammunition mot MÄ som inte användes ordentligt.
Citera
2024-01-20, 21:40
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Hon har hoppat av och han har suttit häktad. Ingen aning om han ämnar gå tillbaka till Chalmers.
Varför inte?
Han har hamnat efter, men han kan ta sin utbildning, även om han blir klar senare än han tänkt sig.
Citera
2024-01-20, 21:46
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Varför inte?
Han har hamnat efter, men han kan ta sin utbildning, även om han blir klar senare än han tänkt sig.

Jag har som sagt ingen aning om hans avsikter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in