2024-01-20, 19:31
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
KP har inte kunnat visa att tiden för stämplingen är fastslagen i utredningen. Finns inget i materialet som säger tiden är fastslagen i utredningen.

Det är fakta att det inte finns några som helst uppgifter om att polisen slagit fast tiden för utstämplingen.

Holmér rättar Linder vid ett tillfälle: Att tiden då SE stämplade ut var 23:19.

Tiden slogs fast av RB, en expert på området, redan dagen efter: 23:19. PH för in samma uppgift i sitt PM.

Om polisen kollat upp det hade de ändå vänt sig till RB, vilken var den ansvarige på Skandia.

Man kan i och för sig säga att detta skedde: PH hade varit polis under lång tid.

Hade polisen ens tänkt på att dubbelkolla systemklockan med Fröken Ur?

Det går ju inte att dubbelkolla ett papper på så vis ...
Citera
2024-01-20, 19:34
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Det skulle vara de korta byxorna

https://magasinetfilter.se/wp-content/uploads/2018/05/VITTNESF%C3%96RH%C3%96R-Nicola-Fauzzi.pdf

Ingen beskriver dock en man i tidiga 20-årsåldern som GM?

Han är lite lik gamle Bond, Timothy Dalton! Det kanske kan vara nåt för konspirationsteoretikerna.
Citera
2024-01-20, 19:35
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faderlig
Man kan lika gärna pussla ihop NFs signalement som SEs.

NF är faktiskt lättare. Barhuvad, blå täckjacka, mörkt hår, sydländskt utseende.

Å herregud. Look at you go!

Men starta upp en sådan tråd då, där du utforskar detta.
Citera
2024-01-20, 19:39
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Jag har skrivit det innan och skriver det igen....

Jag tror inte på Engströms berättelse och det är inte en liten detalj hit och dit utan jag tror inte på Engströms berättelse från start till mål...

Jag köper inte heller anledningen till att han skulle hitta på en massa enbart för uppmärksamhet eller spela viktig , iallafall inte som att det skulle utesluta honom som misstänkt!

Anledningen till att jag misstänker honom för att ljuga i hela sin berättelse det är pågrund av att allt han säger finns det stora frågetecken som alltid ska fyllas med en massa tillfälligheter eller andra anledningar...

1 Engström beskriver inte brottsplatsen på ett naturligt sätt från Skandia ( Japp jag anser att han borde sett eller hört något )

2 Han påstår att han inte pratar med väktarna ( Även här oklart dock märkligt om han är GM )

3 Nämner olika tider om sin utstämplingstid ( visst han kan glömma eller ta fel )

4 Är med vid livräddningen ?

5 Pratar med Lisbeth

6 Ser LJ

7 Språngmarschen

8 Överhör Supervittnet

9 Nekad Vittnesmål

Helheten av hans berättelse känner jag inte är trovärdig och jag tror han ljuger
Punkt 1. Han säger att han hör och ser saker.

Punkt 4 får du svar på i mitt inlägg till Dalulven några inlägg upp.

Punkt 5 visade jag för bara några timmar dig de flertalet saker som tyder på att det är korrekt.

Punkt 6 kan man lika gärna använda som något som tyder på att han var på plats

Punkt 8 kan få en förklaring i det vittnesmål jag länkade till i ovan nämnda inlägg. Polisen körde iväg folk utan att ta uppgifter(vilket även stärker Punkt 9) Då har vi inte alla vittnesuppgifter och dokumenterade och kan inte veta vad folk på plats har sagt för signalement. Ett sent tillkommet vittne kan ha sett SE springa in i gränden och uppgett detta till polisen och blivit avvisad.

Punkt 9 får stöd i det ovan och av andra vittnen tex PW som också säger något liknande.
Citera
2024-01-20, 19:40
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven

Han är lite lik gamle Bond, Timothy Dalton! Det kanske kan vara nåt för konspirationsteoretikerna.
Ja det är nog bara SE som rapporterat iakttagelse av en "yngre" person ( underförstått skulle kunna vara GM)
Senast redigerad av MrBarnaby 2024-01-20 kl. 19:44.
Citera
2024-01-20, 19:41
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Å herregud. Look at you go!

Men starta upp en sådan tråd då, där du utforskar detta.
Nej, att man kan pussla ihop signalement betyder nämligen ingenting.

Men NF är ju faktiskt inte beskriven på plats efter mordet såsom SE verkar vara.
Citera
2024-01-20, 19:42
Medlem
Faderligs avatar
Citat:

Ibland syns de dubbla måttstockarna bättre än vanligt.

Ingen beskriver en man i 50-årsåldern som GM heller.
Citera
2024-01-20, 19:45
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Nej, att man kan pussla ihop signalement betyder nämligen ingenting.

Men NF är ju faktiskt inte beskriven på plats efter mordet såsom SE verkar vara.

NF påstod heller inte att han var kvar på platsen. Han hade passerat Adolf Fredriks Kyrkogata?

SE beskrev sig lugnt pratandes med en klar och tydlig LP, knästående en meter ifrån AH, att han och LJ stirrade på varandra i 4-6 sekunder, att en polis knackade honom på axeln och frågade om vägen, att han militäriskt visade patrullen rätt håll, att han blev avvisad av en polis, att KJ tilltalade honom ... INGEN av dessa interaktioner ser ut att ha skett.
Citera
2024-01-20, 19:48
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ibland syns de dubbla måttstockarna bättre än vanligt.

Ingen beskriver en man i 50-årsåldern som GM heller.

AH beskriver honom som "medelålders". Flera säger att det inte var någon yngre man.

En del är inne på 40+ ... NF, den ende som ser honom framifrån, beskriver honom som "lite äldre".

Så en yngling i 20-årsåldern kan uteslutas.

Däremot kan Skandiamannens spänstiga steg göra honom tolkningsbar som runt 40 bakifrån.
Citera
2024-01-20, 19:49
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
NF påstod heller inte att han var kvar på platsen. Han hade passerat Adolf Fredriks Kyrkogata?

SE beskrev sig lugnt pratandes med en klar och tydlig LP, knästående en meter ifrån AH, att han och LJ stirrade på varandra i 4-6 sekunder, att en polis knackade honom på axeln och frågade om vägen, att han militäriskt visade patrullen rätt håll, att han blev avvisad av en polis, att KJ tilltalade honom ... INGEN av dessa interaktioner ser ut att ha skett.
Såklart det inte har skett eftersom du har hittat på dom själv.
Det där är inte vad SE säger. Det vet du alldeles utmärkt själv.
Citera
2024-01-20, 19:51
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
AH beskriver honom som "medelålders". Flera säger att det inte var någon yngre man.

En del är inne på 40+ ... NF, den ende som ser honom framifrån, beskriver honom som "lite äldre".

Så en yngling i 20-årsåldern kan uteslutas.

Däremot kan Skandiamannens spänstiga steg göra honom tolkningsbar som runt 40 bakifrån.
Tolkningsbar som 40 från sidan, bakifrån, framifrån och i ansiktet. Jojo.

De dubbla måttstockarna kommer aldrig att sluta användas.
Citera
2024-01-20, 19:56
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Tolkningsbar som 40 från sidan, bakifrån, framifrån och i ansiktet. Jojo.

De dubbla måttstockarna kommer aldrig att sluta användas.

De enda som såg honom framifrån var YN och LJ? Men YN i visst mörker.

De enda som ser honom från sidan är AD, hans passagerare och delvis LJ?

De flesta ser bara ryggtavlan av GM, under några få sekunder, i visst mörker eller motljus ...

Men även i dagsljus kan det vara svårt att komma ihåg folk.

Plus att, som nyligen påpekades, detaljer kan "byta person". Kepsen hamnar på AB, o.s.v.

Ett fenomen känt sedan folk mindes tandställning på Jaws flickvän i "Moonraker"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in