2024-01-20, 17:58
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Du som har så bra läsförståelse Jag ställde ett par frågor som du missade, och som har koppling till att hon kanske inte minns alla detaljer i de första förhören. Provar igen:

Om det gör dig lycklig så ska du får svar, jag tyckte iaf inte det var särskilt viktiga frågor.

Citat:
Hur kommer det sig du litar mer på en tydligt berusad man än på en nykter kvinna?

För att jag värderar svaren de ger gentemot övriga kända omständigheter och tydligt ser att MÄ ljuger. Deras kön har ingen betydelse och berusningen i det aktuella fallet har ingen direkt relevans för mig av diverse anledningar.

Citat:
Uppenbarligen uppfattade han nej-signaler på morgonen när han försökte ge sig på henne igen. Hur tänker du kring det?

Frågan är ganska poänglös. Jag gör nämligen inte gällande att Viking missar hennes signaler kvällen innan, jag gör gällande att hon visade samtycke men sedan ångrar sig efteråt. Så det enda jag tänker kring det är att MÄ helt plötsligt är kapabel att köra ut honom, trots att hon var "för rädd" kvällen innan. Och att det indikerar att Viking respekterar ett nej.
_________

Så. Då kanske du kan bemöta det jag skrev till dig? Eller är det andra regler för dig?
Citera
2024-01-20, 18:05
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varian
Okej, vad du säger angår inte mig. [MÄ] kallade det dock en date medan Tomatkungen insisterade på att [MÄ] hade kallat det för en "kompisdate". Detta visade sig vara en av Tomatkungens många lögner genom tråden.

Nej det visar bara att du är slarvig med fakta.
MÄ förklarar i förhör att hon inte avsåg en dejt i meningen kärleksdejt utan att det avsåg en träff med en kompis kallad Kingen.
Hon anar att Kingen kan vara intresserad av henne men definierar det inte så från hennes sida.
Hon är inte redo för att kärleksdejta ännu.

Om man inte förstår ovanstående så bor man så att säga under en sten och har dålig inblick i unga människors vardag.
Citera
2024-01-20, 18:06
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Om du läser FUP noggrant så ser du att konversationen med kompisen fortfarande pågick dök upp utanför hennes port.
Hon hann inte byta om utan fick slänga på sig kappan och gå ner.

Vilken jävla bullshit. Hon hade gott om tid, hon höll ju på en bra stund med att skicka typ 20 vägbeskrivningar till honom för i helvete! Det tar inte ens minut att slänga på sig ett par mjukisbyxor och en hoodie.

Därtill: Har du ens läst konversationen med hennes kompis? En bra bit EFTER att hon pratar om nattlinnet så skriver hon "Så han är här om tio minuter. Och det är typ jag har aldrig snackat med honom. Det är jättestelt.".

Hon hade all tid i världen. PUNKT. Erkänn att du har fel. Igen.
Citera
2024-01-20, 18:09
Medlem
Citat:
Ordet ”dejt” används numera för alla möjliga typer av bokade träffar mellan personer. Inklusive av mig själv.
Träningsdejt, lekdejt mellan barn osv.

Jag får säkert mothugg av ett antal personer som har begränsad erfarenhet av socialt liv IRL och således aldrig behöver boka tid med vänner och bekanta.

Uppdatering: japp, där kom första mothugget som förväntat, från en person som har noll koll på hur unga människor uttrycker sig.

Fast nu är du ju bara ohederlig igen.
Lekdejt och träningsdejt är ord man skämtsamt använder med antydning till att när man brukar göra upp träffar på det viset så handlar det om mer romantiska förehavanden.

Hon säger dessutom i chatten med sin kompis att hon varit på date. Inte kompisdate. Hon säger det också i jämförelse och i samma kategori som sin expojkvän, och den tilltalade.
Varför skulle hon kategorisera daten med ”Kingen”, och mötet med den tilltalade, tillsammans med sin expojkvän, och numera pojkvän igen…?

Du förtydligar din kompiösa ohederlighet genom att försöka förekomma förväntade motargument(som du vet att du kommer att få eftersom du vet att du har fel) genom att i förväg försöka hävda att alla som säger emot dig skulle vara okunniga på något vis.
Patetiskt.

Hur fan kan ni fyra(ja, ni är bara fyra som desperat, rabiat, och ryggradslöst fortsätter förneka en uppenbar verklighet) leva med er själva.
Det är obegripligt.
Citera
2024-01-20, 18:10
Medlem
Snedsneglares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrsos2
Det tror jag inte.

Nej, och nej.

Jo, det kan det givetvis, din debila lallare.

Det där är ju, fortfarande, ett felaktigt räkneexempel, eftersom antalet faktiska, och anmälda, våldtäkter, fortfarande, inte har ett jävla vitten att göra med att det är vanligt med falska våldtäktsanklagelser.

Eftersom du inte begriper hur räkneexempel fungerar så hade du fåtg hävda vad du vill, du är uppenbarligen obildbar.

Eller så kan du försöka hänga med lite. Det är ju för fan du som har ylat om antalet anmälda våldtäkter men du begriper inte ens när man räknar ut hur många det blir på ett åt utifrån dina egna siffror…
Jösses.

Det kan det ja. Äntligen.

Jo, det är det, fortfarande.

Nej, ditt jävla ärkenöt.
Man beräknar INTE en risk att utsättas för en falsk våldtäktsanklagelse genom att sälla dig till folk som begår våldtäkter. Hur i helvete kan du inte greppa det?
Sammanhangen hänger ju för fan inte ens ihop.
Risk räknas ut genom hur vanligt någonting är utifrån vad fan som helst, men inte handlingar faktiskt utförda av någon annan.
Det kan slås ut på geografi, befolkningsmängd, dagar på året, men framförallt på hur jävla vanligt det är att tjejer anklagar någon för att ha våldtagit dem när det inte har skett!

578 gånger på 365 dagar är fucking vanligt, din tratt!

Nej. Du visar att du inte begriper det.
Livet är inte statistik.

Ovidkommande.
Det dog miljontals människor i andra världskriget. Det är fortfarande vanligt mrd dödsfall orsakat av fallolyckor.

Nej, det behöver man absolut inte.

Det här handlar alltså, fortfarande inte om hur många sätt det finns att dö, utan om faktisk, och ökad, risk i en viss situation.

Yes! Vi lägger ner nollvisionen! Folk dör ändå av massa andra orsaker än i trafiken, så skit i det!
Idiot.

Det kan man definitivt göra.
Eftersom anmälda våldtäkter är helt oviktigt för någon som inte våldtar, eller blir falskt beskylld för att våldta.

Nej, givetvis inte.
De ska sättas i relation till risken att oskyldigt anklagas för det. Vilket alltså är någonting som sker(som allra minst) 578 människor om året.
Vilket gör det fucking vanligt oavsett om fler människor faktiskt blir våldtagna, din stackars jubelåsna.

Nä, det behöver jag inte, jag är nöjd med att konstatera att du är retarderad och obildbar.

Du går verkligen in i affekt.

Citat:
Det tror jag inte.
Jag drog ner på kränkningar och invektiv, du fortsätter.
Du har fel.

Citat:
Nej, och nej.
Här menar du att jag inte hänger med på att mörkertal exister:
Citat:
För det andra, om du vill prata om ett mörkertal av falska beskyllningar måste du förstås ha tänkt på att det finns ett mörkertal även bland våldtäkter som faktiskt skett.
Detta är vad jag skrev, så du har uppenbarligen fel igen.

Citat:
Jo, det kan det givetvis, din debila lallare.
Nej det kan det inte eftersom någots vanlighet endast är definierbart i relation till något annat.
Du säger att jag har fel men förklarar inte varför. Och du har själv fel igen.

Citat:
Det där är ju, fortfarande, ett felaktigt räkneexempel, eftersom antalet faktiska, och anmälda, våldtäkter, fortfarande, inte har ett jävla vitten att göra med att det är vanligt med falska våldtäktsanklagelser.
Förklara vad du menar då. Vad har det att göra med? Och säg inte att jag är obildbar osv, det ger dig inte en utväg att slippa förklara dig.

Citat:
Eftersom du inte begriper hur räkneexempel fungerar så hade du fåtg hävda vad du vill, du är uppenbarligen obildbar.
Ge mig ett räkneexempel som är jämförbart då. Du slipper inte undan med argumentet att jag inte skulle förstå ändå, sånt gör bara små barn.

Citat:
Nej, ditt jävla ärkenöt.
Man beräknar INTE en risk att utsättas för en falsk våldtäktsanklagelse genom att sälla dig till folk som begår våldtäkter. Hur i helvete kan du inte greppa det?
Sammanhangen hänger ju för fan inte ens ihop.
Risk räknas ut genom hur vanligt någonting är utifrån vad fan som helst, men inte handlingar faktiskt utförda av någon annan.
Det kan slås ut på geografi, befolkningsmängd, dagar på året, men framförallt på hur jävla vanligt det är att tjejer anklagar någon för att ha våldtagit dem när det inte har skett!

578 gånger på 365 dagar är fucking vanligt, din tratt!

Risk räknas inte ut genom hur vanligt någonting är utifrån vad fan som helst, som du skriver. Du fortsätter att ha fel.
Risk beräknas i procent genom att exempelvis:
Antalet falskt anmälda våldtäkter divideras med det totala antalet anmälda våldtäkter, gånger hundra.
Ett annat exempel vore: antalet dödsfall i trafiken dividerat med det totala antalet dödsfall, gånger hundra
Fråga någon du litar på, google eller vad du vill om hur man beräknar risken för att något ska inträffa.
Menar du att om 578 personer av totalt 10 miljoner äter bajs så är det mycket vanligt att bajs äts?

Citat:
Nej. Du visar att du inte begriper det.
Livet är inte statistik.
Du fortsätter säga att jag har fel men ger inget motargument. Livet är inte statistik men om man ska säga hur vanligt något är tar man hjälp av statistik. Det lärde man sig i grundskolan. Så du har återigen fel.

Citat:
Ovidkommande.
Det dog miljontals människor i andra världskriget. Det är fortfarande vanligt mrd dödsfall orsakat av fallolyckor.
Mellan 1939 och 1945 var det mycket vanligare att dö i strid än i en fallolycka, vet du hur man räknar ut det? Man jämför både antalet döda i strid och antalet döda i fallolyckor med det totala antalet döda under de sex åren.

Citat:
Nej, det behöver man absolut inte.

Det här handlar alltså, fortfarande inte om hur många sätt det finns att dö, utan om faktisk, och ökad, risk i en viss situation.
Givetvis kan risken att dö på ett specifikt sätt öka eller minska beroende på olika faktorer. Exempelvis om man har bilbälte på sig eller sysslar med någon farlig sport eller om man röker. Oavsett det beräknas risken att dö på ett specifikt sätt alltid i förhållande till risken att dö överhuvudtaget.

Citat:
Yes! Vi lägger ner nollvisionen! Folk dör ändå av massa andra orsaker än i trafiken, så skit i det!
Idiot.
Nej nollvisionen är toppen. Nollvision av våldtäkter vore också toppen.

Citat:
Det kan man definitivt göra.
Eftersom anmälda våldtäkter är helt oviktigt för någon som inte våldtar, eller blir falskt beskylld för att våldta.
Nej du har fel för elvtonde gången.
Risk beräknas på det sätt jag skrivit flera gånger. Något blir inte vanligt bara för att du tycker att en siffra är hög.

Citat:
Nej, givetvis inte.
De ska sättas i relation till risken att oskyldigt anklagas för det. Vilket alltså är någonting som sker(som allra minst) 578 människor om året.
Vilket gör det fucking vanligt oavsett om fler människor faktiskt blir våldtagna, din stackars jubelåsna.
Risken att bli falskt anklagad för våldtäkt ska sättas i relation till risken att bli falskt anklagad för våldtäkt...fantastiskt.

Att säga att något är "vanligt" är relativt och beroende på sammanhang. Uttrycket "vanligt" kräver en jämförelse med andra förekomster eller situationer. Utan en jämförelse med något kan man inte kvantifiera eller fastställa "vanlighet".
Skillnaden vore om du sa jag tycker det är väldigt mycket.

Din vanligaste mening verkar vara "Nej du har fel" och sen inte utveckla varför det är fel.
Som ett litet barn.
Citera
2024-01-20, 18:15
Medlem
Citat:
Om du läser FUP noggrant så ser du att konversationen med kompisen fortfarande pågick dök upp utanför hennes port.
Hon hann inte byta om utan fick slänga på sig kappan och gå ner.

Läs du fupen igen själv.
Det står hur lång tid konversationen med vännen pågick och hur lång tid det tog för den tilltalade att ta sig till henne.
Det var gott om tid att byta till balklänning till och med.
Hon hade dessutom enkelt kunnat dra på sig både byxor och tröjaistället för kappa, det tar några sekunder, ni är bara löjeväckande när ni försöker argumentera för att hon inte skulle hunnit byta om.

Varför är ni så oerhört intellektuellt ohederliga?
Är ni politiker?
Citera
2024-01-20, 18:19
Medlem
Citat:
Nej det visar bara att du är slarvig med fakta.
MÄ förklarar i förhör att hon inte avsåg en dejt i meningen kärleksdejt utan att det avsåg en träff med en kompis kallad Kingen.
Hon anar att Kingen kan vara intresserad av henne men definierar det inte så från hennes sida.
Hon är inte redo för att kärleksdejta ännu.

Varför har hon ångest över att hon varit på date om det bara var strikt platoniskt umgänge med en kompis utan något romantiskt syfte bakom? Som hon själv säger har hon ångest för att hon bara varit singel en dag och redan träffat inte bara en, utan snart två nya killar.

MÄ:
"Jag får fan ångest nu. Vad är det som händer. Jag har varit singel en
dag. Jag har varit på date nu och nu ska V****g komma hit och sova
här för han missa bussen hem.
Och jag är normal människa som
erbjuder hem. Vad gjorde jag nu? Säg"

Varför är du så slarvig med fakta i alla dina inlägg?
Senast redigerad av Reiwa 2024-01-20 kl. 18:30.
Citera
2024-01-20, 18:26
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrsos2
Läs du fupen igen själv.
Det står hur lång tid konversationen med vännen pågick och hur lång tid det tog för den tilltalade att ta sig till henne.
Det var gott om tid att byta till balklänning till och med.
Hon hade dessutom enkelt kunnat dra på sig både byxor och tröjaistället för kappa, det tar några sekunder, ni är bara löjeväckande när ni försöker argumentera för att hon inte skulle hunnit byta om.

Varför är ni så oerhört intellektuellt ohederliga?
Är ni politiker?

Det är helt otroligt hur de håller på. Konversation med hennes kompis måste ha skett under en bra stund, säkert minst 20 minuter. Och detta är EFTER att han tackat ja till inbjudan. Och hon gav honom väginstruktioner under 3+ minuter.

Men hon skulle inte ens haft en minut över nånstans till att byta om? Man baxnar
Citera
2024-01-20, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snedsneglare
Du går verkligen in i affekt.

Jag drog ner på kränkningar och invektiv, du fortsätter.
Du har fel.

Här menar du att jag inte hänger med på att mörkertal exister:

Detta är vad jag skrev, så du har uppenbarligen fel igen.

Nej det kan det inte eftersom någots vanlighet endast är definierbart i relation till något annat.
Du säger att jag har fel men förklarar inte varför. Och du har själv fel igen.

Förklara vad du menar då. Vad har det att göra med? Och säg inte att jag är obildbar osv, det ger dig inte en utväg att slippa förklara dig.

Ge mig ett räkneexempel som är jämförbart då. Du slipper inte undan med argumentet att jag inte skulle förstå ändå, sånt gör bara små barn.

Risk räknas inte ut genom hur vanligt någonting är utifrån vad fan som helst, som du skriver. Du fortsätter att ha fel.
Risk beräknas i procent genom att exempelvis:
Antalet falskt anmälda våldtäkter divideras med det totala antalet anmälda våldtäkter, gånger hundra.
Ett annat exempel vore: antalet dödsfall i trafiken dividerat med det totala antalet dödsfall, gånger hundra
Fråga någon du litar på, google eller vad du vill om hur man beräknar risken för att något ska inträffa.
Menar du att om 578 personer av totalt 10 miljoner äter bajs så är det mycket vanligt att bajs äts?

Du fortsätter säga att jag har fel men ger inget motargument. Livet är inte statistik men om man ska säga hur vanligt något är tar man hjälp av statistik. Det lärde man sig i grundskolan. Så du har återigen fel.

Mellan 1939 och 1945 var det mycket vanligare att dö i strid än i en fallolycka, vet du hur man räknar ut det? Man jämför både antalet döda i strid och antalet döda i fallolyckor med det totala antalet döda under de sex åren.

Givetvis kan risken att dö på ett specifikt sätt öka eller minska beroende på olika faktorer. Exempelvis om man har bilbälte på sig eller sysslar med någon farlig sport eller om man röker. Oavsett det beräknas risken att dö på ett specifikt sätt alltid i förhållande till risken att dö överhuvudtaget.

Nej nollvisionen är toppen. Nollvision av våldtäkter vore också toppen.

Nej du har fel för elvtonde gången.
Risk beräknas på det sätt jag skrivit flera gånger. Något blir inte vanligt bara för att du tycker att en siffra är hög.

Risken att bli falskt anklagad för våldtäkt ska sättas i relation till risken att bli falskt anklagad för våldtäkt...fantastiskt.

Att säga att något är "vanligt" är relativt och beroende på sammanhang. Uttrycket "vanligt" kräver en jämförelse med andra förekomster eller situationer. Utan en jämförelse med något kan man inte kvantifiera eller fastställa "vanlighet".
Skillnaden vore om du sa jag tycker det är väldigt mycket.

Din vanligaste mening verkar vara "Nej du har fel" och sen inte utveckla varför det är fel.
Som ett litet barn.

Det är du som är barnet här, det är tydligt.

Och du har iallafall lyckats förklara ditt val av användarnamn på ett förtjänstfullt vis.

Jag nöjer mig med att konstatera att vi i vuxenvärlden är helt på det klara med att någonting är vanligt utifrån hur många gånger(ofta) det sker, alldeles oavsett vad man jämför det med.
Du kanske uppnår den åldern då du också begriper det, även om det är osannolikt att du lyckas mogna till den grad.

Ta din medicin nu.
Citera
2024-01-20, 18:53
Medlem
-Dizzy-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
...och det säger ingenting om din karaktär om du gör slut med Stina på måndagen. Går på dejt med din nära vän Greta på torsdagen och sedan låter din bekanta Berta sova hos dig, när hon missat bussen hem.

Jo det är pricis vad det gör, att bagetallisera hennes naitivitet och helt enkelt dåliga beslut. Det visar hennes karaktär... visst ingen skall bli våldtagen det är hemskt, men man måste också se verkliga livet. Inte någon fantasi.
Citera
2024-01-20, 18:55
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Om det inte var en dejt med några som helst romantiska konnotationer så undrar jag varför MÄ nämner det i en sådan kontext?

"Nejjj fattar helt. Jag får fan ångest nu. Vad är det som händer. Jag har varit singel en dag.
Jag har varit på date nu och nu ska Viking komma hit och sova här för han missa bussen
hem. Vad gjorde jag nu?"

Kanske så enkelt som att det är ännu en osanning från MÄ?

Det är naturligtvis svårt att veta med säkerhet.
När jag läste hela konversationen i FUP så tolkade jag det som att MÄ var stressad över att två killar var intresserade av henne men hon kände sig inte redo ännu för detta.
I synnerhet inte som hennes ex inte kände sig färdig. Han berättar i förhör att han blev överraskad av att hon gjorde slut och han kände ett behov att prata mer om detta med MÄ.
Utifrån egna erfarenheter tänker jag att det kan vara rätt jobbigt att ha tre killar i sin närhet som alla har förväntningar på en.
Utifrån detta bedömer jag hennes berättelse som trovärdig på den här punkten.

Jag hade förväntat mig att MÄ eller hennes biträde skulle ha bett FU-ledaren att höra ”Kingen” i utredningen. Men det kanske blir möjligt att åberopa i hovrätten.
Citera
2024-01-20, 19:00
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Det är naturligtvis svårt att veta med säkerhet.
När jag läste hela konversationen i FUP så tolkade jag det som att MÄ var stressad över att två killar var intresserade av henne

Varför skulle hon vara stressad om de bara var kompisar???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in